Egzorcysta ks. Marian Piątkowski: Pod serią książek o Harrym Potterze swój podpis złożył sam Lucyfer

Ks. Sławomir Kostrzewa:
Nie wiem, jaki cel chce osiągnąć o. Adam Szustak, porównując Harrego Pottera do Ewangelii. Mam ogromny szacunek do jego nauczania, ale w tej sprawie ewidentnie pobłądził. Pamiętam zdanie ks. Mariana Piątkowskiego, egzorcysty, któremu diabeł w trakcie egzorcyzmów powiedział: „Pod serią książek o Harrym Potterze swój podpis złożył sam Lucyfer”. Asystowałem przy egzorcyzmach pewnej dziewczyny, która, po uwolnieniu, przyniosła mi całą reklamówkę książek o Harrym Potterze z prośbą, bym je zniszczył.
Podobnie tę sprawę komentuje ks. Michał Olszewski SCJ, cytuję jego wypowiedź: „Tragedia… Bardzo mi przykro po wysłuchaniu tych kilku minut… Egzorcyzmowałem ludzi „po Harrym” i na jednej z modlitw, kobieta opętana miała w sobie ducha, który podawał się za Valdemorta – jednego z bohaterów powieści. Kobieta ta była nauczycielem i fanem Harrego. Zły duch nie chciał wyjść. Gdy zadałem pytanie dlaczego, usłyszałem odpowiedź, że „nie wyjdę, bo ona oddaje mi bachory, którym opowiada o Harrym” . Od tego momentu zrozumiałem jak wielkie to zło. Porównywanie Historii Zbawienia do Harrego jest niedopuszczalne i bardzo mi przykro, że robi to taki Autorytet jak o. Adam, rozmywając rzeczywistość duchową. Proszę nie czytajcie i nie oglądajcie Harrego! Nie igrajcie ze złem…
Z błog. + ks. Michał Olszewski SC”
http://www.stacja7.pl/…/Kundel+przydroz%CC%87ny%3A+Ten+z+Ha…

Harry Potter – 10 argumentów przeciw

„Dobrze, że wyjaśnia pani sprawę Harry’ego Pottera, ponieważ jest to subtelne uwiedzenie, które oddziałuje niepostrzeżenie, a przez to głęboko, i rozkłada chrześcijaństwo w duszy człowieka, zanim mogło ono w ogóle wyrosnąć” (list kardynała Josepha Ratzingera do Gabriele Kuby z 7 marca 2003 roku).

Gabriele Kuby pokazuje, że w książkach o Harrym Potterze zło jest stale obecne – z narastającą z tomu na tom intensywnością – a jego obraz bardzo starannie fałszowany. Lektura tych książek powoduje, że znika w świadomości naturalna bariera chroniąca przed magią i innymi praktykami okultystycznymi, zarówno u poszczególnych czytelników, jak i w całym społeczeństwie. Książka Harry Potter – dobry czy zły? jest precyzyjną analizą metod, za pomocą których ten proces się odbywa.

Książka Gabriele Kuby może pomóc tym wszystkim, którzy nie chcą się poddać tej szeroko zakrojonej manipulacji, oraz tym, którzy czują się odpowiedzialni za młodych ludzi – rodzicom, nauczycielom, wychowawcom.

10 argumentów przeciw Harry’emu Potterowi:

1. Harry Potter jest globalnym długofalowym projektem, którego cel stanowi zmiana kultury. Próg obronny przed magią jest w młodym pokoleniu systematycznie niszczony. W ten sposób do społeczeństwa wdzierają się siły, które chrześcijaństwo kiedyś pokonało.

2. Hogwart, szkoła magii i czarodziejstwa, jest zamkniętym światem przemocy i grozy, przekleństw i uroków, ideologii rasistowskiej i ofiar krwi, obrzydliwości i opętania.

3. Harry Potter nie walczy ze złem. W każdym kolejnym tomie coraz bardziej staje się widoczne jego podobieństwo do Voldemorta, który jest uosobieniem zła. W tomie piątym Harry zostaje opętany przez Voldemorta, co prowadzi do zniszczenia jego osobowości.

4. Świat ludzi jest poniżany, świat czarodziejów i czarownic gloryfikowany.

5. Nie ma żadnego pozytywnego transcendentnego wymiaru. To, co nadnaturalne, jest wyłącznie demoniczne. Boskie symbole są wynaturzone.

6. Harry Potter nie jest nowoczesną baśnią. W baśni czarnoksiężnicy i czarownice są jednoznacznie złymi postaciami. Bohater uwalnia się z ich mocy przez doskonalenie się w cnotach. W Harrym Potterze nie ma nikogo, kto pragnie dobra.

7. Czytelnik jest konsekwentnie pozbawiany umiejętności odróżniania dobra od zła. Dokonuje się to przez emocjonalną manipulację i intelektualny zamęt.

8. Wykroczenie wobec młodego pokolenia stanowi to, że zwodzi się je z taką łatwością magią i wypełnia się jego wyobraźnię obrazami świata, w którym rządzi zło. Świata, który nie tylko jest bez wyjścia, ale w którym warto pozostać.

9. Każdy, komu zależy na różnorodności poglądów, powinien bronić się przed masowym zaślepieniem i dyktaturą opinii, narzucanych przez gigantyczną akcję multimedialną.

10. Wiara w kochającego Boga jest wypierana przez natłok magicznych obrazów, dlatego szkolna indoktrynacja Harrym Potterem stanowi atak na wolność religijną. Powinno się odmawiać udziału w szkolnych imprezach Potterowskich z powodów religijnych i ze względu na sumienie.
Za: http://egzorcyzmy.katolik.pl

Ten wpis został opublikowany w kategorii Zagrożenia duchowe i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

43 odpowiedzi na „Egzorcysta ks. Marian Piątkowski: Pod serią książek o Harrym Potterze swój podpis złożył sam Lucyfer

    • mama adopcyjna pisze:

      Ten film powinien otworzyc oczy wszystkim, ktorzy bagatelizuja (lub wrecz, co gorsza, aprobuja) zjawisko potter’omanii wsrod mlodziezy – udowadnia jak potezne sa wplywy firmy scholastic (a raczej tych co za nia stoja) na edukacje, a przez nia na nastolatkow na zachodzie (i to w majestacie prawa!) …szkoda dzieci.. serce sie sciska na mysl o ich losie… Marana Tha! 💚💙

      P. S. Jakze przykro sluchac pochwaly potterowego fenomenu z ust tak swiatlego i popularnego wsrod mlodych kaznodziei 😦 😦 😦

      • Sylwia pisze:

        Mamo adopcyjna, tak zgadza się ciężko się słucha bo wiele osób bardzo ceni tego kapłana za wspaniałe i nie tuzinkowe nagrania. Ale niestety tu w tym temacie lepiej rozważyć to co mówią egzorcyści. Ja słyszałam taką opinię ze można przeczytać gdy się jest w łasce uświęcającej ( gdy ktoś ma jako lekturę szkolną ), i nie wchodzić w duchowość tej książki typu zaklęcia. Czyli podświadomie nie wałkować ich wypróbowywać itd. wtedy nie ma zagrożenia. Ale wielu nastolatków wiadomo ma obsesje na punkcie tej książki i nawet potrafią wymówić każde zaklęcie na pamięć. W dodatku wielu rodziców zachwala jaka ona wspaniała, bo innych lektur nie przeczytał a z tej serii aż kilka tomów bo wciągająca. Ciekawe dlaczego ? a no dlatego że czarny użył tam wiele sztuczek by przyciągnąć młodego do czytania i psucia . Wiele rodziców podkreśla tę książkę jako dobre wartości, za to nie widzą jakie są tam szkody,gdyż zwyczajnie nie mają tej świadomości ,lub bagatelizują sprawę twierdząc że to wymysł księży itd. A fakty mówią inaczej co widać na każdym kroku.
        Tak nawiasem mówiąc, co to w ogóle za lektura? dawniej były piękne pouczające książki. Mądre a nie takie które są hukliwe, dzięki którym się film fantastycznie sprzedaje. Co prawda najpierw powstała książka, ale teraz obecny marketing mówi sam za siebie. Koło się kręci. Ta książka nie ma wartości, a jak ma to te złe by robić wodę z mózgu dzieciom i tyle. By czarny miał pożywkę.

        • mama adopcyjna pisze:

          Dzieki Bogu w szkolach w mojej okolicy nie ma pottera na liscie dodatkowych lektur szkolnych, ale niestety w podrecznikach i cwiczeniach do j. polskiego sa zamieszczone fragmenty tej ksiazki: np w 4 kl w jednym z ostatnich rozdzialow podrecznika. Z tym, ze w praktyce nigdy nie dochodzi sie do ostatnich tematow , tzn nie zdaza sie przerobic do konca programu na dany rok – rok szkolny konczy sie zanim nauczyciel dotrze z klasa do pottera … i bardzo dobrze. Wydawnictwo tych podrecznikow ma nazwe „nowa era” (nomen omen! ..czyli new age.. i wszystko jasne! ) Duzo by jeszcze mozna mowic zlego o tym wydawnictwie, wspominalam tu kiedys tez o jednym z ich gniotow czyli o podrecznikach z seri „gra w kolory” (gloryfikujacych ue, halloween, horoskopy i wrozby !!!, jednoczesnie zaklamujacych historie, zwlaszcza tego co dotyczy polskosci i chrzescijanstwa!!!)
          Dzieki Bogu PIS u wladzy czyli nowa era w odwrocie z polskich szkol teraz – Chwala Panu!

          P. S. W podreczniku przyrodniczym do 5 kl (oczywiscie wydawnictwa: nowa era.. a jakze!) sa np falszywie przedstawione etapy rozwoju ludzkiego plodu – np jest tam stwierdzenie, ze dopiero od 9 tyg (!!!) zaczyna sie etap przybierania czlekopodobnych ksztaltow, a to co jest wczesniej to tylko faza zarodkowa w formie bezksztaltnego zlepka komorek!!! Oczywiscie zdjecie obok tego opisu jest tylko jedno – zlepka komorek z pierwszego tygodnia, oraz rysunek przedstawiajacy juz dziecko gotowe do przyjscia na swiat. Czyli nic pomiedzy (procz klamliwego tekstu rzecz jasna)! .. i teraz tak: jedno dziecko sie zaciekawi tematem i doczyta w encyklopedii , dooglada w necie, zatem odkryje, ze juz poczatek 3 tyg to forma czlekoksztaltna, ale inne dziecko graniczy sie do zapamietania tej bzdury z ksiazki w przeswiadczeniu, ze przeciez podrecznik szkolny klamac nie moze i.. potem za pare lat nie bedzie uwazalo za problem skorzystac z tabletki czy aborcji skoro te dwa pierwsze miesiace to przeciez tylko zlepek komorek, a nie ludzki ksztalt… zgroza!!!
          Jak dobrze, ze juz od wrzesnia bedzie nieaktualna..

  1. wobroniewiary pisze:

    Módlmy się za siebie nawzajem, przyzywając opieki św. Michała Archanioła

    Święty Michale Archaniele wspomagaj nas w walce a przeciw niegodziwości
    i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną. Niechaj go Bóg pogromić raczy, pokornie o to prosimy, a Ty wodzu zastępów anielskich, szatana i inne duchy złe, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strąć do piekła Amen!
    Święty Michale Archaniele, który w brzasku swego istnienia wybrałeś Boga i całkowicie oddałeś się spełnianiu Jego świętej woli. Wstaw się za mną do Stwórcy, abym dzisiaj, za Twoim przykładem, na początku nowego dnia, otwierając się na działanie Ducha Świętego, w każdej chwili dawał się Bogu, wypełniając z miłością Jego świętą wolę. Niech razem z Tobą wołam bez ustanku: Któż jak Bóg! Przez Chrystusa Pana naszego. Amen

    Niżej możemy wpisywać intencje, w których mamy się nawzajem omadlać 😉

  2. Weronika pisze:

    Owsiak zaprasza muzułmanów z Niemiec na Woodstock! Nie widzi zagrożenia
    Jerzy Owsiak zaprasza do Polski muzułmańskich imigrantów z obozów zza zachodniej granicy na Woodstock – największy w naszym kraju wakacyjny festiwal, który co roku gromadzi w Kostrzynie setki tysięcy dziko bawiących się ludzi – głównie młodzieży. W tym roku potrwa od 14 do 16 lipca.

    “We Frankfurcie nad Odrą – mieście tuż obok Kostrzyna – przebywa kilka tysięcy emigrantów (…) jesteśmy otwarci na to, że do nas przyjadą. Jesteśmy na to przygotowani. Będziemy o tym mówili. Jestem na 100% przygotowany, że w super zabawie także z ich udziałem pomogą nam woodstockowicze!” – pisał w liście skierowanym do Mariusza Pudzianowskiego na początku tego roku Jerzy Owsiak.

    Owsiak lekceważy zagrożenie

    Organizator imprezy i szef WOŚP sceptycznie ocenia negatywną decyzję służb porządkowych odnośnie bezpieczeństwa takiej imprezy w tym roku twierdząc, że to złośliwość skierowana wobec jego osoby, a nie rzeczywiste obawy o bezpieczeństwo.

    – Ogrodziliśmy ogromny teren całego Przystanku Woodstock. Stworzyliśmy 14 wielkich bram, przyjęliśmy większą ilość Pokojowego Patrolu, który ma razem z nami pilnować porządku na festiwalu – podkreśla Jerzy Owsiak. Ale czy to wystarczy?

    A na Woodstocku – dziesiątki tysięcy “niewiernych ladacznic”

    Być może pan Owsiak nie zaobserwował setek filmów w internecie przedstawiających sytuacje, w których młodzi muzułmanie awanturują się, a nawet biją Europejki za zbyt odważny ubiór – taki, który dla nas nie jest nawet trochę szokujący. Najczęściej nazywają je ladacznicami dodając, że powinny się wstydzić posiadanego dekoltu czy odsłoniętych kostek.

    Ciekawe więc, jak “przyjaciele” z niemieckich ośrodków azylowych zareagują na widok dziesiątek tysięcy tarzających się w błocie, często częściowo roznegliżowanych Polek.

    Czy nasze panie mają się czego obawiać? Przecież będą “pokojowe patrole”.

    źródło: Dziennik Narodowy

  3. Anna pisze:

    Proszę o modlitwę za mnie abym nie poddała się depresji i odzyskała radość życia.

    • dorota pisze:

      Kochana głową do góry w każdej sekundzie zwątpienia Jezus mą moc uzdrawiania kochaj i ufaj Bóg z tobą różaniec w rękę i ugnij kolana jestem z tobą kobiety są silne nie daj się i powiedz sobie nie mam depresji bo mam Jezusa nad sobą

    • alutka pisze:

      +++
      Jazda na rowerze wskazana.

    • Sylwia pisze:

      Anna jak mi ktoś powiedział, tak i ja tobie powtórzę. Pan Bóg najbliżej jest nas w cierpieniu. Pamiętaj o tym i niech to Cię podniesie na duchu. I jeszcze jedno warto swoje cierpienie ofiarować NMP aby ulżyć Jezusowi. Cierpienie wtedy nabiera innego sensu. Człowiek nie skupia się na sobie, widzi cel cierpienia, dojrzewa duchowo i może wyjść z tego wzmocniony. Można wiele dowiedzieć się o sobie o swojej relacji z Bogiem. Mnie to pomogło.

  4. Ufająca Bogu pisze:

    Zobaczcie co gwiazdy robią z symbolami męki pańskiej. Aż żal patrzeć, jak się staczają na dno. Nie można tak profanować wiary chrześcijańskiej. Jakoś nikt się nie śmieje z islamu. A Chrześcijanie dalej cierpią. Szkoda tylko, że madonna (celowo z małej litery – gdyż nazwa też wg. mnie profanuje Matkę Bożą) w taki sposób odnosi się do symboli chrześcijaństwa. Oby się opamiętała http://i1.pudelekx.pl/a6b28484f17539035eb32bbd7ffb0624ac5452e4/en_01217147_0053-jpg

    • Ufająca Bogu pisze:

      Druga natomiast „gwiazda”. Też wszyscy o niej słyszeli. Jak mi się wyświetliło to zdjęcie, to się przeraziłam. I ten nagłówek „kosmitka-szamanka” Jest cały teledysk. http://e5.pudelek.pl/82114aa301fc32adeb8cb59fb24deb9162c0db7b.jpg Jak można w taki sposób igrać z magią. Przecież nie można dwóm panom służyć. Bardzo mi przykro, że gwiazdy za cenę kariery zrobią wszystko – mawet takie rzeczy. Te symbole na jej twarzy mnie przeraziły. Powinniśmy modlić się i za te osoby. 😦

      • Sylwia pisze:

        Faktycznie zdjęcie jest jakieś przerażające, szczególnie ta wymalowana jej twarz. Ale tak gwiazda kiedyś w jakimś wywiadzie powiedziała że ona wierzy w kosmiczną energię i też właśnie jej wiara opiera się na szamańskiej kulturze, oprócz tego pewne fora podają jej przywiązanie i przynależność do iluminatów. Kiedyś niestety była wierząca. Teraz cały ten szołbiznes ją wciągnął w bagno. Szkoda każdego człowieka..

        • Aga pisze:

          Ufająca Bogu, to Rihanna, a ona jak już od dawna wiadomo jest po tej złej stronie. Od dłuższego czasu w jej teledyskach przewijają się motywy satanistyczne i seksualne, i dziewczyna się z tym nie kryje. Na początku jej kariery była całkiem spoko, miała przyjemne piosenki i co najważniejsze wygląd. Potem odkąd jej producentem był Jay Z ( satanista) przeszła na ciemną stronę. Teledyski zaczęły wiać grozą i zniszczono wygląd Rihanny.

  5. Jacek pisze:

    Anna
    Modlitwa najlepszym lekarstwem na kłopoty, poproś Św. Michała Archanioła by przegonił zło.
    Ufająca Bogu
    Po co zaśmiecasz ten portal tymi linkami, szkoda czasu i oczu na te zagubione istoty. Jeśli masz czas i wolę lepiej się za nie Módl o wyzwolenie spod zła.
    Pozdrawiam

    • Sylwia pisze:

      Jacku ale myślę że Ufająca Bogu nie zaśmieca portalu linkami mi się wydaje że ona raczej chce pokazać ile ludzi jest pogubionych, tych co są znani sławni itd. Poza tym sama stwierdziła że potrzeba modlitwy za takie osoby więc pewnie się modli tak jak wiele innych ludzi.

      • Jacek pisze:

        Sylwio
        Nie miałem zamiaru nikogo obrażać, ale wyznaję zasadę że zło trzeba izolować , by się nie rozprzestrzeniało.
        Pozdrawiam

        • eska pisze:

          Jacku, unikając wspominania o takich osobach na takich portalach, jak ten, izolujesz te osoby co najwyżej od ludzi, którzy mogliby się zmotywować do modlitwy za pogubionych. Dobrze wiesz, że od całego świata one odizolowane nie są – są stawiane w jego centrum. Tymczasem pokazanie, ile zła jest na świecie i jak daleko to już zaszło, może być motywacją do większej modlitwy. Na przykład dla mnie, bo ja na co dzień nie wchodzę w tematy showbiznesu, nie glądam tv itp i mogę żyć w błędnym przekonaniu, że jeszcze zło nie rozprzestrzeniło się tak bardzo. Nie żyję w nim – ale właśnie dzięki temu, że TU się z pewnymi rzeczami spotykam, a nie zanurzam się bezpośrednio w tym bagnie, na przykład chodząc na koncerty czy oglądając określone treści w tv.
          Pozdrawiam

        • Sylwia pisze:

          Jacku
          Ale mój wpis wcale nie dotyczył tego że ty kogoś obrażasz, bo ja czegoś takiego nie widzę. Wyraziłeś swoje zdanie.Co do izolacji myślę że właśnie trzeba pokazywać gdzie jest to zło by wielu ludzi otwierało oczy. Ja sama kiedyś brnąc w bagno nie wiedziałam o tym, do puki ktoś mi nie pokazał tego. Więc myślę że ostrzegać trzeba, tym bardziej że świat jest zaśmiecony złymi informacjami i to nie tymi widocznymi na pierwszy rzut oka. Zdarza się że wiele osób słucha muzyki tych gwiazd i nie widzą nic sprzecznego, ale to tylko pozory.

      • Ufająca Bogu pisze:

        Dziękuję wszystkim! Konstruktywna krytyka też się przydaje 🙂 Właśnie mi o to chodziło, żeby nie izolować ludzi, który są „w centrum” a pokazać, że czasem błądzą i tym bardziej przyda im się modlitwa. Jeśli nie zrozumieją pewnych rzeczy teraz, to myślę, że po śmierci nasza modlitwa będzie im bardzo pomocna. Mnie przeraża to,co się teraz dzieje. Sama nie wchodzę na strony poświęcone showbiznesowi. Wyświetliło mi się gdzieś w reklamie, zajrzałam i się przeraziłam. Tu nie chodzi o chęć podzielenia się tym, co zobaczyłam, a pokazanie, na jakie tory czasem zmierza nasze postępowanie. Owszem, zło trzeba izolować. Myśli się tylko o Bogu,ale też trzeba pokazywać, co jest złe i w jakiś sposób próbować naprawiać, nawet modlitwą.
        Pozdrawiam, miłego dnia.

        • wobroniewiary pisze:

          I o to chodzi.
          Można nie krytykować i poczynań o. Szustaka, tylko co wtedy?
          Wklejać linki, pochwalać a inni niech czerpią z tej głupoty, bo po co skrytykować coś, co inni mogą uznać z anormalne!

        • Monika pisze:

          Chyba nie o to chodzi by szatana izolować czy wyizolować, bo tego się chyba nie da i nie o to chodzi, za to można a nawet trzeba wysłać go zawsze pod krzyż albo do piekła, gdzie jego miejsce. To jemu najbardziej zależy na tym, żeby się nie ujawniać, żeby pozostać niezauważonym, co mu zresztą świetnie wychodzi ale do czasu. Tu przytoczę wywiad z księdzem egzorcystą, z którego też można się sporo dowiedzieć. Polecam:
          http://www.zaufaj.com/component/content/article/83-modlitwa-wiara/611-wywiad-z-egzorcysta-.html
          Jezus jest Panem!

  6. Monika pisze:

    Ks.Michał – O nadzwyczajnych modlitwach i sakramentaliach

  7. mc2 pisze:


    Wg. mnie ten kapłan mówi dobrze , To co i ja myślę . Nie żadne tam och i ach nad naszym narodem , Nie żadne masowe przebaczenie bez względu na grzechy , na zasadzie hulaj dusza… Jedynie co mi nie pasuje w wypowiedzi tego księdza to jego przewidywania co do zbliżającej jesieni, może się on mylić …

  8. Anna pisze:

    Święty Michale Archaniele, dziękuję za przestaną noc i proszę o dobry dzień. Proszę miej w szczególnej opiece schorowanych rodziców i blogoslaw całej rodzinie, szczególnie corkom oraz tym którzy nas krzywdzą aby natchnął ich Duch Święty. Jezu, zajmij się naszym życiem.

  9. Paul pisze:

    Przeczytałem wszystkie siedem tomów Harry Pottera i obejrzałem wszystkie filmy.Kiedy się dowiedziałem że jest zły zdziwiłem się dość mocno.A było to ok 5 lat temu.Miałem kupioną tylko ostatnią cześć książki bo reszta była wypożyczana z biblioteki.Leżała na półce nie używana bo wyrosłem z takich książek.Obejrzałem filmy przeczytałem książki i wszystko ze mną ok.Nie zauważyłem nigdy jakiegoś specjalnego wpływu tych książek na swoje życie.Obejrzane przeczytane i palnięte w kąt.Ale gdy dowiedziałem się że to coś nie ok to choć nie rozumiałem i nie rozumiem do końca do dziś czemu ludzie maja aż takie problemy po czytaniu tych książek to postanowiłem spalić tę książkę i płyty z filmami w ogrodzie 🙂 Przyznam że książka nie chciała się spalić zbytnio.:) Może ja miałem szczęście że wszystko ok albo nie zauważam czegoś w sobie. Nie wiem bo nikt nie jest swoim własnym sędzią :)W każdym razie dla mnie to taka o książka głupot fantasy i tyle.Nic do wzięcia na serio.Na świecie pełno złych książek. Nie wiem ale ludzie zwłaszcza dzieci chyba przeżywają to co czytają w Potterze bardzo i aż żyją tym a że jest tam zło to wiele nie trzeba do problemów.Ja potraktowałem te książki jako kolejne o jakieś tam przygody pierdoły i historia i tyle.A czytałem wiele innych książek w tamtym czasie.Mam nadzieje że to nie bomba z opóźnionym zapłonem i konsekwencje styczności z chłopakiem w okularach nie ujawnią się kiedyś w moim życiu 😦 I tak dość innych problemów i zmartwień :).

    • Aga pisze:

      Piona! Też czytałam i oglądałam prawie wszystkie tomy tej książki. Doszła do tego też fascynacja „Zmierzchem”. Niestety u mnie odbiło się to na zdrowiu. Może nie przez samego Pottera, ale jeszcze parę spraw jak: bioenergoterapia, zabobony, horoskopy. Dziś tak strasznie żałuję. Gdybym wiedziała jak to się skończy wolałabym zająć się czymś pożyteczniejszym.

  10. PAulina pisze:

    Jacku
    Nie można się całkowicie izolować …
    Zwłaszcza rodzic. Muszę poznać zagrożenie żeby pózniej chronić moje dzieci. Wczoraj np przeglądałam przekrój rożnych symboli i znaków i z przerażeniem stwierdzam ile tego bagna jest przemycanego do dziecięcych rzeczy 😦
    Ja właśnie dziekuje Bogu za tą stronkę która nie boi się pisać o zagrożeniach i wiele sie tu uczę
    Z Bogiem

  11. Posłuchałem. Ojciec wyciągnął z tej demonicznej książki całkiem zgrabną prawdę ewangeliczną. Dyskusja powinna zatem dotyczyć tego, czy należy tak robić. Jak wiemy, Bóg bardzo często wyciąga wielkie dobro z wielkiego zła. Cała historia zbawienia właściwie się na tym opiera. A co do tego sympatycznego skądinąd kapłana to tutaj niebezpiecznie zahaczył o teorię pustego piekła:

    A tutaj już nie tylko zahaczył, lecz poparł dopuszczenie niektórych rozwodników do komunii:

    On niedługo wyjeżdża w roczną podróż dookoła świata. Pozostaje mu życzyć, bo podróż ta była również czasem refleksji i uporządkowania pewnych spraw w głowie i w sercu. Niestety papież Franciszek niekoniecznie w tym pomaga. Właśnie jawnie określił się jako zwolennik kościoła otwartego. A czegoś takiego po prostu nie ma. Jest jeden Kościół Chrystusowy, a wszelkie próby relatywizowania nauki płynącej z Ewangelii skończyły się masowym zamykaniem kościołów i ogólnoeuropejską apostazją. Czy choć jeden z odłamów protestantyzmu powrócił do Kościoła na skutek zmian modernistycznych, które zamieniają ofiarę mszy w wesołą ucztę, a naukę Chrystusa w personalny coaching? No nie, nic takiego nie nastąpiło. No to chyba czas uznać nieskuteczność dotychczasowej terapii i spróbować czegoś innego.

  12. Sorry, coś linki źle weszły. Odcinek zahaczający o herezję pustego piekła nosi nazwę „czy wszyscy będą zbawieni”. Może teraz wejdzie poprawnie:

    Zaś odcinek z poparciem komunii dla rozwodników ma tytuł „perypetie małżeńskie” i jest prawdopodobnie tu:

    Jeśli nie udało mi się wkleic właściwych linków to proponuję wpisać oba tytuły w wyszukiwarkę YouTube’a. Naprawdę warto się z tym zapoznać i otoczyć tego kapłana wsparciem i modlitwą

    • wobroniewiary pisze:

      Poprawione 🙂

      Nigdy u nas nie znaleziono nagrań tego kontrowersyjnego kapłana, owszem czytelnicy linki wklejają ale zero wpisów z jego udziałem – kto czyta stronę systematycznie, to zauważył ten fakt.
      Tu trzeba morza modlitwy za tego pogubionego kapłana, który Harrego Pottera stawia na równi z Ewangelia i głosi farmazony o „spowiedzi Judasza”

      • Aha, właśnie od tej „spowiedzi Judasza” zaczeły się moje poważne wątpliwości. To był przykład wybiórczego traktowania Ewangelii i naginania jej ponad dopuszczalne granice. Aczkolwiek dyskusja teologiczna o Judaszu jest fascynująca. Największy teolog naszych czasów, Benedykt XVI przedstawił zapożyczoną skądś tezę, że Judasz był zelotą, najbardziej radykalnym żydowskim „partyzantem”. Myślał sobie, że jak wyda Jezusa, to Mesjasz będzie się musiał ujawnić w spektakularny sposób. Tak, że zniszczy wrogów jednym dmuchnięciem, przywoła na swój rozkaz zastępy niebieskie i rozpocznie panowanie jako ziemski, potężny i niezniszczalny król. I kiedy Judasz zobaczył, jak bardzo się pomylił i że niczego nie zrozumiał ani z proroctw ani z nauki Jezusa, to było już za późno.
        Są jeszcze tajemnicze słowa Jezusa wypowiedziane do św. Gertrudy: „nie powiem ci, co zrobiłem z Judaszem, bo ludzie zaczęliby grzeszyć przeciwko mojemu Miłosierdziu.” Można to różnie rozumieć, ja akurat rozumiem, to tak, że gdyby ludzie dowiedzieli się, że największy zbrodniarz w historii, człowiek który wydał na śmierć samego Boga, doczekał się Miłosierdzia, to zaczęliby tego Miłosierdzia nadużywać i ładować się w grzech przeciw Duchowi Świętemu.
        To są rzeczy ciekawe, ale lepiej ich za bardzo nie rozkminiać. Nie wszystko jest przeznaczone dla ludzkiego rozumu, a pewność z jaką o. Szustak głosi swoje osobliwe dziwactwa powinna spotkać się z zainteresowaniem jego przełożonych i Episkopatu.

        • Monika pisze:

          Pewnie nie warto tak trudnych rzeczy i faktycznie poza ludzkim rozumem, rozkminiać. Ojciec Adam głosi całkiem ciekawie i nowatorsko, ale często te swoje teorie, które jak podkreśla, są tylko Jego przemyśleniami, związanymi z Jego ogromną nadzieją – jak wyjaśnia. Czasem wychodzą te teorie całkiem niecodzienne i z fascynującymi wnioskami ale dla przeciętnego słuchacza wydają się niesprzeczne z nauczaniem Kościoła – jednak pytanie czy są prawdziwe?
          Ta nadzieja Ojca Adama – jak sam mówi – wypływa z wzorowania się na Jezusie – na ogromnej nadziei jaką pokłada w nas sam Bóg – i dlatego O. Adam chce się na tej nieskończenie wielkiej nadziei wzorować.
          Osobiście z niektórymi Jego nowatorskimi teoriami spotkałam się po raz pierwszy w Kościele, bo nigdzie więcej i nikt tak nie mówi, żaden Kapłan. To też daje do myślenia.
          On sam tłumaczy, że każdy ma prawo do tak ogromnej nadziei, bo tę nadzieję czerpie od Boga właśnie i na Nim tylko się wzoruje i Jego w tym naśladuje a na pytanie jakie jest najpiękniejsze słowo dla Niego, odpowiedział: Jezus.
          Ale czy to wszystko co mówi zahacza o herezję? – to chyba nie nam o tym wyrokować. Przynajmniej jak na razie nie jest zawieszony (suspendowany).
          Są też filmiki, na których wyjaśnia niektóre niejasne sprawy, które źle ubrał w słowa i ludzie źle Go zrozumieli a nawet przeprasza, że źle zastosował jakieś słowo (właśnie np. odnośnie tego kto może zostać zbawiony) – też jest człowiekiem i nie wszystko wie, więc zdarzają Mu się różne pomyłki i wpadki a przez to i złe pojmowanie sensu i sedna sprawy. Potem odnośnie użytych słów wyjaśnia to o co Mu chodziło, żeby Go dobrze zrozumiano, bo to co mówi spotyka się potem z mnóstwem pytań i oczywiście oskarżeń i ataków internautów.

          Raczej lepiej zrobimy, jeśli powstrzymamy się od osądzania kapłanów (lepiej ich bronić niż atakować, bo i tak są atakowani przez wrogów Kościoła) i lepiej trzymać się zasady, że o żadnym kapłanie nie będziemy mówić źle a jeśli coś wyda nam się podejrzane, to zawsze wskazana jest modlitwa – omodlenie danego kapłana, zwłaszcza, że w tym przypadku ma On wpływ na bardzo wielu młodych ludzi, bo właśnie to młodzi chcą Go słuchać.
          Jeśli okaże się, ze głosi herezje, to na pewno nie zostanie to niezauważone przez przełożonych.

        • wobroniewiary pisze:

          Nie byłabym tego taka pewna w dzisiejszych czasach zamętu Moniko, są kapłani, którzy np. na fb wprost przed nauczaniem o. Adama ostrzegają i chwała im za to.

  13. mariaP pisze:

    krotko uciac !
    …………………………..

    Zdarzyło się to 4 lipca 1976 r., w dwustulecie powstania Stanów Zjednoczonych. Arcybiskup Fulton J. Sheen miał tego dnia wygłosić gościnną homilię podczas południowej Mszy Świętej, a ja byłem jednym z ministrantów .
    Miałem wtedy czternaście lat i słyszałem o Sheenie od mojego Taty. Słyszałem, że każdego tygodnia prowadził program telewizyjny, który regularnie osiągał największą oglądalność. Nawet w moim ówczesnym, młodym wieku, zdawałem sobie sprawę z tego, że było to duże osiągnięcie. Dlatego też instynktownie wiedziałem, że możliwość służenia mu do Mszy Świętej była również czymś wielkim.
    Lecz to, co zapamiętałem z tego dnia najbardziej, zdarzyło się po Mszy Świętej. Arcybiskup Sheen siedział z nami, ministrantami, w zakrystii i żartował na temat zbyt dużej ilości kadzidła. Robił na nas wrażenie życzliwego, starszego dziadka. Miał 76 lat*, Pan miał go powołać do siebie trzy lata później.
    Nagle do zakrystii wszedł z innego pomieszczenia młody, przyzwoicie ubrany hippis i zaczął krążyć wokół Sheena, wymachując książką rzekomo własnego autorstwa. Powiedział, że właśnie wrócił po kilku latach z Dalekiego Wschodu, że napisał tę książkę, w której połączył najlepsze elementy katolicyzmu oraz wschodniego mistycyzmu i że chciałby, aby Sheen przeczytał tę książkę .
    Fulton Sheen odwrócił się z wielkim, uzasadnionym gniewem i wrzasnął – naprawdę wrzasnąłna mężczyznę:
    „Wynoś się!
    Wynoś się!
    Wiara katolicka jest darem od Wszechmogącego Boga i nie pozwolę ci jej skazić.
    WYNOŚ SIĘ!”.

    Po czym błyskawicznie powrócił do swojego uprzedniego nastroju dobrotliwego dziadziusia, aby dalej z nami żartować.
    Nigdy nie zapomnę tej sceny. Było to 35 lat temu. NIGDY nie zapomnę tej sceny
    Oczywiście wiele osób z tego świata powiedziałoby, że Sheen był zdziwaczałym starcem z jakimś zaburzeniem osobowości. Wielu ludzi w Kościele powiedziałoby, że nie było w nim miłości, że powinien był usiąść i dialogować z tym człowiekiem, powinien był okazać więcej roztropności, nie powinien osądzać, bla, bla, bla .

    * w rzeczywistości Fulton J. Sheen w 1976 r. miał już 81 lat. (przyp. tłum.)

    Źródło: http://laudemgloriae.blogspot.com/2011/08/get-out.html
    http://abp-fulton-j-sheen.blogspot.fr. //

    Z komentarzem sw. Pawla /

    Tymczasem ludzie źli i zwodziciele będą się dalej posuwać ku temu, co gorsze, błądząc i [innych] w błąd wprowadzając.
    Ty natomiast trwaj w tym, czego się nauczyłeś i co ci powierzono, bo wiesz, od kogo się nauczyłeś. Od lat bowiem niemowlęcych znasz Pisma święte, które mogą cię nauczyć mądrości wiodącej ku zbawieniu przez wiarę w Chrystusie Jezusie.
    Wszelkie Pismo od Boga natchnione [jest] i pożyteczne do nauczania, do przekonywania, do poprawiania, do kształcenia w sprawiedliwości –  aby człowiek Boży był doskonały, przysposobiony do każdego dobrego czynu.

    http://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=1024&werset=2#W2

  14. Sylwia pisze:

    Proszę o modlitwę w mojej intencji dziś bardzo tego potrzebuję ..

  15. Czester pisze:

    +++

  16. kasiaJa pisze:

    Duchowe zagrożenia – Harry Potter, Joga

    Harry Potter – książka, która miała międzynarodowy rozgłos – jest czytana przede wszystkim przez młodzież. Rodzice pozwalają na jej lekturę, bo nie widzą w niej nic złego. Natomiast Kościół odrzuca całą filozofię prezentowaną w tej pozycji. Dlaczego więc chrześcijanin powinien unikać czytania takiej książki?
    Pozornie jest nieszkodliwa. Wydawać by się mogło, że jest ona odprężająca. Ale w rzeczywistości wprowadza w magię. Uczy magii oraz objaśnia, jak się nią posługiwać. Stąd, czytając ją, jakiś chłopiec czy dziewczynka ma frajdę, że może rozwiązywać problemy jak dorośli (a przecież dorośli też nie zawsze potrafią), nie zastanawia się nad tym, że w tej zabawie może być coś złego. Niestety, chodzi tu o prawdziwą magię, a więc o rzeczywiste działanie Szatana.

    A co Ksiądz sądzi o jodze i o różnego rodzaju technikach relaksacyjnych?
    Ja odrzucam wszystkie ćwiczenia pochodzenia wschodniego. Weźmy na przykład jogę. We Włoszech nawet w domach zakonnych (ja osobiście znam taki dom jezuitów) uczą jogi.
    Ćwiczenia te z początku mogą wydawać się czymś niewinnym, bo mają na celu pomóc osobie się rozluźnić. Ale kiedy ktoś zaczyna zgłębiać jogę i poznawać, jakie są jej korzenie, to zauważa, że źródła są satanistyczne.
    Czy możemy komuś zabronić ćwiczenia jogi? Dla niektórych staje się ona jak narkotyk, początkowo podobny do tego, jak ktoś zaczyna przyjmować tylko niewinne suplementy, a potem kończy na braniu narkotyków. Dlatego proszę unikać jogi, a także innych praktyk, takich jak reiki. Jestem przeciwny tym wszystkim praktykom orientalnym.

    Dlaczego chrześcijanin nie może praktykować jogi?
    Dlatego, że u podstaw jogi znajdują się pewne zasady, które sprzeciwiają się wierze chrześcijańskiej. Kiedy ktoś przygląda się jodze powierzchownie, to widzi w niej tylko pewne pozycje, które mają charakter odstresowujący. Przez to nie dostrzega niczego złego. Ale kiedy coraz dogłębniej stara się poznać, co to jest joga, wówczas zauważa, że system wartości, jakie ona przedstawia, sprzeciwia się doktrynie wiary chrześcijańskiej.

    Ks. Gabriele Amorth, ks. Sławomir Sznurkowski, Spotkałem Szatana, Częstochowa 2014.

  17. Ewa pisze:

    Ta seria powinna być wycofana z listy lektur!

  18. Ania pisze:

    Najnowsza ksiazka JK Rowling o Harrym bedzie nosic tytul Harry Potter i przeklete dziecko. Informacja z dzisiaj. Co za swiat.

Skomentuj

