Święta Moniko – módl się za nami, za naszymi dziećmi i małżonkami!

Modlitwa o nawrócenie męża

Święta Moniko, dzięki swojej cierpliwości i modlitwom wyprosiłaś u Boga nawrócenie swego męża i łaskę życia z nim w pokoju.
Proszę Cię, wyproś dla mnie i mojego męża błogosławieństwo Boże, aby również w naszym domu zapanowały prawdziwa harmonia i pokój i aby wszyscy członkowie naszej rodziny mogli osiągnąć kiedyś życie wieczne. Amen.

Modlitwa o nawrócenie dziecka

Zwracam się do Ciebie, św. Moniko, wspaniały wzorze wysłuchanej modlitwy za dziecko, o pomoc i radę. W Twoje kochające ramiona oddaję moje dziecko (dzieci)……, aby dzięki Twemu potężnemu wstawiennictwu mogło(-y) ono(-e) otrzymać łaskę szczerego i prawdziwego nawrócenia do Chrystusa, naszego Pana. Proszę Cię również pokornie, abyś wyprosiła mi u Pana ducha takiej samej wytrwałej i nieustannej modlitwy, jakiego udzielił On Tobie. Proszę o to przez Chrystusa, naszego Pana. Amen.

Modlitwa żony i matki

Boże, Ty, który dostrzegłeś szczere łzy i błagania św. Moniki i odpowiedziałeś na jej modlitwy nawróceniem jej męża i syna, udziel mi łaski, abym i ja potrafiła modlić się do Ciebie z takim samym szczerym zapałem i abym wyprosiła, tak jak ona, zbawienie własnej duszy oraz tych bliskich mi osób, za które jestem odpowiedzialna. Przez Chrystusa, naszego Pana, który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego. Amen

*******
Święta Monika

Nie potrafię wyrazić słowami, jak bardzo mnie kochała – pisał po latach jej syn (św. Augustyn), nad którym wylała morze łez.

Matka - św. Monika

Święta Monika (332–387) nie miała łatwego życia. Wydano ją młodo za poganina, który okazał się niewiernym mężem i człowiekiem skorym do gniewu. Dodatkowym krzyżem stała się wrogo nastawiona teściowa. Cierpliwością i mądrością Monika potrafiła okiełznać temperament męża i zjednać przychylność teściowej. Doprowadziła do nawrócenia męża, który tuż przed śmiercią przyjął chrzest. Pozostała do końca życia wdową pochłoniętą troską o dzieci. Miała ich troje: syna Nawigiusza, córkę, której imienia nie znamy, oraz syna Augustyna. Ten ostatni przysporzył jej najwięcej zmartwień, ale to on wystawił jej w swoich „Wyznaniach” najpiękniejszy pomnik.

Młody Augustyn szukał prawdy w sektach i modnych filozoficznych trendach, a doczesnego szczęścia w konkubinacie. Matka cierpiała. Łzy zamieniała w modlitwę. Augustyn wspomina chwilę, kiedy dopadła go ciężka choroba. Nawet w niebezpieczeństwie śmierci nie poprosił o chrzest. Sam ocenia siebie po latach, że zachował się jak błazen. Wyznaje, że ocaliła go miłość matki. „Gdybym umarł w tym stanie, serce mojej matki już by nigdy nie przestało krwawić po takim ciosie. Nie potrafię wyrazić słowami, jak bardzo mnie kochała i o ile bardziej cierpiała, rodząc mnie do życia duchowego, niż wtedy, gdy mnie wydawała na świat. Czyżbyś Ty, Boże, hojny w miłosierdziu, mógł wzgardzić sercem skruszonym i upokorzonym wdowy cnotliwej i rozważnej?

Św. Augustyn z matką, św. MonikąCzy mogłeś wzgardzić jej łzami, czy mogłeś nie wysłuchać jej modlitw, w których błagała Cię nie o srebro i złoto, nie o jakiekolwiek dobra zmienne i przemijające, lecz o zbawienie duszy swego syna? Z Twojej przecież łaski była taka, jaka była. Nie mogłeś jej Panie odmówić pomocy”.

Niepokój Moniki był tak wielki, że opuściła rodzinne wybrzeże północnej Afryki i podążyła za synem do Mediolanu i Rzymu. Zastała go już w pół drogi do nawrócenia, w stanie ogólnego zwątpienia. Augustyn wspomina: „Matka powiedziała mi – z największym spokojem, z taką pogodą, jaką daje zupełna ufność – iż wierzy, że zanim odejdzie z tego świata, ujrzy mnie wierzącym katolikiem. Tyle do mnie rzekła. Do Ciebie zaś, który zdrojem jesteś miłosierdzia, jeszcze goręcej się modliła, płacząc, prosiła, abyś jak najrychlej wspomógł mnie i rozświetlił moje ciemności Twoim światłem”.

Monika doczekała się spełnienia swych modlitw. Doprowadziła do rozstania z kobietą, z którą Augustyn żył w nielegalnym związku i zatroszczyła się nawet o odpowiednią kandydatkę na żonę. Nie przypuszczała, że syn po nawróceniu zostanie kapłanem. Zmarła krótko po chrzcie Augustyna. W Ostii, gdzie czekała na statek powrotny do Afryki, przeżyła chwilę szczęścia, spełnienia. To jedna z najpiękniejszych kart „Wyznań”. Matka i syn, oparci o okno, patrząc na domowy ogród, rozmawiają długo ze sobą, jak się okazało po raz ostatni. Mówią o przebytej drodze i o szczęściu, którym jest Bóg. „W tęsknocie otwarliśmy nasze serca dla niebiańskiego strumienia płynącego z Twojego zdroju, zdroju życia, które u Ciebie jest…”.

Wielka jest siła miłości matki.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wydarzenia i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

26 odpowiedzi na „Święta Moniko – módl się za nami, za naszymi dziećmi i małżonkami!

  1. wobroniewiary pisze:

    Módlmy się za siebie nawzajem, przyzywając opieki św. Michała Archanioła

    Święty Michale Archaniele wspomagaj nas w walce a przeciw niegodziwości
    i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną. Niechaj go Bóg pogromić raczy, pokornie o to prosimy, a Ty wodzu zastępów anielskich, szatana i inne duchy złe, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strąć do piekła Amen!
    Święty Michale Archaniele, który w brzasku swego istnienia wybrałeś Boga i całkowicie oddałeś się spełnianiu Jego świętej woli. Wstaw się za mną do Stwórcy, abym dzisiaj, za Twoim przykładem, na początku nowego dnia, otwierając się na działanie Ducha Świętego, w każdej chwili dawał się Bogu, wypełniając z miłością Jego świętą wolę. Niech razem z Tobą wołam bez ustanku: Któż jak Bóg! Przez Chrystusa Pana naszego. Amen

    Niżej możemy wpisywać intencje, w których mamy się nawzajem omadlać 😉

  2. Teresa pisze:

    Tyle razy jestem na stronie WOWiT i jeszcze nigdy nie podziękowałam za jej prowadzenie. Dziś postanowiłam naprawić ten błąd, co niniejszym czynie: dziękuję za tyle informacji, tyle nauk i czas poświęcony, dziękuję z całego serca, niech Bóg wynagrodzi, szczęść Boże:)

  3. Krystyna pisze:

    Św. Moniko, módl się za mojego syna, proszę o łaskę żywej wiary dla niego, aby nie był letni w wierze, ale gorący, aby pokochał Boga całym sercem i chciał pogłębiać swoją wiarę.

  4. mariaP pisze:

    Kiedy w 1985 roku po przeczytaniu Dzienniczka Swietej Siostry Faustyny otrzymalam laske nawrocenia , oprocz Maryi , jedyna Swieta , o ktorej slyszalam byla Matka Teresa z Kalkuty . Myslalam o wstapieniu do Jej zgromadzenia . Ale Pan mial inne plany dla mnie . Poslal mnie gdzie indziej , choc rowniez daleko i dal mi meza !
    @@@@@@@@@@@@@@@
    Jej wizytowka bylo /
    Owocem ciszy jest modlitwa.
    Owocem modlitwy jest wiara.
    Owocem wiary jest miłość.
    Owocem miłości jest służba.
    Owocem służby jest pokoj /
    – Za kilka dni , 4 wrzesnia , kanonizacja Blogoslawionej Matki Teresy z Kalkuty
    @
    Oto wiec Droga !
    Droga blogoslawionych !
    – dla nas Droga ?
    @
    Czego sobie zyczmy u progu tego wywyzszenia na Oltarze Pana , Blogoslawionej Matki , od biednych .

    • Elżbieta pisze:

      Pracuję w szpitalu.Jest bardzo ciężko.Ale wołam o pomoc bł.Matkę Teresę i zawsze pomaga.Mój ulubiony cytat Matki Teresy to: „Nie liczy się, co robimy ani ile robimy, lecz to, ile miłości wkładamy w działanie”. Pozdrawiam.Z Panem Bogiem.

  5. Adamo pisze:

    [Adamo,
    co i skąd to jest?
    Proszę o wyjaśnienie, podanie linku źródła, do tego czasu usuwam treść Twoich komentarzy, Admin]

    • Maggie pisze:

      @Adamo: nie rozumię, jak to mogą być rady Św.Moniki przy datach z 1991 roku?

      • Maria z Warszawy pisze:

        Maggie, to są objawienia św.Moniki dla jakieś kobiety żyjącej w latach 90 prawdopodobnie jakiejś matki

        • Maggie pisze:

          No właśnie, Mario, … JAKIEŚ i to raczej (!) rozważania i to JAKIEJŚ matki … o to mi chodzi … i ta anonimowość i coś więcej… (o tym będzie niżej).

          Objawienia (?!) prywatne … i skąd wiadomo, że to akurat św.Monika, a nie św.Rita, św.Tereska, czy w ogóle jeszcze inna święta … sypiąca jak z rękawa bardzo współczesnymi przykładami i to z całego świata … etc. ???
          i :
          jakie DZIWNE sformułowania jak np cyt.: „Duży wpływ mają narodziny dziecka przy pełni księżyca i jego początkach. Rodzice tak mało na to zwracają uwagę. A bardzo istotne na całe życie człowieka”.
          To co ?!?: choć Różaniec zalecany wcześniej to …. planowanie poczęcia i narodzin … z astrologiem?

        • Maggie pisze:

          Wymazało mi z wpisu w cytowanym fragmencie: „to jest”; a powinno być: „A to jest bardzo istotne na całe życie człowieka”.

  6. Adamo pisze:

    […edycja, Admin]

  7. mariaP pisze:

    Kiedy mysle o swietej Monice , przychodza na mysl slowa Psalmu 125 / … ktorzy we lzach sieja , zac beda w radosci !
    – Byle siac nie zaprzestali !
    Jaka to nadzieja dla nas w tym niegoscinnym , pelnym zagrozen swiecie ;
    dla nas proszacych , placzacych , wyczekujacych , nasluchujacych … z rozancem w reku !
    Jaka to nadzieja dla tych , co na bezdrozach !
    Jest taki wiersz Janiny Ozog
    /
    nad domem rodzinnym
    niebo jasna twarz pochyla
    zbudzily sie ptaki
    spiewa jarzebina

    matka w dloniach twarde
    szczesliwe lzy wyciera

    nad domem rodzinnym
    swit bezsennosc zaczyna
    drewniane paciorki
    w dloniach stygna
    wciaz glodne uwielbienia .

    ***
    Niech przykład św. Moniki, jej pokornej postawy, umiejętności wytrwałej i cierpliwej modlitwy, przyniesie nam nadzieję, że także nasza modlitwa i panowanie nad złymi emocjami,  może przyczynić się do nawrócenia i zbawienia naszych bliskich a także pokoju w naszych rodzinach.
    http://www.m.pch24.pl/nasza-modlitwa-dla-zbawienia-bliskich—przyklad-swietej-moniki,5366,i.html

  8. Nowe sanktuarium w diecezji tarnowskiej

    Diecezja tarnowska ma nowe sanktuarium. Kościół w Tyliczu ogłoszono Sanktuarium Matki Bożej Tylickiej – Opiekunki Rodzin i Uzdrowienie Chorych. W uroczystości pod przewodnictwem biskupa tarnowskiego Andrzeja Jeża licznie uczestniczyli parafianie, goście ze Słowacji, kapłani z całej diecezji. Jest to dwudzieste piąte sanktuarium maryjne w diecezji tarnowskiej.

    Przed obrazem Matki Bożej modlili się także mali górale. „Księże Biskupie. My dziś Ciebie prosimy, abyś przez swoją posługę dał naszej parafii, wszystkim pielgrzymom oraz turystom nawiedzającym tylicką ziemię ten prawdziwy duchowy pokarm. Uczyń to przez ręce naszej ukochanej Matki Bożej Tylickiej, która opiekuje się naszą parafią już od kilku wieków. Jest dla nas oraz pielgrzymów dobrą Gaździną, wyprasza u swego Syna zdrowie chorym i opiekuje się naszymi rodzinami” – mówiły dzieci na samym początku Mszy św.

    Kustosz sanktuarium ks. Marian Stach podkreśla, że na ten dzień parafia czekała od dawna. „W życiu każdego z nas i w historii każdego narodu są takie wydarzenia, które mają wpływ na jego dalsze losy. Jesteśmy świadkami historycznego wydarzenia dla parafii i czcicieli Matki Bożej Tylickiej. Nasze serce przepełnia dziś radość i wdzięczność. To było marzenie, nie tylko moje, ale i całej parafii od wielu lat”- dodał.

    Dekret ogłaszający kościół w Tyliczu sanktuarium, odczytał biskup tarnowski Andrzej Jeż. Podkreślił, że obraz jest omodlony przez pokolenia, a w ostatnich latach kult Matki Bożej wykracza poza granice parafii. Biskup zachęcał, by w nowym sanktuarium modlić się w intencjach Ojca Świętego, Kościoła, a szczególnie o pokój, powołania i w intencjach Kościoła tarnowskiego.

    Obraz Matki Bożej Tylickiej został przywieziony prawdopodobnie przez biskupa Piotra Tylickiego, który ofiarował go do wybudowanego własnym staraniem kościoła w 1612 roku.
    Więcej: http://gosc.pl/doc/3412518.Nowe-sanktuarium-w-diecezji-tarnowskiej

  9. Danuta pisze:

    Święta Moniko proszę Cię o modlitwę za moją rodzinę , moje dorosłe dzieci ,aby powróciły na dobrą drogę i żyły zgodnie z prawdami wiary katolickiej.Proszę o Twoją opiekę a moje dzieci oddaje Matce Bożej.Ty Matko Najświętsza kieruj ich życiem bo wierzę, że tylko Twoja opieka i wstawiennictwo świętej Moniki przyniesie owoce nawrócenia.
    Święta Moniko módl się za nasze rodziny za wszystkich czytelników i opiekunów tej strony.

  10. Pingback: Święta Moniko – módl się za nami, za naszymi dziećmi i małżonkami! | Biały, bardzo biały

  11. Bogusia pisze:

    Swieta Moniko ,Modl sie za nami , za moimi dziecmi i malzonkiem.Modl sie za mnie, PROSZE Cie…!
    Ty doskonale znasz moja rodzine i moje serce.Nie zostawiaj mnie nigdy, nawet wtedy ,gdybym ja, zwyczajnie po ludzku ,nie zdazylam zawolac o pomoc.Prosze ,wstaw sie u Matenki za moimi dziecmi,popros by poukladala ich przyszlosc…, ich cale zycie ziemskie i wieczne.
    Dziekuje Ci ,za Twoje cenne rady i wtsawiennictwo Twoje u Boga.
    Amen

  12. Czester pisze:

    Swieta Moniko , modlsie za nami wszystkimi, prosze Cie z calego serca.

  13. Lucy pisze:

    Proszę o modlitwę za mojego syna o siłe i uwolnienie od uzależnienia od hazardu i powrót do Kościoła. Panie Jezu pomóz – prosze
    Zrozpaczona Matka

Skomentuj

