W obliczu zbliżających się wyborów – homilia ks. dr. Franciszka Gomułczaka SAC (Sanktuarium MB Fatimskiej na Krzeptówkach)

Ten wpis został opublikowany w kategorii Homilia, Wydarzenia i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

135 odpowiedzi na „W obliczu zbliżających się wyborów – homilia ks. dr. Franciszka Gomułczaka SAC (Sanktuarium MB Fatimskiej na Krzeptówkach)

  1. wobroniewiary pisze:

    A ja mam takie pytanie i prośbę do Czytelników- w sumie dwie prośby 🙂
    1) Dziś debata przedwyborcza, nie mam tv, czy ktoś wie, czy można ją będzie obejrzeć przez internet?
    2) w sobotę moja córcia przystępuje do I Komunii św, w czwartek do I w życiu spowiedzi świętej.
    Proszę o modlitwę za moją corcię, ona bardzo przeżywa ten fakt a spowiedź bardziej jak samo przyjęcie Pana Jezusa do swego serduszka.
    Przyda nam się modlitwa 🙂

    • Admin pisze:

      TVP info/regionalna nadaje też w streamingu, więc debata powinna być transmitowana
      tutaj link: http://www.tvp.info/19936882/debata-kandydatow-na-prezydenta-w-tvp1-relacja
      edit. debata będzie o godz. 20.25, ma trwać 90 minut. Będzie emitowana na żywo na antenie TVP1.
      Starcie kandydatów będzie można obejrzeć także w portalu tvp.info (link wyżej)

    • MagdaB pisze:

      1) Zawsze można jednorazowo skorzystać z takiej strony jak weeb.tv, bez rejestracji przez pewien czas jest możliwość oglądania wybranego kanału, w tym TVP 1.

      2) Zapewniam o modlitwie. 🙂

    • Wojtek pisze:

      O z chęcią się pomodlę, sam się dowiedziałem wreszcie czym jest spowiedź i życzę twojej córce by od początku korzystała z niej jak z rozmowy z przyjacielem.

    • Bogusia pisze:

      +++

    • rybka pisze:

      Pomodlę się i za Anię i za Ciebie 🙂

    • mariaP pisze:

      (…)
      * Kiedy zalecano jej, aby nie była przestraszona pierwszą spowiedzią : „Mieć lęk przed kapłanem, ale jakże mogłabym mieć lęk skoro zajmuje miejsce naszego Boga?”

      * Jej egzamin z wiadomości katechizmowych przed pierwszą Komunią Świętą przeprowadzony przez jezuitę – ojca Perroy :
      – „Jakie sakramenty przyjęłaś?
      – Chrzest i Pokutę.
      – Jakie przyjmiesz?
      – Eucharystię, Bierzmowanie.
      – A potem? – nalega kapłan.
      – Być może Małżeństwo – odpowiada stanowczym tonem.
      – A Kapłaństwo? – mówi dalej ojciec.
      – O mój ojcze, Kapłaństwo, to jest dla ojca.
      – Jakie są Twoje wady główne? – pyta ojciec.
      – Pycha i nieposłuszeństwo.”

      * Zwracając uwagę na konieczność posłuszeństwa w życiu grzecznych dzieci za wzorem Pana Jezusa ojciec egzaminator postawi kolejne pytanie kandydatce do Pierwszej Komunii Świętej :
      – „Kiedy On jest posłuszny?
      – Podczas Mszy, w chwili Przemienienia.
      – A na jakie słowa jest On posłuszny?
      – To jest moje Ciało, to jest moja Krew.”

      * Mały liścik Anny do Pana Jezusa w związku z jej dniem Pierwszej Komunii świętej :
      „Mój Jezu, ja Ciebie kocham, i żeby się Tobie podobać podejmuję postanowienie być zawsze posłuszną.”

      http://annadeguigne.eu/nic_nie_jest_trudne.html

      ***
      Aniu !

      „NIC NIE JEST TRUDNE, JEŚLI SIĘ BOGA MIŁUJE”
      (SŁUGA BOŻA ANNA DE GUIGNÉ, 25.4.1911 – 14.1.1922)

      Mysle , ze te slowa mozna przypisac i Tobie .
      Przed Toba jedne z najpiekniejszych dni w zyciu !
      Jestes w naszych sercach i modlitwie .
      Pamietaj rowniez , ze – modlitwa Dzieci Pierwszokomunijnych wiele znaczy , mowil o tym Jan Pawel II .
      Dzieki !

    • kasiaJa pisze:

      Obiecuję modlitwę ❤ +++

  2. Ola pisze:

    Co do debaty-nie wiem,ja chyba nie będę oglądać co by się nie denerwować 🙂
    Co do córeczki-obiecuję modlitwę i życzę Wam pięknęgo,głębokiego przeżycia tych cudownych chwil 🙂

  3. Monika pisze:

    Świeżutka sprzed chwili wypowiedź z TV po najnowszym spocie B. Komorowskiego – przedstawiciel PO mówi, że Andrzej Duda przez to, że jest przeciw in vitro zapisuje się do ciemnogrodu.
    Dla rządzących jest to więc przedstawiciel ciemnogrodu i jawnie to mówią, nie kryją się z tym
    – a dla nas, wierzących Katolików to najlepsza wskazówka.
    Dla mnie takie wyznanie to hańba dla nich i jeszcze kłamią bezczelnie, że są Katolikami.
    I jeszcze dodał on, że B. Komorowski jest strasznie postępowy ze swoim poparciem in vitro.
    To ma być Katolik? Czy trzeba czegoś więcej?
    A Braun ze swoją „strzelnicą” na trzecim miejscu swojego programu wyborczego?
    Mam nadzieję, że wreszcie ludzie się obudzą w tych wyborach.
    Bo jeśli nie to na prawdę strach się bać.

    • Sebro pisze:

      No i super. Nawet PO przyznaje, że Duda jest przeciw in vitro. Jasno i klarownie dla tych bardziej opornych.

      • Jerzy pisze:

        Tego typu postawy jak z 13:50 nie przysporzą nowych zwolenników dla PiS-u, a na tym nam obu @ Sebro powinno zależeć. Znam wypowiedzi z 2.05 ze Strachocina i z 3.05 z Zakopanego. Lepiej późno niż wcale i to sobie bardzo cenię. Prawdopodobnie dostał cynka, że w 2 turze przyjdzie mu się zmierzyć z Grzegorzem Braunem. Dokładajmy zatem starań aby dotychczasowi zwolennicy PO nie zrazili się naszymi betonowymi postawami olewając wybory, bo nie ma na kogo głosować i posłuchali ks. abpa Stanisława Gądeckiego i zagłosowali na któregoś z dwóch prawicowych kandydatów.
        Więcej miłości a zdobędziesz dodatkowych sprzymierzeńców.

      • Sebro pisze:

        Yhy, chodzi o taką miłość jaka bije od zwolenników p. Brauna?
        Mi chodzi o to, by ludzie nie szli ślepo jak stado baranów za kimś, tylko dla tego, że rzucił kilka haseł uderzających w czuły punkt wielu katolików. To jest po prostu zagranie czysto marketingowe.

      • Maggie pisze:

        @Jerzy:
        Jeśli tyle mowy o monarchii, ale nie wszyscy wiedza, ze królowa brytyjska jest królowa Canady. Ma tu swoich reprezentantów (w prowincjach i generalnego), apanaze … ale nie rządzi tylko reprezentuje….

        Dziewczynka tj księżniczka o imionach Charlotte, Elizabeth, Diana, ktora dwa dni temu przyszla na swiat jest czwarta w kolejce do tronu.

    • Marek pisze:

      – Powinna być realizowana zapisana w konstytucji zasada, że to naród jest suwerenem i to naród wykonuje w państwie władzę albo poprzez swoich przedstawicieli albo bezpośrednio. Ten zapis w konstytucji jest, ale popatrzmy, czy w rzeczywistości może być realizowany, jeśli mamy zapis, że referendum ogólnokrajowe zarządzić może Sejm albo Senat na wniosek prezydenta? – pytał Andrzej Duda.
      Kierując się do dziesiątek milionów Polaków, których podpisy pod licznymi projektami, odrzucanymi przez koalicję rządzącą w Sejmie, kandydat PiS zapowiedział wpisanie do najważniejszego dokumentu prawnego w Polsce niezbędnych zmian w tej sprawie. Andrzej Duda przemawiając na tle Giewontu przedstawił listę konkretnych propozycji, które znalazłyby się w zmienionej konstytucji:
      1. Obowiązkowe referendum, jeśli zostanie zebrane co najmniej milion podpisów,
      2. Jeśli 1% obywateli uprawnionych do głosowania zbierze podpisy pod projektem obywatelskim, to Sejm musi odbyć co najmniej II czytania takiego projektu, „po to by sejmwe komisje się nad nimi pochyliły”,
      3. Wprowadzenie podległości i odpowiedzialności rządu za prokuraturę w odpowiedzi na obecne patologie i sytuację, gdy niezależność prokuratury jest fikcją. „Skoro rząd odpowiada za bezpieczeństwo wewnętrzne, to niech odpowiada za prokuraturę”.
      4. Wpisanie do nowej konstytucji ochrony lasów państwowych,
      5. Zmiana zasad prowadzenia debat w Sejmie: lider opozycji miałby możliwość występowania zaraz po premierze w debatach, tak by obywatele mogli „zestawić poglądy”. Andrzej Duda zapewnił, że ta propozycja będzie podtrzymana, nawet jeśli jesienią dojdzie do zmiany władzy,
      6. Zwiększenie roli Trybunału Konstytucyjnego, tak by Trybunał mógł interweniować, gdy dochodzi do sporów kompetencyjnych, takich jak między premierem Donaldem Tuskiem a prezydentem Lechem Kaczyńskim
      7. Wzmocnienie definicji suwerenności państwa w konstytucji. Jak powiedział kandydat PiS: „Jestem przekonany, że polska suwerenność powinna być w Konstytucji mocniej akcentowana, mocniej gwarantowana i silniej zabezpieczona”,
      8. Modyfikacja Senatu (wprowadzenie do niego nowych środowisk, w tym polonijnych). Andrzej Duda stwierdził, że nie jest zwolennikiem likwidacji Senatu.
      http://niezalezna.pl/66671-wystapienie-jakiego-komorowski-nigdy-nie-bedzie-mial-duda-o-zmianach-w-konstytucji-wideo
      Wideo:
      http://vod.gazetapolska.pl/9952-w-tv-tego-nie-zobaczysz-andrzej-duda-w-strachocinie-tarnowie-i-zakopanem

      No to zbieramy podpisy pod pierwszy projekt:
      Abp Hoser zachęca do poparcia projektu zakazu aborcji
      http://www.niedziela.pl/artykul/15376/Abp-Hoser-zacheca-do-poparcia-projektu

      Pomóż nam zbierać podpisy
      Zbiórka podpisów trwa od 3 kwietnia do 3 lipca 2015 r.
      http://www.stopaborcji.pl/podpisy/

  4. piotr pisze:

    Obiecuje koronkę do Bożego Miłosierdzia

  5. Elżbieta pisze:

    Módlmy się do Ducha ŚWIĘTEGO o światło dla wyborców.Nie szczujmy jednych na drugich,bo to nieładnie.Prośmy o więcej pokory dla kandydatów na prezydenta i ich wyborców.

  6. piotr pisze:

    pomodliłem się a ja bym prosił o modlitwę za osobę która jutro będzie miała operacje

  7. Paweł pisze:

    Witam wszystkich. Chciałbym zapytać o coś bardzo ważnego i proszę o odpowiedź osoby orientujące w temacie. Jak wiadomo jakiś czas temu ks. Aleksander Posacki otrzymał zakaz wypowiadania się w mediach. Obecnie pisze artykuły w miesięczniku „Egzorcysta” i wypowiada się na Facebooku. Zarówno portal Facebook jak i miesięcznik „Egzorcysta” to media. W takim razie czy zakaz wypowiedzi został uchylony?

    • wobroniewiary pisze:

      on uciekł się pod innego zwierzchnika, wyjechał do Kazachstanu i podlega innemu biskupowi.
      Czasami wypowiedzi ks Posackiego budzą zdziwienie- choćby w kwestii celibatu….

    • Sebro pisze:

      Od momentu wydania zakazu wypowiedzi w mediach ks. Posacki rozwiązał umowę z miesięcznikiem Egzorcysta.

  8. Paweł pisze:

    Dziękuję za wyjasnienie:-)
    Jezus jest Panem.

  9. Czester pisze:

    +++ za Anie i za operacje.

  10. wobroniewiary pisze:

    Wanda Półtawska apeluje do Polaków: „Proszę, walczcie o Polskę, ona umiera!”

    In vitro, aborcja, pigułka dzień po – to jest nowa obozowa zagłada. Co się dzieje z Polską? Proszę, wybierzcie mądrze! – apeluje wybitny polski autorytet moralny prof. Wanda Półtawska. Posłuchaj!

    Wanda Półtawska uczestniczyła w poniedziałek w koncercie Pamięci Ofiar Obozu w Ravensbrück „Siła Miłości”. Podczas krótkiego wystąpienia, przyjaciółka świętego Jana Pawła II zaapelowała do Polaków o mądry wybór prezydenta Polski.

    Powiedziała: „Proszę, walczcie o Polskę, ona umiera!”. Po czym dodała: „Dlaczego ten koncert, dlaczego poezja? Bo to ona podtrzymywała w nas ducha walki. Pamiętajcie, że jego nie da się zabić czy stracić, on istnieje!”.

    Profesor zaapelowała do polskich górali, aby pokochali swoją ojczyznę. – Co się dzieje z Polską? Ona umiera! Pozwalamy rządzącym na aborcję, pigułkę dzień po, in vitro (…) Musicie wydobyć z siebie ducha. Polska i ten teren mają zobowiązania „.

    Trzeba przyznać, że siła apelu pani prof. Wandy Półtawskiej jest ogromna. Miejmy nadzieję, że Polacy otworzą oczy i zobaczą, że nadzieja na silną i zdrową Polskę znajduje się w tym, by Bronisław Komorowski jak najszybciej opuścił pałac prezydencki. Bo faktycznie, Polska na naszych oczach umiera, zbiera żniwo cywilizacji śmierci zasiane przez rząd PO-PSL.
    Źródło: http://www.fronda.pl/a/poltawska-apeluje-do-polakow-prosze-walczcie-o-polske-ona-umiera,50984.html

    • mariaP pisze:

      Wyjatek z ksiazki ks Andrzeja Zwolinskiegio “ Grzechy cudze “ .

      ***
      Zlo spoleczne jest doswiadczane przede wszystkim jako rownia pochyla,
      kiedy zaczynamy sie po niej zsuwac ,
      trudno jest zawrocic !!!
      (…)
      Idee rowni pochylej dla zobrazowania zla wykorzystal tez Dante w “Boskiej komedii” przy opisie piekla.
      Im glebiej schodzi do piekla, tym gorsi staja sie nie tylko uwiezieni w nim grzesznicy – mordercy , cudzoloznicy , ale i on sam !!!
      Poeta zmienia swoj jezyk , czyni go coraz bardziej szorstkim , wulgarnym.
      Na wyzszych kregach piekla stac go bylo na wspolczucie (nawet mdleje I pada niczym martwy),
      lecz schodzac w dol piekla, przywyka do trudnych sytuacji,
      nabiera nawet cech tych , ktorzy tam sa !
      Gdy spotyka wroga swej rodziny zanurzonego w lodzie az do policzkow, kopie go w glowe, co jest czynem zbednym i zlym ( Bog go juz ukaral).
      (…)
      Zlozona struktura zaleznosci moralnosci od roznego rodzaju presjii spolecznej , ktora ulegla skomplikowaniu we wspolczesnym swiecie przez pojawienie sie nowych technik I technologi wplywu , powoli ale skutecznie pozbawiala czlowieka poczucia prostej odpowiedzialnosci moralnej , a w tym takze poczucia winy .

      Jak to ogloszono : pod koniec XIX wieku Nitzsche oglosil swiatu smierc Boga,
      Wiek XX przejdzie do historiii jako wiek proklamacji smierci czlowieka .
      Ks . Tischner pisal :
      Czlowiek umieral w sceptycyzmie , ktory odmawial mu prawa do Prawdy ,
      umieral w ateizmie , ktory odmawial mu prawa do szczescia w Bogu .
      Strukturalizm doprowadzil sprawe do konca – pozbawil czlowieka jego wlasnego Ja .
      Istotna czescia tej smierci jest utrata poczucia odpowiedzialnosci moralnej .
      Czlowieczenstwo i moralnosc sa bowiem z soba scisle zlaczone .

      (…)

      Smierc czlowieka,, to najbardziej tragiczna konsekwencja grzechow cudzych !!!
      – konczy rozwazanie mysl ks. Karola Wojtyly .

      ***
      Jest sie czego bac !!!

      ***
      O Boże wielkiego miłosierdzia, Dobroci nieskończona,
      oto dziś cała nasza Ojczyzna woła z otchłani nędzy swojej
      do miłosierdzia Twego,
      do litości Twojej, o Boże;
      a woła potężnym swym głosem nędzy.
      Boże łaskawy, nie odrzucaj modlitwy wygnańców tej ziemi.
      O Panie, Dobroci niepojęta, który znasz na wskroś nędzę naszą
      i wiesz,
      że o własnych siłach wznieść się do Ciebie nie jesteśmy w stanie
      – przeto Cię błagamy, uprzedzaj nas łaską swoją !
      (Dz. 1570).

      Dla jego bolesnej meki miej milosierdzie dla nas i swiata calego !

  11. Sebro pisze:

    Ale Korwin pojechał. Jeśli pojutrze w Wielkiej Brytanii sprawdzą się JOWy, to zrezygnuje z kandydowania na rzecz Kukiza. Zatem wszyscy już mają poukładane jak ma być podzielona prawica aby Komorowski wygrał.

    • Małgosia pisze:

      Przy okazji usłyszeliśmy, że pan Duda jest kandydatem Episkopatu ale to co Palikot sadził o Korwinie, że on chce jakąś świątynię prymasowską ustanawiać to nie zrozumiałam, śmiech mnie brał

  12. Adminka pisze:

    Z debaty
    Mówcie co chcecie ale usłyszeć w debacie publicznej od osoby świeckiej „Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus” czy „szczęść Boże” – bezcenne 🙂

  13. MagdaB pisze:

    Debata, mimo trwania tak długo, z racji ilości kandydatów sprowadzała się do „rzucania” przez wszystkich „sloganami” (w sensie skrótów myślowych dotyczących zadawanych pytań). Aczkolwiek dobrze było usłyszeć te wszystkie propozycje w jednej rozmowie.

    Najbardziej rozbawił mnie pan Palikot, rzucający tylko i wyłącznie konserwami oraz kreujący się na nośnik nowoczesności. Może źle kojarzę, ale niejako był chyba w pewnej koalicji z dotychczasowym rządem, na który nie omieszkał teraz popluć. Boże broń nas od takich ludzi.

    • Maggie pisze:

      @MagdaB:
      jak widzisz na przedstawionym przez Ciebie obrazku, strategia i manipulacje mogą sie ujawniać w różny sposób, a mianowicie nagany lub pochwały czegoś/kogoś.
      Obrazowo:

      – Gdyby tak np morderca pochwalił przeciwnika kary śmierci, a ganił tego kto nią szafuje .. to nagłasniany (!) komentarz mógłby brzmieć: ocho! tego to mordercy wspierają…. i automatycznie glos tylko na pyrusowe zwycięstwo „sprawiedliwego” = w finale gdzie sie dwóch bije trzeci korzysta.

      – Inna strategia: npTen, kto dokonał apostazji, nagle (?) pluje na tych, ktorym wtorował przy „różnego rodzaju ratyfikacjach”, więc skoro on taki pajacujacy odstępca(!) … to czyni .. to chyba trzeba sie temu przyjrzeć z dystansem, BO NIE kazdy widzi, ze przypuszczalnie ten pluje: ABY wybielic oplutego czy przysporzyc sympatii …. = podział ról w „teatrze” i o przyszła gaże nie musi sie martwić.

  14. Maria Magdalena pisze:

    Zauważyliście, że pan Brown zrezygnował z kary śmierci na rzecz więzień dla miłościwie nam panujących?

    • Marek pisze:

      Zauważyłem, raz tak a raz siak w końcu nie wiadomo jak, nie podoba mi się to.
      Jestem za rozliczeniem przestępców ale odebranie im tego co nakradli i wsadzenie za kraty wystarczy, jestem przeciwnikiem kary śmierci, przypominam że Braun wiele razy mówił o tym że chce taką karę wprowadzić a dziś nagle zmienił zdanie? myślę że to jest zagrywka pod publikę a tak naprawdę nie zmienił swojego zdania.

      @Maria Magdalena
      Pisz Braun, Brown to brązowy, no chyba że brązowy to od 3 miejsca w wyborach 🙂

    • Jerzy pisze:

      To w wyniku dyskusji na tym blogu p. Grzegorz Braun pierwszy na liście, liczy na banicję co niektórych i objęcie tronu przez prawowitą Królową Polski Maryję.
      Króluj nam Chryste.

  15. julia pisze:

    ja nie mam nic przeciwko, żeby Palikot i jemu podobni postępowi wyemigrowali z kraju 😉

  16. Krzysztof K pisze:

    Witam,
    Zmuszony jestem szukać nowej pracy, proszę więc ludzi dobrej woli o modlitwę za mnie i za żonę, która też poszukuje pracy.

    Bóg zapłać.

  17. wobroniewiary pisze:

    http://www.fronda.pl/a/ks-prof-bortkiewicz-prezydent-zaprzecza-nauce-kosciola,51011.html

    Ks. prof. Bortkiewicz: Prezydent zaprzecza nauce Kościoła
    Ks. prof. Paweł Bortkiewicz TChr w bardzo wyraźnych, ostrych słowach obnażył fałsz i hipokryzję obecnej polskiej władzy, która, deklarując katolicyzm, nie działa w interesie naszej Tradycji.

    „Znaczna część polityków nominalnie deklaruje swó̉j katolicyzm. Jawią się nam ci ludzie jako konsumenci świętych obrzędów, przystępując publicznie do Komunii Świętej. Jednocześnie ewidentnie zrywają więź z Chrystusem, przez urąganie jego nauce i to w kwestiach zasadniczych, takich jak kwestia ludzkiego życia.

  18. kasiaJa pisze:

    Dzielę się z wami Słowem, które dzisiaj otrzymałam….

    „Słuchajcie więc, królowie i zrozumiejcie,
    nauczcie się, sędziowie ziemskich rubieży!
    Nakłońcie ucha, wy, co nad wieloma panujecie
    i chlubicie się mnogością narodów,
    bo od Pana otrzymaliście władzę,
    od Najwyższego panowanie:
    On zbada uczynki wasze i zamysły wasze rozsądzi.
    Będąc bowiem sługami Jego królestwa, nie sądziliście uczciwie
    aniście prawa nie przestrzegali,
    aniście poszli za wolą Boga,
    przeto groźnie i rychło natrze On na was,
    będzie bowiem sąd surowy nad panującymi.
    Najmniejszy znajdzie litościwe przebaczenie,
    ale mocnych czeka mocna kara.
    Władca wszechrzeczy nie ulęknie się osoby
    ani nie będzie zważał na wielkość.
    On bowiem stworzył małego i wielkiego
    i jednakowo o wszystkich się troszczy,
    ale możnym grozi surowe badanie.
    Do was więc zwracam się, władcy,
    byście się nauczyli mądrości i nie upadli.
    Bo ci, co świętości święcie przestrzegają,
    dostąpią uświęcenia,
    a którzy się tego nauczyli, ci znajdą [słowa] obrony.
    Pożądajcie więc słów moich,
    pragnijcie, a znajdziecie naukę.” (Mdr 6, 1-11)

  19. Sebro pisze:

    Oglądałem od połowy mniej więcej. Poziom niektórych kandydatów był wręcz żenujacy. Część sprawiała wrażenie całkowitego nieprzygotowania. Nad Palikotem nawet nie ma się co pochylać. Natomiast każdy chce zmienić konstytucję, tyle że na swoją miarę. W tym całym giełku jedynie pan Duda wyglądał na takiego, który wiedział po co tam stoi. Bez rozczulania się nad innymi kandydatami mówił o swoich planach na prezydenturę.
    Czekałem też na wypowiedzi p. Brauna (nie róbcie propagandy ze zangielszczaniem tego nazwiska, bo to celowy zabieg odwrócenia uwagi od pochodzenia) – no i się nie zawiodłem. Mało składnie, mało przejrzyscie ale tak by trafić w newralgiczny punkt katolików. Granie na uczuciach religijnych jest nie fair. Jego zagrywki są na poziomie spotu Komorowskiego o in vitro – jak Duda wygra to powsadza takie matki do więzienia. Tu jest podobnie – jak ja nie wygram to będą wami rządzić masoni, żydzi (hipokryzja?) i zniewolą was całkowicie.

    Czytałem też nieco na temat tej farsy na Polsacie: Komorowski kontra trzech zaprzyjaźnionych „dziennikarzy”. Ponoć i w takiej ustawce dał ciała i szybko cała debata została przeniesiona z Polsatu ogólnego do kodowanego Polsatu News.

    • Jerzy pisze:

      Prawo milczenia jest praw wszystkich jakby streszczeniem.
      Gdzie się ściślej przestrzega, tam cnota jest pełniejszą, zbudowanie większe.
      Gdzie mniej słów, tam więcej roztropności, zarówno świętej, jak i świeckiej.

    • julia pisze:

      oglądałam tą debate z Komorowskim i powiem szczerze, ze wypowiadał sie tak jakby na pamięc się nauczył odpowiedzi na pytania. Na bank miał wczesniej pytania, przygotował sobie odpowiedzi, wyuczył się…
      po tym co prezentował na wiecach trudno uwierzyć ze potrafi sie skladnie wyrazac…
      nie mówiąc juz, ze kłamał w zywe oczy

  20. myślacy pisze:

    Mary Wagner prosi o modlitwę, znowu idzie do więzienia, w „wolnej” Kanadzie !!!
    http://wpolityce.pl/spoleczenstwo/243370-walczyla-o-zycie-dzieci-nienarodzonych-zostala-skazana-mary-wagner-prosi-o-modlitwę
    może dajcie na główną, to jest bohaterka podziwiam

    • Maggie pisze:

      Jeden z kandydatów nakręcił dokumentalny film o niej i jeździł z nim za ocean zyskujac rozgłos, ALE jego stanowisko w sprawie in vitro czy kary śmierci, prostytucji i marihuany … jakoś nie łączy sie w całość z filmem o tej meczennicy, walczącej o życie dzieci – rowniez sztandar Intronizacji nie moze byc wymachiwany ponad wspomnianymi aspektami (in vitro itd).

      Jako centralny wpis, w tej chwili, moze posłużyć temu kandydatowi za kiełbasę wyborcza, na ktora mogą sie złapać niektórzy.

      Modlmy sie.

  21. Adminka pisze:

    Trzecim okiem: jogin pyta katola. Rozmowa z Grzegorzem Braunem kandydatem na Prezydenta RP

    • Monika pisze:

      No to ma już wszystkich narkomanów za sobą. Jak wolność to wolnoć. (8:05 do 8:35)
      „Oby więcej takich zaciekłych katoli, tak że tym optymistycznym akcentem bardzo dziękuję”. 😦

  22. Adminka pisze:

    Brat Jan Hruszowiec:

    Na kogo GŁOSOWAĆ? Polak, Patriota, Chrześcijanin powinien głosować na prezydenta, który mieści się w 5 punktach:

    1. Jest praktykującym katolikiem, nie tylko z tego, że jest ochrzczony.
    2. Jest przeciwny zabijaniu i mordowaniu ludzi – czyli przeciw aborcji, in-vitro, eutanazji.
    3. Jest przeciwny wszelkim wynaturzeniom, dewiacjom i innym zboczeniom tej samej płci.
    4. Nie podpisuje ustaw, które są sprzeczne Prawu Bożemu, a potem przystępuje publicznie do Komunii św. – gorsząc wiernych.
    5. Piąty punkt najważniejszy: ten, który mieści się w ramkach powyższych czterech punktów i ma duże szanse wygrać!

    Wybierz z wielu dobrych, jednego dobrego, który ma jakiekolwiek szanse być Twoim prezydentem. Tutaj nie chodzi o mój sentyment, ale z wielu dobrych muszę tak wybrać, by mieć cokolwiek pewnego, niż tylko osobistą satysfakcje.
    Dla większego dobra, zrezygnuj z własnego dobra – to zasada siły wspólnoty!
    Życzę każdemu i sobie byśmy mieli coś wspólnego, ale cokolwiek mieli, niż w poniedziałek każdy z nas zostanie jedynie przy własnej, egoistycznej satysfakcji – nie mając nic wspólnego.

    Na zakończenie, ku przestrodze dla nas wszystkich, słowa naszego czwartego wieszcza Polski, Stanisława Wyspiańskiego z „Wesela”:
    „Miałeś, chamie, złoty róg,
    miałeś, chamie, czapkę z piór:
    czapkę wicher niesie,
    róg huka po lesie,
    ostał ci się ino sznur,
    ostał ci się ino sznur.”

    • Adminka pisze:

      c.d.: Brat Jan pisze dalej:
      Głosując na bardzo dobrego kogoś, kto ma tylko 0,6%, a nawet kilka procent, głosujemy moi mili na lewicę! Im właśnie o to chodzi, byśmy się skupili na tym co podzieli, nie na WSPÓLNYM dobru! Albo przejdziemy nad własnym egoizmem i wybierzemy coś wspólnie – co ma duże szanse, albo będziemy od poniedziałku znowu narzekać i jęczeć, jak to jest, jak to się stało itd. Polak potrafi, niestety w jedną i drugą stronę – zbudować coś wspólnie, ale i zniszczyć. Pozdrawiam wszystkich.

      • Maggie pisze:

        Amen.
        Brat Jan Hruszowiec ma racje.

        Właśnie w takiej formie można, bez obawiania sie represji, mozna pokazywać to co słuszne i dobre. Pytania i kontrast pobudzają do myślenia i działania w odpowiednim kierunku.

    • Kaja pisze:

      Podpisuję się pod tym tekstem obydwoma rękami

  23. AnnaMaria pisze:

    Po debacie powrót do realu ….
    Socjotechnika zastosowana przez speców w sytuacji gdy obecna władza boi sie bojkotu i utraty legitymacji władzy:
    -wykreowali tzw. anty-systemowych kandydatów co twierdziła rownież Pani z SLD,
    -w kampanii wyborczej pozwolili im nawet stosować nie tylko anty okrągłostołową retorykę, ale także retorykę antyżydowską
    – a dowód na to ; wypowiedzi mocno-anty systemowe, kandydata na prezydenta, Żyda, G.Brauna nie spowodowały ostrych ataków mediów za tzw.mowe nienawisci (według ich terminologii), co normalnie sie nigdy nie zdarza!

    Po co to robią? Bo wiedzą, że jest nie najlepiej a „anty-systemowa retoryka” oraz ta Bogobojna (Braun) i pseudokatolicka (Duda) to miód lany do ust dużego procentu elektoratu!
    Na ile kupią to zmamieni niewolnicy polscy to dopiero zobaczymy. Ale ogień wyborczy należy przecież podtrzymywać!

    I ostatnia kwestia;czy jest możliwe, iż obecny reżim traci władzę w zorganizowanych i kontrolowanych przez siebie wyborach w kraju w którym rządzą od pokoleń?

    A reżim IIIRP dysponuje nie tylko mediami i konstytucyjnymi agendami władzy, ale także służbami specjalnymi. ABW kontroluje zarówno ludzi jak i strony internetowe.

    A powyższe dedykuję zaczadzonym obecną przedwyborczą propagandą ku rozwadze!!!

    • wobroniewiary pisze:

      wypraszam sobie takie teksty:
      „Bogobojna (Braun) i pseudokatolicka (Duda) ”

      Jakim prawem -pokaż mi pseudokatolickość!!!!

    • myślacy pisze:

      Do AnnaMaria jako zwolenniczka pana Brauna musisz przyznać, że wypadł bardzo blado wczoraj podczas debaty i wyszło że spalił się po prostu, a te wyzwiska/inwektywy które tu zamieszczasz kompromitują nie kandydatów ale Ciebie – siostro.

      • AnnaMaria pisze:

        @ myślacy; chyba pomyliłeś mnie z kimś innym! Nigdy nie byłam jego zwolenniczką!
        A o to co myśle pisałam juz ale jeszcze raz wkleje poniżej!

        Polityka to domena diabła i jeszcze kosciół wmawia żeby na niego głosować bo to niby „od ciebie zależy wszystko”, w sytuacji gdy nic nie zależy i nie masz na nic wpływu!
        Wierutne kłamstwo i straszliwa manipulacja na upodlonych i przygiętych do ziemi biednych ludziach i niewolnikach!
        I to właśnie jest nasz prawdziwy wkład: upodlenie, cierpienie (brak pracy,maleńkie zarobki z których nie da sie wyżyć itd.) plus modlitwa i to oddaje Panu Jezusowi w zamian za kartke do urny!
        Mam swoją godność daną mi od Boga i swój rozum i nikt nigdy więcej nie będzie mną manipulował!!!!!!! Ani masoński kosciół ani marionetki polityczne!
        Mam totalną wolność wewnetrzną od nich wszystkich!!!!

        • wobroniewiary pisze:

          Wpuszczam Twój komentarz jako już ostatni, pozostałe będą w ścisłej moderacji, będą wpuszczane tylko te w których nie będziesz uderzać w Kościół i te które nie będą personalnymi atakami na inne osoby.
          ”masoński kościół” to jest Twoje stwierdzenie, całkowicie nieupoważnione i obraźliwe, tak postępować nie można. Komentarz ten wpuszczam na stronę tylko po to aby inni czytelnicy mogli się z nim zapoznać i wyrobić sobie własne zdanie na temat tego co piszesz.

      • Monika pisze:

        Anno Mario, w tej „wolności wewnętrznej” brak Ci konsekwencji i logiki, bo skoro piszesz, że oddajesz to wszystko o czym wspomniałaś Panu Jezusowi w zamian za kartke do urny, a jednocześnie piszesz, że nie masz na nic wpływu i nic od Ciebie nie zależy – co oczywiście jest kłamstwem oferowanym przez złego – bo on bardzo chce, byśmy tak myśleli. To w konsekwencji po co oddajesz ten głos do urny, jeśli nie wierzysz, że jest ważny i że nawet ten mały głos się liczy? Gdzie logika?

      • Maggie pisze:

        Bez gniewu AnnoMario – wiem, ze ponosza Ciebie emocje i zaskoczyłas ich eksplozja, zwłaszcza mówiąc o Kościele (modlitwa TAK i i to bez względu: czy dobrze czy zle sie dzieje, ale epitety i sprowadzanie pod jeden mianownik NIE).

        Krytyczne podejscie do podszywajacych sie i nagle powolujących sie na katolicyzm jest słuszne – ale piszac o tym, jest czas aby sie wyciszyć i aby wypowiedz byla w duchu Chrystusowym.
        Zły tylko czeka: aby przy jednym palenisku rownoczesnie upiec dwie pieczenie.

        Dlatego przeczytaj, cytowana troche wyzej, wypowiedz brata Jana Hruszowca, bo tam jest sedno wyłuszczone, zgodnie z duchem nauczania Kościoła.

        Wymachiwanie sztandarami moze byc rzucaniem mgły na oczy, wzniecaniem kurzu, burza piaskowa – a grzech, w tym kłamstwa moze byc popełniony w myśli, mowie i uczynku. Metoda kija i marchewki od wieków jest stosowana w polityce.

        Jezus jest Panem!

      • Maggie pisze:

        Do Maggie jakimś „cudem” doszło „U” ale już je wymazalam.

      • Maggie pisze:

        Dziękuje p.Kazimierzu za wykazanie tego U. Muszę zrobić przerwę (najlepiej na modlitwę), zwłaszcza, ze IPad dziś wariuje w szczególny sposób i non stop poprawiam jego poprawki, a on jeszcze zmienił „na swoje”, po „opublikuj komentarz”

      • Maggie pisze:

        Było „wymazanie” – to dowód co sie dziś dzieje poza moja kontrola.

  24. wobroniewiary pisze:

    Szokująca deklaracja Kukiza: chce wycofać religię ze szkół! „Szkodzi tak Kościołowi, jak i dzieciom”
    Paweł Kukiz na finiszu kampanii wyborczej złożył szokującą deklarację, która może zniechęcić wielu jego dotychczasowych zwolenników. Opowiedział się za wycofaniem religii ze szkół!
    Kukiz podczas wywiadu dla RMF FM odniósł się jednoznacznie do pytania zadanego przez jednego ze słuchaczy: „Religia w szkołach. Tak czy nie?”.
    Absolutnie nie, od zawsze byłem przeciwnikiem. Od samego początku, od momentu jej wprowadzenia byłem przeciwnikiem. Uważałem, że szkodzi tak Kościołowi, jak i dzieciom
    — stwierdził Kukiz.
    Całość: http://wpolityce.pl/m/polityka/243461-szokujaca-deklaracja-kukiza-chce-wycofac-religie-ze-szkol-szkodzi-tak-kosciolowi-jak-i-dzieciom

  25. AnnaMaria pisze:

    A czym sie różni wypowiedż Brauna (video 11.12) p.2 „tak dla powrotu religii ze szkoły do koscioła”?

    To jest ten krwiożerczy i niebezpieczny pseudo-katolicyzm plus legalizacja narkotyków i domów publicznych, ale dopóki cię nie złapią…. oczywiscie.

    • AnnaMaria pisze:

      Zapomniałam dodać legalizacje posiadania broni. Kare śmierci.
      A nad tym wszystkim królewska korona…
      chyba hipokryzji …. straszne po prostu….!!!!

      • myślący pisze:

        AnnoMario przepraszam pomyliłem Ciebie z innym zwolennikiem pana Brauna.
        Brat Jan Hruszowiec ma racje – ujął wszystko konkretnie !!!

    • MagdaB pisze:

      Obejrzawszy wyżej zamieszczony film (Trzecim okiem) pragnę zauważyć tylko jedną podstawową rzecz – Braun wyraźnie mówi o braku przyzwolenia na legalizację zarówno używek jak i prostytucji. Wspomina tam tylko o depenalizacji. Odnoszę wrażenie, że mylone jest pojęcie. Opierając się na, niedoskonałym być może źródle, Wikipedii przeczytać możemy, że depenalizacja jest to rezygnacja z karalności określonego typu czynu (…) (za http://pl.wikipedia.org/wiki/Depenalizacja). Więc nie legalizacja, w takim sensie, że państwo czerpie z tego korzyść finansową.

      Zanim zostanę wykreowana na „fanatyczną obrończynię” p. Brauna, dodam tylko, że chodzi mi tu o rzeczowe postrzeganie wypowiadanych słów. To tak jakbym na siłę starała się nie dosłyszeć co dowolny kandydat mówi na dany temat.

      Osobiście uważam, że nawet hasłowe pojęcie depenalizacji używek może przynosić negatywne skutki. A już nie wzmiankując o moralnych aspektach tego zagadnienia. Jednakowoż smutna nasza rzeczywistość pokazuje, że jeżeli ktoś chce z takowych używek korzystać to i tak znajdzie źródło.
      I podobnie jest z prostytucją. A pragnę zauważyć, że jeżeli chcemy krytykować Brauna za taki pogląd (czyli rozumiany przeze mnie w skrócie tak, iż jeśli kobieta chce się prostytuować z własnej woli to i tak będzie to robić) to musimy skrytykować każdą osobę rządzącą od wielu, wielu lat, ponieważ (znów korzystając z Wiki http://pl.wikipedia.org/wiki/Prostytucja_w_Polsce#Legalno.C5.9B.C4.87_prostytucji_w_Polsce) jest ona w Polsce legalna, nieuregulowana, ścigana za przestępczość zorganizowaną na tym tle, mniej więcej od 1952 roku.

      Powtórzę jeszcze raz – nie jestem za bezkrytycznym postrzeganiem poglądów kandydata, ale w sposób rzeczowy i dokładny słuchania co ma do powiedzenia.
      Czy Braun mówi pod publikę? A, który kandydat nie mówi pod publikę, żeby zdobyć elektorat? Przecież o to chodzi w kampanii wyborczej, czyż nie? Tym samym tokiem rozumowania można by zarzucić panu Dudzie granie pod ludzi z bardziej liberalnymi poglądami, choćby na przykładzie jego zmiany poglądów względem in vitro od stanowiska zgodnego z Episkopatem (pomijam to wcześniejsze zaangażowanie w karalność osób korzystających z in vitro, którą w żenujący sposób próbuje wykorzystać p. Komorowski), czyli zakazu, do przyzwolenia na in vitro ale bez zamrażania zarodków, co i tak nie eliminuje negatywnych elementów tejże metody. A bez wprowadzenia bezwzględnego zakazu aborcji stwarza ryzyko zabijania dzieci poczętych metodą in vitro z powodu wystąpienia wad genetycznych. W ten sposób możemy odbijać piłeczkę do każdego.

      Modlę się o mądrość i rozeznanie Bożej woli na nadchodzące wybory.

      • Marek pisze:

        Więc tak, depenalizacja czyli rezygnacja z karania określonego czynu, dla mnie jest to po prostu ciche przyzwolenie na czyny na które przyzwolenia być nie powinno, o przyzwoleniu na grzech cudzy nie wspominając.
        Wygląda to tak: „słuchajcie jesteście wolni możecie robić co chcecie, nie handlujcie narkotykami ale jak będziecie to spokojnie, nie będziecie za to karani, no oczywiście nie możemy tego zalegalizować i na pewno państwo nie będzie z tego czerpać zysku w postaci podatków i innych opłat typu akcyza.”
        Nie chcę tego nazywać po imieniu bo cisną się na usta ostre słowa.

      • Sebro pisze:

        Osobiście zdaję sobie sprawę z różnicy między legalizacją i depenalizacją. I zastanawiam się, która z opcji jest gorsza. Zgadzam się z Markiem, że jest to nic innego jak przymknięcie oka, przyzwolenie na grzech cudzy, za który się przecież odpowiada przed Bogiem – Chrystusem Królem – w większym stopniu niż za grzechy własne. Ciche przyzwolenie na prostytucję i narkotyki to też sianie zgorszenia wśród młodzieży. A doskonale wiemy co Jezus Chrystus Król mówił o tych którzy gorszą maluczkich – coś o kamieniu młyńskim i morzu…

      • Maggie pisze:

        @MagdaB: w wywiadzie mówił, ze kto ma pieniądze, to moze z nimi robić co chce, bo to wolny wybór. Czyż nie jest to przyzwoleniem, a przyzwolenie jest swego rodzaju poparciem (przyzwolenie jest grzechem, jeśli więc przyzwalamy na przyzwolenie, to pamietajmy, ze stwarza to i nasza odpowiedzialność).

        Druga sprawa czy człowiek uzależniony ma rzeczywiscie wolny wybór? – łaknienie silniejsze, spójrz choćby na pijaka, ktory sie bije w piersi, przyrzeka setki razy ale … pozostaje właśnie to „ale”. Z używkami jest podobnie, lecz moze „tylko bardziej elegancko-ekskluzywnie” – do czasu oczywiście.
        Depenalizacja czy dekryminalizacja to prawie to samo, zwłaszcza w skutkach.

        Modlmy sie i prosmy o rozeznanie wszystkich pro i wszystkich kontra. Pamiętajmy, ze to wielka walka: byc albo nie byzwłokę tylko dla re-elekta, ktory nie jest za rozwojem przemyslu drobiarskiego.
        Ja sie zdecydowałam, ale nie agituje
        – co najwyżej dorzuce, czasem, me 3 grosze
        lub szpileczke (na „wake up”) wepchne po trosze.

        Jezus jest Panem!

      • Maggie pisze:

        Proszę o poprawkę poprawki IPada, było: … byc albo nie byc, nie tylko dla re-elekta…
        – a co z tego zrobił IPad po opublikuj komentarz!

      • MagdaB pisze:

        Swego czasu byłam mocno za p. Braunem.

        Nie zgadzałam się z jego poglądem odnośnie kary śmierci czy, w sumie nie do końca dla mnie osobiście dobrze wytłumaczonej, legalności broni (wciąż nie wiem czy on widzi to jako totalną wolność – czyli budzę się rano i stwierdzam, że mam ochotę na pistolet i po prostu idę sobie po niego do sklepu jak po bułeczki, czy jednak wiąże z tym jakieś uregulowania jak testy, szkolenie, itp.), ale wychodziłam z założenia, że jest to człowiek, z którym jako obywatele możemy na ten temat porozmawiać i wpłynąć na takową decyzję. Mówiąc tak ogólnikowo.
        (Nie będę się już rozpisywać na temat używek i prostytucji, tak jak zauważyliście, niezależnie jak określany, kładzie cień na postać p. Brauna – choć logicznie brzmiący w odniesieniu do pojęcia wolności osobistej, jednak nie do końca mający pełne odzwierciedlenie do katolicyzmu i tworzący utopijny obraz społeczeństwa.)

        Dodatkowo bliska mi intronizacja (choć nigdy nie przyszło mi do głowy, żeby oskarżyć kogoś o bycie przeciw intronizacji nie wybierając p. Brauna, bo co myśleć o osobach, które chcą głosować na p. Komorowskiego „bo to mniejsze zło” – zapewne ten „obrzydzony” przez media PiS ma być tym większym, przynoszącym „koniec świata”).

        Ale Wasze głosy w licznych dyskusjach pozwoliły mi na jeszcze bardziej krytyczne podejście do tego tematu. Choć p. Duda też nie jest kandydatem, którego poparłabym całą sobą i mam z jego kandydaturą wiele daleko idących obaw. Jednego jestem niemal pewna – Pan Bóg wepchnął mnie „z premedytacją” na ścieżkę dążącą do pogłębienia mojego bezgranicznego zaufania Mu. 😀 Bo tylko codzienne, wielokrotne powtarzanie sobie „ufaj Bogu” odpędza pojawiające się przygnębienie dotyczące stanu naszego kraju, naszej przyszłości, a przede wszystkim przyszłości moich dzieci.

        Kończę się wypowiadać na tematy polityczne. (Tym bardziej, że z moich wpisów zawsze robi się taki krótki esej.) 🙂 Teraz już tylko pozostaje modlitwa.

        • wobroniewiary pisze:

          Mi też pozostaje tylko modlitwa i usilnie proszę Czytelników o uszanowanie ciszy wyborczej.
          Ja w sobotę mam I Komunię swego dziecka i na pewno zamkniemy komentarze, nie zamierzam odpowiadać za łamanie ciszy wyborczej, bo wiele osób nie zechce jej uszanować.

          Magdo – im bliżej wyborów, tym większy mętlik wszelkich za i przeciw… ale ufam Jezusowi że mi rozjaśni te mroki wątpliwości…

  26. Monika pisze:

    „Prezydent zagubiony we własnej propagandzie: „Emigracja zmniejszyła się ośmiokrotnie”, a „Irlandczycy też wyjeżdżali i nie wracali”. Gdzie jest kres tego szaleństwa?”

    http://wpolityce.pl/polityka/243076-prezydent-zagubiony-we-wlasnej-propagandzie-emigracja-zmniejszyla-sie-osmiokrotnie-a-irlandczycy-tez-wyjezdzali-i-nie-wracali-gdzie-jest-kres-tego-szalenstwa

    „Mit Zielonej Wyspy trwa. Hurraoptymizm Platformy nie ma prawa zostać zaburzony żadnym odzewem rzeczywistości. Polacy wyjeżdżają za granicę turystycznie, korzystając z wolności, która, jak stwierdził wczoraj prezydent oblizując 1-majowy tort: „jest słodka”. Wszystko jest dobrze. I tylko obywatele od tej lukrowanej przez PO wolności dostają coraz większych mdłości.”

    Moja śp. babcia mówiła na takie coś: plują Mu w twarz a On mówi, że deszcz pada.

    • eska pisze:

      To mi przypomniało pewną piosenkę. Może nie wszystkie zwrotki są całkiem godne uwagi, ale puenta pasuje:

      „Zacząłem protestować, lecz nikt nie słuchał mnie.
      Każdy, kogo spotkałem, tylko uśmiechał się,
      Gdyż nowe prawo wydał sejm – szczególnie piękny gest –
      Z mocy ustawy każdy z nas od dziś szczęśliwy jest.”

  27. Monika pisze:

    Świetna audycja o odkrywaniu Boga w mistyce chrześcijańskiej.
    W tej audycji z archiwum radia Niepokalanów rewelacyjnie jest wytłumaczone czym jest prawdziwa medytacja chrześcijańska i spotkanie z Bogiem, czym jest wejście w relacje i dialog z Bogiem: Polecam gorąco, jeśli chcemy się dowiedzieć na czym polega głębia modlitwy, modlitwa w Duchu.
    O totalnym pomieszaniu pojęć odnośnie medytacji i co z tego wynika.

    • AnnaMaria pisze:

      @ Monika Jeżeli przeczytasz uważnie to znajdziesz takie wyrażenie
      „w Zamian za kartke do urny!” tzn nigdzie sie nie wybieram tak na prawde!
      I robie to konsekwentnie,od wielu lat nie głosuje !!!!!!

      • Monika pisze:

        Wobec tego bardzo pięknie – to dopiero świadectwo życia!
        Zupełnie jak świadkowie Jehowy – to właśnie oni tak czynią – bo taka jest ich „wiara” a oni uważają, że muszą być posłuszni i nie wolno im głosować, bo będą potępieni. Święcie w to wierzą i w swoje przekonania, i nie przyjdzie im do głowy, że są zwiedzeni.
        A tak naprawdę Kościół naucza, że to sekta i absolutnie nie należy z nich brać przykładu, bo błądzą.
        Na pewno są też inne osoby, które oprócz nich nie głosują z bardzo różnych powodów, jak: lenistwo, głupota, brak świadomości, brak odpowiedzialności za siebie i innych, niedojrzałość. Jawnie o tym się mówi, że to grzech zaniedbania. Są też na pewno i osoby, które z przypadków losowych nie mogą zagłosować, jakaś choroba, wypadek, niedorozwój umysłowy (ubezwłasnowolnienie), ale to są raczej sporadyczne przypadki i nie o tym tu mowa.

        Anno Mario sama napisałaś wyraźnie: „… i to oddaje Panu Jezusowi w zamian za kartke do urny” – tak sama to wyjaśniłaś co robisz (?). To po cóż oddajesz, skoro z tego nie korzystasz? Brak konsekwencji. Gdzie w tym odpowiedzialność i troska o innych, nawet o przyszłe pokolenia, która świadczy o dojrzałym człowieczeństwie? Że nie wspomnę o Miłości do ludzi, do Ojczyzny – bo to jest oczywiste.
        No tak – najlepiej to narzekać i biadolić, i poddawać się bez walki, i takie „szlachetne” nawyki kształtować i pielęgnować w sobie – i przy okazji oczerniać Kościół, że jest masoński. Wszyscy winni, tylko nie ja – a zwłaszcza Kościół. Jakie to charakterystyczne.
        A walka o dusze trwa.

      • Maggie pisze:

        @AnnaMaria: nie idąc na wybory popierasz wyrok Sanchedrynu.
        Nie wiesz tez, czy „jakaś” siostrzenica odda glos w Twoim imieniu – jak to było w nie tak dawnych wyborach.

      • Sebro pisze:

        Tylu księży i biskupów mówi o tym, że nie pójście na wybory to grzech zaniechania. Zatem jak się ma to do Twojej wiary?

        • wobroniewiary pisze:

          Jezus też mówił „Bogu co Boskie a cesarzowi co cesarskie. Nie unikał płacenia podatków, raz kazał jednemu z Uczniów wyjąć pieniążek z pyszczka ryby aby zapłacić za nich podatek – co oznacza, że uznawał świeckie zobowiązania wobec państwa

          Z Ewangelii wg św. Mateusza:
          Weź pierwszą rybę, którą wyciągniesz, i otwórz jej pyszczek: znajdziesz statera. Weź go i daj im za Mnie i za siebie! (Mt 17:22-27).

  28. piotr pisze:

    Będziesz miłował pana Boga swego z całego serca swego ze wszystkich sił swoich a bliźniego swego jak siebie samego

    a za wzór niedościgniony masz Jezusa człowieku

  29. piotr pisze:

    ten komentarz napisałem w kontekście audycji którą umieściła Monika
    to straszne jeżeli nadal chcemy być jak Bóg przez ubóstwienie samego siebie przecież to grzech pierwszych rodziców

  30. wobroniewiary pisze:

    Arcybiskup Fulton J. Sheen
    To Jezus Chrystus cierpiał pod Poncjuszem Piłatem, a nie Poncjusz Piłat pod Jezusem Chrystusem.
    To nie religia w polityce jest dzisiaj poważnym zagrożeniem, a polityka w religii.

  31. Zygmunt pisze:

    My tu kto lepszy Pan Duda czy Pan Braun, a tu proszę Czy Paweł Kukiz prowadzony jest przez służby?. Paweł Kukiz pojawia się wszędzie. Ma dobry sztab wyborczy, albo otwarte drzwi do wielu mediów. Same uczestnictwo w programie Kuby Wojewódzkiego, dało mu dostęp do 2 milionów widzów.
    Dlaczego postawili na Pawła Kukiza?
    Gra toczy się o utratę władzy przez układ okrągłostołowy. Rozgrywają ją służby.
    Ich strategia jest następująca:

    „jeżeli udostępnimy media (TVN – Polsat) Pawłowi Kukizowi, to jego popularność automatycznie wzrośnie. Mówi z sensem, oskarża PiS, PO i cały układ okrągłostołowy, ale nie wyjawia nazwisk, tylko mówi ogólniki. Skupia się raczej na przyziemnych sprawach, jak: górnicy, rolnicy, matki z dzieckiem. Nie dotyka szczegółów, nie psoci żydom, nie rozumie gospodarki. Jest bezpiecznym kandydatem opozycyjnym”.

    Rola Pawła Kukiza przypomina tę, którą odegrał Andrzej Lepper w 2005 roku. W wyborach prezydenckich był trzeci i zdobył poparcie 15,11% głosów. Najpierw wynieśli go na salony, wykorzystali do zabrania głosów innym kandydatom, a następnie zniszczyli, tak jak całą partie Samoobrona.

    Podobny numer chcą zrobić z Pawłem Kukizem.

    Inną ważną sprawą, która koli w oczy dzisiejszy układ, to wpływ Niemców i Izraela na sprawy polskie. Opisuję te relacje w artykułach, dlatego tutaj nie będę tego rozwijał.

    Czy Paweł Kukiz to dziecko służb?

    Podoba mi się odwaga pana Kukiza, mówi z sensem, wkłada w to serce.

    Nie ma możliwości, aby tak swobodny dostęp do mediów, wywalczył jego sztab. Media to służby, służby to media.

    Pytanie tylko jakie służby rozgrywają politykę w Polsce?

    Pan Kukiz jeszcze nie dawno był mocnym zwolennikiem Platformy Obywatelskiej. Dziwnym trafem nie dostrzegał wtedy układu okrągłego stołu, w którym Donald Tusk siedział i siedzi zanurzony w nim po same uszy. Nie dostrzegał ustaw, które kawałek po kawałku sprzedawały Polskę.

    Od jakiegoś czasu zmienił front polityczny. Mocno krytykuje PO i układ okrągłego stołu.

    Gdyby okazało się, że jest dzieckiem służb i współpracuje z nimi, to byłby mocny sierpowy dla jego zwolenników. Uważam, Pawła Kukiza za patriotę i osobę, która wykonuje dobrą robotę dla Polski. Co nie znaczy, że służby nie wpływają na jego decyzje. W wyborach zrobi bardzo dobry wynik. Może zdobyć koło 15%, jak kiedyś Andrzej Lepper. Ma olbrzymie szanse wejść ze swoją partią do parlamentu w kolejnych wyborach.

    Pytań jest kilka:

    czy mają haki na niego?

    czy da ograć się służbom, tak jak zrobił to Andrzej Lepper?

    Czy jego patriotyzm jest szczery?

    Czy jest na tyle bystry, aby przewidywać kilka ruchów do przodu doświadczonych strategów ze służb?

    Jaką decyzje podejmie, kiedy w glorii chwały, nakażą mu sprzedać Polskę?

    Powiem szczerze, że mam trochę dość powierzchowności dotykanych tematów przez Pawła Kukiza. Krzyczy, że należy górnikom pomóc, ale nie mówi o nakazie Unii Europejskiej, o wpływaniu Niemiec na polski rząd, w celu zniszczenia polskiego górnictwa. Podobna sprawa jest z rolnictwem.

    Miałkość jego wypowiedzi coraz mocniej dotyka populizm. Nie widzę tu żadnego sensownego programu dla Polski i Polaków.

    • Sebro pisze:

      Brakuje tu takiego znanego przycisku „Lubię to!”;)
      W towarzystwie, w którym na co dzień przebywam, dochodzimy do podobnych wniosków. Paweł Kukiz jest jest wykorzystywany przez tzw. gabinet cieni. Ktoś gdzieś pociąga za sznurki i to tak skutecznie, że Kukiz tego nie zauważa. Do tego jego dzisiejsze wypowiedzi. Kukiz stworzył pewne zagrożenie Komorowskiemu, dlatego otworzyły się przed nim pewne furtki. Teraz zadaniem Kukiza (ew. tych co nim manipulują) jest odebrać jak najwięcej głosów Dudzie, na rzecz Komorowskiego w II turze. Wszystko to grubymi nićmi szyte.

  32. julia pisze:

    Zygmunt podzielam twoje wątpliwości, też się obawiam, czy biedny nie wie w co wchodzi..

  33. jax pisze:

    SEBRO Ty sobie może poczytaj o korzeniach Grzegorza Brauna
    A ja zajmę się lepiej PiS-em ? To wprowadzi więcej spokoju i obaj będziemy bliżej prawdy.

    Dziadek Grzegorza Brauna ze strony Matki
    Wincenty Sebastian Reklewski herbu Gozdawa (ur. 1875, zm. 27 grudnia 1939 w Waśniowie) – ziemianin polski, potomek posłów na Sejm Czteroletni, ostatni właściciel majątku w Mirogonowicach.
    Pochodził z rodziny szlacheckiej. Jego ojcem był Jan Reklewski herbu Gozdawa, a matką Konstancja baronowa Horoch z Leszczan herbu Trąby. Miał dwie żony. W roku 1912 poślubił Marię Winnicką (1887-1925), a po jej śmierci w roku 1929 Annę Danutę Wasiutyńską (1900-1991). Dochował się ośmiorga dzieci; jego najmłodsza córka Zofia Reklewska (ur. 1939) jest żoną Kazimierza Brauna – reżysera, pisarza i krytyka teatralnego (od roku 1985 mieszkają na stałe w USA).
    Oprócz majątku w Mirogonowicach (243 ha) posiadał również dobra Nosów i Szarotkę (łącznie 1600 ha), Wojciechowice (124 ha), Kosowice (101 ha) oraz Zajączkowice (171 ha).
    Wincenty Reklewski został zamordowany w czasie napadu rabunkowego na plebanię w Waśniowie przychodząc z pomocą tamtejszemu plebanowi.
    *******
    Linia żeńska Grzegorza Brauna – po kądzieli ( u żydów dziedziczenie żydostwa idzie po matce)
    *****
    Zofia Reklewska de Rekle h. Gozdawa – matka G. Brauna
    Urodzona dnia 8 IX 1939
    Wiek: 75 lat
    Rodzice
    Wincenty Sebastian Reklewski de Rekle h. Gozdawa, bohater Wiki
    Urodzony dnia 4 IX 1876
    zmarł dnia 27 XII 1939 – w Waśniowie , wiek: 63 lat.
    Anna Danuta Wasiutyńska h. Korczak, (linia: Andrzej Cielecki 3.373.382)
    Urodzona dnia 1 X 1900
    zmarła dnia 18 VIII 1991 , wiek: 90 lat.
    *****
    Anna Danuta Wasiutyńska h. Korczak ( babka Brauna G.)
    Urodzona dnia 1 X 1900
    zmarła dnia 18 VIII 1991
    Pochowana – Warszawa, cm. Powązkowski, kwatera 182, rząd 2, miejsce 16,17: Anna Danuta Reklewska inw. 26832
    Wiek: 90 lat
    Rodzice babki Brauna – pradziadkowie
    herb Korczak
    Aleksander Feliks Marceli Wasiutyński h. Korczak, bohater Wiki
    Urodzony dnia 13 XII 1859 – Lisowice
    zmarł dnia 17 X 1944 – Wodzisław , wiek: 84 lat.
    herb Prawdzic
    Klotylda Romocka h. Prawdzic, (linia: Andrzej Cielecki 3.373.382)
    Urodzona dnia 7 VI 1874
    zmarła dnia 19 I 1963 – Warszawa , wiek: 88 lat.
    ******
    Klotylda Romocka h. Prawdzic – prababka
    Urodzona dnia 7 VI 1874
    zmarła dnia 19 I 1963 – Warszawa
    Pochowana – Warszawa, cm. Powązkowski, kwatera 183, rząd 2, miejsce 12,13: Wasiutyńscy inw. 26708
    Wiek: 88 lat
    Rodzice prababki – pradziadkowie
    herb Prawdzic
    Juliusz Romocki h. Prawdzic
    Urodzony w roku 1833
    zmarł w roku 1910 , wiek: 77 lat.
    Zofia Łuczycka z Łuczyc h. Nowina, (linia: Andrzej Cielecki 3.373.382)
    Urodzona dnia 15 V 1845
    zmarła dnia 19 I 1906 , wiek: 60 lat.
    *****
    Zofia Łuczycka z Łuczyc h. Nowina – praprababka
    Urodzona dnia 15 V 1845
    zmarła dnia 19 I 1906
    Wiek: 60 lat
    Rodzice
    herb Nowina
    Florian Łuczycki z Łuczyc h. Nowina
    Urodzony z grubsza* w roku 1810
    zmarł
    Bronisława Stawiska de Godziątowy h. Gozdawa, (linia: Andrzej Cielecki 3.373.382) praprababka
    Urodzona w roku 1808
    zmarła w roku 1855 – Drezno , wiek: 47 lat.
    *****
    Bronisława Stawiska de Godziątowy h. Gozdawa – prapraprababka
    Urodzona w roku 1808
    zmarła w roku 1855 – Drezno
    Wiek: 47 lat
    Rodzice
    herb
    Jan Feliks Stawiski de Godziątowy h. Gozdawa, (linia: Andrzej Cielecki 3.373.382)
    Urodzony z grubsza* w roku 1780
    zmarł w roku 1820 , wiek: z grubsza* 40 lat.
    Alojza Biernacka h. Poraj, (linia: Kazimierz Biernacki 1.943.81) praprapra..etc
    Urodzona w roku 1782
    zmarła w roku 1868 , wiek: 86 lat.
    *****
    Alojza Biernacka h. Poraj ….etc
    Urodzona w roku 1782
    zmarła w roku 1868
    Wiek: 86 lat
    Rodzice
    herb
    Kazimierz Biernacki h. Poraj, stolnik [sie] Piotrków
    Urodzony z grubsza* w roku 1740
    zmarł po 1794
    Józefa Zielonacka h. Leszczyc, (linia: Maksymilian Zielonacki sw.14481)
    Urodzona z grubsza* w roku 1740
    zmarła po 1794
    *****
    Józefa Zielonacka h. Leszczyc …etc…
    Urodzona z grubsza* w roku 1740
    zmarła po 1794
    Rodzice
    herb Zaręba
    Stefan Zielonacki h. Leszczyc, podkomorzy [sie] Wieluń
    Urodzony z grubsza* w roku 1710
    zmarł
    Eufrozyna Cielecka z Cielczy h. Zaremba
    Urodzona z grubsza* w roku 1710
    zmarła
    *******
    Eufrozyna Cielecka z Cielczy h. Zaremba…etc
    Urodzona z grubsza* w roku 1710
    zmarła
    Rodzice
    herb Zaręba
    Urodzony z grubsza* w roku 1730
    zmarł w roku 1775 , wiek: z grubsza* 45 lat.
    herb Bończa
    Urodzona z grubsza* w roku 1690
    zmarła przed 1756
    *****************************************
    Kazimierz Braun — Został mężem Zofii Reklewskiej, córki Wincentego Sebastiana Reklewskiego[1]. Ojciec aktorki Moniki Braun i reżysera Grzegorza Brauna, syn Juliusza Brauna, brat Juliusza Brauna.(KRRiT)
    *****
    Kazimierz Braun ojciec Grzegorza
    Urodzony dnia 29 VI 1936 – Mokrsko Dolne
    Wiek: 78 lat
    Rodzice
    Juliusz Braun, bohater Wiki – dziadek ze strony ojca
    Urodzony dnia 2 VII 1904 – w Dąbrowie Tarnowskiej
    zmarł dnia 30 V 1990 , wiek: 85 lat.
    Elżbieta Korwin-Szymanowska
    Urodzona dnia 11 XI 1906
    zmarła dnia 17 IX 1990 , wiek: 83 lat.
    ******
    Juliusz Braun, bohater Wiki – dziadek ze strony ojca
    Urodzony dnia 2 VII 1904 – w Dąbrowie Tarnowskiej
    zmarł dnia 30 V 1990
    Wiek: 85 lat
    Juliusz Henryk Braun (ur. 2 lipca 1904 w Dąbrowie Tarnowskiej, zm. 31 maja 1990) – polski prawnik, profesor, harcerz, młodszy brat Jerzego Brauna.
    W latach 1918–1919 drużynowy III Drużyny Harcerzy im. Michała Wołodyjowskiego, a w okresie od października 1919 do kwietnia 1921, komendant Hufca Harcerzy w Tarnowie. W 1926 roku ukończył studia na Wydziale Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego, gdzie w 1931 roku się doktoryzował. W 1963 roku uzyskał habilitację, a w 1973 roku stopień profesora nadzwyczajnego
    Ochotniczo zgłosił się do Wojska Polskiego w 1920 roku, służył na granicy polsko-czechosłowackiej[1]. Ochotnik w czasie kampanii wrześniowej 1939 r.
    Aresztowany trzykrotnie: dwukrotnie przez Niemców w czasie okupacji, następnie w 1949 roku, z więzienia wyszedł w 1955 roku.
    *****
    Stryj Grzegorza czyli brat jego ojca
    Jerzy Bronisław Braun, ps. Bronisław Rogowski (ur. 1 września 1901 w Dąbrowie Tarnowskiej, zm. 17 października 1975 w Rzymie) – pisarz polski, działacz polityczny, poeta, dramaturg, krytyk literacki, publicysta, scenarzysta, filozof, harcerz,
    W Dąbrowie Tarnowskiej ukończył 4-klasową szkołę, a następnie przez rok był uczniem V Gimnazjum w Krakowie. Ukończył II Gimnazjum im. Hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowie.
    W okresie gimnazjalnym był członkiem III Drużyny Harcerskiej im. Michała Wołodyjowskiego. W 1913 należał do „Związku Wolnych Polaków”. W okresie od 1 listopada 1914 do maja 1915 wraz z rodzicami i rodzeństwem przebywał w Tarnowie. W 1918 wspólnie z J. Ozimkiem i Adamem Ciołkoszem był redaktorem pisma „Młodzież Sobie”.
    Wziął udział jako ochotnik w wojnie polsko-bolszewickiej. Odmówił wówczas przyjęcia krzyża wojskowego, uważając, że obrona kraju jest jego obowiązkiem. Przerwał również studia polonistyczne na Uniwersytecie Jagiellońskim, które rozpoczął rok wcześniej (w 1919).
    W okresie międzywojennym był wydawcą i redaktorem „Gazety Literackiej” w Krakowie.
    W czasie II wojny światowej stanął na czele utworzonej przez siebie katolickiej organizacji polityczno-wojskowej Unia. Założył i redagował pismo Kultura Jutra. Wziął udział w powstaniu warszawskim.
    Jako ostatni Delegat Rządu na Kraj i przewodniczący Rady Jedności Narodowej zredagował Testament Polski Walczącej i Manifest do Narodu Polskiego i Narodów Zjednoczonych.
    W 1948 ukończył studia filozoficzne na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.
    Działacz Stronnictwa Pracy. Aresztowany 11 grudnia 1948, do 1956 więziony przez władze stalinowskie za działalność niepodległościową. Poddany licznym szykanom i torturom (m.in. wybito mu wszystkie zęby i jedno oko). Skazany na dożywocie (prokurator żądał kary śmierci). W latach 1965–1975 przebywał w Rzymie. Mocno zaangażowany podczas trwania Soboru Watykańskiego, wygłaszał m.in. wiele prelekcji w Radiu Watykańskim.
    Autor bardzo popularnej harcerskiej pieśni Płonie ognisko i szumią knieje, 11 listopada 2006 pośmiertnie odznaczony Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski.
    Staraniem rodziny jego prochy powróciły do Polski. Został pochowany w Alei Zasłużonych na Cmentarzu Powązkowskim w Warszawie. Życie i twórczość Jerzego Brauna została opisana przez Eugeniusza Żuka w książce Muza Poezji w Celi Jerzego Brauna.
    W 2000 został patronem Gimnazjum nr 4 w Tarnowie. Jest także patronem Gimnazjum nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej.

    • Maggie pisze:

      @Jax:
      Nie interesuja mnie genealogie, bo nikt sobie z katalogu nie wybiera przodkow, a jak ktos zechce to znajdzie np wujka, ktory nie lubil szpinaku w dziecinstwie, czy haka na pochodzenie nazwiska.

      Krol Stasio mial tez nie najgorszych przodkow, a zadawal sie z caryca etc.
      Michal Drzymala nie mial herbow, a byl patriota. Nobilitacja np za bohaterstwo, byla kiedys mozliwa. Nawet dzis, tam gdzie sa monarchowie, jest ona mozliwa, np: obecna krolowa Elzbieta II nadaje tytuly szlacheckie/lordowskie i to zwyklym ludziom jakimi sa chocby aktorzy.

      Wazny jest czlowiek i co soba reprezentuje i co robi, w tym dla Ojczyzny i w jakim duchu.
      Mam nadzieje, ze rozdrabnianie sie, na 11 kandydatow, nie pojdzie na korzysc reelekta.

    • Maggie pisze:

      W czasie ciszy wyborczej zajrzalam,jeszcze raz, bo nie chcialo mi sie wczesniej, gdyz „wkurza mnie” powolywanie sie na rodowody. Mozna mowic o przodkach, ale nie ubierac w ich piorka, jak to bylo wyzej zrobione.

      Nie studiowalam strony zenskiej, ale gdy spojrzalam na meska, to rzucily mi sie w oczy daty, gdyz u mnie w rodzinie, przez dlugowiecznosc pra-dziadka oraz dziadka np genealogicznie mialam kuzynki, na ktore mowilam ciociu, bo byly w wieku moich rodzicow – a syn jednej z nich byl moim rocznikiem, wiec z nim bylismy na ty.
      Otoz:
      – dziadek, p.Grzegorza: Juliusz Henryk (boh.Wiki) ur 2.VII.1904 (zm 30.V.1990),
      – ojciec Kazimierz ur 22.VI.1936,
      – i … stryj czyli brat ojca,o ktorym wiele informacji u gory, Jerzy Bronislaw ur 1.IX.1901 (zm 17.X.1975) … wynika,ze byl starszy o 3 lata od jego dziadka.

      Poniewaz u mnie w rodzinie, jak juz wspomnialam, bylo rzadko spotykane pomieszanie pokolen, nie neguje (!) poprawnosci danych, ale tu nie mam pewnosci, czy dobrze @Jax podal, BO MOZE (?) to byl BRAT DZIADKA, a wiec stryjeczny dziadek, na ktorego oczywiscie MOWILO sie STRYJ. Pominiety zostal tez inny stryj, Juliusz zanany z KRRIT czy TVP. Jak dokladnosc to dokladnosc.

      Szkoda, ze to p.Kukiz, a nie p.Braun, dostal te ok 20% glosow.

  34. piotr pisze:

    operacja powiodła się
    CHWAŁA PANU

    • Sebro pisze:

      Ale to jest tekst z 27 kwietnia. Jeden z tych, który pojawił się na WP i Onecie. To właśnie te teksty zostały zmanipulowane i potem dementowane przez samego Dude. W późniejszym czasie wielokrotnie tłumaczył, że jest za ochroną życia, bo jest katolikiem. Gdyby nie opowiedział się wyraźnie przeciw in vitro to spot Komorowskiego o in vitro ze spłoszoną matką nie miałby w ogóle sensu. Prawda?

  35. myślący pisze:

    Do efka – ja bym brał wielką poprawkę na wp.pl i manipulacje w tytule artykułu, to samo z onetami i tvn, rmf itd. tu cytat pełnej wypowiedzi:
    Uważa pan, że rządowy projekt dotyczący in vitro doprowadzi do tego, że zarodki będą niszczone?
    – Uregulowanie sprawy bioetycznej jest bardzo ważne. Kwestia zarodków powinna być uregulowana tak, żeby chroniła życie ludzkie.
    W ustawie rządowej jest zapisane, że za niszczenie zarodków grozi więzienie, a niewykorzystane można za zgodą dawców przekazać innej parze.
    – Ale jest też zapis, że nie można ich przekazać, jeśli dawcy się nie zgodzą. Więc ta ustawa nie chroni życia.
    Czyli nie zgadza się pan na in vitro?
    – Dopuszczam możliwość, że tworzy się tyle zarodków, ile jest potrzebnych do tego, by kobieta mogła zajść w ciążę. Nie zgadzam się na ich zamrażanie.
    To duża zmiana w pana poglądach. Wcześniej podpisał się pan pod ustawą, która wprowadzała karę więzienie za in vitro.
    – Tego projektu już nie ma.
    Ale podpisał się pan pod nim.
    – Ja jako Andrzej Duda nie popieram in vitro. Ale jako prezydent Andrzej Duda rozumiem, że są rodzice, którzy nie mogą mieć dzieci i szukają rozwiązania tej sytuacji. Dlatego zaakceptuję in vitro, ale bez zamrażania zarodków.
    przypominam, że jest to też STANOWISKO KOŚCIOŁA KATOLICKEIGO

    • efka pisze:

      No, ale tutaj czarno na białym jest napisane, że jest za in vitro. Ten tekst jest chyba właśnie z WP. No to o czym mówimy? A nawet wypowiedzi A. Dudy o jego wierze były mało pewne w wywiadzie z Radio Maryja. Tutaj sam pokazuje się jako osoba dwulicowa. A. Duda przeciw in vitro, a prezydent A. Duda za… . W Radio Maryja nie popiera in vitro, a w innych mediach tak, bo ma na względzie biednych rodziców, którzy być może całe życie przed… i małżeńskie stosowali antykoncepcję. No nie bądźmy tacy liberalni. Albo wiara, albo ustępstwa. Nie można iść na ustępstwa w wierze. Może moje myślenie jest zbyt proste, ale ja tak właśnie myślę.

      • wobroniewiary pisze:

        To nie A. Duda jest dwulicowym, to WP Go takim robi po to by czytelnikom Go obrzydzić, słuchaj tego co Duda mówi w normalnych mediach i na spotkaniach z wyborcami, nie opieraj się na tym co pisze jakiś dziennikarzyna na WP bo naprawdę nie ma na czym, oni od tego tam są i za to mają płacone by mieszać ludziom w głowach.

  36. kasiaJa pisze:

    Patrzcie!
    „Gość Niedzielny zablokował tekst krytyczny wobec Komorowskiego”

    „Panie Prezydencie, zrozumiałem, wszystko jasne, dzięki za to ostrzeżenie. Wiem już, kogo mam się bać. I przyznam, że naprawdę się boję”-napisał ks. Tomasz Jaklewicz. Tekst został jednak usunięty

    Ks. Tomasz Jaklewicz na stronie internetowej Gościa Niedzielnego opublikował tekst „Panie Prezydencie, dziękujemy!”, w którym odnosi się do spotu ubiegającego się o reelekcję Bronisława Komorowskiego i jego poglądów na in vitro. ” (tekst, który został zablokowany, jest pod linkiem)
    http://www.fronda.pl/a/gosc-niedzielny-zablokowal-tekst-krytyczny-wobec-komorowskiego,51079.html

    • kasiaJa pisze:

      Grzegorz Schetyna nie wykluczył, że Paweł Kukiz może odnieść sukces w wyborach parlamentarnych – i że Platforma będzie z nim współpracować. Dodał też, że Kukiz wprowadził temat ordynacji do debaty.

      W rozmowie z Konradem Piaseckim na antenie radia RFM FM minister spraw zagranicznych Grzegorz Schetyna powiedział, że nie spodziewa się rychłego ataku Rosji na Ukrainę.

      Jego zdaniem na razie nie można przesadzać, a trzeba poczekać do Rady Europejskiej 25 czerwca, która „będzie zamykać pewien etap” i ostatnie półrocze. Na pytanie, czy i Putin będzie czekał na tę Radę, Schetyna odparł:

      „Nie wiem. Mam bezpośredni, pełny kontakt z ministrami Steinmeierem i Fabiusem – te rozmowy trwają. Implementacja porozumienia mińskiego trwa. Ona nie jest jakaś ekspresowa, ale krok po krok się posuwamy. Trzeba ciągle dać szansę na realizację tych postanowień pokojowych”.

      Przechodząc do polskiej polityki Grzegorz Schetyna nie wykluczył, że Paweł Kukiz może odnieść sukces w wyborach parlamentarnych – i że Platforma będzie z nim współpracować.

      „Tak, ale on musi znaleźć swoje miejsce, musi je opisać, musi ocenić swój wynik, musi mieć dobre ciągle relacje z wyborcami – bo to nie jest tak, że wyborcy dają swój głos i swoje zaufanie raz na zawsze” – odparł na pytanie, czy okaże się, że PO będzie musiała współpracować z Kukizem w Sejmie.

      kad/rmf24.pl
      http://www.fronda.pl/a/platforma-razem-z-kukizem-schetyna-nie-wyklucza,51076.html

      • Emi pisze:

        @KasiaJa
        Przeciez jest to totalna manipulacja
        Pawel Kukiz jest antysystemowy a jego najwiekszym wrogiem jest PO
        Pan Jaroslaw Kaczynski zacheca pana Pawla do poparcia PiS
        Jednym slowem PO zostala sama na arenie politycznej i bardzo dobrze.
        Mam nadzieje ze prezydent Komorowski przegra te kampanie !

      • kasiaJa pisze:

        Emi, mnie się on nie podoba od początku, przykro mi. Obyśmy nie musieli przekonywać się na własnej skórze.

      • Sebro pisze:

        Kukizem PO gra jak chce, a on świadomie lub nie wg tago grania tańczy. Kukiz jest promowany jako antysystemowiec w mediach głównych – samo to jest osobliwe. PO chce go wykorzystać do odebrania głosów Dudzie, a z ostatnimi swoimi poglądami nt religii w szkołach, związków partnerskich sprokurował sytuację, w której w II turze jego spora część wyborców zagłosuje na Bronka, bo te postulaty są takie same.

      • kasiaJa pisze:

        Sebro, dzięki 🙂 tak właśnie uważam.

  37. Jerzy pisze:

    ze strony kandydata http://www.grzegorzbraun2015.pl/
    Grzegorz Braun na żywo
    Dodany dnia 7 maj 2015
    O 20.12 można zobaczyć Grzegorza Brauna w TVP Info w programie „Minęła dwudziesta”. Rozmówcą będzie Piotr Kraśko – zapraszamy do oglądania!
    Króluj nam Chryste!

    • Jerzy pisze:

      Dzisiejszy Apel Jasnogórski
      Abp Wacław Depo: „Mamy prawo ufać, że … żaden głos nie będzie zafałszowany i poprawiany. Każdy jest bowiem kimś i ma prawo do Boga”.
      Króluj nam Chryste!

  38. Wojtek pisze:

    Ostatnio mój kolega w rozmowie o wyborach, gdy mówiłem o Dudzie powiedział: ,,ja nie będę na jakiegoś katola głosował co chce jakiejś durnej koronacji Chrystusa na króla Polski” . Przyznam że mnie zatkało, takie poglądy ma większość młodych ludzi 19+ mnie otaczających których odrzuca te fakt. Co się dzieje? Czy to taki wstyd wierzyć, o co chodzi? Ja nie wiem wciąż na kogo zagłosować, gdyby któraś z partii choć by Pis (Duda i koronacja) NAPRAWDĘ uwierzyła w IIITF to nie potrzebny był by żaden plan reform bo wszystko wyszło by z serca. Szkoda bo gdyby taka partia doszła do władzy, pieniądze na emerytury czy zasiłki znalazły by się na pewno, znikając z prywatny kont. NA KOGO GŁOSOWAĆ :{ ?

    • Maggie pisze:

      To smutne Wojtku, bo mlodzi to przyszlosc. Niby wielu z nich ma opinie ale brak wiedzy aby wystawiac te opinie. Dlatego niektorym zacmil oczy „tuskoraj” i pokutuja skutki latwowiernosci.
      To o czym mowisz wskazuje, ze ten ktos nie wie, ze koronacja to p.Braun, choc mysle, ze i p.Duda nie bylby przeciwny Intronizacji Chrystusa, gdyby obywatele o to poprosili.

      Glosuje na p.Dude, jako, ze ma silne zaplecze z takich ludzi jak pan prof.Szyszko i pani mec.Pawlowicz etc.
      Mam tez cicha nadzieje, ze to on wejdzie razem z p.Braunem do II tury i oboje sie jakos dogadaja – bez wzgledu jaki by to byl czy nie byl wynik tej drugiej rundy.

      • Maggie pisze:

        Gdzie kucharek szesc nie ma co jesc. Dlatego nie powinnismy sie rozdrabniac, gdyz 11 kandydatow jest niczym innym jak rozproszeniem opozycji.

      • Wojtek pisze:

        Myślę o Dudzie. Może to i on powinien być prezydentem. Mnie żadne programy wyborcze nie interesują, ja swoje życie wiążę tylko z Tajemnicą Fatimską bez względu na to czy wypełni się za rok za 10 lat czy za 50.
        Niech się dzieje Wola Boża, myślę że Bóg i tak wie jak ma być i nikt nie pokrzyżuje jego planów. Serce mówi Duda choć chyba wygra Komorowski ale ja i tak pozostanę przy swoim. Może Duda to Pis a sama partia jest dla mnie prawie równa z PO (poza wiarą), ale poza panem Andrzejem nie widzę wśród kandydatów nikogo godnego zaufania.

  39. julia pisze:

    Wojtku, dużo błędów mozna zarzucic pis, ale weż pod uwagę, ze to oni głosowali przeciwko sprzedazy lasów polskich, to posłowie z tej partii walczą z gender i z konwencją przemocową widząc realne zagrozenie dla naszych dzieci, to posłowie tej partii są bliżej wiary niż ci z psl, sld czy po…
    są znienawidzeni , bo są za wartosciami ogolnoludzkimi , a etyka reszty nijak się ma do uchwalanych ustaw i podpisywanych ustaw przez Komorowskiego.
    Bóg osądzi Komorowskiego za to co zrobił dla Polski, my otoczmy go modlitwą, zeby się „obudził” zanim nadejdzie mały sąd.
    Ja od kilku dni proszę Boga by mi wskazał tego kandydata, który jest zgodny z jego zamysłem o wolą. I od kilku dni niezmiennie coraz bardziej serce pragnie takiego prezydenta jak Duda. Dziś tylko utwierdziłam się w wyborze, po wysłuchaniu debaty na tvn. Nawet Olejnik nie dała rady go zniszczyć, próbowała afera skokową puentować, ale Duda chciał wyjaśnić i nie pozwoliła mu zagłuszajac jego odpowiedz innym pytaniem. Czy potrzeba więcej ?
    Wiecie co, był czas że byłam przeciwna Pisowi, dałam się uwieść manipulacjom medialnym… ale był taki moment, bodajże z lutego, kiedy widziałam co się dzieje na sali sejmowej , gdzie prezesa wyzywano od kurdupli….a on stał niewzruszony … ( przepraszam za porównanie , ale skojarzył mi się z postawą Jezusa, opluwanego wyzwiskami). Jakiego trzeba hartu ducha by się nie załamać…
    a jakiego trzeba chamstwa , zeby wytykac komus wzrost ?
    Więcej dowodów mi nie potrzeba.
    Prezes jest jaki jest, ale przynajmniej ma honor.
    A zachowanie się posłów PO, SLD i palikotowców, po prostu żenujące. MOżna na rózne sposoby się wykłócać, przezucać argumentami, ale jak się siega po argumenty dotyczace wyglądu, to przepraszam ale przypomina to piaskownicę . I zdecydowanie nie przystoi ludziom na poziomie.
    Dlatego ani PO, ani SLD, ani INNE ruchy Palikotów nie mają i nie będą u mnie mieć już szansy.
    Ja staję za tymi, ktorych opluwają, ujmuję się i popieram tych, ktorym media dorabiaja po gombrowiczowsku „pupę”.

    • wobroniewiary pisze:

      Kiedy trwała w sejmie batalia o być albo nie być Radia Maryja chodziło wtedy o nadajniki radiowe naziemne, wtedy PiS stanął po stronie RM pamiętam dobrze te odzywki i śmiechy drugiej strony typu „radio ma ryja” przepraszam za ten cytat ale nie jestem w stanie tego zapomnieć, choć nie wiem już kto to powiedział pierwszy.

      • Maggie pisze:

        Wlasnie, kto odwaznie wstawial sie za RM i TVTrwam i za rolnikami, lasami, koleja, Polakami na Kresach, przeciw profanacjom itp itd.????

        W sprawie TVTrwam ilez listow pisalam (!), w tym do obecnego reelekta … i zbyto mnie jak natretna muche (no ale ta mucha wracala, jak do tego co muchy lubia … i brzeczala zbyt dlugo bez skutku – i manipulacje multipleksem trwaly).

        Trzymam sie zasady, ze nie przynaleze do zadnej partii, ale moj glos dostaje ten, kto moim zdaniem wiecej dobra przyniesie – nic za piekne oczy czy za utopijne mrzonki.

        Jezus jest Panem!

      • Wojtek pisze:

        A tak w ogóle o TVTrwam to nie rozumiem o co była ta nagonka. Przecież to jest bardzo konkretna stacja, filmy dokumentalne, historyczne, ciekawe programy publicystyczne a propagandy ojca Rydzyka brak. Jedyną przeszkodą i cierniem była ,,im” (TVN, Polsat),
        religijność która pojawia się na antenie. Jest to przecież coś całkowicie przeciwnego niż ,,nader inteligentne” programy pt. ,,pamiętniki z wakacji” , ,,dlaczego ja” , ,,rolnik szuka żony” czy głupie programy rozrywkowe.

        Nie pozwólmy niszczyć Polski i wprowadzać ogłupiania jak w USA. Obie te telewizje to szczyt chamstwa i ignorancji wobec ludzi w celu czystego zysku. A majątek pana Solarz Żaka rośnie.

        Oni to wiedzą dlatego chcą PO a nie Pis. Zawsze starałem się być apolityczny ale nie da się ukryć prawdy, że z panem Bronkiem idą interesy.

        Bródna gra to podstawa marketingu, wcisnąć coś za wszelką cenę choćby najgorsze …
        Wstyd mi że Polacy którzy są częścią narodu mającego nieść Słowo Boże, dopuszczają się takich praktyk.

  40. Wojtek pisze:

    To już poza tematem, powiem że Palikot chodził do liceum w Biłgoraju w woj. Lubelskim czyli tam gdzie moja siostra cioteczna a ja do innego liceum w tym samym mieście. Ciary mnie po plecach przechodzą że z mojej okolicy rodzinnej która jest bardzo katolicka i kościoły są pełne wyszedł taki ateista.

    A co do Pisu to macie rację ja patrzyłem z punktu ekonomicznego tzn. nie wierzę że Pis mógłby kraść mniej niż inne partie, ale z punktu widzenia etycznego i społecznego nie mam wątpliwości na kogo głosować jako.. A że jako dla mnie znaczenie ma jedynie punkt etyki (ogólnie wiara) to wybór jest prosty. Nie ważne zarobki czy gromadzenie majątku skoro i tak nie jest on nic tak na prawdę wart, a paradoksem moje studia zapewnią mi raczej godziwe zarobki będę grafikiem komputerowym, czyli będę robił to czego nie chcę (czyli demoralizował ludzi). O zgrozo moim darem jest sztuka i wyobraźnia i nic innego nie umiem.

    Jak wybierałem studia było ok ,,kasa, kasa, kasa” , teraz myślę inaczej. Może mój dar się kiedyś Bogu przyda ale nie wiem do czego.
    Przyznam że tylko dla tego studiuję tak więc pieniądze mnie nie obchodzą co za tym idzie programy wyborcze (a bo i bez nich sobie poradzę z zarobkami 4-5 tys. mies).
    Tylko po co mi pieniądze?

    Przepraszam za nadmierną szczerość. To ostatni mój ,,zwierzeniowy” wpis.

    Podsumowując zagłosuję na DUDĘ.

    • eska pisze:

      Wojtku, jeśli zawierzysz kwestię pracy Bogu (a wiem, że to zrobisz), to On Ci podsunie taką pracę, żeby służyła Dobru. Nawet, jeśli z naszego ludzkiego punktu widzenia jest to mało prawdopodobne, to On Ci ją wynajdzie. Taką, że i Ty będziesz zadowolony, i na chwałę Pana będziesz pracował. 🙂

      Co do pana P. z katolickiej okolicy – chyba ks. Glas kiedyś mówił, że w Lourdes jest sporo prostytutek i duża demoralizacja. Złu nie podoba się to, co dobre, więc próbuje je skalać – tam, gdzie tylko może.

      Pozdrawiam ciepło. 🙂

    • julia pisze:

      załamuje mnie poziom myślenie starszych ludzi.. dziś w autobusie słyszałam kpiny z pisu, ze obiecali mieszkania i gdzie one są… a za chwile pan dodał, ze po co Polaków na siłe sciągac z zagranicy, skoro tam wyjechali to chyba chcieli i jest im dobrze, po co się martwić, ze nie ma ich w kraju.. skoro są poza tzn, ze oni wcale Polski nie chcą…

      tyle z rozmowy..
      a mi przyszła refleksja, lepiej sprowadzić tu w miejsce Polaków , którzy za chlebem wyjechali imigrantów i nimi zapełniać pustkę , w ten sposob wynarodowi się Polskę.,bo co takiego murzyna czy azjatę będzie obchodzic historia Polski czy jej korzenie ?
      straszne czasy nastały… Daj Boże, jesli taka twoja wola, żeby Duda wygrał.

  41. julia pisze:

    Wojtku, mój szescioletni synek ma ogromny talent plastyczny i wróżę mu własnie karierę w grafice komputerowej, dlaczego sądzisz, ze będziesz demoralizował? talent można wykorzystać również dla czynienia dobra;)..

  42. Wojtek pisze:

    Ja miałem 6 lat jak zacząłem rysować 🙂 , tak ni z owak, wcześniej nie umiałem kompletnie.
    Co do czynienia dobra ma pani rację. Można je czynić odrzucając pieniądze które można zarobić tylko robiąc demoralizujące gry typu GTA. Nie wiem jak się wszystko skończy, ale to Bóg przecież mnie prowadzi tą drogą, może nie będę musiał tych gier robić, ja się tego uczę, moim darem jest wyobraźnia co jest szerokim pojęciem. Nie ma co gdybać Bóg sam zdecyduje.
    Co do pani syna jeśli to kocha niech to robi, ważne żeby to on wybrał tą drogę sam, nie ma co kierować się pieniędzmi jak i mnie kierowano, nic dobrego to nie przynosi.

    I dziękuję za dobre słowo 🙂

    • julia pisze:

      Wojtku i tak trzymać, Pan Bóg wie jak Cię poprowadzić , żebyś dobrze talent wykorzystał.
      Mnie nie interesuje by syn miał pieniądze, wole, zeby był uczciwy i dbał o swoją duszę .. i tak go uczę, że to jest najwazniejsze. Ale widzę, ze ma ogromny talent i sposob w jaki rysuje kojarzy mi się własnie z grafika komputerową stąd myslę, ze pojdzie w tym kierunku pewnie kiedys, ale ja go nie bede pchac, on sam wybierze.
      Ostatnio zresztą zaszokowałam moje otoczenie jak powiedziałam, ze chłopcy powinni najpierw zawodu sie nauczyc, a potem na studia isc jesli beda im potrzebne do czegoś.
      Ale takie czasy nastały, ze studia nic nie znaczą. No jeszcze te techniczne tak…a reszta… nie wspomnę.

  43. rysik pisze:

    Wkrótce zacznie się cisza wyborcza, należy zachować bezwzględne milczenie (w kwestii wyborów/kandydatów).

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s