Królowanie Jezusa w Polsce – zaangażowanie ruchów intronizacyjnych i głos Magisterium Kościoła

Pod patronatem Zespołu ds. Ruchów Intronizacyjnych Konferencji Episkopatu Polski na Jasnej Górze odbyło się sympozjum pt. „Królowanie Jezusa w Polsce. Zaangażowanie ruchów intronizacyjnych i głos Magisterium Kościoła”.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

33 odpowiedzi na „Królowanie Jezusa w Polsce – zaangażowanie ruchów intronizacyjnych i głos Magisterium Kościoła

  1. wobroniewiary pisze:

    PSALM 51(50)
    Wezwanie i prośba pokutnika
    1 Kierownikowi chóru. Psalm. Dawida, 2 gdy przybył do niego prorok Natan po jego grzechu z Batszebą.
    3 Zmiłuj się nade mną, Boże, w swojej łaskawości,
    w ogromie swego miłosierdzia wymaż moją nieprawość!
    4 Obmyj mnie zupełnie z mojej winy
    i oczyść mnie z grzechu mojego!

    5 Uznaję bowiem moją nieprawość,
    a grzech mój jest zawsze przede mną.
    6 Tylko przeciw Tobie zgrzeszyłem
    i uczyniłem, co złe jest przed Tobą,
    tak że się okazujesz sprawiedliwym w swym wyroku
    i prawym w swoim osądzie.
    7 Oto zrodzony jestem w przewinieniu
    i w grzechu poczęła mnie matka.
    8 Oto Ty masz upodobanie w ukrytej prawdzie,
    naucz mnie tajników mądrości.

    9 Pokrop mnie hizopem, a stanę się czysty,
    obmyj mnie, a nad śnieg wybieleję.
    10 Spraw, bym usłyszał radość i wesele:
    niech się radują kości, któreś skruszył!
    11 Odwróć oblicze swe od moich grzechów
    i wymaż wszystkie moje przewinienia!
    12 Stwórz, o Boże, we mnie serce czyste
    i odnów w mojej piersi ducha niezwyciężonego!
    13 Nie odrzucaj mnie od swego oblicza
    i nie odbieraj mi świętego ducha swego!
    14 Przywróć mi radość z Twojego zbawienia
    i wzmocnij mnie duchem ochoczym!

    15 Chcę nieprawych nauczyć dróg Twoich
    i nawrócą się do Ciebie grzesznicy.
    16 Od krwi uwolnij mnie, Boże, mój Zbawco:
    niech mój język sławi Twoją sprawiedliwość!
    17 Otwórz moje wargi, Panie,
    a usta moje będą głosić Twoją chwałę.
    18 Ty się bowiem nie radujesz ofiarą
    i nie chcesz całopaleń, choćbym je dawał.
    19 Moją ofiarą, Boże, duch skruszony,
    nie gardzisz, Boże, sercem pokornym i skruszonym.

    20 Panie, okaż Syjonowi łaskę w Twej dobroci:
    odbuduj mury Jeruzalem!
    21 Wtedy będą Ci się podobać prawe ofiary, dary i całopalenia,
    wtedy będą składać cielce na Twoim ołtarzu.

    • wobroniewiary pisze:

      Od dziś mam ten psalm mam odmawiać za grzeszników – czy ktoś dołączy do mnie?
      On był też odmawiany na rekolekcjach na Stadionie z o. Johnem

      • Monika pisze:

        Od dzisiaj ja też będę Go odmawiać.
        Od dziś chcę by ten Psalm stał się także moim Psalmem.
        Dziś stał się dla mnie swego rodzaju potwierdzeniem i odpowiedzią na pewną rozmowę.
        Bliska mi osoba, mówiła mi dzisiaj, że sprawiedliwości nie ma na świecie. A ja zapytałam: to wg Ciebie Bóg nie jest sprawiedliwy? On Jest i Miłosierdziem i Sprawiedliwością. Przecież On jest na tym świecie i Żyje, On Jest Życiem. Jest Obecny, jest Bogiem z nami. Przecież nawet na koniec każdej Mszy Świętej słyszymy wszyscy: „Pan z wami” i otrzymujemy Boże błogosławieństwo.

        To wobec tego, jeśli niektórzy wierzą, że Sprawiedliwości nie ma na tym świecie, znaczyłoby to, że nie przyjmujemy tych słów i odrzucamy je?
        W odpowiedzi dostałam, że gdzieś jest ta sprawiedliwość.
        A ja pytam dalej, to według Ciebie Kto był dziś w Tabernakulum i potem po Mszy Świętej kogo adorowaliśmy Obecnego w monstrancji?

        Mówi się, że Miłosierdzie jest większym przymiotem Boga niż Sprawiedliwość – ale się nie wyklucza – bo Bóg sam ze sobą nie jest sprzeczny ale jest Jednością.
        Jezus jest Panem!

        • Monika pisze:

          Co najmniej kilkanaście razy próbowałam, żeby ten tekst wszedł na stronę ale wciąż ani drgnie i nie zamierza się opublikować.
          W końcu udało się w nowej karcie może za dwudziestym razem. 🙂

      • Sylwia pisze:

        też się dołączam do odmawiania 🙂

      • mariaP pisze:


        Odmawiany podczas piatkowej jutrzni .
        Kiedy zamyka dzien , jest jak popiol w srode popielcowa .
        Porusza serce nasze i … serce Boze .
        /
        (…)
        Wyznanie winy otwiera bowiem przed modlącym się człowiekiem … świetlany horyzont, na tle którego działa Bóg.
        Pan nie działa tylko przez negację, usuwając grzech,
        lecz odnawia grzeszną ludzkość poprzez swego ożywiającego Ducha: stwarza w człowieku serce nowe i czyste,
        czyli odnowione sumienie,
        oraz daje mu poznać przejrzystą wiarę
        i kult podobający się Bogu.
        (…)
        Trzeba, ażeby ten Psalm pokutny autorstwa króla Dawida, grzesznika, nieraz wracał na nasze usta i do naszego serca,
        abyśmy żałowali za nasze grzechy
        i wyrażali ufność w nieskończone Boże Miłosierdzie.
        Stwórz we mnie serce czyste
        i ducha prawego odnów w moich wnętrznościach.
        Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

        Jan Paweł II /
        Katecheza Ojca Świętego wygłoszona podczas audiencji generalnej 24 października 2001 roku.
        http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/jan_pawel_ii/inne/salwator_wybor_24102001.html#

        I w tym nadzieja nasza !
        nadzieja moja !
        Wspomnijcie na grzesznice , bo diabel jej nie odstepuje !
        Pojawia sie wszedzie , gdzie jest i mowi… ” Nie ujdziesz mi … Mario, nie ujdziesz … ”
        Jest paskudny !
        Brrr !
        Zmiluj sie nade mna , Boze !

      • Ava pisze:

        Odmawiam go od wielu lat prywatnie (np.jak sie modle za kogoś lub przygotowuje sie do spowiedzi) i takze z brewiarzem (piątek). Robie to wolno i z sercem i zawsze odczuwam wielki żal a potem nadzieje. To bardzo mocno odziaławujący psam i piękny!

  2. Teresa.A pisze:

    Ja też odmawiam Psalm 51

    • wobroniewiary pisze:

      Bogu dzięki jest nas już dwie 🙂

    • Marakuja pisze:

      Dopisuję Psalm 51 do porannej listy modlitw, jest on piękny i bardzo go lubię 🙂 no i odmawiając za grzeszników- to przecież i za siebie ♥

      • Marakuja pisze:

        Kopiuję go z Brewiarza, tą wersją się modlę:

        Psalm 51
        Błaganie pokutnika
        Zmiłuj się nade mną, Boże, w łaskawości swojej, *
        w ogromie swej litości zgładź nieprawość moją.
        Obmyj mnie zupełnie z mojej winy *
        i oczyść mnie z grzechu mojego.
        Uznaję bowiem nieprawość moją, *
        a grzech mój jest zawsze przede mną.
        Przeciwko Tobie samemu zgrzeszyłem *
        i uczyniłem, co złe jest przed Tobą,
        Abyś okazał się sprawiedliwy w swym wyroku *
        i prawy w swoim sądzie.
        Oto urodziłem się obciążony winą *
        i jako grzesznika poczęła mnie matka.
        A Ty masz upodobanie w ukrytej prawdzie, *
        naucz mnie tajemnic mądrości.
        Pokrop mnie hizopem, a stanę się czysty, *
        obmyj mnie, a nad śnieg wybieleję.
        Spraw, abym usłyszał radość i wesele, *
        niech się radują kości, które skruszyłeś.
        Odwróć swe oblicze od moich grzechów *
        i zmaż wszystkie moje przewinienia.
        Stwórz, Boże, we mnie serce czyste *
        i odnów we mnie moc ducha.
        Nie odrzucaj mnie od swego oblicza *
        i nie odbieraj mi świętego ducha swego.
        Przywróć mi radość Twojego zbawienia *
        i wzmocnij mnie duchem ofiarnym.
        Będę nieprawych nauczał dróg Twoich *
        i wrócą do Ciebie grzesznicy.
        Uwolnij mnie, Boże, od kary za krew przelaną, †
        Boże, mój Zbawco, *
        niech sławi mój język sprawiedliwość Twoją.
        Panie, otwórz wargi moje, *
        a usta moje będą głosić Twoją chwałę.
        Ofiarą bowiem Ty się nie radujesz, *
        a całopalenia, choćbym dał, nie przyjmiesz.
        Boże, moją ofiarą jest duch skruszony, *
        pokornym i skruszonym sercem Ty, Boże, nie gardzisz.
        Panie, okaż Syjonowi łaskę w Twej dobroci, *
        odbuduj mury Jeruzalem.
        Wtedy przyjmiesz prawe ofiary: dary i całopalenia, *
        wtedy składać będą cielce na Twoim ołtarzu.
        Chwała Ojcu i Synowi, *
        i Duchowi Świętemu.
        Jak była na początku, teraz i zawsze, *
        i na wieki wieków. Amen.

  3. rosa pisze:

    Ja też go odmawiam
    Jest nas trzy 🙂

  4. rosa pisze:

    Apel do kandydatów ubiegających się o mandat do parlamentu w wyborach 2015

    Polska nie zginie, o ile przyjmie Chrystusa za Króla w całym tego znaczeniu

    http://gloria.tv/media/wNGhr3pEtqA

  5. wobroniewiary pisze:

    Modlitwa o uzdrowienie relacji w rodzinie

    Duchu Święty, potrzebuję Twojej pomocy.
    Przyjdź do mnie i oświeć mnie.
    Proszę Cię o uzdrowienie naszego życia rodzinnego.
    Pomóż nam przebaczyć sobie wszystko, co nas zabolało.
    Zobacz nasze rany i ulecz je.
    Uwolnij nas od przykrych uczuć i niedobrych doświadczeń.
    Pomóż nam, Duchu Święty, otwierać się na siebie nawzajem.
    Naucz nas akceptować siebie takimi, jakimi jesteśmy.
    Przytul całą moją rodzinę do Bożego Serca.
    Przynieś nam wszystkim wewnętrzne ukojenie.
    Ogarnij nas swoją nieskończoną miłością.
    Prowadź nas drogą zgody, zrozumienia i przebaczenia. Amen.
    http://www.biblijni.pl/modlitwy/195_modlitwa_o_uzdrowienie_relacji_w_rodzinie.html

  6. niebieska pisze:

    Ja też go odmawiam

  7. Robert P. pisze:

    Piękna ta modlitwa. Jeśli można, chciałbym dołączyć się również do wspólnej modlitwy.

  8. Paweł Z pisze:

    Szczęść Boże Myślę że zbadanie objawienia które jest u sióstr w Łagiewnikach rozwieje wątpliwości ..Pan Jezus płacze stoi nagi przed dostojnikami i pada jedno zdanie „odarliście mnie z Królewskich szat”

  9. Paweł Z pisze:

    Ufam że Duch Święty pomoże tym objawieniem Kościołowi w dylemacie ..mnie nie wypada za wiele mówić .
    YT klucz mistyczny gdy dusza poszukuje Boga

  10. Paweł Z pisze:

    Tak to słowa od św Faustyny ..a reszta objawienia to opis wielu zjawisk paranormalnych i opis potwornego dręczenia i cierpień mojej rodziny .

  11. Paweł Z pisze:

    Nic nie mam wspólnego z ks Natankiem 🙂

  12. Sylwia pisze:

    Ja od dzisiaj tez bede odmawiala ten psalm.

  13. kasiaJa pisze:

    Nieznani sprawcy ostrzelali w nocy plebanię w miejscowości Białogarda w gminie Wicko w województwie pomorskim. Oddano sześć strzałów w okna. Sprawę bada policja. Sprawdza czy to chuligański wybryk, czy też zemsta parafian za zbyt „niepoprawne politycznie kazanie”.

    Do niebezpiecznego incydentu doszło o wpół do pierwszej w nocy z soboty na niedzielę.
    http://wpolityce.pl/spoleczenstwo/268115-tylko-u-nas-w-pomorskiem-ostrzelano-plebanie-czy-to-zemsta-za-niepoprawne-politycznie-kazanie

  14. Ania pisze:

    Królowanie Jezusa w Polsce… Apel Jasnogórski

  15. Ania pisze:

    Królowanie Jezusa w Polsce… cz. III Forum dyskusyjne

  16. Ania pisze:

    Królowanie Jezusa w Polsce… Kazanie abp Wacław Depo

  17. Pingback: Królowanie Jezusa w Polsce – | Obraz Mojego Serca2

Skomentuj

