Kard. Müller przestrzega przed fałszywym ukierunkowywaniem synodu o rodzinie – modlitwa za Synod

Przed fałszywym ukierunkowywaniem problematyki podejmowanej przez obradujące w dniach 4-25 października XIV Zgromadzanie Ogólne Synodu Biskupów na temat „Powołanie i misji rodziny w Kościele i świecie współczesnym” przestrzegł kard. Gerhard Ludwig Müller. Prefekt Kongregacji Nauki Wiary zabrał głos na ten temat 1 września w Ratyzbonie.

Zdaniem jednego z najbliższych współpracowników Ojca Świętego fałszywe jest skoncentrowanie debaty przedsynodalnej na kwestiach kontrowersyjnych. Kard. Müller zaznaczył, że kwestii dopuszczenia osób rozwiedzionych, żyjących w nowym związku do Komunii Świętej czy uznania związków homoseksualnych nie można uznawać za główne tematy posługi duszpasterskiej w przyszłości. Skrytykował on próby dekonstrukcji katolickiej nauki o małżeństwie, sprowadzające ją do pozycji zgodnych z oczekiwaniami społeczeństwa. Zauważył, że w takiej sytuacji mamy do czynienia ze zwalczaniem przez media osób wiernych nauczaniu Kościoła, a nawet oczernianiem ich jako przeciwników papieża. Tymczasem Ojciec Święty i wszyscy biskupi pozostający z nim w jedności mają być świadkami prawdy objawionej, która została im przekazana, by ją wiernie podawali wiernym. Nie ma więc być ona zaniżana przez człowieka do ludzkich proporcji.

„Musimy jasno potwierdzić sakramentalny charakter małżeństwa, jego nierozerwalność, jego otwartość na przyjęcie potomstwa i podstawową komplementarność obydwu płci. Duszpasterstwo musi mieć w widoku wieczne zbawienie” – stwierdził prefekt Kongregacji Nauki Wiary. Odrzucił zarazem pojęcia nowego rozumienia objawienia w sensie „rzeczywistości życia”. Sensus fidei Ludu Bożego nie oznacza nowego objawienia, ale mieści się w jednym i jedynym, raz na zawsze zbawieniu-objawieniu Boga w Jezusie Chrystusie. Jest ono skierowane do ludzi dnia dzisiejszego i jutrzejszego. Kard. Müller zaznaczył, że nie chodzi o dostosowanie objawienie do świata, ale o to, by pozyskać świat dla Boga.

Niemiecki purpurat kurialny zauważył, że nieuzasadnione są roszczenia tamtejszego Kościoła do przywództwa całemu Kościołowi powszechnemu. Zwrócił uwagę na dużą liczbę osób opuszczających Kościół, opuszczone konfesjonały, puste seminaria i domy zakonne w swej ojczyźnie. Przestrzegł przed próbami wyciągania konkluzji z sytuacji Kościoła w Europie dla jego przyszłości na innych kontynentach. Nie można obiecywać innym, że będą u nich miały miejsce niemożliwe do powstrzymania procesy dechrystianizacji. Wiara bowiem może góry przenosić. Prefekt Kongregacji Nauki Wiary wyraził przekonanie, że gorliwa nowa ewangelizacja może przeciwdziałać kryzysowi chrześcijaństwa w Niemczech.
Źródło: Tygodnik Katolicki Niedziela

*******
KSIĄDZ ARCYBISKUP S. GĄDECKI DZIĘKOWAŁ I PROSIŁ O DALSZĄ MODLITWĘ ZA SYNOD

Kochani, napiszę tyle:
Dziś w I sobotę miesiąca przyjęłam Komunię św. na klęcząco z rąk ks. abpa S. Gądeckiego w intencji Synodu, od niego też dostałam jego obrazek: „Na wypełnienie zadań zleconych przez Ducha Św.”, błogosławieństwo i słowa „robicie dużo dobrej roboty”.
Ks. abp uścisnął mi rękę a mój ks. abp po prostu…przybił mi…żółwika 🙂
Walczmy modlitwą za synod, za nasz Kościół Święty, za Papieża, którego abp S. Gądecki bardzo ale to bardzo kocha i szanuje i za nas samych, naszych krewnych, bliskich i …rozwijajmy naszą ważną i potrzebną stronę
Przy czym nic nie planowałam poza pragnieniem przyjęcia Komunii św. z rąk ks. abpa. Duch Święty wszystkim pokierował ❤

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Modlitwa za Synod

Jezu, Maryjo i Józefie
w Was kontemplujemy
blask prawdziwej miłości,
do Was zwracamy się z ufnością.

Święta Rodzino z Nazaretu,
uczyń także nasze rodziny
środowiskami komunii i wieczernikami modlitwy,
autentycznymi szkołami Ewangelii
i małymi Kościołami domowymi.

Święta Rodzino z Nazaretu
niech nigdy więcej w naszych rodzinach nikt nie doświadcza
przemocy, zamknięcia i podziałów:
ktokolwiek został zraniony albo zgorszony
niech szybko zazna pocieszenia i uleczenia.

Święta Rodzino z Nazaretu,
oby przyszły Synod Biskupów
mógł przywrócić wszystkim świadomość
sakralnego i nienaruszalnego charakteru rodziny,
jej piękna w Bożym zamyśle.

Jezu, Maryjo i Józefie
Usłyszcie, wysłuchajcie naszego błagania

http://www.episkopat.pl

***

sokc3b3c582ka-koronka

Koronka do Jezusa Chrystusa w Najświętszym Sakramencie

Odmawia się ją na różańcu.
Na początku:
Ojcze nasz…
Zdrowaś Maryjo…
Wierzę w Boga…

Na dużych paciorkach:
Niech będzie pochwalony Przenajświętszy Sakrament, prawdziwe Ciało i Krew Pana naszego, Jezusa Chrystusa.

Na małych paciorkach:
O Jezu obecny w Przenajświętszym Sakramencie – bądź dla nas i całego świata źródłem łaski życia wiecznego. (10 razy)

Na zakończenie:
Niech będzie pochwalony Przenajświętszy Sakrament, prawdziwe Ciało i Krew Pana naszego, Jezusa Chrystusa. (3 razy)

Ten wpis został opublikowany w kategorii Modlitwa, Wydarzenia i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

21 odpowiedzi na „Kard. Müller przestrzega przed fałszywym ukierunkowywaniem synodu o rodzinie – modlitwa za Synod

  1. wobroniewiary pisze:

    „11 kardynałów o małżeństwie i rodzinie”

    „11 kardynałów o małżeństwie i rodzinie” – to tytuł książki, opublikowanej przez wydawnictwo Ignatius Press z San Francisco, która będzie bez wątpienia ważnym głosem w dyskusji przed październikowym Synodem. Autorzy reprezentują wszystkie kontynenty i niektórzy z nich zostali wybrani przez swoje konferencje episkopatów jako delegaci na Synod Biskupów o rodzinie.
    Emerytowany niemiecki kardynał Paul Cordes przestrzega przed teologiczną akrobatyką, która stara się o udzielanie komunii rozwodnikom, zamiast skutecznie głosić prawdę o nierozerwalności małżeństwa. Z „lekarzem, który pod wpływem źle rozumianego miłosierdzia bandażuje ranę zamiast wpierw ją wyleczyć” porównuje kard. Carlo Caffarra z Bolonii propozycję dopuszczania do komunii rozwodników bez wcześniejszego wezwania ich do nawrócenia. A kard. Willem Eijk z Utrechtu zauważa, że udzielanie komunii tym, którzy nie uzyskali stwierdzenia nieważności pierwszego związku lub nie przyrzekli powstrzymania się od współżycia, byłoby niczym innym jak „legalizacją cudzołóstwa”. Kilku autorów książki podkreśla, że wielkim problem są nie tyle rozwodnicy, co rozwodniona i słaba katechizacja wiernych w ciągu ostatnich dziesięcioleci. „Młodzi nie wierzą, że małżeństwo może być na zawsze, ale to oznacza w rzeczywistości kryzys wiary w Boga, i zarazem kryzys wiary w ludzką miłość” – pisze w książce afrykański kard. Robert Sarah.
    http://pl.radiovaticana.va/news/2015/09/04/wydawniczy_hit_%E2%80%9E11_kardyna%C5%82%C3%B3w_o_ma%C5%82%C5%BCe%C5%84stwie_i_rodzinie%E2%80%9D/1169696

  2. Ania pisze:

    Prof. Roberto de Mattei: „Islam ma globalny projekt podboju, którego ostatecznym celem jest Rzym”

    Zachód na nowo odkrył w ostatnich miesiącach istnienie problemu o nazwie islam. Wojna, którą Zachód ma przed sobą, jest wojną religijną i wojną przeciwstawnych kultur” – pisze wiceprezydent Włoskiej Narodowej Rady Badań Naukowych, historyk, autor „Dyktatury Relatywizmu”, prof. Roberto de Mattei na łamach „Naszego Dziennika”.
    Według niego wojnę tą wygra silniejszy, ale tak jak uczą wszyscy stratedzy, siła walczącego ma charakter przede wszystkim psychologiczny i moralny. Dalej dopiero liczy się wymiar materialny.
    Ta siła rodzi się z miłości do sprawy, o którą się walczy, i z nienawiści do wroga. Po ludzku rzecz ujmując, Zachód skazany jest dziś na przegraną, ponieważ jego podstawowym wrogiem jest jego własna tożsamość. Nienawiści wobec chrześcijańskiego dziedzictwa towarzyszy miłość albo przynajmniej ślepy pociąg do własnego wroga przedstawianego jako wyzwoliciel. Któż nie pamięta entuzjazmu dla „arabskich wiosen” prezentowanych jako zapowiedź przejścia od islamu do demokracji?

    http://wpolityce.pl/swiat/215649-prof-roberto-de-mattei-islam-ma-globalny-projekt-podboju-ktorego-ostatecznym-celem-jest-rzym

  3. wobroniewiary pisze:

    Dopiszę jeszcze, że gdy ks. abp S. Gądecki mnie błogosławił, odważyłam się …pocałować Jego krzyż z pasyjką, który miał na szyi – taki piękny, wielki, złoty i z taką wyraźną figurą Chrystusa
    Ten sam, który będzie miał na sobie podczas Synodu i każdej Mszy św. ❤

  4. Ania pisze:

    „Newsweek” zmanipulował wywiad z abp. Gądeckim. Episkopat stanowczo odpowiada. KEP: In vitro NIE jak Holokaust

    http://wpolityce.pl/kosciol/264381-newsweek-zmanipulowal-wywiad-z-abp-gadeckim-episkopat-stanowczo-odpowiada-kep-in-vitro-nie-jak-holokaust

  5. Gosia pisze:

    Na stronie dzieckonmp też jest artykuł o kard. Mullerze i fragment orędzia Marii Divine Mercy i tam Admin przeciwstawia papieża tym biskupom i kardynałom, którzy bronią wiary.

    • wobroniewiary pisze:

      Bo oni widzą tak jak „orędzia” MBM każą im widzieć, i nawet jak rzeczywistość jest zupełnie inna to i tak nie uwierzą w to co widzą bo MBM mówi inaczej.
      To jest zwiedzenie fałszywymi orędziami.

  6. Kasia pisze:

    Benedykt XVI dziękuje kard. Sarahowi za świadectwo o Bogu, liturgii, moralności i teorii gender

    Benedykt XVI zachęca do lektury książkowego wywiadu z kard. Robertem Sarahem „Dieu ou rien – Albo Bóg, albo nic”. Oryginał ukazał się we Francji w lutym i zyskał wielki rozgłos. Prefekt Kongregacji ds. Kultu Bożego włącza się między innymi w synodalną debatę i zdecydowanie staje w obronie rodziny. Zapowiada kontynuację korygowania błędów w posoborowej reformie liturgii. W mocnych słowach wypowiada się również o Zachodzie, zarzucając mu apostazję.

    Do wydanego wczoraj w Stanach Zjednoczonych przez wydawnictwo Ignatius Press angielskiego tłumaczenia dołączono kilka zdań napisanych przez Papieża Seniora. „Przeczytałem tę książkę z wielkim duchowym pożytkiem, radością i wdzięcznością – pisze Benedykt XVI. – Twoje świadectwo o Kościele w Afryce, o waszych cierpieniach w czasie komunizmu i o dynamicznym życiu duchowym, ma wielkie znaczenie dla Kościoła, który na Zachodzie jest pod względem duchowym trochę znużony. Wszystko to, co napisałeś o centralności Boga, sprawowaniu liturgii oraz życiu moralnym chrześcijan jest szczególnie trafne i głębokie. Twoja odważna reakcja na problemy teorii gender jasno wskazuje na podstawową kwestię antropologiczną w tym ociężałym świecie” – napisał Papież Senior o książce kard. Saraha „Albo Bóg, albo nic”.

    W ubiegły wtorek natomiast ukazało się niemieckie tłumaczenie książki. W jego prezentacji w Ratyzbonie uczestniczyli m.in. kard. Gerhard Müller z Watykanu oraz ks. Georg Ratzinger, brat Benedykta XVI.

    http://pl.radiovaticana.va/news/2015/09/05/benedykt_xvi_dziękuje_kard_sarahowi_/1169905

  7. Marakuja pisze:

    Kazanie o. Pelanowskiego o Matce Bożej, bardzo wartościowe:)

  8. uczeń pisze:

    Dziękuję za modlitwy w mojej intencji i dobre rady. Jutro mam na pierwszej godzinie lekcję z tym nauczycielem, który mnie wyśmiał. Mam nadzieję, że już wtedy będzie widać efekty. Niech Bóg wam błogosławi.
    P.S. Dalej proszę o modlitwę.

    • eska pisze:

      W razie gdyby było „gorzej niż lepiej”, to się nie zrażaj – tak czasem bywa i jest to także objaw tego, że modlitwy działają. Cytowany przez Adminkę jeden z egzorcystów mówi: „dobra sprawa, bo się diabeł wścieka”.
      Zachowaj wiarę i przyjmuj, co się wydarzy – Pan Bóg ma to pod kontrolą. 🙂
      +++

  9. Sylwia pisze:

    Kochani , chciałam was zapytać na temat róży różańcowej za dzieci , bo chciałabym tak ową odmawiać w intencji mojego dziecka , bo czuję że się dzieje coś nie dobrego , wczoraj miałam przykre doświadczenie .. i ciężko mi z tym .. I tu nasuwa mi się pytanie czy są jakieś dostępne rozważania na ten temat ? wiem że tu tak napisałam nie na temat , ale to dla mnie ważne .. i proszę was o modlitwę za mnie i za dziecko ..

    • wobroniewiary pisze:

      My mamy całe intencje – kilka, m.in., aby Bóg w Imię ofiary Jezusa Chrystusa usunął skutki grzechów nas rodziców….
      zerknę czy są w necie:
      szukaj, czytaj:
      http://www.rozanieczadzieci.pl

      Akt zawierzenia Modlitwy Różańcowej Rodziców w intencji dzieci

      Zawierzamy Ci swoje dzieci i wszystkie dzieci objęte modlitwą w Różach Różańcowych rodziców. Przez tajemnice życia Jezusa i Świętej Rodziny uproś u Boga łaskę ochrony tych dzieci przed wszelkim złem, zwłaszcza tym jakie może wypływać ze słabości i grzechów rodzicielskich. Ochroń je płaszczem swojej miłości i modlitwy, niech pozostaną niewinne, a te które zbłądziły, które doświadczają nędzy grzechu skieruj na drogę nawrócenia. Tobie i tej modlitwie różańcowej powierzamy drogi ich rozwoju i ufamy że doprowadzisz je do Jezusa. Niech to dzieło modlitwy rozwija się przynosząc Miłość i Pokój jaki niesie światu Chrystus, aby jak najwięcej dzieci, rodziców i rodzin doświadczyło uzdrawiającej mocy Miłości Bożej. Tobie się powierzamy w całości. AMEN

      odmawia się jeden raz w kościele, przed Tabernakulum

    • Danuta pisze:

      Przykładowe rozważanie dostajemy na maila pierwszego dnia każdego miesiąca, kiedy następuje zmiana tajemnic. http://www.rozaniecrodzicow.pl/

    • mariaP pisze:

      Kilka lat temu posrod dzieci u nas przy Parafii katechizowanych , pod wplywem artykulu przedswiatecznego w Niedzieli – o Rozancu rodzicow za dzieci , zalozylam takowy posrod nas . Wtedy to rozprowadzalam rozwazania rozancowe inspirowane swietoscia Joanny Beretta Molla http://mtrojnar.rzeszow.opoka.org.pl/gianna_molla/rozaniec.htm
      wraz z listem pasterskim Bl. Jerzego Matulewicza , O wychowaniu i zakreslonym # Słusznie Krasiński powiedział: „Młodość jest rzeźbiarką, co wykuwa żywot cały; choć przemija sama szparko, cios jej dłuta — wiecznotrwały” #
      http://www.matulewicz.republika.pl/index_pliki/Page8117.htm
      Polecam.

  10. kasiaJa pisze:

    Abp Wacław Depo, metropolita częstochowski:
    „Nie możemy zgodzić się na deprawację naszych dzieci”
    „- Nie możemy zgodzić się na programy, które są deprawacją naszych dzieci – apelował abp Wacław Depo w Sanktuarium św. Michała Archanioła i bł. ks. Bronisława Markiewicza w Miejscu Piastowym w archidiecezji przemyskiej.” (…)
    „– Nie można trwać w fałszywym przekonaniu, że skoro Bóg Ojciec jest bogaty w miłosierdzie, to i tak wszystko rozgrzeszy i nieważne, czy żyjesz dobrze, czy źle – przestrzegał hierarcha.”

  11. wobroniewiary pisze:

    Sylwia, posłuchaj
    Różaniec rodziców za dzieci
    ks.prof.Andrzej Kowalczyk, Ireneusz Rogala

    http://www.radiomaryja.pl/multimedia/rozaniec-rodzicow-za-dzieci/

    • Sylwia pisze:

      Kochani bardzo dziękuję wam za pomoc i za informacje zapoznam się z tym wszystkim jak ogarnę czas 😉 mimo wszystko bardzo potrzebowałam tego by coś znaleźć . Dziękuję ❤

  12. uczeń pisze:

    Mam nadzieję, że nie będzie mnie specjalnie męczyć, bym dostał złą ocenę. Ten przedmiot mam w liceum w zakresie rozszerzonym i jest dla mnie bardzo ważny. Nadal w moim sercu jest lęk, ale świadomość, że jest tylu ludzi, którzy mnie wspierają, pomaga mi go przezwyciężyć.
    Dziękuję.

    • Paulina pisze:

      Kochany Uczniu, ja jestem po drugiej stronie jako nauczyciel, ale doskonale Cię rozumiem i wspieram duchowo. Chciałabym Cię umocnić moim doświadczeniem. Dwa lata temu jako nauczyciel akademicki przeżywałam horror z jedną grupą, konkretnie z jedną osobą, która anonimowo napisała na mnie donos i porozsyłała pocztą mailową do wszystkich ważniejszych osób na uczelni typu rektor, dziekani, kierownicy katedr. Donos miał być ośmieszeniem mnie, zakwestionowaniem treści merytorycznych wykładu. Oj ciężko mi było. Bardzo. Idąc na zajęcia wiedziałam, że w tej grupie jest ta osoba, że ze mnie szydzi, ale nie wiedziałam kto to jest. Nikt nie wiedział. W tym roku w maju się bronił (tzn. tytuł inż.) i od kolegi prodziekana dowiedziałam się, że to ten student. I wiesz co? Dzięki modlitwie błogosławieństw, którą od pierwszej chwili gdy spadło na mnie to ośmieszenie aż do chwili obrony pracy dyplomowej tej osoby, modliłam się, zostałam pełna pokoju. Zero nienawiści, chęci odwetu. Na obronie z życzliwością patrzyłam mu w oczy i naprawdę nie mam ani krzty złości. Było mi przykro, ale błogosławieństwo osłania serce. I zmienia sytuację, bo po jakimś czasie ta osoba sama się ośmieszyła kolejnymi akcjami.
      Poniżej słowa, którymi się modliłam. Od razu widziałam owoce takiej modlitwy, naprawdę.

      BŁOGOSŁAWIEŃSTWO W TRUDNYM DOŚWIADCZENIU
      (np. braku pieniędzy, mieszkania, pracy etc)

      Ojcze Niebieski, bądź uwielbiony w trudnościach, jakie przeżywam, bo uczą mnie one we wszystkim zdawać się na Twoją pomoc. Wielbię Cię, bo jesteś Bogiem, który troszczy się o swoje dzieci. Pobłogosław mnie, Boże Wszechmogący, abym dzięki temu doświadczeniu głębiej zawierzył/a Tobie i dzięki Twojej łasce znalazł/a wyjście z trudnej sytuacji. Umocnij mnie w wierze i pełnej ufności, chroniąc serce przed zwątpieniem i goryczą. Chwalę Cię i dziękuję za wszystko, co czynisz, Panie, bo jesteś moim Ojcem od wieków i na wieki.

      A dwa tygodnie temu, będą w Przemyślu, byłam przy relikwiach Błogosławionego ks. Augusta Czartoryskiego, który jest również patronem zdających egzaminy. Wzięłam kilka obrazków z modlitwą przez wstawiennictwo błogosławionego. Zaraz Ci też podam tekst, natomiast zauważyłam, że w aktualnym Gościu Niedzielnym jest przedstawiona sylwetka tego wspaniałego księdza.

      MODLITWA PRZED EGZAMINEM
      Dobry Boże, proszę Cię, pomóż mi w tym pełnym stresu czasie. Czuję się tak bardzo zależny od tych egzaminów, że naprawdę czuję się bardzo przytłoczony. Czuję też, że oprócz własnego ciężaru, dźwigam też ciężar oczekiwań tak wielu osób – rodziny, przyjaciół, społeczeństwa. Pomóż mi wytrwać w pokoju, abym mógł jasno myśleć i dać z siebie wszystko, najlepiej jak potrafię. Niech Twój Święty Duch pomoże mi i mnie inspiruje, abym mógł pamiętać to wszystko, czego się nauczyłem i udzielić jak najlepszych odpowiedzi. Prowadź mnie na wszystkich mych drogach, abym w Tobie odnalazł pełnię. Amen

      Kochany Uczniu – z całego serca Cię błogosławię. Będę mieć Cię w sercu.

Skomentuj

