Ks. Michał Olszewski: o szafarce Komunii – Hostia to nie sucharki…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności, Pomoc duchowa i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Ks. Michał Olszewski: o szafarce Komunii – Hostia to nie sucharki…

  1. Janina pisze:

    Tak rowniez dzieje sie w Anglii.

  2. Marta pisze:

    Doskonale rozumiem ks.Michała. Dokładnie takim samym dla mnie szokiem było doświadczenie, gdy w austriackim Mariazel podczas Mszy św. podbiegł do tabernakulum „jakiś” mężczyzna i dosłownie wyrwał z niego kielich z Hostiami, drzwiczki od tabernakulum jeszcze chwilę się zamykały i otwierały od uderzenia, a po powrocie w takim samym tempie trzasnął drzwiczkami i oczywiście nie zamknął na klucz. Patrzyłam jak osłupiała i wydawało mi się, że jednak to chyba sen, bo prawdą to byc nie może!!! Niestety choć minęło od tego czasu już sześć lat na samą myśl robi mi się po prostu słabo i brakuje słów. My póki co, w Polsce mamy w miejscu tabernakulum okazałe trony dla człowieka i jakże niewielu zauważa, że Chrystus Święty Pan jest spychany na bok, a tak wiele mówi się o Jego żywej obecności w kościele. Unikam takich kościołów, a jak już w nich bywam to szukam NAjświętszego Sakramentu. Czasem po prostu trudno Go znaleźć. Zawsze w takiej sytuacji mam wrażenie, że w takich kościołach człowiek uczynił wszystko, by Chrystus nasz Zbawiciel nieustannie przebywał w Ciemnicy. Dla mnie to nieprzerwana Wielkoczwartkowa noc, o którą dbamy my współcześni, by pycha ludzka została zaspokojona. To samo odnosi się do koncertujących chórów i zespołów ustawionych w prezbiterium tyłem do Pana Jezusa. Sa to często bardzo popularni muzycy i wysoko cenieni. Chciałabym widzieć minę choćby jednego z nich, gdyby do jego domu przyszedł gość i stanął do niego tyłem i śpiewał na jego chwałę, podziwiając przy tym siebie. Wiele by o tym pisać…

Skomentuj

