Wielki Piątek – obejrzyj z nami Pasję i rozpocznij Nowennę przed Świętem Miłosierdzia Bożego

Męka naszego Pana Jezusa Chrystusa według świętego Jana

Ukrzyżowanie
Zabrali zatem Jezusa. A On sam dźwigając krzyż wyszedł na miejsce zwane miejscem Czaszki, które po hebrajsku nazywa się Golgota. Tam Go ukrzyżowano, a z Nim dwóch innych, z jednej i drugiej strony, pośrodku zaś Jezusa. Wypisał też Piłat tytuł winy i kazał go umieścić na krzyżu. A było napisane: Jezus Nazarejczyk, Król Żydowski. Ten napis czytało wielu Żydów, ponieważ miejsce, gdzie ukrzyżowano Jezusa, było blisko miasta. A było napisane w języku hebrajskim, łacińskim i greckim. Arcykapłani żydowscy mówili do Piłata: Nie pisz: Król Żydowski, ale że On powiedział: Jestem Królem Żydowskim. Odparł Piłat: Com napisał, napisałem. Żołnierze zaś, gdy ukrzyżowali Jezusa, wzięli Jego szaty i podzielili na cztery części, dla każdego żołnierza po części; wzięli także tunikę. Tunika zaś nie była szyta, ale cała tkana od góry do dołu. Mówili więc między sobą: Nie rozdzierajmy jej, ale rzućmy o nią losy, do kogo ma należeć. Tak miały się wypełnić słowa Pisma: Podzielili między siebie szaty, a los rzucili o moją suknię. To właśnie uczynili żołnierze.
Więcej: Święte Triduum Paschalne: Wielki Piątek

***
Nowenna przed Świętem Miłosierdzia Bożego

Nowennę tę kazał Pan Jezus siostrze Faustynie zapisać w sierpniu 1937 roku, polecając odprawianie jej przed Świętem Miłosierdzia, począwszy od Wielkiego Piątku.

Pragnę, abyś przez te dziewięć dni sprowadzała dusze do zdroju mojego miłosierdzia, by zaczerpnęły siły i ochłody, i wszelkiej łaski, jakiej potrzebują na trudy życia, a szczególnie w śmierci godzinie. W każdym dniu przyprowadzisz do serca mego odmienną grupę dusz i zanurzysz je w tym morzu miłosierdzia mojego. A ja te wszystkie dusze wprowadzę w dom Ojca mojego. Czynić to będziesz w tym życiu i w przyszłym. I nie odmówię żadnej duszy niczego, którą wprowadzisz do źródła miłosierdzia mojego. W każdym dniu prosić będziesz Ojca mojego przez gorzką mękę moją o łaski dla tych dusz.

Odpowiedziałam: Jezu, nie wiem, jak tę nowennę odprawiać i jakie dusze wpierw wprowadzić w najlitościwsze Serce Twoje. – I odpowiedział mi Jezus, że powie mi na każdy dzień, jakie mam dusze wprowadzić w Serce Jego. (1209)

Dzień pierwszy: Dusze grzeszników i cała ludzkość

Dziś sprowadź mi ludzkość całą, i zanurzaj ją w morzu miłosierdzia Mojego. A tym pocieszysz mnie w gorzkim smutku, w jaki mnie pogrąża utrata dusz.

Jezu najmiłosierniejszy, którego właściwością jest litować się nad nami i przebaczać nam, nie patrz na grzechy nasze, ale na ufność naszą, jaką mamy w nieskończoną dobroć Twoją, i przyjmij nas do mieszkania najlitościwszego Serca swego, i nie wypuszczaj nas z niego na wieki. Błagamy Cię przez miłość Twoją, która Cię łączy z Ojcem i Duchem Świętym.

O wszechmocy miłosierdzia Bożego,
Ratunku dla człowieka grzesznego,
Tyś miłosierdziem i litości morze,
Wspomagasz tego, kto Cię uprasza w pokorze.

Ojcze Przedwieczny, spójrz okiem miłosierdzia na ludzkość całą – a szczególnie na biednych grzeszników – która jest zamknięta w najlitościwszym Sercu Jezusa, i dla Jego bolesnej męki okaż nam miłosierdzie swoje, abyśmy wszechmoc miłosierdzia Twego wysławiali na wieki wieków. Amen. (1210-1211)
Koronka do Miłosierdzia Bożego

Nowenna na pozostałe dni: Nowenna przed Świętem Miłosierdzia Bożego

Obejrzyj film Mela Gibsona „Pasja” – kliknij na zdjęcie

Pasja

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

65 odpowiedzi na „Wielki Piątek – obejrzyj z nami Pasję i rozpocznij Nowennę przed Świętem Miłosierdzia Bożego

  1. wobroniewiary pisze:

    Najświętszy Duchu, oświeć i rozpal mnie podczas tego rozważania Męki Jezusa. Wspomóż mnie w zgłębianiu tej tajemnicy nieskończonej miłości i boleści Boga, który przyjąwszy nasze człowieczeństwo, cierpi, kona i umiera z miłości do stworzenia!… Oto odwieczny i Nieśmiertelny uniża się i upokarza, podejmując niepojęte męczeństwo. Czyni to pośród obelg, wzgardy i haniebnej sromoty śmierci na krzyżu, aby zbawić stworzenie, które Go obraża i samo brudzi się w błocie grzechu. Człowiek cieszy się w grzechu, a jego Bóg z powodu grzechu smuci się, cierpi i poci krwią wśród straszliwego konania ducha.

    Ja nie potrafię wniknąć w ten nieskończony ocean miłości i cierpienia, jeśli Ty nie wspomożesz mnie swoją łaską. Obym mógł wniknąć do głębi Serca Jezusowego, aby tam odkryć istotę przeżywanej prze Niego goryczy, która doprowadziła Go tam, do Ogrodu Oliwnego, i stanu konania; obym mógł stać się pomocnym dla Serca Jezusowego przez moją miłość w Jego opuszczeniu przez Ojca i swoich. Obym mógł zjednoczyć się z Nim, aby wraz z Nim wynagradzać. (Ep. IV, s. 891)

  2. wobroniewiary pisze:

    Módlmy się za siebie nawzajem, przyzywając opieki św. Michała Archanioła

    Święty Michale Archaniele wspomagaj nas w walce a przeciw niegodziwości
    i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną. Niechaj go Bóg pogromić raczy, pokornie o to prosimy, a Ty wodzu zastępów anielskich, szatana i inne duchy złe, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strąć do piekła Amen!
    Święty Michale Archaniele, który w brzasku swego istnienia wybrałeś Boga i całkowicie oddałeś się spełnianiu Jego świętej woli. Wstaw się za mną do Stwórcy, abym dzisiaj, za Twoim przykładem, na początku nowego dnia, otwierając się na działanie Ducha Świętego, w każdej chwili dawał się Bogu, wypełniając z miłością Jego świętą wolę. Niech razem z Tobą wołam bez ustanku: Któż jak Bóg! Przez Chrystusa Pana naszego. Amen

    Niżej możemy wpisywać intencje, w których mamy się nawzajem omadlać 😉

  3. wobroniewiary pisze:

    Rok Święty Bożego Miłosierdzia
    CIEMNICA – Adoracja z św. Faustyną

    „Nie wszystko jeszcze świat wie, co Jezus cierpiał.
    Towarzyszyłam Mu w Ogrójcu i w ciemnicy, w badaniach sądowych, byłam z Nim w każdym rodzaju męki Jego; nie uszły uwagi mojej ani jeden ruch, ani jedno spojrzenie Jego, poznałam całą wszechmoc miłości i miłosierdzia Jego ku duszom.”
    (Dz 1054)

    „+ Dziś noc całą spędziłam z Jezusem w ciemnicy. Jest noc adoracji. Siostry modlą się w kaplicy. Ja łączę się z nimi duchem, bo brak zdrowia mi nie pozwala pójść do kaplicy, Lecz noc całą nie mogłam zasnąć, więc spędziłam ją z Jezusem w ciemnicy. Jezus dał mi poznać cierpienia, których tam doznawał. Świat dowie się o nich w dzień sądu.”
    (Dz 1515)

    „W czasie adoracji rzekł do mnie Jezus: Córko moja, wiedz, że miłość twa żywa i współczucie, jakie masz dla mnie, były mi pociechą w Ogrójcu.” ( Dz 1664)

    „+Kiedy Jezus się żegnał ze mną, ból ścisnął mi duszę tak wielki. że nie da się to wyrazić. Siły mnie opadły fizyczne, prędko wyszłam z kaplicy i położyłam się do łóżka. Zapomniałam, co się wkoło mnie dzieje, dusza moja była w tęsknocie za Panem i cała gorycz Jego Boskiego Serca udzieliła mi się. Trwało to do trzech godzin. Prosiłam Pana, aby mnie uchronił przed wzrokiem otoczenia.
    Pragnęłam gorąco spędzić noc całą w ciemnicy z Panem Jezusem. Modliłam się do jedenastej, o jedenastej powiedział mi Pan: Połóż się na spoczynek, dałem ci przeżyć w trzech godzinach to, com cierpiał przez noc całą. I natychmiast położyłam się do łóżka.
    Sił fizycznych nie miałam wcale, męka odebrała mi je zupełnie. Cały ten czas byłam jakby w omdleniu, każde drgnienie Serca Jezusa odbijało się w moim sercu i przeszywało moją duszę. Nawet gdyby te męki mnie samej dotyczyły, to bym mniej cierpiała, ale kiedy patrzę na Tego, którego ukochało całą mocą serce moje, że on cierpi, a ja Mu w niczym ulżyć nie mogę, serce moje rozpadało się w miłości i goryczy. Konałam z Nim, a skonać nie mogłam; ale nie zamieniłabym tego męczeństwa za wszystką rozkosz świata całego. Miłość moja w tym cierpieniu spotęgowała się do niepojęcia. Wiem, że Pan mnie podtrzymywał swą wszechmocą, bo inaczej nie wytrzymałabym ani chwili. Wszystkie rodzaje mąk przeżywałam razem z Nim w sposób szczególny. Nie wszystko jeszcze świat wie, co Jezus cierpiał.
    Towarzyszyłam Mu w Ogrójcu i w ciemnicy, w badaniach sądowych, byłam z Nim w każdym rodzaju męki Jego; nie uszły uwagi mojej ani jeden ruch, ani jedno spojrzenie Jego, poznałam całą wszechmoc miłości i miłosierdzia Jego ku duszom.”
    (Dz 1054)

    • Betula pisze:

      „Wielki Piątek.
      O godzinie trzeciej ujrzałam Pana Jezusa ukrzyżowanego, który spojrzał się na mnie – i rzekł: Pragnę. Wtem ujrzałam, jak z boku Jego wyszły te same dwa promienie, jakie są w tym obrazie. Wtem uczułam w duszy pragnienie zbawienia dusz i wyniszczania się za biednych grzeszników. Ofiarowałam się z konającym Jezusem za świat Ojcu Przedwiecznemu. Z Jezusem i przez Jezusa (105) i w Jezusie jest łączność moja z Tobą, Ojcze Przedwieczny. W Wielki Piątek już Pan Jezus inaczej cierpiał w duszy aniżeli w Wielki Czwartek.”
      (Dz.648)

  4. magda pisze:

    Na stronie Nowenny Pompejańskiej znalazłam wpis z wczoraj:
    ,,PILNE
    Potrzeba modlitwę za Agatę która jest w 9m-cu ciąży chora na nowotwór z przerzutami do wątroby i innych narządów wewnętrznych .Lekarze nie wiedzą kogo ratować matkę czy dziecko. Tylko Jezus wszystko może …”
    Pomódlmy się w Ich intencji, proszę…

  5. Paweł pisze:

    Dziś rozpoczyna się Nowenna do Miłosierdzia Bożego. Może nie każdy zna przepiękną modlitwę, jaką są „Godzinki o Miłosierdziu Bożym”. Ja zetknąłem się z nimi po raz pierwszy w 2001 roku, kiedy były śpiewane w szczecińskim kościele jezuitów na ul. Pocztowej (pw. św. Andrzeja Boboli) i od razu bardzo mi się spodobały. Znalazłem w internecie ich nagranie w wykonaniu ks. Zdzisława Pałubickiego SJ – na stronie:
    https://www.bing.com/videos/search?q=godzinki+o+mi%c5%82osierdziu+bo%c5%bcym+youtube&&view=detail&mid=3D0A3A064D3DA40D25D13D0A3A064D3DA40D25D1&FORM=VRDGAR

    A z okazji Wielkiego Piątku warto może przypomnieć następujące orzeczenie o odpuście zupełnym (pod trzema zwykłymi warunkami) za Adorację Krzyża:

    „Udziela się odpustu zupełnego wiernemu, który w Wielki Piątek uczestniczy pobożnie w adoracji i ucałuje krzyż w czasie uroczystego obrzędu liturgicznego”

    [Zacytowałem ze str. 38 książeczki „ODPUSTY. Ujawnione Miłosierdzie Boże wobec żywych i zmarłych”, którą opracował ks. Zdzisław Pałubicki SJ, a wydało w roku 1996 wydawnictwo Michalineum (IMPRIMATUR Kuria Biskupia – Kalisz, 4 VII 1995 r., l. dz. 420/95/B, bp Stanisław Napierała – ordynariusz). Odpust ten jest pozycją nr 17 w autentycznym „Wykazie odpustów” ogłoszonym za pontyfikatu bł. Pawła VI dekretem Penitencjarii Apostolskiej z dnia 29 VI 1968 roku,]

    Każdy piątek – w nawiązaniu do Wielkiego Piątku – to dzień poświęcony Najświętszemu Sercu Pana Jezusa oraz Męce Pańskiej, więc oto kilka stosownych aktów strzelistych wziętych z dostępnych mi książeczek:

    1. ”Najświętsze Serce Jezusa, zmiłuj się nad nami.” (500 dni odpustu).
    2. ”Jezu cichy i pokornego Serca, uczyń serca nasze według Serca swego.” (500 dni odpustu).
    3. ”Serce Jezusa miłością ku nam gorejące, rozpal serca nasze miłością Twoją.” (500 dni odpustu).
    4. ”Słodkie Serce Jezusa, bądź moją miłością.” (300 dni odpustu). „Słodkie Serce Maryi, bądź moim ratunkiem.” (300 dni odpustu).
    5. ”Słodkie Serce Jezusa, proszę najgoręcej, spraw niech Cię co dzień kocham coraz więcej.” (300 dni odpustu; odpust zupełny raz na miesiąc za codzienne odmawianie, warunki zwykłe – Św. Kongregacja Odpustów, 26 XI 1876).
    6. ”O krzyżu witaj, nadziejo jedyna” (3 lata odpustu) [Jest to znane łacińskie motto: „O Crux, ave spes unica.”]
    7. ”Kłaniamy się Tobie, Panie Jezu Chryste, i błogosławimy Tobie, że przez krzyż i mękę Swoją odkupiłeś świat.” (3 lata odpustu – Św. Penitencjaria Apostolska, 2 II 1934).
    8. W objawieniach w mieście San Nicholas (Argentyna), które zostały już zaaprobowane przez władze Kościoła miejscowego, Maryja powiedziała 12 lipca 1985: „Ukochane dzieci, mówcie: NAJŚWIĘTSZE SERCE JEZUSA, OCZYŚĆ MNIE. DUCHU ŚWIĘTY, ŻYJ WE MNIE. TRÓJCO PRZENAJŚWIĘTSZA, OGARNIJ MNIE. AMEN. Módlcie się w ten sposób, a wszelkie zło odejdzie od was. Amen.” (Jest to cytat ze str. 43 książeczki ”Najświętsze Serce Jezusa i Serce Maryi”, którą napisała Joanna Ottea, a wydało ją w roku 2003 Wydawnictwo Diecezjalne w Sandomierzu. Książeczka posiada NIHIL OBSTAT ks. doktora Wacława Depo oraz IMPRIMATUR Kurii Diecezji Radomskiej i biskupa Stefana Siczka, Wikariusza Generalnego, z dnia 8 listopada 2000 r.).

    9. ODPUSTOWA MODLITWA DO PANA JEZUSA UKRZYŻOWANEGO „En ego, o bone et dulcissime Iesu”:

    a) tekst i odpust przedsoborowy:

    „Oto upadam na kolana, o dobry i najsłodszy Jezu, przed oblicznością Twoją prosząc i błagając z całą gorącością ducha, na jaką zdobyć się mogę, abyś wpoić raczył w serce moje żywe uczucia: wiary, nadziei i miłości, oraz prawdziwą za grzechy moje skruchę i mocną wolę poprawy; podczas gdy z głębokim uczuciem boleści i miłości rozpamiętywam i w duchu oglądam pięć ran Twoich, mając przed oczyma, co już mówił prorok Dawid o Tobie, o dobry Jezu: ‚Przebodli ręce moje i nogi moje, policzyli wszystkie kości moje’. ”
    (10 lat odpustu; odpust zupełny po Komunii św. i modlitwie w intencji Ojca świętego).

    Powyższy tekst modlitwy i informacja o odpuście są wzięte z książeczki do nabożeństwa „Ogień Miłości Jezusa Chrystusa” wydanej przez „Wydawnictwo książek do nabożeństwa J. Cebulski, Kraków, ul. Szewska 22” za pozwoleniem Książęco-Metropolitalnej Kurii w Krakowie z dnia 20 V 1939 (X. STANISŁAW Bp. Wik. gen., X. Stefan Mazanek, L. 3456/39).

    W łacińskim Brewiarzu Rzymskim wydanym w roku 1961 jest o tej modlitwie takie orzeczenie:
    „ORATIO AD D. N. I. C. CRUCIFIXUM – Indulg. decem annorum; plenaria recitantibus post Missam coram Iesu Christi Crucifixi imagine et orantibus ad mentem Summi Pontificis. Pius Pp. XI, 2 febr. 1934”,

    Oznacza to odpust 10 lat, a ponadto odpust zupełny za odmówienie tej modlitwy po Mszy przed wizerunkiem Pana Jezusa Ukrzyżowanego wraz z modlitwą według intencji Ojca świętego. [Nie ma tu wzmianki o Komunii św. być może dlatego, że ten Brewiarz jest adresowany do kapłanów, a wiadomo, że kapłani odprawiając Mszę i tak każdorazowo przyjmują Komunię św.]
    Odpust ten nadał Pius XI, 2 lutego 1934.

    b) tekst i odpust posoborowy:

    „Oto ja, o dobry i najsłodszy Jezu, upadam na kolana przed Obliczem Twoim i w największej żarliwości ducha proszę Cię i błagam, abyś wszczepił w serce me najżywsze uczucia wiary, nadziei i miłości oraz prawdziwą skruchę za grzechy moje i silną wolę poprawy. Oto z wielkim uczuciem i głęboką boleścią serca oglądam w duchu pięć ran Twoich i myślą w nich się zatapiam, mając przed oczyma to, co w usta Twoje, o dobry Jezu, włożył już prorok Dawid: ‚Przebodli ręce i nogi moje, policzyć mogę wszystkie moje kości.’ (Ps 21,17-18)”.

    – Udziela się odpustu zupełnego pod trzema zwykłymi warunkami [1. Spowiedź lub stan łaski uświęcającej, 2. Komunia św. sakramentalna, 3. modlitwa według intencyj Ojca św., taka jak np. Ojcze nas i Zdrowaś Maryjo; wymaga się ponadto wykluczenia wszelkiego przywiązania do grzechu, nawet powszedniego] w każdy piątek Wielkiego Postu i Męki Pańskiej wiernemu, który odmówi pobożnie tę modlitwę po Komunii św. przed obrazem Jezusa ukrzyżowanego. Natomiast w pozostałe dni roku udziela się odpustu cząstkowego.

    Powyższy tekst modlitwy i informacja o odpuście są wzięte z książeczki „Odpusty. Ujawnione Miłosierdzie Boże wobec żywych i zmarłych”, którą opracował ks. Zdzisław Pałubicki SJ, a wydało w roku 1996 wydawnictwo Michalineum. Odpust ten jest pozycją nr 22 w autentycznym „Wykazie odpustów” ogłoszonym za pontyfikatu bł. Pawła VI dekretem Penitencjarii Apostolskiej z dnia 29 VI 1968 roku,

  6. wobroniewiary pisze:

    Pewnego razu usłyszałam w kościele takie słowa „Kto nie uczestniczy w Męce Krzyża niech nie rości sobie praw do łask Zmartwychwstania”
    Idźmy dziś do Kościoła! Adorujmy Pana Jezusa na Krzyżu i pokażmy Mu jak Go kochamy

  7. Betula pisze:

    „Mój Jezu, widzę, że spoglądasz na Krzyż, który Twoi wrogowie dla Ciebie przygotowują. Przysłuchujesz się uderzeniom młota, to Twoi oprawcy robią dziury, gdzie wbiją gwoździe, które będą podtrzymywały Ciebie ukrzyżowanego. I Twoje Serce bije, coraz gwałtowniej, targane Bożym upojeniem, tęskniąc, aby się położyć na tym łożu boleści i Swoją śmiercią zapieczętować zbawienie naszych dusz. I słyszę Cię jak mówisz:

    „Proszę, O Krzyżu, przyjmij mnie szybko w swoje ramiona. Z niecierpliwością cię oczekuję! Krzyżu Święty, w tobie dam zadośćuczynienie za wszystko. Pośpiesz się o Krzyżu, spełnij żarliwe, pochłaniające Mnie pragnienie dania duszom życia. Już dłużej nie zwlekaj! Czekam, z niecierpliwością czekam, aby położyć się na tobie, i tym samym otworzyć Niebo wszystkim Moim dzieciom.
    Och Krzyżu, prawdą jest, że jesteś Moim męczeństwem, ale za niedługo będziesz również Moim zwycięstwem i całkowitym triumfem i poprzez ciebie będę dawał Moim dzieciom obfite dziedzictwa, zwycięstwa, triumfy i korony.”

    Moja Miłości, zanim położysz się na Krzyżu, pozwól mi przytulić Cię bardziej do mojego serca i pocałować Twoje kochające i krwawiące rany. Posłuchaj mnie, O Jezu, ja nie chcę Cię opuścić, ja chcę przyjść i położyć się razem z Tobą na Krzyżu i zostać przybitą do niego razem z Tobą. Prawdziwa Miłość nie toleruje rozłąki, a Ty przebaczysz mi śmiałość mojej miłości. Pozwól żebym została ukrzyżowana razem z Tobą. Spójrz, Mój łagodny Jezu, nie ja jedna Cię o to proszę, ale również Twoja udręczona bólem Mama, nierozłączna Magdalena, wierny Jan, my wszyscy Ci mówimy, że bardziej byłoby do zniesienia dać się ukrzyżować z Tobą, niż widzieć Cię ukrzyżowanym! Dlatego razem z Tobą ofiarowuję siebie Ojcu Przedwiecznemu, łącząc się z Twoją Wolą, z Twoim Sercem, z Twoimi zadośćuczynieniami i z całym Twoim bólem.

    Ach wydaje się, że Mój uwielbiony Jezus mówi do mnie:
    „Moje dziecko, odgadłaś Moją Miłość! Moją Wolą jest, aby wszyscy, którzy Mnie kochają, byli ukrzyżowani ze Mną. Ach tak, podejdź, aby położyć się ze Mną na Krzyżu. Ja dam ci życie Moim życiem. Będę cię trzymał jako ukochaną Mojego Serca.”

    Błogosławiona prawa ręko Mojego Jezusa, całuję cię, współczuję ci, adoruję cię i dziękuję ci za siebie i za wszystkich. Za tyle uderzeń Jezu, ile otrzymałeś, upraszam o uwolnienie w tym momencie takiej samej ilości dusz z piekła. Za tyle kropli Krwi, ile przelałeś, ja błagam o obmycie takiej samej ilości dusz w Twojej Najdrogocenniejszej Krwi. O Mój Jezu, za ten gorzki ból, jaki cierpisz, ja proszę Cię, abyś otworzył Niebo dla wszystkich i abyś pobłogosławił wszystkie stworzenia. Niechaj Twoje błogosławieństwo przywoła wszystkich grzeszników do nawrócenia się i wszystkich heretyków i niewierzących do światła Wiary.

    Lewa Ręko Mojego Jezusa, całuję cię, współczuję ci, adoruję cię i dziękuję ci. Za uderzenia i ból, jakie Ty cierpiałeś, gdy przybijali ten gwóźdź, ja proszę Cię o przyzwolenie na uwolnienie w tym momencie z Czyśćca oczyszczanych tam dusz. Tak O Jezu, za tę Krew, jaką przelałeś z tej ręki, ja błagam Cię o ugaszenie płomieni, które palą te dusze. Niech ta Krew stanie się orzeźwiającą i zdrową kąpielą dla wszystkich, oczyszczającą ich z całego brudu i niech przygotuje ich dla wizji szczęśliwości. Moja Miłości i Moje wszystko, dla przenikliwego bólu, jaki cierpisz, ja proszę Cię, abyś zamknął piekło przed wszystkimi duszami i abyś powstrzymał błyskawice Bożej Sprawiedliwości, podirytowanej, na nieszczęście, przez nasze grzechy. O Jezu, zezwól, na ugaszenie Bożej Sprawiedliwość, ażeby Boża chłosta nie spadła na ziemię, i aby skarby Bożego Miłosierdzia otworzyły się z korzyścią dla wszystkich. Mój Jezu, składam świat i wszystkie pokolenia w Twoich ramionach i błagam Cię, O Moja słodka Miłości, głosami Twojej własnej Krwi, abyś nikomu nie odmówił Swojego przebaczenia, a dla zasług Twojej Najdrogocenniejszej Krwi, abyś zgodził się na zbawienie wszystkich dusz! Nie wyłączaj nikogo, O Jezu!

    Mój Jezu, Twoja Miłość jest słodkim oczarowaniem dla mnie i popycha mnie do czynienia tego, co Ty czynisz. Dlatego, razem z Tobą, za cenę każdego bólu, chcę powstrzymać Bożą Sprawiedliwość od wszczęcia działań przeciwko biednej Ludzkości. Krwią, jaka płynie z Twoich rąk, chcę ugasić ogień grzechu, który rozpala Bożą Sprawiedliwość i złagodzić Jej siłę. Pozwól mi złożyć w Twoich ramionach cierpienia i tortury zadane wszystkim ludziom oraz tak wiele serc cierpiących i umęczonych. Pozwól mi pójść pośród wszystkie stworzenia i zamknąć je w Twoich ramionach, aby wszystkie mogły wrócić do Twojego Serca. Siłą Twoich twórczych rąk pozwól mi zatrzymać strumień tak wielu złych czynów i powstrzymać każdego od popełniania zła. ”

    Frament z tekstów podyktowanych przez Pana Jezusa Luizie Piccaretce
    „24 Godziny Męki Pana Naszego Jezusa Chrystusa” – Godzina 20-ta „Ukrzyżowanie”

    • leszek pisze:

      Ile błędów w tak mnogiej liczbie objawień. Niepojęte. Prawą ręką Pan Jezus ma uwalniać dusze z piekła. O nic nie pytam. Brak cierpliwości w znoszeniu tego świata składam w Twoich ranach mój Jezu.

      • Paweł pisze:

        Na temat Luizy Piccarrety pisało Wydawnictwo „Vox Domini”, podając do jej tekstów link na stronie:
        http://www.voxdomini.com.pl/stow/pllinks.html
        I pod tym właśnie linkiem
        (czyli: http://divinewill.org/the-hours-of-the-passion/ )
        znajduje się angielski tekst „24 Godzin Męki Pana Naszego Jezusa Chrystusa”.

        Ten tekst, który kwestionujesz – jakoby o wybawianiu dusz z piekła – znajduje się na str. 72-73 przy DZIEWIĘTNASTEJ, a nie dwudziestej godzinie Męki. I nie pojawia się tam (po angielsku) w ogóle słowo „piekło”, lecz zdanie o wybawieniu dusz ze stanu potępienia, w którym się znajdują (w którym się znajdują być może już ZA ŻYCIA na tej ziemi).

        To znaczy, że to powyższe, zakwestionowane zdanie:
        „Za tyle uderzeń Jezu, ile otrzymałeś, upraszam o uwolnienie w tym momencie takiej samej ilości dusz z piekła.”
        powinno być przetłumaczone jako:
        „Za tyle uderzeń Jezu, ile otrzymałeś, upraszam o uwolnienie w tym momencie takiej samej ilości dusz ze [stanu] wiecznego potępienia”,
        ponieważ po angielsku ostatnie słowa brzmią:
        „from eternal damnation”.
        To nie musi oznaczać piekła, lecz stan tych, którzy już ZA ŻYCIA do piekła szybkimi krokami zmierzają.

        • leszek pisze:

          Zacząłem czytać o tej mistyczce na vox populi i poddałem się pon naporem wątpliwości. Nie będę wklejał cytatów bo szkoda czasu na próżną dyskusję. Jedno tylko pytanie dla refleksji, a odnosi się do samego tytułu ” 24 godziny męki…”. To zupełnie niezgodne z ewangelią. O której godzinie Pan Jezus został pojmany w Getsemani, a o której skonał na krzyżu? Nigdy nie byłem mocny z matematyki, ale tyle policzyć potrafię. Na pewno nie 24 godziny.

        • wobroniewiary pisze:

          A czy te objawienia są zatwierdzone? Ja nie wiem i nie mam dziś czasu sprawdzać, chyba, że bardzo późnym wieczorem, bo już wybywam

        • leszek pisze:

          Sprostowanie do poprzedniego wpisu : chodzi o voxdomini a nie vox populi oczywiście. Pan Jezus cierpiał przed pojmaniem, podczas modlitwy w Getsemani, aż do zdrady Judasza, ale nawet te godziny w sumie z godzinami męki do ukrzyżowania i skonania nie dają sumy 24 godzin. Tyle zawiłości , za które przepraszam.

        • Paweł pisze:

          Jak podaje strona „Vox Domini”, 4 marca 1987 r. biskup Giuseppe Carata uznał kanonicznie Stowarzyszenie Córek Woli Bożej, a w roku 1994, w Święto Chrystusa Króla w Kościele farnym, w obecności licznie zgromadzonych wiernych, w tym również gości z zagranicy, gdzie dotarła sława Luizy, Jego Ekscelencja ks. Arcybiskup Carmelo Cassati uroczyście otworzył proces beatyfikacyjny Sł. B. Luizy Piccarrety:

          http://www.voxdomini.com.pl/vox_art/l-picca.html

      • Monika pisze:

        Wynikałoby z tego co wkleiła Betula, że Pan Jezus ma uwalniać prawą ręką dusze z piekła a lewą z czyśćca. Nigdy dotąd nie spotkałam się z takim nauczaniem Kościoła.

        • wobroniewiary pisze:

          Monika, Betula wkleiła jakieś „tłumaczenie a’la orędzionko MBM”

        • Paweł pisze:

          Wydaje mi się, że tutaj dwóm Rękom Pana Jezusa są powierzone dwie najważniejsze przed Bogiem sprawy świata stworzonego, czyli dwie najważniejsze intencje naszej modlitwy:
          prawej Ręce Pana Jezusa przypisana jest sprawa NAWRÓCENIA GRZESZNIKÓW, a lewej Ręce Pana Jezusa przypisana jest sprawa WYBAWIENIA DUSZ CZYŚĆCOWYCH.

      • wobroniewiary pisze:

        Dobrze, że Paweł to wyjaśnił – przy okazji zobaczcie jak ważna jest sprawa tłumaczeń i jaki to ważny zawód tłumacza

        CZY WIECIE, ŻE ZATWIERDZENIE DZIENNICZKA ŚW. FAUSTYNY OPÓŹNIAŁO SIĘ Z POWODU HERETYCKICH BŁĘDÓW W WYDANIU WŁOSKIM?
        Z piekła to nikt nie wyjdzie (przypowieść o bogaczu i Łazarzu)!!!
        A Betula niech myśli, co wkleja, nawet kopiowanie nie zwalnia z myślenia.

        • leszek pisze:

          Sięgając do źródła trzeba uważać jednocześnie, żeby nie zanurzyć ręki w nocniku. Paweł pisze, że coś mu się wydaje, a ja uważam, że kiedy coś mi się wydaje to jest w tym jakiś podstęp na moją ludzką ułomność w pojmowaniu spraw nadprzyrodzonych. Często spotykam się z zarzutami o niedostatki intelektualne, takie złośliwości i szyderstwa. Chyba przestanę się tym martwić, bo przecież jestem ułomny i dziękuję za to Jezusowi i Maryi, że mimo to podnieśli mnie z błota i nędzy moich grzechów i troszczą się o mnie, abym wytrwał.

        • Paweł pisze:

          Moje słowa „wydaje mi się” to tylko taka ostrożna retoryka z mojej strony, bo ja JESTEM CAŁKOWICIE PRZEKONANY, że dwóm Rękom Pana Jezusa są powierzone dwie najważniejsze przed Bogiem sprawy świata stworzonego, czyli dwie najważniejsze intencje naszej modlitwy:
          prawej Ręce Pana Jezusa przypisana jest sprawa NAWRÓCENIA GRZESZNIKÓW, a lewej Ręce Pana Jezusa przypisana jest sprawa WYBAWIENIA DUSZ CZYŚĆCOWYCH.

  8. Betula pisze:

    W książce „Objawienia św.Brygidy” jest napisane – Pan Jezus powiedział do św. Brygidy że nie wpuści do Nieba duszy która za życia nie powiedziała ani razu „Któryś za nas cierpiał Rany, Jezu Chryste zmiłuj się nad nami”

  9. Darek pisze:

    A ja przeczytałem, że dziś o 17:17 ma być Ostrzeżenie, tak mówi pewna Helena, która otrzymuje orędzia. Czy to może być prawda?

    • wobroniewiary pisze:

      Godz. 17:17 godziną masonerii.
      O tej godz. przeprowadzono zamach na św. Jana Pawła II

      „13 V 1981 – W Trzeciej Tajemnicy Fatimskiej zapowiedziany jest zamach na papieża. Zamach na św. Jana Pawła II miał miejsce podczas audiencji generalnej na Placu św. Piotra w Rzymie – na oczach całego świata. Dokładnie w 64-tą rocznicę pierwszego objawienia Matki Boskiej w Fatimie – 13 V 1917. Była godzina 17.17”.

      NIE CZYTAJMY MASOŃSKICH WYPOCIN I heretyckich blogów, które sieją w sercach niepokój i nadmierne apokaliptyczne oczekiwania. Módlmy się za tych duchowych szantażystów

    • „dziś o 17:17 ma być Ostrzeżenie”
      Kolejny diabelski wymysł aby ludzi od Boga odciągać i to dzisiaj w Wielki Piątek.

    • „Jeśli powstanie u ciebie prorok, lub wyjaśniacz snów, i zapowie znak lub cud, i spełni się znak albo cud, jak ci zapowiedział, a potem ci powie: „Chodźmy do bogów obcych – których nie znałeś – i służmy im”, nie usłuchasz słów tego proroka, albo wyjaśniacza snów. Gdyż Pan, Bóg twój, doświadcza cię, chcąc poznać, czy miłujesz Pana, Boga swego, z całego swego serca i z całej duszy. Za Panem, Bogiem swoim, pójdziesz. Jego się będziesz bał, przestrzegając Jego poleceń. Jego głosu będziesz słuchał, Jemu będziesz służył i przylgniesz do Niego. Ów zaś prorok lub wyjaśniacz snów musi umrzeć, bo chcąc cię odwieść od drogi, jaką iść ci nakazał Pan, Bóg twój, głosił odstępstwo od Pana, Boga twego, który cię wyprowadził z ziemi egipskiej, wybawił cię z domu niewoli. W ten sposób usuniesz zło spośród siebie.”
      https://ewangeliadlanas.wordpress.com/biblia-w-rok/biblia-w-rok-marzec/biblia-w-rok-25-marca/

    • wobroniewiary pisze:

      Dopiero wróciłam z kościoła, długie nabożeństwo, potem adoracja w drugim kościele i co chcę napisać?
      Ha, ha, ha – Helenka, Marysieńka, MBM i jej godni pożałowania następcy
      Biedni zwiedzeni sekciarze, nie cytujcie mi mi ich, ich orędzi, bunkrów z zapasami i całego tego Bronka i Tomka i ich kpin z Boga i z prawdziwych wizjonerów.
      Boże odpuść im, bo nie wiedzą, co czynią!

      • Sylwia pisze:

        Tak to to istne herezje – podawanie dat bo coś ma się wydarzyć – a wiadomo to tylko wie Sam Pan Bóg – on wie Sam kiedy nadejdzie ostrzeżenie a nie jakieś tak Helenki itp .

  10. Weronika pisze:

    * WIELKI PIĄTEK *
    Dziś Wielki Piątek, dziś Jezus weźmie krzyż na swoje ramiona i na nim skona, dziś zostanie dokonane ponad 115 tys. aborcji na całym świecie, dziś Jezus Chrystus będzie cierpiał i umrze między innymi za te aborcje, ale i za każdego z nas.

    Pragniemy modlić się za każdą dzisiejszą aborcję, aby dobry Bóg dzisiejszego dnia w Wielki Piątek, uratował jak najwięcej istnień ludzkich. Dziś na wieczorną liturgię, oprócz swoich prywatnych intencji zanieśmy także tą naszą wspólną, wspólną intencję Bractwa Małych Stópek.

    • eska pisze:

      Dziś jest również Święto Zwiastowania NMP, a to dzień, kiedy szczególnie zachęca się do dokonywania duchowych adopcji dziecka poczętego. Zatem jest dziś do tego szczególna motywacja. ❤

      • W tym roku Zwiastowanie Pańskie (Dzień Świętości Życia) będzie 4 kwietnia.

      • Weronika pisze:

        Obchody przeniesiono na 4 kwietnia, ale samą duchową adopcję można dziś złożyć w kościele

        • wobroniewiary pisze:

          Formuła przyrzeczenia Duchowej Adopcji

          Najświętsza Panno, Bogarodzico Maryjo, wszyscy Aniołowie i Święci, wiedziony(a) pragnieniem niesienia pomocy w obronie nienarodzonych, (ja, ………………..) postanawiam mocno i przyrzekam, że od dnia ……………….. w Święto / Uroczystość ……………….. biorę w duchową adopcję jedno dziecko, którego imię Bogu jest wiadome, aby przez 9 miesięcy każdego dnia modlić się o uratowanie jego życia oraz o sprawiedliwe i prawe życie po urodzeniu.

          Postanawiam:

          odmówić codzienną modlitwę w intencji nienarodzonego
          codziennie odmówić jedną tajemnicę różańca
          przyjąć nadto (nieobowiązkowo) postanowienia:
          ………………..
          ………………..
          ………………..

          Modlitwa codzienna

          Panie Jezu, za wstawiennictwem Twojej Matki, Maryi, która urodziła Cię z miłością, oraz za wstawiennictwem św. Józefa, człowieka zawierzenia, który opiekował się Tobą po narodzeniu, proszę Cię w intencji tego nie narodzonego dziecka, które duchowo adoptowałem, a które znajduje się w niebezpieczeństwie zagłady. Proszę, daj rodzicom miłość i odwagę, aby swoje dziecko pozostawili przy życiu, które Ty sam mu przeznaczyłeś. Amen.

          https://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/duchowa-adopcja-dziecka/

      • Sebro pisze:

        W tym roku Pan Jezus „urodzi się” jako wcześniak 😉

  11. wobroniewiary pisze:

    Za 1 min zaczyna się Różaniec św. w RM

    S. Marcela cr z Lourdes pisze:

    Wyobraź sobie, co mogłoby się zdarzyć, gdyby każdy katolik na świecie modlił się na różańcu w tym samym dniu! Mamy przykład – w październiku 1573, kiedy Europa została ocalona przed inwazją potężnej floty tureckiej, przez odmawianie różańca przez wszystkich chrześcijan!

    Tak więc, w Wielki Piątek, 25 marca 2016, módlmy się wszyscy na różańcu o pokój dla świata i powrót do wartości moralnych naszych wspólnot. Jeśli to możliwe, proszę – módlcie się na różańcu pomiędzy południem a godziną 15:00

    http://www.fronda.pl/a/uwaga-jutro-lap-za-rozaniec-i-uratuj-europe,68546.html

  12. Anna pisze:

    Na bransoletce która kupiłam u ojca Daniela pisze PAXS
    czy mam to wyrzucić do rzeki?
    Jeśli to S oznacza szatana 😦

    • wobroniewiary pisze:

      Powiem tak – mnie osobiście ta litera S przeraża!
      Przeraża totalnie!!!

      To jest ingerencja w słowo PAX czyli pokój
      Czemu to s ma służyć? Niech każdy robi co chce, ale ja bym się pozbyła, najlepiej oddała egzorcyście, i nie ważne skąd to i od kogo – czy w Czatachowej, czy w Częstochowie, Medziugorje, Luourdes czy w „psiej wólce”, ważny pokój serca bez żadnych dodatkowych esów floresów!

      • Maggie pisze:

        To jest przerażające, bo niewiele osób zna, czy choć ciut uczyło się łaciny, stąd można nie widzieć takich błędów. Ktoś bezwiednie może myśleć, że to poprawny napis (zwłaszcza jeśli powielany i wpada w oko wzrokowca, nie widząc perfidiiiiiiii.

        W j.polskim czasami zamiast X pisze się KS np Alekxander ale również Aleksander, do tego dorzucę, że niektórzy piszą bardzo niewyrażnie i czasem litera k może w bargrołach wyglądać jak x – może w tem sposób bezwiednie albo perfidnie zmieniono jakiś wzór podany do wykonania w rękopisie? …

        W układzie klawiatury, kto zna pisanie metodą na ślepo, wie, że w qwerty, litery x i s należą do tego samego palca lewej ręki (między środkowym a malutkim) i kto pisze, wie jak łatwo tylko musnąć w pobliżu, aby zrobić tzw przetypowanie lub umieścić dodatkowo/mimowolnie jakąś literkę. Błędy nazywa się chochlikami, a to przecież nazwa od rogatej bestii. Może i tak powstała ta matryca.

        Myślę, że warto aby ktoś powiedział o.Danielowi o tej literze, bo wyraz pokój jako pax występuje w liczbie pojedynczej – w j.angielskim również, a w angielskim liczbę mnogą tworzy się dodając literę s do rzeczowników (z małymi wyjątkam, bo np hair to włos i włosy i w obu wypadkach występuje przy nich is czyli jest – a nie są). Nasunęła mi się tutaj myśl, że jeśli ktoś mówi obcym językiem, czy nawet rodzinnym, to nie znaczy, że choć jest komunikatywnym, to jest to ten język bezbłędny/perfekt – znamy to z autopsji, choć mówimy po polsku to nie zawsze bezbłędnie (czasem tego nawet nie widzimy).

        Jezus jest Panem!

        Wracam do modlitwy i prac domowych.

        Któryś za nas cierpiał Rany, Jezu Chryste zmiłuj się nad nami; i Ty któraś współcierpiała, Matko Bolesna,Królowo Polski, Współodkupicielko Świata,Panienko Najświętsza, przyczyń się za nami i módl się za nami Święta Boża Rodzicielko, abyśmy się stali godnymi Obietnic Pana-Chrystusowych.

      • Marakuja pisze:

        Może to pomyłka osoby, która to robiła i nie wiedziała, jak napisać poprawnie, ale z literą „s” na końcu słowo PAX trochę syczy..

    • mkm80 pisze:

      Pax normalnie odmienia się po łacinie. Deklinacja 3 (chyba). Pax, pacis, paci, pacem, pace, pax, liczby mnogiej nie pamietam.
      Gloria in excelsis Deo et in terra pax(s) hominibus bonae voluntatis. Najczęstszy błąd w przepisywaniu – jego rozpowszechnienie zawdzięczamy dynastii hanowerskiej swego czasu będącej na tronie Anglii a konkretnie słowotwórczym zapędom „genialnego inaczej” Jerzego III.

  13. wobroniewiary pisze:

    Wczoraj w Wielki Czwartek Ojciec Święty pobłogosławił szczególnie księdzu Jarosławowi w tej ewangelizacji którą czyni od kilku lat szerząc kult świętego Jana Pawla II i świętego o.Charbela z Libanu .Przez 4 lata odwiedzil setki parafii kierując i pokonując samochodem ok.600 tysiecy kilometrów.Powstało do tej pory 171 domow modlitwy Świętego o. Charbela w imieniu wszystkich domów modlitwy ksiądz Jarosław całował rękę papieża mówiąc że całujemy twoje ręce Ojcze Święty a papież Franciszek objął księdza Jarka i pobłogosławił mu na oczach tych wszystkich Kapłanów.Jak mówi ksiądz Jarek było to czymś wyjątkowym i myślę że za tym spotkaniem stali święci Jan Pawel II i św.Charbel

  14. Monika pisze:

    Pokażą tunikę Chrystusa, po raz pierwszy od lat!
    W Argenteuil pod Paryżem pokazana zostanie publicznie Tunika Chrystusa. Taka uroczystość odbywa się zazwyczaj raz na pół wieku. Tunika, w której Chrystus chodził przez wiele lat, aż po Jego Ukrzyżowanie, przechowywana jest w Argenteuil od 1200 lat.

    Została podarowana przez Irenę, cesarzową Bizancjum Karolowi Wielkiemu, a ten z kolei przekazał ją córce Teodradzie, będącej przeoryszą w miejscowym klasztorze.

    W ubiegłym stuleciu Tunikę pokazywano dwukrotnie – w 1934 i w 1984 roku. Tegoroczna uroczystość ma wyjątkowy charakter, gdyż od ostatniego razu nie upłynęło jeszcze 50-siąt lat. Dzieje się tak ze względu na 150. rocznicę rekonstrukcji bazyliki świętego Dionizego i pięćdziesięciolecie diecezji w Pontoise.

    Tunikę Chrystusa będzie można oglądać w świątyni w Argenteuil przez siedemnaście dni do niedzieli, 10 kwietnia. Oczekuje się, że to miejsce odwiedzi 150 tysięcy wiernych.
    http://www.fronda.pl/a/pokaza-tunike-chrystusa-po-raz-pierwszy-od-lat,68580.html

    • Marakuja pisze:

      http://gosc.pl/doc/3052755.Tunika-Chrystusa-celem-terrorystow

      Francuska policja udaremniła wczoraj zamach, będący na ostatnim etapie przygotowań. Nie wiemy, co miało być celem ataku, ale wiemy, co ważnego ma się dziś wydarzyć w podparyskim Argenteuil, w którym aresztowano podejrzanego o terroryzm. Po południu ma tam być wystawiona na publiczny widok tunika, która według tradycji należała do Chrystusa, a o którą losy rzucili żołnierze dokonujący Ukrzyżowania.

  15. Sebro pisze:

    Wielki Piątek, czas zadumy i refleksji nad swoim sumieniem. Poniżej rachunek sumienia kierowcy w formie artykułu i to na stronie, po której bym się nie spodziewał takich tekstów.

    http://www.poboczem.pl/naszym-zdaniem/news-czy-wykroczenie-popelniane-na-drogach-jest-grzechem-jest,nId,2168231#pst107496039

  16. WIELBIĘ CIĘ, O KRZYŻU ŚWIĘTY
    Modlitwa odmawiana 33 razy w Wielki Piątek uwalnia 33 dusze z Czyśćca. Odmawiana 50 50 razy w każdy piątek uwalnia 5 dusz. Odpust zatwierdzili papieże Hadrian VI, Grzegorz XIII i Paweł VI.

    Wielbię Cię, o Krzyżu Święty,
    który byłeś ozdobiony
    Najświętszym Ciałem mojego Pana,
    pokryty i zbroczony Jego Drogocenną Krwią.
    Wielbię Cię, mój Boże
    dla mnie przybity do Krzyża.
    Wielbię Cię, o Krzyżu Święty,przez miłość
    Ku temu, który jest moim Panem. Amen.

    Koronka do Miłosierdzia Bożego za Ojczyznę

    Pan Jezus w słowach do Rozalii Celakówny wzywała do modlitwy o nawrócenie Ojczyzny i podaję koronkę, którą odmawia się na różańcu. Słowa Pana Jezusa: „Koronka, którą wam dałem jest łaską i ratunkiem dla waszej Ojczyzny, ma wielką moc. Szatan odejdzie z waszej Ojczyzny, gdy będziecie odmawiać tą koronkę. Córko moja, widzisz te czarne plamy zakrywające twoją Ojczyznę ? To grzech rozlał się po całej twojej Ojczyźnie, staczacie się w przepaść coraz szybciej idziecie w otchłań. Chcę, aby w każdy piątek we wszystkich kościołach, przed Moim Obliczem, była odmawiana ta koronka , przed Mszą św. Codziennie w domach przed apelem o 21:00”. „ Twoją Ojczyznę wybrałem na ponownie moje przyjcie. Tu Niepokalanie Serce Matki Mojej ma zatryumfować . Tu ma przyjść zbawienie”.
    Czas jest krótki, módlmy się więc i namawiajmy innych. Oto treść tej modlitwy:

    *Wierzę w Boga, Ojcze Nasz, Zdrowaś Maryjo 3 razy, Chwała Ojcu.
    * Na dużym paciorku: Przez niepokalane Serce Matki Twojej , dla cierpiącego Serca Twojego, miej miłosierdzie dla nas i dla naszej Ojczyzny.
    * Na małych paciorkach: Przez cierpiące Serce Twoje , miej miłosierdzie dla nas i dla naszej Ojczyzny.
    * Na koniec koronki: Przez Niepokalane Serce Matki Twojej , dla cierpiącego Serca Twojego, miej miłosierdzie dla nas i dla naszej Ojczyzny (3 razy). Panie zmiłuj się nad nami i nad naszą Ojczyzną. Amen

    • Paweł pisze:

      Oto krótki cytat z książeczki „Przedziwne sekrety dusz czyśćcowych. Siostra Emmanuel rozmawia z Marią Simmą”, wydanie Wydawnictwa Księży Marianów, Warszawa 1997, (str. 13) –
      [jest to wywiad, w którym najpierw Siostra Emmanuel z Medjugorja zadaje pytanie,
      a następnie Maria Simma odpowiada]:

      – Jaką rolę pełni Najświętsza Dziewica wobec dusz czyśćcowych?
      – Przychodzi często, aby je pocieszyć mówiąc im, że uczyniły dużo dobrych rzeczy. Dodaje im odwagi.
      – Czy są jakieś szczególne dni, w których je uwalnia?
      – Tak, przede wszystkim w dzień Bożego Narodzenia, w Wielki Piątek, w dzień Wniebowstąpienia Jezusa i swego Wniebowzięcia.

    • Bogusia pisze:

      +++
      Dzieki ,za przypomnienie o tej modlitwie…!!!
      Szczesc Boze !

  17. Betula pisze:

    Mój umierający, Ukrzyżowany Jezu. Jesteś bliski oddania ostatniego oddechu w Twoim ziemskim życiu. Twoje Najświętsze Człowieczeństwo już znieruchomiało. Wydaje się, że Twoje Serce przestało już bić. Przywieram do Twoich stóp razem z Magdaleną. Chciałabym oddać moje życie, żeby przywrócić Twoje.
    Tymczasem, O Jezu, widzę, że jeszcze raz otwierasz Swoje umierające oczy, aby rzucić spojrzenie z Krzyża, jak gdybyś chciał powiedzieć każdemu Swoje ostatnie do widzenia. Patrzysz na Swoją umierającą Mamę, która się już ani nie porusza, ani nie odzywa, tak wielkie są Jej cierpienia, i mówisz: „Do widzenia Mamo. Ja odchodzę, ale Ty pozostaniesz w Moim Sercu. Sprawuj pieczę nad Moimi i Twoimi dziećmi.” Spoglądasz na szlochającą Magdalenę, na wiernego Jana i na Swoich wrogów i mówisz do nich spojrzeniem: „Przebaczam wam; daję wam pocałunek pokoju.” Nic nie ujdzie Twojemu spojrzeniu. Opuszczasz każdego i przebaczasz każdemu. Potem, zbierając całą siłę, mocnym i donośnym głosem wołasz:„Ojcze, w Twoje ręce oddaję Ducha Mego”. I zwieszając Głowę, wydajesz ostatni oddech.

    Mój Jezu, na ten okrzyk cała przyroda drży i płacze nad Twoją śmiercią, śmiercią Swojego Stwórcy! Ziemia trzęsie się potężnie i wydaje się, jakby tym trzęsieniem chciała płakać i wstrząsnąć duszami, aby rozpoznały w Tobie prawdziwego Boga. Rozdziera się zasłona Świątyni, zmarli powstają z grobów, słońce, które dotąd płakało nad Twoim bólem, przerażone, chowa swoje światło. Na ten okrzyk, Twoi wrogowie upadają na kolana, uderzają się w piersi i wołają: „Prawdziwie, jest On Synem Boga.” A Twoja Mama, skamieniała i umierająca, odczuwa ból dotkliwszy niż śmierć.

    Całuję Twoją Głowę ukoronowaną cierniami i proszę Cię o przebaczenie za tak wiele moich pysznych myśli, ambicji i za poczucie własnej godności. I obiecuję Ci, że za każdym razem, gdy przyjdzie mi do głowy myśl a nie będzie ona przeznaczona dla Ciebie, O Jezu, oraz gdy będę miała okazję do znieważenia Ciebie, będę natychmiast wołała: „Jezu i Maryjo, oddaję Wam moją duszę!”

    O Jezu, całuję Twoje przepiękne Oczy, stale jeszcze wilgotne od łez i osłonięte zakrzepłą Krwią i tylekroć proszę o Twoje przebaczenie, ile razy obrażałam Cię złymi i nieskromnymi spojrzeniami. Obiecuję Ci, że za każdym razem, gdy moje oczy spojrzą na rzeczy ziemskie, będę natychmiast wołała: „Jezu i Maryjo, oddaję Wam moją duszę!”

    O Mój Jezu, całuję Twoje Najświętsze Uszy, ogłuszane aż do ostatniego momentu wyzwiskami i straszliwymi bluźnierstwami i tylekroć proszę o Twoje przebaczenie, ile razy słuchałam lub sprawiałam, że inni słuchali, rozmów, które odciągały nas od Ciebie, oraz za tak wiele złych rozmów, prowadzonych przez stworzenia. Obiecuję Ci, że za każdym razem, gdy będę słuchała niepotrzebnych rozmów, będę natychmiast wołała: „Jezu i Maryjo, oddaję Wam moją duszę!”

    O Mój Jezu, całuję Twoje Najświętsze Oblicze, pobladłe, zsiniałe i krwawiące i proszę Cię o przebaczenie za tak wiele szyderstw, zniewag i obelżywości, jakie otrzymałeś od nas,najbardziej nikczemnych ze stworzeń, poprzez nasze grzechy. Obiecuję Ci, że za każdym razem, gdy będę ulegała pokusie, aby nie oddać Ci całej chwały, miłości i uwielbienia, jakie Ci się należą, będę natychmiast wołała: „Jezu i Maryjo, oddaję Wam moją duszę!”

    O Mój Jezu, całuję Twoje Najświętsze Usta, spierzchnięte i zgorzkniałe. Proszę Cię tylekroć o przebaczenie, ile razy obrażałam Cię moimi złymi rozmowami i byłam przyczyną Twojego rozgoryczenia i wzmożenia Twojego pragnienia. Obiecuję Ci, że kiedykolwiek przyjdzie mi do głowy myśl, aby Cię obrażać, będę natychmiast wołała: „Jezu i Maryjo, oddaję Wam moją duszę!”

    O Mój Jezu, całuję Twój Najświętszy Kark. Stale jeszcze widzę na nim ślady powrozów i łańcuchów, które Ci sprawiały ból. Proszę o Twoje przebaczenie za tak wiele zniewoleń i uzależnień ludzi, którzy dokładają powrozy i łańcuchy do Twojego Najświętszego karku. Obiecuję Ci, że kiedykolwiek będę niepokojona przez uzależnienia, pragnienia i uczucia, które nie byłyby przeznaczone dla Ciebie, będę wołała: „Jezu i Maryjo, oddaję Wam moją duszę!

    ”Mój Jezu, całuję Twoje Najświętsze Barki. Proszę o przebaczenie za tak wiele zakazanych przyjemności, przebaczenie za tak wiele grzechów, popełnionych przez pięć zmysłów naszego ciała. Obiecuję Ci, że za każdym razem, gdy przyjdzie mi myśl o przyjemności lub satysfakcji, które nie byłyby ku Twojej chwale, będę natychmiast wołała: „Jezu i Maryjo, oddaję wam moją duszę!”

    Mój Jezu całuję Twoją Najświętszą Pierś. Proszę o Twoje przebaczenie za tak wiele zimna, obojętności, oziębłości i okrutnej niewdzięczności, jakie otrzymujesz od stworzeń. Obiecuję Ci, że kiedykolwiek poczuję, że moja miłość do Ciebie staje się chłodniejszą, będę natychmiast wołała: „Jezu i Maryjo, oddaję Wam moją duszę!”

    Mój Jezu, całuję Twoje Najświętsze Ręce. Proszę o Twoje przebaczenie za wszystkie złe i niedbałe czyny i za tak wiele czynności, które uczyniły zło z powodu samolubstwa i poczucia własnej godności. Obiecuję Ci, że kiedykolwiek przyjdzie mi do głowy myśl, aby nie pracować jedynie dla Twojej Miłości, będę wołała: „Jezu i Maryjo, oddaję Wam moją duszę!”

    O Mój Jezu, całuję Twoje Najświętsze Stopy. Proszę o Twoje przebaczenie za tak wiele kroków i za tak wiele dróg, którymi kroczyliśmy bez prawidłowych intencji i za tak wielu, którzy odeszli od Ciebie, idąc w poszukiwaniu ziemskich przyjemności. Obiecuję Ci, że kiedykolwiek przyjdzie mi do głowy myśl odejścia od Ciebie, będę natychmiast wołała: „Jezu i Maryjo, oddaję Wam moją duszę!”

    O Jezu, całuję Twoje Najświętsze Serce. Zamierzam zamknąć w Nim wszystkie dusze zbawione przez Ciebie, razem z moją. W ten sposób wszyscy zostaną zbawieni i nikt nie będzie wyłączony.

    O Jezu, schowaj mnie w Twoim Sercu i zamknij drzwi, abym nie widziała niczego, tylko Ciebie. Obiecuję Ci, że za każdym razem, gdy przyjdzie mi do głowy myśl, aby opuścić to Serce będę wołała: „Jezu i Maryjo, oddaję Wam moją duszę!”

    Fragment z dzieła „24 Godziny Męki Pana Naszego Jezusa Chrystusa” – podyktowane przez Pana Jezusa, spisała Luisa Piccareta – Godzina 22

  18. Papież Franciszek przewodniczył Liturgii Męki Pańskiej
    Papież Franciszek przewodniczył w Wielki Piątek nabożeństwu Męki Pańskiej w bazylice watykańskiej. Rozpoczął je sugestywny gest papieża, który przez dłuższą chwilę modlił się leżąc przed głównym ołtarzem.

    Homilię wygłosił kaznodzieja Domu Papieskiego ojciec Raniero Cantalamessa, podkreślając, że „Bóg staje się sprawiedliwością, okazując miłosierdzie”.
    „Jest pora, by zdać sobie sprawę – powiedział – że przeciwieństwem miłosierdzia nie jest sprawiedliwość, ale zemsta. Jezus nie przeciwstawił miłosierdzia sprawiedliwości, ale prawu odwetu: +oko za oko, ząb za ząb+”.
    „Przebaczając grzechy, Bóg nie rezygnuje ze sprawiedliwości, rezygnuje z zemsty; nie chce śmierci grzesznika, ale tego, żeby się nawrócił i żył” – tłumaczył kaznodzieja. Przypomniał: „Jezus na krzyżu nie prosił Ojca, aby pomścił Jego sprawę”.
    O. Cantalamessa nawiązał do wtorkowych ataków w stolicy Belgii, mówiąc: „Nienawiść i okrucieństwo zamachów terrorystycznych z tego tygodnia w Brukseli pomagają nam zrozumieć boską i nadludzką moc zawartą w tych ostatnich słowach Chrystusa: +Ojcze, przebacz im, bo nie wiedzą, co czynią+”.
    „Niezależnie od tego, jak daleko może posunąć się nienawiść ludzi, miłość Boga była i będzie zawsze silniejsza” – podkreślił.
    Następnie dodał: „Musimy obalić mit zemsty. Stała się ona mitem wszechobecnym, który zaraża wszystko i wszystkich, poczynając od dzieci. Znaczna część historii przenoszonych na ekran i gier elektronicznych to historie zemsty, ukazywane jako zwycięstwo dobrego bohatera”.
    „Połowa, jeżeli nie więcej cierpienia istniejącego w świecie, o ile nie są to katastrofy naturalne, bierze się z żądzy zemsty, zarówno w stosunkach między osobami, jak i w stosunkach między państwami i narodami” – oświadczył włoski zakonnik.
    Przywołał słowa o tym, że „świat będzie zbawiony przez piękno”. „Ale piękno – ostrzegł – może też doprowadzić do ruiny”. „Jest tylko jedna rzecz, która naprawdę może zbawić świat – miłosierdzie!” – podkreślił kaznodzieja.
    http://gosc.pl/doc/3053181.Papiez-przewodniczyl-Liturgii-Meki-Panskiej

  19. wobroniewiary pisze:

    „Z okazji Świat Wielkanocnych przypominamy, że Jezus Chrystus umarł i zmartwychwstał nie po to, abyście se pomalowali jajka i okna umyli. „

  20. Pingback: Wielki Piątek – obejrzyj z nami Pasję i rozpocznij Nowennę przed Świętem Miłosierdzia Bożego | Biały, bardzo biały

Skomentuj

