5 października – Świętej Faustyny Kowalskiej

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

19 odpowiedzi na „5 października – Świętej Faustyny Kowalskiej

  1. wobroniewiary pisze:

    Śmierć rok po pobiciu
    W sobotę rano zmarł ks. Krzysztof Ziemnicki, proboszcz parafii pw. św. Stefana w Barwicach, brutalnie pobity w ubiegłym roku przez włamywaczy.

    Do bestialskiego napadu, który wstrząsnął nie tylko barwicką wspólnotą, doszło 3 listopada 2014 r. W jego wyniku ks. Krzysztof doznał rozległych obrażeń mózgu. Przeżył, ale jego stan lekarze określali jako nierokujący nadziei na odzyskanie sprawności. Przebywał w szpitalu rehabilitacyjnym w Białogardzie.

    W poniedziałek 5 października o godz. 16 zostanie odprawiona Msza św. przy trumnie zmarłego proboszcza w kościele parafialnym pw. św. Stefana w Barwicach.

    We wtorek 6 października o godz. 13 zostanie odprawiona Msza św. pogrzebowa kościele parafialnym pw . Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Świdwinie. Po Mszy św. śp. ks. Ziemnicki zostanie pochowany w rodzinnym grobowcu na tamtejszym cmentarzu.

    Pamiętajmy o zmarłym i polecajmy go miłosiernemu Bogu.
    http://koszalin.gosc.pl/doc/2739933.Smierc-rok-po-pobiciu

  2. wobroniewiary pisze:

    Papież broni miłości małżeńskiej
    Miłość trwała, wierna, rzetelna, stabilna, płodna jest coraz bardziej wyśmiewana i postrzegana jakby była staromodną sukienką – powiedział papież Franciszek w kazaniu podczas Mszy w bazylice św. Piotra, inaugurującej poświęcone rodzinie XIV Zgromadzenie Zwyczajne Synodu Biskupów
    http://gosc.pl/doc/2741196.Papiez-broni-milosci-malzenskiej

    • Maggie pisze:

      Podaje dwa zrodla – fotografie nie wyszly na kopiach

      1. Gay priest Krzysztof Charamsa fired by Vatican…
      http://www.cbsnews.com/news/gay-priest-krzysztof-charamsa-fired…Cached
      Krzysztof Charamsa, who works for a Vatican … VATICAN CITY –The Vatican on Saturday fired a monsignor who came out as gay on the eve of a big meeting of the …

      2. Vatican fires gay priest on eve of synod
      Updated October 3, 2015 11:58 AM
      By THE ASSOCIATED PRESS
      32 Reprints + –
      Monsignor Krzysztof Charamsa, center, and his partner Eduard,
      Monsignor Krzysztof Charamsa, center, and his partner Eduard, right, surname not given, leave a restaurant after a press conference in downtown Rome, Saturday Oct. 3, 2015. Photo Credit: AP Photo/Alessandra Tarantino
      advertisement | advertise on newsday

      • wobroniewiary pisze:

        Tu jest mowa o odsunięciu od funkcji – ale to nie suspensa czy wydalenie ze stanu kapłańskiego.Czekamy na takie posunięcia

        • Maggie pisze:

          Już dwa razy IPad nie chciał aby mój wpis się ukazał.

          Oczywiście, że kiedy te media mówią o natychmiast podjętych krokach przez Watykan, to dotyczy to tylko terenu Watykanu, a na resztę, na którą my oczekujemy jest odpowiednia procedura i hierarchia/zwierzchnicy (nie odrazu papież). Przypuszczalnie po Synodzie sprawa ruszy w odpowiednim kierunku.

          Nie mniej powolność tutaj trochę żenuje, bo w przypadku innego kapłana, który nie przekroczył VI Przykazania, i głosi nauki zgodne z nauką KK – ale słucha podsuniętej mu „objawionej”, suspensa poszła szybko i jest od lat utrzymywana.

          Możliwe, że daje się temu kapłanowi szansę na wyrzeczenie się tego co do zła prowadzi, szansę walki z żądzami i ułomnością ludzką i ofiarowania takiej walki jako krzyża – ale do tego potrzebna jest przede wszystkim chęć i pokora. Oby zdecydował się by np w jakimś klasztorze kontemplacyjnym odnależć na nowo Jezusa i Boża Prawdę.
          Z drugiej strony zastanawia mnie to, do czego może posunąć się 43-letni kapłan, który nie ma żadnego fachu w ręku, a zabiera się do pisania książek. Oby jego inspiracyjną „muzą” nie były sekrety konfesjonału.
          W sumie jest to ludzka tragedia, w której tylko kosmaty radośnie zaciera pazury, krzesząc iskry kopyciskami.
          Potrzeba DUŻO modlitwy.

          Jezu Ty się tym zajmij

    • Maggie pisze:

      W tym pierwszym punkcie, na końcu tekstu jest zakaz kopiowania, więc podałam tylko adres. Jest sporo tego na Internecie, więc to tylko wyrywkowo.

      Drugi punkt, z doniesień prasowych, dał się skopiować ale bez fotek.

      O wszystkim napisałam w skrócie dziś (tj w niedzielę) rano ale kiedy niby się publikowało zamroził się IPad i wszystko przepadło.

      Dlatego jeszcze raz, zamiast tłumaczenia tylko sens w telegraficznym skrócie:

      W przedzień Synodu, Watykan zwolnił/wyrzucił/odsunął od wszelkich funkcji i stanowisk i uczelni, 43-letniego ks.Krzysztofa Charamsę – geja, który nadal jest księdzem ALE sprawa nie jest zakończona, bo reszta pozostaje w gestii jego zwierzchników.
      Rzecznik Watykanu, Ks.Federico Lambardi wspomniał, że cała sprawa prowadzi do nacisku medialnego na Synod.
      Ks.Charamsa, w pobliżu którego kręcił się jego kochaś Eduardo, planował konferencję prasową przed budynkiem Kongregacji d/s Wiary, ale w związku z tym, że został wyrzucony/zwolniony, przeniósł ją do centrum Rzymu.
      Wspomniał też, że w języku włoskim i polskim powstaje książka nt jego doświadczeń.
      Oznajmił, że Gazeta Wyborcza zainspirowała i motywowała jego, do publicznego wystąpienia z tą sprawą – tam wyraził swoje szczęście i dumę bycia gejem i księdzem.

  3. mariaP pisze:

    765 
    [XI 1936] 
    W pewnej chwili ujrzałam klasztor tego nowego zgromadzenia. Kiedy chodziłam i zwiedzałam wszystko, nagle ujrzałam gromadę dzieci, które na wiek więcej nie miały jak od pięciu do jedenastu lat.
    Kiedy mnie ujrzały, otoczyły mnie wokoło i zaczęły głośno wołać:
    Broń nas przed złem – i wprowadziły mnie do kaplicy, która była w tym klasztorze.
    Kiedy weszłam do tej kaplicy, w tej kaplicy ujrzałam Pana Jezusa umęczonego;
    Jezus spojrzał się łaskawie na mnie i powiedział mi, że jest przez dzieci ciężko obrażany – ty je broń przed złem.
    Od tej chwili modlę się za dzieci, ale czuję, że nie wystarcza sama modlitwa.

    – jak bardzo nasze dzieci i mlodziez potrzebuja dzisiaj wstawiennictwa Swietej Siostry . Skladajmy do jej mieszka modlitwy i ofiarki .
    – Niech zadoscuczyni Panu , niech pierzchnie zlo od serc naszych dzieci , deprawowanych i zdeprawowanych , niech sie odmieni !
    Ty je bron przed zlem , Siostro Faustyno !

  4. Ania pisze:

    Dz. 635
    (…) Wtem ujrzałam Matkę Bożą, która mi powiedziała: O, jak bardzo miła jest Bogu dusza, która idzie wiernie za tchnieniem Jego łaski; ja dałam Zbawiciela światu, a ty masz mówić światu o Jego wielkim miłosierdziu i przygotować świat na powtórne (91) przyjście Jego, który przyjdzie nie jako miłosierny Zbawiciel, ale jako Sędzia sprawiedliwy. O, on dzień jest straszny. Postanowiony jest dzień sprawiedliwości, dzień gniewu Bożego, drżą przed nim aniołowie. Mów duszom o tym wielkim miłosierdziu, póki czas zmiłowania; jeżeli ty teraz milczysz, będziesz odpowiadać w on dzień straszny za wielką liczbę dusz. Nie lękaj się niczego, bądź wierna do końca, ja współczuję z tobą.

  5. a pisze:

    Pan Jezus podał siostrze Faustyny Koronkę ze słowami ” …. i świata całego” nie odwrotnie, a mówił popolsku

    • eska pisze:

      A czy to zmienia sens? Mamy się przede wszystkim modlić sercem i to od sensu modlitwy i włożonego w nią serca zależy, czy się ona Bogu podoba, czy nie. Konstrukcja zdaniowa to chyba nie jest to, co stanowi istotę tej modlitwy czy tym bardziej dyskwalifikuje jej wysłuchanie przez Boga.

      W modlitwie „Wierzę w Boga” także występują dwie wersje pewnego fragmentu: „… i zmartwychwstał dnia trzeciego…” lub „…i zmartwychwstał trzeciego dnia…”
      W modlitwie do św. Michała Archanioła w zależności od modlitewnika: „…a ty, wodzu niebieskich zastępów szatana i inne złe duchy…” albo „…szatana i inne duchy złe…”

      • a pisze:

        Zmienia, ponieważ Pan Jezus mówi po polsku iw Polsce- więc widocznie tak chciał, a w Piśmie Świętym jest napisane, że nalot kropki nie wolno zmieniać ze słów Boga.Na początku odmawiano prawidłowo, mam jeszcze takie obrazki.Z Panem Bogiem.Słów koronki nie trzeba było tłumaczy z innego języka.

    • Ola pisze:

      Mówił po Polsku,ale językiem przedwojennym.Wtedy inaczej się mówiło niż mówi się teraz.
      Jeśli doświadczamy łask po tej modlitwie (a przecież doświadczamy) to nie ma co się czepiać słówek 🙂

  6. Ola pisze:

    Moja ukochana patronka,jakby siostra.Tyle razy mi pomogła.
    Dziękuję,uwielbiam Boga za ogrom łask zlanych na nią i przez nią na świat.
    Niech będzie uwielbione miłosierdzie Boże!

  7. Sylwia pisze:

    Św. Faustyno wiem że przy mnie Jesteś , że pokazałaś mi naprawdę jaki jest Jezus , pokazałaś mi że On się troszczy każdym z nas i że pozwala przystępować do swego miłosierdzia każdemu grzesznikowi . Dziękuję ci Faustyno .

Skomentuj

