Jubileuszowy Akt Przyjęcia Jezusa Chrystusa za Króla i Pana

Nie słuchajcie podszeptów złego ducha, że to nie tak, że nie ważne bo prezydent nie przemówił – przeczytajcie uważnie słowa Rózi! „Ma tego dokonać Episkopat, ale z udziałem polskich władz” – I TAK BYŁO

Niektórzy jednak dzisiaj wyobrażają sobie tę intronizację inaczej, niż chciała Rozalia. Mówią, że to parlament powinien obwołać Chrystusa Królem Polski. A nie o to chodzi. Jezus już teraz jest naszym królem, a my mamy to po prostu uznać – mówi ks. Władysław Kubik. – Rozalia wzywała do publicznej intronizacji Serca Jezusowego przez Polaków. Ma tego dokonać Episkopat, ale z udziałem polskich władz. I musi się to łączyć z uznaniem panowania Jezusa w naszym życiu. Rozalia zdawała sobie sprawę, że to będzie trudne, skoro ciągle nie ma w narodzie nawrócenia. Ale Jezus zapowiedział jej: wy się o to módlcie, a Ja sam tego dokonam – relacjonuje ks. profesor: gosc.pl – Król Rózi 

Ks. Sławomir Kostrzewa:
W Polsce dokonano uznania Pana Jezusa za Króla i Pana, co jest równe intronizacji i zarazem jest oddaniem Sercu Jezusowemu.

zdj. 2

Nieśmiertelny Królu Wieków, Panie Jezu Chryste, nasz Boże i Zbawicielu! W Roku Jubileuszowym 1050-lecia Chrztu Polski, w roku Nadzwyczajnego Jubileuszu Miłosierdzia, oto my, Polacy, stajemy przed Tobą [wraz ze swymi władzami duchownymi i świeckimi], by uznać Twoje Panowanie, poddać się Twemu Prawu, zawierzyć i poświęcić Tobie naszą Ojczyznę i cały Naród.

Wyznajemy wobec nieba i ziemi, że Twego królowania nam potrzeba. Wyznajemy, że Ty jeden masz do nas święte i nigdy nie wygasłe prawa. Dlatego z pokorą chyląc swe czoła przed Tobą, Królem Wszechświata, uznajemy Twe Panowanie nad Polską i całym naszym Narodem, żyjącym w Ojczyźnie i w świecie.

Pragnąc uwielbić majestat Twej potęgi i chwały, z wielką wiarą i miłością wołamy:
Króluj nam Chryste!
– W naszych sercach – Króluj nam Chryste!
– W naszych rodzinach – Króluj nam Chryste!
– W naszych parafiach – Króluj nam Chryste!
– W naszych szkołach i uczelniach – Króluj nam Chryste!
– W środkach społecznej komunikacji – Króluj nam Chryste!
– W naszych urzędach, miejscach pracy, służby i odpoczynku – Króluj nam Chryste!
– W naszych miastach i wioskach – Króluj nam Chryste!
– W całym Narodzie i Państwie Polskim – Króluj nam Chryste!

Błogosławimy Cię i dziękujemy Ci Panie Jezu Chryste:
– Za niezgłębioną Miłość Twojego Najświętszego Serca –
Chryste nasz Królu, dziękujemy!

– Za łaskę chrztu świętego i przymierze z naszym Narodem zawarte przed wiekami – Chryste nasz Królu, dziękujemy!
– Za macierzyńską i królewską obecność Maryi w naszych dziejach –
Chryste nasz Królu, dziękujemy!

– Za Twoje wielkie Miłosierdzie okazywane nam stale –
Chryste nasz Królu, dziękujemy!

– Za Twą wierność mimo naszych zdrad i słabości –
Chryste nasz Królu, dziękujemy!

Świadomi naszych win i zniewag zadanych Twemu Sercu przepraszamy za wszelkie nasze grzechy, a zwłaszcza za odwracanie się od wiary świętej, za brak miłości względem Ciebie i bliźnich. Przepraszamy Cię za narodowe grzechy społeczne, za wszelkie wady, nałogi i zniewolenia. Wyrzekamy się złego ducha i wszystkich jego spraw.

Pokornie poddajemy się Twemu Panowaniu i Twemu Prawu. Zobowiązujemy się porządkować całe nasze życie osobiste, rodzinne i narodowe według Twego prawa: – Przyrzekamy bronić Twej świętej czci, głosić Twą królewską chwałę –
Chryste nasz Królu, przyrzekamy!
– Przyrzekamy pełnić Twoją wolę i strzec prawości naszych sumień – Chryste nasz Królu, przyrzekamy!
– Przyrzekamy troszczyć się o świętość naszych rodzin i chrześcijańskie wychowanie dzieci – Chryste nasz Królu, przyrzekamy!
– Przyrzekamy budować Twoje królestwo i bronić go w naszym narodzie –
Chryste nasz Królu, przyrzekamy!
– Przyrzekamy czynnie angażować się w życie Kościoła i strzec jego praw
Chryste nasz Królu, przyrzekamy!

Jedyny Władco państw, narodów i całego stworzenia, Królu królów i Panie panujących! Zawierzamy Ci Państwo Polskie i rządzących Polską. Spraw, aby wszystkie podmioty władzy sprawowały rządy sprawiedliwie i stanowiły prawa zgodne z Prawami Twoimi.

Chryste Królu, z ufnością zawierzamy Twemu Miłosierdziu wszystko, co Polskę stanowi, a zwłaszcza tych członków Narodu, którzy nie podążają Twymi drogami. Obdarz ich swą łaską, oświeć mocą Ducha Świętego i wszystkich nas doprowadź do wiecznej jedności z Ojcem.

W imię miłości bratniej zawierzamy Tobie wszystkie narody świata, a zwłaszcza te, które stały się sprawcami naszego polskiego krzyża. Spraw, by rozpoznały w Tobie swego prawowitego Pana i Króla i wykorzystały czas dany im przez Ojca na dobrowolne poddanie się Twojemu panowaniu.

Panie Jezu Chryste, Królu naszych serc, racz uczynić serca nasze na wzór Najświętszego Serca Twego.

Niech Twój Święty Duch zstąpi i odnowi oblicze ziemi, tej ziemi. Niech wspiera nas w realizacji zobowiązań płynących z tego narodowego aktu, chroni od zła i dokonuje naszego uświęcenia.

W Niepokalanym Sercu Maryi składamy nasze postanowienia i zobowiązania. Matczynej opiece Królowej Polski i wstawiennictwu świętych. Patronów naszej Ojczyzny wszyscy się powierzamy.

Króluj nam Chryste! Króluj w naszej Ojczyźnie, króluj w każdym narodzie – na większą chwałę Przenajświętszej Trójcy i dla zbawienia ludzi. Spraw, aby naszą Ojczyznę i świat cały objęło Twe Królestwo: królestwo prawdy i życia, królestwo świętości i łaski, królestwo sprawiedliwości, miłości i pokoju.

***

Oto Polska w 1050. rocznicę swego Chrztu
uroczyście uznała królowanie Jezusa Chrystusa.

Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu,
jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków. Amen.

Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie-Łagiewnikach, 19 listopada 2016 roku

*****

*****
Program uroczystości w Łagiewnikach:

10:00 – Nabożeństwo do Miłosierdzia Bożego
11:00 – Konferencja, którą wygłosi bp Roman Pindel, ordynariusz diecezji bielsko-żywieckiej;
12:00 – Msza Święta, której przewodniczyć będzie ks. kard. Stanisław Dziwisz, metropolita krakowski, a homilię wygłosi bp Andrzej Czaja, biskup opolski
Po Mszy Św. – wystawienie Najświętszego Sakramentu oraz proklamacja Jubileuszowego Aktu Przyjęcia Jezusa Chrystusa za Króla i Pana, której przewodniczy abp Stanisław Gądecki, przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski.

Transmisja w TV Trwam: TV TRWAM na żywo (kliknij)

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wydarzenia i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

96 odpowiedzi na „Jubileuszowy Akt Przyjęcia Jezusa Chrystusa za Króla i Pana

  1. Tango pisze:

    Wiwat Chrystus Król Polski!

  2. wobroniewiary pisze:

    Módlmy się za siebie nawzajem, przyzywając opieki św. Michała Archanioła

    Święty Michale Archaniele broń nas w walce a przeciw niegodziwości
    i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną. Niechaj go Bóg pogromić raczy, pokornie o to prosimy, a Ty wodzu zastępów anielskich, szatana i inne duchy złe, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strąć do piekła Amen!
    Święty Michale Archaniele, który w brzasku swego istnienia wybrałeś Boga i całkowicie oddałeś się spełnianiu Jego świętej woli. Wstaw się za mną do Stwórcy, abym dzisiaj, za Twoim przykładem, na początku nowego dnia, otwierając się na działanie Ducha Świętego, w każdej chwili dawał się Bogu, wypełniając z miłością Jego świętą wolę. Niech razem z Tobą wołam bez ustanku: Któż jak Bóg! Przez Chrystusa Pana naszego. Amen

    Niżej możemy wpisywać intencje, w których mamy się nawzajem omadlać😉

  3. wobroniewiary pisze:

    Mój urodzinowy Olaf dojechał cały i zdrowy😀😀😀
    Wiozłam go bardzo delikatnie, oby wytrwał jeszcze dwa dni do niedzieli – bo wygląda smacznie i jego godziny są policzone, może szybko stopnieć🙂
    Moje okrągłe urodziny będę świętować już jako poddana Jezusa Chrystusa w Jego Królestwie na polskiej ziemi
    Lucynko, – wielkie Bóg zapłać za ten dar❤
    Ps. Fajnie mieć czytelników blisko mieszkających i robiących takie cudeńka na kilka godzin przed wyjazdem do Łagiewnik🙂

    • anne pisze:

      Szesc Boze Ewa, pozdrawiam Ci bardzo serdecznie. Z Niemiec przyjechalam te 700 km do Polski (okolice Krakowa) bo akurat 20.11. mam urodziny i pragne je przezyc z moim Krolem i zeby nie byli one smutne. Rok temu mialam 40. ale nie bylo nic do swietowania bo 19.11. zmarl moj ojciec w moich rekach… Niestety nie wiedzialam ze trzeba wiesciowek do Lagiewnik ale bede z wami i lacze sie w modlitwach, Anne

    • Monika pisze:

      Uśmiechnijcie się, zwłaszcza dzisiaj!
      W filmiku poniżej zawarte są uśmiechy Świętych – niech one będą dla nas wszystkich zapowiedzią Nieba – zwłaszcza niech taki uśmiech zagości Ewo w Twoim sercu i na Twojej twarzy, w Twoim życiu i życiu Twych bliskich, tak dzisiaj, jak i jutro czyli w Twoje urodziny, jak i każdego dnia niech rozświetla Twoją twarz.
      Monika i Grzegorz życzą Ci tego uśmiechu na co dzień, tej wielkiej radości, że Jezus jest Naszym Panem i Królem!
      A od dziś już oficjalnie Królem całej Polski i wszystkich Polaków. Króluj nam Chryste!
      Szczególnie do Ciebie niech płyną te wszystkie uśmiechy Świętych: Świętej Urszuli Ledóchowskiej, Ojca Pio, Świętej Faustyny, Świętego Maksymiliana, Świętej Matki Teresy, Świętego Jerzego, Świętego Jana Pawła, Świętej Matki Księdza Jerzego (z którą się niegdyś spotkałaś) i Świętego Papieża Franciszka.

    • leszek pisze:

      W tym wyjątkowym dniu składam serdeczne życzenia z okazji urodzin. Bożego błogosławieństwa.

    • Lucyna pisze:

      Dziękuję Ewo za olej i relikwie. Niech Bóg błogosławi Tobie i Twojej rodzinie. Byłam wczoraj w Łagiewnikach Cuuuudownie.

  4. fornal53 pisze:

    Oto Lew z pokolenia Judy zwyciężył i będzie nam panował na wieki. Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu jak była na początku, teraz i zawsze, i na wieki wieków! Amen.

  5. wobroniewiary pisze:

    Polska Otwiera Drzwi Chrystusowi Królowi!

    Rozalia: We wrześniu 1937r. widziałam następujące rzeczy:

    (…) Naraz coś dziwnego się stało: znikły domy od plant Dietla po rynek, natomiast zobaczyłam olbrzymi plac, na którym gromadzili się ludzie wszystkich stanów. Najwięcej widziałam ludzi wiejskich z koszykami, inteligencję, robotników, Żydów itp., którzy znosili kamienie na budowę. Więc pytam dalej tego nieznanego człowieka: „Powiedz mi, święty Józefie, co oni będą budować? Na co te kamienie, cegły, piasek, drzewo i inne przedmioty [22] tak znoszą?”. Wtedy oblicze tego nieznanego nabrało dziwnego blasku i majestatu i mówi mi: Patrz, dziecko, a wnet się dowiesz, co tu powstanie. Stąd będzie Chrystus królował. Za chwilę zobaczyłam na tym placu pomnik Najświętszego Serca Pana Jezusa tak olbrzymich rozmiarów, że nic, żaden dom nie da się do tego porównać ani żaden kościół. Pan Jezus był tak wysoko postawiony na tym pomniku, że nie tylko cała Polska, ale cały świat mógł Go widzieć. Jak ten pomnik wyglądał, jak ludzie wszyscy całego świata widzieli Pana Jezusa, tego ja pojąć ani opisać nie potrafię, bo rzeczy Bożych, rzeczy duchowych, nie można wypowiedzieć ludzkim językiem.

    Oczy wszystkich były zwrócone na Pana Jezusa, który stał w prześlicznej jasności nad całym światem.

    Przy tym pomniku składali ofiary ludzie – ze wszystkich stanów również – w postaci ślicznych kwiatów w kolorze białym i czerwonym. Jaka to była dekoracja, to można ją tylko porównać do nieba, nie do ziemi. Ten nieznajomy daje mi do zrozumienia, że u stóp Chrystusowych potrzeba było złożyć taką ofiarę: modlitwy i różne ofiary z serc czystych płynące i z męczeństwa, by zmyć zbrodnie całego świata, nie tylko samej Polski, ale na pierwszym miejscu Polski. Naraz niebo prześliczne wypogodziło się, znikły z jego horyzontu wszystkie czarne chmury. Na niebie ukazało się słońce, księżyc i gwiazdy, ale to nie była zwyczajna światłość dzienna, lecz taka, której również nie potrafię opisać.

    [23] Ten nieznany głos mówi do mnie: Patrz, dziecko! Królestwo Chrystusowe przychodzi do Polski przez Intronizację. Po chwili w otoczeniu duchowieństwa i wiernych przyszedł do tego pomnika Jego Eminencja Prymas Polski Kardynał Hlond (Sługa Boży Kardynał August Hlond – Prymas Polski w latach 1926-1948), a z nim mój Ojciec Spowiednik i Kierownik mej duszy, Ojciec Zygmunt. Gdy Jego Eminencja ukląkł, wtedy Ojciec podał Mu zwój listów, a On je wziął z rąk Ojca do odczytania. Wówczas ten nieznany mówi do mnie: Widzisz, dziecko, Ten ukryty Kapłan, twój Ojciec duchowny, został wybrany przez Boga do wielkich rzeczy, a to dlatego, że ukochał ukrycie, zapomnienie i upokorzenia. Tak, twojemu Ojcu dano tę łaskę, bo Pan Bóg tylko pokornym i maluczkim łaski daje, a pysznym się sprzeciwia. Sprawa Intronizacji dana jest na pierwszym miejscu do przeprowadzenia twemu Ojcu. Ja w tej chwili odczułam w mej najnędzniejszej duszy niebiańską radość, że Jezus przyjął moje maleńkie ofiary i modlitwy zanoszone do Niego o przyjście panowania Jezusa na ten świat.

    Za kilka chwil Jego Eminencja odmawiał uroczyście akt ofiarowania całej Polski Najświętszemu Sercu Pana Jezusa, zaczynający się od słów: „O Jezu Najsłodszy, Odkupicielu nasz, Twojemu Boskiemu Sercu polecam Ojczyznę naszą Polskę” – lecz dalej już nie pamiętam. Kończył słowami: „Chwała bądź Bożemu Sercu” itd. Na koniec zaintonował pieśń: Przez śmierć bolesną, Królu wiecznej chwały. (Słowa starej polskiej pieśni: „Przez śmierć bolesną, Królu wiecznej chwały, zdobyłeś ludom życie wiekuiste, więc Królem ludów zowie Cię cały świat. Króluj nam, Chryste. Amen”.) Gdy śpiewano: „Więc Królem ludów zowie Cię świat cały, króluj nam Chryste”, wtedy ten olbrzymi tłum ludzi krzyczał z całych sił: [24] „Króluj nam Chryste! Króluj nam Chryste!” – i tak bez przerwy krzyczeli, a wtedy Pan Jezus swym Boskim wzrokiem i jakby Rękami objął całą Polskę. Ręce wszystkich ludzi były wzniesione do Pana Jezusa, nawet Żydów i innowierców.

    Jeszcze raz usłyszałam głos: To niedługo się stanie, co teraz oglądasz, ale trzeba dużo wpierw wycierpieć. Lecz tego dziwnego człowieka już nie widziałam, gdzieś tajemniczo usunął się ode mnie. Widzenie znikło, wprowadzając w moją duszę głęboki spokój i pewność, że naprawdę Pan Jezus będzie królował w Polsce przez Intronizację. Ogromnie się tym cieszyłam, że Ojca mego wybrał Pan Jezus do przeprowadzenia tego wielkiego dzieła Intronizacji.

    [61] (…) Głos wewnętrzny słyszany na modlitwie pod adresem mojego Najdroższego Ojca Kierownika:

    (…) Straszne są grzechy Narodu Polskiego. Bóg chce go ukarać. Ratunek dla Polski jest tylko w Moim Boskim Sercu. Ojciec twój będzie apostołem Mojego Serca. Z Jego inicjatywy Prymas Polski Ksiądz Kardynał Hlond odda całą Polskę Mojemu Sercu (marzec 1938). (W 1946r. kard. August Hlond poświęcił Naród Polski Niepokalanemu Sercu Maryi, natomiast dopiero po jego śmierci, w 1951 r. Prymas Wyszyński oddał Polskę Sercu Bożemu (był to już trzeci taki akt w dziejach naszego narodu))

    Niech się twój Ojciec nie lęka pisać do Księdza Kardynała Prymasa Polski w sprawie intronizacji. Jezus Mu we wszystkim pomoże. Ratunek dla Polski jest tylko w Sercu Jezusa, Mojego Syna (u oo. Dominikanów, kwiecień 1938).

    [65] Dwudziestego trzeciego maja wieczorem, w kościele, również u OO. Dominikanów, prosiłam naszą Najukochańszą Matkę Maryję, by mi podała środek, jak mam pomagać mojemu Ojcu w Jego pracy w sprawie Intronizacji. (…) Tak bardzo mi chodzi o sprawy Pana Jezusa, o przyspieszenie panowania Jego Boskiego Serca nie tylko w naszej Ojczyźnie, ale i na całym świecie.

    W tej chwili przed oczyma mej duszy stanął Szpital w przepięknych blaskach krzyża Chrystusowego: wzgarda, poniżenie, szyderstwa, zapomnienie o sobie i miejsce ostatnie – jakże to wszystko bardzo pociągające, jak wzniosłe! Dziecko! Szpitalna praca będzie zawsze pomocną twojemu Ojcu. (…)

    [79] Akt ofiarowania się Najświętszemu Sercu Jezusowemu w całopalnej ofierze miłości (…)

    [80] (…) Przyjm nas łaskawie w ofierze za Intronizację Twego Serca Eucharystycznego w naszej Ojczyźnie jako państwie i spraw, by Polska swoim przykładem pobudziła do tego wszystkie inne narody ziemi, a w pierwszym rzędzie: Rosję, Meksyk, Hiszpanię i Niemcy, jak również Amerykę i Australię, w których to krajach ludzie tak bardzo wielką zadają Ci boleść!

    [82] Wszystko przez Maryję dla Pana Jezusa!

    Widziałam następujące rzeczy 4 VII:

    Znalazłam się na wysokiej górze, na której zobaczyłam kulę zupełnie podobną do globu, lecz bardzo dużą. Z wielkim zainteresowaniem oglądałam ją. Pod względem geograficznym był to glob. Rozpoznawałam części świata i poszczególne państwa.

    Wtem staje przede mną postać męża pełna powagi i majestatu. Kto to był, nie wiem. Owa postać zbliżyła się do mnie, nawiązując rozmowę. Mówi do mnie: To jest kula ziemska – polecając mi wymienić i określić granice części świata, a w nich poszczególne państwa. Gdy odpowiedziałam na pytanie, wówczas ta osoba mówi do mnie głosem pełnym powagi i namaszczenia: Moje dziecko, za grzechy i zbrodnie (wymieniając zabójstwa i rozpustę) popełniane przez ludzkość na całym świecie ześle Pan Bóg straszne kary. Sprawiedliwość Boża nie może znieść dłużej tych występków.

    Ostoją się tylko te państwa, w których będzie Chrystus królował. Jeżeli chcecie ratować świat, trzeba przeprowadzić Intronizację Najświętszego Serca Jezusowego we wszystkich państwach i narodach na całym świecie. Tu i jedynie tu jest ratunek. Które państwa i narody jej nie przyjmą i nie poddadzą się pod panowanie słodkiej miłości Jezusowej, zginą bezpowrotnie z powierzchni ziemi [83] i już nigdy nie powstaną. Zapamiętaj to sobie, dziecko moje, zginą i już nigdy nie powstaną!!!

    W tej chwili przyszła mi myśl, że Ojciec mój wysłał list do Prymasa Polski, Jego Eminencji Ks. Kard. Hlonda, z prośbą o Intronizację w naszym Państwie, a o tym nikt przecież nie wie. Jakież było moje zdziwienie, gdy na moje myśli otrzymałam odpowiedź:

    Pamiętaj dziecko – mówi postać – by sprawa tak bardzo ważna nie była przeoczona i nie poszła w zapomnienie. Niech Ojciec o tym pamięta, by nie było za późno. Intronizacja w Polsce musi być przeprowadzona. Ja dalej myślę, że Ojciec mój i ja ofiarowaliśmy się na wyniszczenie całkowite Panu Jezusowi, z miłości ku Niemu, za Polskę na pierwszym miejscu, następnie za Niemcy, Rosję, Hiszpanię i za cały świat, a o tym również prawie nikt nie wie. W tej chwili wziął mnie za rękę i zaprowadził na drugą półkulę, wskazując mi Amerykę i Australię i mówiąc boleśnie: Dlaczego nie wyszczególniliście tych części świata? Czyż za te dusze Chrystus nie cierpiał? Czyż one nie są odkupione Jego Najświętszą Krwią? Trzeba je, dziecko, włączyć, szczególnie Amerykę.

    Dalej mówił z najgłębszym przekonaniem:

    Trzeba wszystko uczynić, by Intronizacja była przeprowadzona. Jest to ostatni wysiłek Miłości Jezusowej na te ostatnie czasy! [84] Pytam z bojaźnią tę osobę, czy Polska się ostoi. Odpowiada mi, że: Polska nie zginie, o ile przyjmie Chrystusa za Króla w całym tego słowa znaczeniu, jeżeli się podporządkuje pod prawo Boże, pod prawo Jego miłości. Inaczej, moje dziecko, nie ostoi się – i jeszcze na ostatek mówi do mnie przekonywająco: Oświadczam ci to, moje dziecko, jeszcze raz, że tylko te Państwa nie zginą, które będą oddane Jezusowemu Sercu przez Intronizację, które Go uznają swym Królem i Panem.

    Przyjdzie straszna katastrofa na świat – mówił – jak zaraz zobaczysz. W tej chwili powstał straszliwy huk. Owa kula pękła. Z jej wnętrza wybuchnął ogromny ogień, za nim polała się obrzydliwa lawa jak z wulkanu, niszcząc doszczętnie wszystkie państwa, które nie uznały Chrystusa.

    Widziałam zniszczone Niemcy i inne zachodnie państwa Europy.

    Z przerażeniem uciekałam wprost do tej osoby. Pytam, czy to koniec świata, a ten ogień i lawa, czy to jest piekło. Otrzymuję odpowiedź: To nie jest koniec świata ani piekło, tylko straszna wojna, która ma dopełnić dzieła zniszczenia. Granice Polski były nienaruszone – …
    https://gloria.tv/video/kjvf3xng3ibZ1e3pXjbcFHmpi

  6. Ewa pisze:

    Ksiądz Małkowski: przyjęcie Jezusa Chrystusa za Króla i Pana istotne lecz niewystarczające

    Jest to akt religijny, ważny, cenny, ale nie spełniający tych oczekiwań i żądań, które Pan Jezus wyraził w latach 30. w orędziu skierowanym do sługi Bożej Rozalii Celakówny i przez nią, do Polski i Polaków. Tak o planowanym na sobotę uroczystym akcie z udziałem władz kościelnych i państwowych powiedział ksiądz Stanisław Małkowski, gorący orędownik Intronizacji Jezusa Chrystusa na Króla Polski.

    – Jak Pan Jezus przyjmie ten akt, to się okaże. Natomiast przyjęcie Jezusa Chrystusa za Króla i Pana jest czymś słusznym. Jest to cenny akt religijny, nie mam żadnych zastrzeżeń co do formuły tego przyjęcia, tak jak ono jest wyrażone, i przygotowania poprzez nowennę, a także różnych wyjaśnień, które biskupi – zwłaszcza biskup Andrzej Czaja – złożyli w tej sprawie – stwierdził gość prywatnej telewizji w piątkowe przedpołudnie.

    Ksiądz Stanisław Małkowski zamierza wziąć udział w krakowskiej uroczystości. – Chcę pojechać w sobotę rano do krakowskich Łagiewnik i uczestniczyć jako koncelebrans w Mszy Świętej, ale sądzę, że ciąg dalszy nastąpi. Oby jak najrychlej – powiedział gospodarzowi audycji, Ryszardowi Gromadzkiemu.

    Jedno z pytań dotyczyło treści objawień przekazanych słudze Bożej Rozalii Celak. – Cały przekaz dotyczył życia doczesnego. Uroczystość Chrystusa Króla Wszechświata kieruje nasze myśli i serca ku życiu wiecznemu i ku Bożej sprawiedliwości, która się spełni, czy ktoś chce, czy nie chce (Boga wielbić i okazać Mu posłuszeństwo). Bóg jest Sędzią sprawiedliwym, a Chrystusowi Królowi Wszechświata dana jest wszelka władza w niebie i na ziemi, czy się to komuś podoba, czy się nie podoba. Natomiast Intronizacja, tak jak ogłosił Pan Jezus, ma polegać, w odniesieniu do życia doczesnego, na oddaniu się osobistym i społecznym – narodowym i państwowym – władzy Jezusa Chrystusa Króla. On sam, uznany najpierw za Króla Polski, a następnie tych narodów i państw, które zechcą wziąć z Polski wzór i przykład, będzie panował jako dobry, pełen miłości miłosiernej Władca, dla naszego dobra doczesnego, dla uniknięcia zła, którym jest zagłada państw i narodów (może ona nastąpić choćby w wyniku trzeciej wojny światowej, na którą się zanosi bądź innych wydarzeń). Pan Jezus zapowiadał te wydarzenia ukazując jako perspektywę w przypadku odrzucenia Jego woli. Chodzi o scenariusz drugiej wojny światowej, a następnie trzeciej, gorszej od poprzedniej, jeżeli Jego Intronizacja na Króla państw i narodów nie nastąpi – mówił ksiądz Małkowski.

    Gość Telewizji Republika zwrócił uwagę na zmianę stanowiska polskich hierarchów w odniesieniu do Intronizacji: – W roku 2008, a potem, w 2012 wyrazili kategoryczny sprzeciw wobec Intronizacji Jezusa na Króla Polski. „Jest to nie po myśli Episkopatu”, „jest to niesłuszne, niepotrzebne” – padały wówczas różne określenia. Mówiono, że byłoby to pomniejszenie królewskiej władzy Jezusa Chrystusa, dlaczego bowiem miałby On być akurat królem Polski? – pytano wskazując, że jest On Królem Wszechświata. Tak, jednak jest tak na zasadzie sprawiedliwości a Pan Jezus chce królować na zasadzie miłosierdzia, które wymaga aktu woli, aktu przyjęcia. Dobrze biskupi określili to w formule, która jutro zostanie ogłoszona – przyjęcie Chrystusa za Króla i Pana. Jednak przyjęcie w wymiarze społecznym, narodowym i państwowym oznacza właśnie Intronizację i właśnie na Króla Polski, i to stwierdzenie powinno paść.

    Zapytany o powód zmiany stanowiska księży biskupów ksiądz Małkowski powiedział: – Duch Święty i owieczki. Dlaczego sam zaangażował się w sprawę Intronizacji? – Dla mnie bodźcem do przejęcia się sprawą Intronizacji był projekt uchwały parlamentarnej posła Artura Górskiego. Został on odrzucony po konsultacjach z biskupami, którzy byli wówczas temu przeciwni. To był 2006 rok. W mediach odezwało się w sposób histeryczny, irracjonalny, szalenie agresywny kilku hierarchów, posądzanych – słusznie skądinąd – o współpracę z bezpieką. Gdy się o tym dowiedziałem, pomyślałem: „Jeżeli tacy ludzie się temu w taki sposób sprzeciwiają, to sprawa jest bardzo ważna” – wyjaśniał. Kapłan zwrócił uwagę na zbieżność daty śmierci śp. Artura Górskiego (do końca życia oddanego sprawie wypełnienia orędzia Rozalii Celakówny) z dokładną 360. rocznicą Ślubów Jasnogórskich Jana Kazimierza (1 kwietnia 2016 r.), czyli aktu uznania Matki Bożej za Królową Korony Polskiej.

    Źródło: Telewizja Republika

    http://www.pch24.pl/ksiadz-malkowski–przyjecie-jezusa-chrystusa-za-krola-i-pana-istotne-lecz-niewystarczajace,47490,i.html

    • JERZY pisze:

      Gdy chodzi o koronę dla Chrystusa to postawa prof. Stanisława Mikołajczaka jest nieprzejednana. Chrystus bez korony tak jak nie chciał, tak nadal nie chce stanąć w Pomniku Wdzięczności na Placu Mickiewicza w Poznaniu i czeka na królewską koronę, na uznanie Go Królem Polski, właśnie już tu, tu gdzie obecnie stoi przy kościele na Jeżycach Na świadectwo takiej gorącej wiary tych dwóch osób widocznych na zdjęciu i całego Komitetu Odbudowy Pomnika Wdzięczności w Poznaniu czeka Pan Jacek Jaśkowiak, Prezydent Miasta Poznania i jemu podobni i niestety, doczekać się od kilku lat nie mogą.

      To nie jest zwykła figura, kupa metalu, to nie jest taki sobie figurant, dubler. To jest ZMARTWYCHWSTAŁY EUCHARYSTYCZNY JEZUS CHRYSTUS KRÓL POLSKI, i o tym musi się dowiedzieć od letnich cała zimna Polska. A co o letnich mówi Pismo Święte to proszę sobie poczytać.

      Cytuję proroctwo z Psalmu 22 (28-31).
      Przypomną sobie i wrócą
      do Pana wszystkie krańce ziemi;
      i oddadzą Mu pokłon
      wszystkie szczepy pogańskie,
      bo władza królewska należy do Pana
      i On panuje nad narodami.
      Tylko Jemu oddadzą pokłon wszyscy co śpią w ziemi,
      przed Nim zegną się wszyscy, którzy w proch zstępują.
      A moja dusza będzie żyła dla Niego,
      potomstwo moje Jemu będzie służyć,
      opowie o Panu pokoleniu przyszłemu,
      a sprawiedliwość Jego ogłoszą ludowi, który się narodzi;
      <>.

    • Elizeusz pisze:

      I ja podzielam wielką radość nie tylko blogowiczów/blogowiczek z tego, co się wczoraj wydarzyło w Bazylice Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach, niemniej jednak uważam podobnie, jak ks. St. Małkowski, ze Intronizacja by w swej wymowie niewystarczające i potrzebna będzie „poprawka”, jej dopełnienie z wyraźnym użyciem słów Król Polski, przed czym jak tylko mogą argumentami teologicznymi wzbraniają się rękami i nogami członkowie Episkopatu (czy wszyscy, tego nie wiem), że to niby pomniejszy rzekomo godność Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata (podobnie jak wg protestantów Osoba Maryi czczona w KK przysłania i zasłania Osobę i zbawcze dzieło Pana Jezusa Chr.). Niech kto mówi co chce, ale ja mocno wierzę (a wiem, że nie jestem w tym odosobniony), że w swoim czasie nadejdą takie wydarzenia i zmiany zostanie powtórzona na Jasnej Górze, w miejscu, gdzie siedzibę i tron swój obrała Maryja, Królowa Polski, Intronizacja, „ulepszona” o owe brakujące szczegóły, by zajaśniała pełnym blaskiem i spełniła oczekiwania Nieba. Bo miejsce Pana Jezusa Chrystusa, Króla Polski jest razem z Jego Najświętszą Matką, która stała pod Krzyżem, poczęła i porodziła za sprawą Ducha Świętego. Jak w Niebie razem królują Syn i Matka pośród rzeszy aniołów i świętych, tak też podobnie ma być na polskiej ziemi, wśród synów i córek naszego kraju, którego niech Pan Jezus wraz z Jego Matką, Maryją błogosławi i strzeże.

  7. Pingback: Jubileuszowy Akt Przyjęcia Jezusa Chrystusa za Króla i Pana | Biały, bardzo biały

  8. magda pisze:

    Przed chwilą od osoby która w mojej parafii prowadzi Wspólnotę Intronizacji Chrystusa Króla otrzymałam sms.

    ,, Przekazane od ks. Blanka:
    Przekazuje dalej…
    Pilne!!! PILNIE Potrzebny WIELKI szturm modlitewny do św. Michała Archanioła o osłonę dla Polski i usunięcie wszelkich działań szatana i innych złych duchów w przeprowadzeniu planowanej Intronizacji. SZYBKO podaj dalej! ”

    Nie wiem o co chodzi ale przekazuję, to co otrzymałam.Myślę,że chyba nic złego nie robię?

  9. magda pisze:

    Ewa wylądował w spamie mój komentarz,, bo go nie widzę a może jest faktycznie ważny?nie wiem?

  10. Ewa pisze:

    Modlitwa do Jezusa naszego Króla i Pana

    Jezu Chryste, Królu Wszechświata, Panie nasz i Boże,
    Odkupicielu rodzaju ludzkiego, nasz Zbawicielu!
    Ty, który mówiłeś, że Królestwo Twoje nie jest z tego świata,
    który wzywałeś nas do szukania Królestwa Bożego
    i nauczyłeś nas prosić w modlitwie do Ojca: „przyjdź Królestwo Twoje”,
    wejrzyj na nas stojących przed Twoim Majestatem.
    Wywyższamy Cię, oddajemy Ci cześć i uwielbienie.
    Pokornie poddajemy się Twemu Panowaniu i Twemu Prawu.
    Świadomi naszych win i zniewag zadanych Twemu Sercu
    przepraszamy za wszelkie nasze grzechy i zaniedbane dobro.
    Wyrażamy naszą skruchę i prosimy o zmiłowanie.
    Przyrzekamy zabiegać o pomnożenie Twojej Chwały,
    dziękować za nieskończone Miłosierdzie, które okazujesz z pokolenia na pokolenie,
    wiernością i posłuszeństwem odpowiadać na Twoją Miłość.
    Boski Królu naszych serc, niech Twój Święty Duch,
    wspiera nas w realizacji tych zobowiązań, chroni od zła i dokonuje naszego uświęcenia.
    Niech pomaga nam porządkować całe nasze życie i posłannictwo Kościoła.
    Króluj nam Chryste! Króluj w naszej Ojczyźnie, króluj w każdym narodzie,
    na większą chwałę Przenajświętszej Trójcy i dla zbawienia ludzi.
    Spraw, aby nasze rodziny, wioski, miasta i świat cały objęło Twe Królestwo:
    królestwo prawdy i życia, królestwo świętości i łaski,
    królestwo sprawiedliwości, miłości i pokoju,
    teraz i na wieki wieków Amen.

    http://episkopat.pl/list-pasterski-episkopatu-polski-w-sprawie-jubileuszowego-aktu-przyjecia-jezusa-za-krola-i-pana/

  11. magda pisze:

    To dobrze, uspokoiłaś mnie, bo już się trochę zdenerwowałam, co zrobię,że ja taka dygotka:)

  12. wobroniewiary pisze:

    Jako niewolnica Maryi jestem szczęśliwa, że Intronizacja odbywa się w sobotę – dzień poświęcony naszej Królowej❤
    3 dni po święcie Matki Bożej Miłosierdzia, bo to ONA wyprasza nam miłosierdzie u Swego Syna

  13. Ewa pisze:

    Powinniśmy kochać Polskę tak jak św. Jan Paweł II

    Św. Jan Paweł II kochał swoją ojczyznę i teraz oręduje za nami w Niebie. Słynny gest ucałowania ziemi polskiej, to wg ks. Mariana Rajchela był wyrazem wielkiej miłości Papieża Polaka. Posłuchajcie świadectwa przemyskiego egzorcysty i podzielcie się nim w Internecie.

    http://duszpasterstwo.pl/jan-pawel-ii-szanowal-ojczyzne-pocalunek-zlozony-ziemi-polskiej-byl-egzorcyzmem

  14. wobroniewiary pisze:

    Bp Pindel: Pragniemy wyznać w sercu, że Chrystus jest Królem i Panem

    Należymy do tych, którzy uwierzyli w zbawienie przez Ukrzyżowanego i Zmartwychwstałego, a teraz oczekują na powrót swego Króla – mówił biskup bielsko-żywiecki Roman Pindel, członek Zespołu ds. Ruchów Intronizacyjnych w konferencji wygłoszonej podczas trwających w Krakowie-Łagiewnikach uroczystości Jubileuszowego Aktu Przyjęcia Jezusa za Króla i Pana. – Dlatego uznajemy z wdzięcznością Jezusowe panowanie nad światem wyzwolonym przez Niego od grzechu, śmierci i szatana – podkreślał.

    Publikujemy treść katechezy:
    http://episkopat.pl/bp-pindel-pragniemy-wyznac-w-sercu-ze-chrystus-jest-krolem-i-panem/

  15. Sebro pisze:

    Bardzo dobrze, że komentator tv Trwam powiedział to jasno, że ruch intronizacyjny był inicjatywą oddolną. Wierni sami poczuli taką potrzebę i po wielu latach udało się doprowadzić do tego wspaniałego Aktu.

    Cieszę się, że mam tam swojego reprezentanta w postaci mojej mamy, która czuwa przed świątynią wraz z innymi pielgrzymami z naszego miasta.

    Króluj nam Chryste!

    • wobroniewiary pisze:

      Ja nie mogłam pojechać przez kostkę, ale zaproszenie miałam, a 3 dni temu byłam tam w święto MB Miłosierdzia

    • wobroniewiary pisze:

      Fragment wielkiego spamu potwierdza jak czarny się wścieka…..

      „Fanatycy, oszołomy, ignoranci, ćwierćinteligenci. Rozumiem, że wg waszych pokręconych resztek mózgów Chrystus jest Królem, Panem Polski, Świata tylko i wyłącznie jeśli polscy biskupi tak postanowią…. Mali, zakompleksieni ludzie”

      W momencie jak ojciec powiedział po przybyciu Prezydenta, że tu jest „cała Polska”

      • Sebro pisze:

        Ja też miałem zaproszenie, jednak ze względów zdrowotnych i Kasi, i dzieci, zostaliśmy w domu.
        A spam był, jest i jeszcze przez jakiś czas będzie – tak jak całe zło

        • wobroniewiary pisze:

          To całe zło z dołu tylko potwierdza całe dobro z Góry

        • wobroniewiary pisze:

          Ale prawdą jest, że intronizacją zajmował się śp. ks. Tadeusz Kiersztyn oraz ks. Stanisław Małkowski,
          Zjednoczenie Dusz- Ofiar założył ks. Adam Skwarczyński – a teraz mamy intronizację tylko ks. Natanka i żertwy (druga nazwa dusz-ofiar) oraz kpiny z tych kapłanów w tamtych środowiskach

  16. Ewa pisze:

    Suspendowany duchowny ma jednak grono zapatrzonych w niego wiernych, Rycerzy Chrystusa Króla- najbardziej zagorzałych zwolenników intronizacji Chrystusa. Jednak to nie ten duchowny jest pomysłodawcą, ruch intronizacyjny ma znacznie dłuższą tradycję, a w ostatnich dziesięcioleciach jednym z najważniejszych propagatorów był ks. Tadeusz Kiersztyn, który w 2012 r. zginął w wypadku samochodowym.

    fronda – (nie linkujemy do tego portalu!! – admini)

    • Sebro pisze:

      Ludzie nie są winni postępków kapłana, zatem Fronda niech nie jątrzy. Dzień jest szczególny a oni zamiast się cieszyć, to szukają sensacji.

      • Ewa pisze:

        I co? Był ks. Natanek koło kard. Dziwisza? Cofnięto mu suspensę?
        Jak kłamał tak kłamie i opowiada bajki a ludzie w komentarzach piszą bzdury, podają linki i minuty z sekundami do tych bzdetnych wypowiedzi.
        Wiemy, kto jest ojcem kłamstwa

        Intronizacja przeprowadzona, Jezus królem Polski , na wierzch wychodzą zamysły serc wielu

  17. Marakuja pisze:

    Jeśli komuś, tak jak mnie przed chwilą, zniknie głos, to niech otworzy kolejną stronę z Radiem Maria i patrząc na tv Trwam słucha RM. Dziękuje Admince za bezcenną rade, której mi właśnie udzieliła na ten mój problem❤

    Bogu niech będą dzięki za TEN dzień dzisiejszy.

  18. mer pisze:

    Bogu niech będą dzięki za to, co się dokonuje – oprócz Litwy, Kolumbii,…. – i Polska.
    Święty Michale Archaniele! Wspomagaj nas w walce, a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną. Oby go Bóg pogromić raczył, pokornie o to prosimy, a Ty, Książę wojska niebieskiego, szatana i inne duchy złe, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strąć do piekła. Amen.

  19. Ewa pisze:

    1. Ciebie Boga wysławiamy,
    Tobie Panu wieczna chwała,
    Ciebie Ojca, niebios bramy,
    Ciebie wielbi ziemia cała.

    2. Tobie wszyscy Aniołowie,
    Tobie Moce i Niebiosy,
    Cheruby, Serafinowie,
    ślą wieczystej pieśni głosy.

    3. Święty, Święty, nad Świętymi,
    Bóg Zastępów, Król łaskawy,
    Pełne niebo z kręgiem ziemi,
    Majestatu Twojej sławy.

    4. Apostołów Tobie rzesza,
    chór Proroków pełen chwały,
    Tobie hołdy nieść pośpiesza
    Męczenników orszak biały.

    5. Ciebie poprzez okrąg ziemi,
    z głębi serca ile zdoła,
    Głosy ludów zgodzonymi,
    wielbi święta pieśń Kościoła.

    6. Niezmierzonej Ojca chwały,
    Syna Słowo wiekuiste,
    Z Duchem wszechświat wielbi cały,
    Królem chwały Tyś, o Chryste.

    7. Tyś Rodzica Syn z wiek wieka,
    by świat zbawić swoim zgonem,
    Przyoblókłszy się w człowieka,
    nie wzgardziłeś Panny łonem.

    8. Tyś pokruszył śmierci wrota;
    starł jej oścień w męki dobie
    I rajskiego kraj żywota,
    otworzyłeś wiernym sobie.

    9. Po prawicy siedzisz Boga,
    w chwale Ojca, Syn Jedyny,
    Lecz gdy zagrzmi trąba sroga,
    przyjdziesz sądzić ludzkie czyny.

    10. Prosim, słudzy łask niegodni,
    wspomóż, obmyj grzech co plami,
    Gdyś odkupił nas od zbrodni
    Drogiej swojej Krwi strugami.

    11. Ze Świętymi w blaskach mocy,
    wiecznej chwały zlej nam zdroje:
    Zbaw o Panie, lud sierocy,
    Błogosław dziedzictwo swoje.

    12. Rządź je, broń po wszystkie lata,
    prowadź w niebios błogie bramy,
    My w dzień każdy, Władco świata,
    Imię Twoje wysławiamy.

    13. Po wiek wieków nie ustanie,
    Pieśń, co sławi Twoje czyny,
    O w dniu onym racz nas Panie
    od wszelakiej ustrzec winy.

    14. Zjaw swą litość w życiu całym
    tym, co żebrzą Twej opieki:
    w Tobie Panie zaufałem,
    Nie zawstydzę się na wieki.

  20. wobroniewiary pisze:

    Kochany ks. Jan Pęzioł, ma ponad 82 lata a też pojechał na Intronizację Chrystusa Króla i omadla tam nas wszystkich❤

  21. Maggie pisze:

    Jeśli ktoś ma problem z połączeniem z RM i TVTrwam, może spróbować przez chicagowską centralę RM
    http://www.radiomaryjachicago.org

  22. MM pisze:

    Kraków: tysiące wiernych na uroczystości Jubileuszowego Aktu Przyjęcia Chrystusa za Króla i Pana

    Read more: http://www.pch24.pl/krakow–tysiace-wiernych-na-uroczystosci-jubileuszowego-aktu-przyjecia-chrystusa-za-krola-i-pana,47503,i.html#ixzz4QSmCCagx

  23. wobroniewiary pisze:

    W sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Krakowie-Łagiewnikach proklamujemy dziś Jubileuszowy Akt Przyjęcia Jezusa Chrystusa za Króla i Pana. W uroczystości wezmą udział najwyższe władze państwowe: prezydent RP Andrzej Duda, premier rządu Beata Szydło, a także marszałkowie Sejmu i Senatu. Obecny będzie Episkopat Polski, duchowieństwo i wierni ze wszystkich polskich diecezji. Przed wystawionym Najświętszym Sakramentem wypowiemy słowa: „Wyznajemy wobec nieba i ziemi, że Twego królowania nam potrzeba. Wyznajemy, że Ty jeden masz do nas święte i nigdy nie wygasłe prawa. Dlatego z pokorą chyląc swe czoła przed Tobą, Królem Wszechświata, uznajemy Twe Panowanie nad Polską i całym naszym Narodem, żyjącym w Ojczyźnie i w świecie”. Akt Przyjęcia Jezusa Chrystusa za Króla i Pana jest wielką odpowiedzią całego Narodu na wołanie św. Jana Pawła II: „Nie bójcie się, otwórzcie, otwórzcie na oścież drzwi Chrystusowi”. Dlatego chcemy Jego zbawczej władzy otworzyć granicę naszego państwa, ustawodawstwa, systemów ekonomicznych, politycznych, dziedzinę kultury, edukacji i rozwoju! Chcemy otworzyć na Jego panowanie nasze rodziny, zakłady pracy i miejsca wypoczynku. Dlatego wołamy: Króluj nam, Chryste, zawsze i wszędzie.

    Artykuł opublikowany na stronie: http://www.naszdziennik.pl/wiara-kosciol-w-polsce/170521,otwieramy-drzwi-chrystusowi.html

  24. wobroniewiary pisze:

    Pragniemy zaprosić Chrystusa do naszych serc i rodzin, do naszych wspólnot i środowisk. Pragniemy zaprosić Go do tego wszystkiego, co Polskę stanowi – mówił o tym kard. Stanisław Dziwisz na rozpoczęcie Mszy św. podczas uroczystości Jubileuszowego Aktu Przyjęcia Jezusa Chrystusa za Króla i Pana. – Nie lękajmy się takiego Aktu – podkreślił. Kard. Dziwisz przewodniczy 19 listopada Eucharystii w Sanktuarium Miłosierdzia Bożego.

    http://episkopat.pl/kard-dziwisz-jezus-chrystus-niczego-nam-nie-zabiera-a-wszystko-daje-jego-panowanie-nikomu-nie-zagraza/

  25. magda pisze:

    Moi kochani może to i nie pasuje dziś w tak uroczystym dniu pisać ale to dla mnie jest bardzo, bardzo ważne! Więc was proszę o zrozumienie ale i pomoc i radę. Zobaczyłam dziś u męża nowe buty, zobaczyłam i …przeraziłam się ,strasznie. Firma diablo badura, czarne półbuty, a pod spodem znak kozła! I nie wiem co mam począć, po prostu nie wiem? Nie wyrzucę, nie spalę, bo po prostu nie mogę, choć bardzo bym tego chciała!Wyglądają na drogie i nie wiem co by zrobił jakby gdzieś przepadły? Mieszkamy razem ale osobno co zaostrzyłoby jeszcze sytuację gdyby zginęły. Co mogłam, to cichaczem wlałam po kropelce oleju i pobłogosławiłam wodą egzorcyzmowaną. Czy to coś da ? proszę o radę, bo powiem szczerze,że bardzo się boję a poza tym zachowanie męża jest adekwatne z …firmą butów. Proszę o radę…co robić? I mówię od razu,że (niestety😦 )ale odpada ich likwidacja😦

    • wobroniewiary pisze:

      A ja dostałam takiego maila:
      (…) Nie chciałam już pisać na stronie, ale dziś szok przeżyłam.Wczoraj byłam w sklepie obuwniczym , obejrzałam buty, porządne ze skóry i postanowiłam że przemyślę i dziś poszłam jeszcze raz przymierzyć, zaczęłam oglądać i na podeszwie jest różaniec a na końcu za miast krzyża znak satanistyczny, pacyfka . To jest porządna firma, kilka sklepów tylko w Polsce …..

      • Marian pisze:

        Pacyfka – jaką niesie symbolikę?
        Gość serwisu czw, 30 cze 2005, 15:43:36 Odsłon 175,568
        Pytania i odpowiedzi
        Moja znajoma niedawno na rekolekcjach dostała ulotkę, która tłumaczyła, że pacyfka (złamane w dół ramiona krzyża) oznaczają upadek chrześcijaństwa. Obydwie mocno wierzymy i kochamy Boga, a otaczamy się emblematami z pacyfką, bo propagujemy też pokój, jawnie sprzeciwiamy się przemocy i jesteśmy przeciwko wszelkim wojnom. Czym w końcu jest “pacyfka”? Jaka jest geneza tego znaku graficznego, bo spotkałam się z różnymi wytłumaczeniami? Czy noszenie pacyfki jest złem, grzechem? Idea pokoju i miłości do bliźnich powinna być aprobowana przez kościół, bo przecież nie jest złem. Moja znajoma po przeczytaniu tej ulotki od razu wyrzuciła wisiorek i przypinkę z pacyfką. Ja zostawiłam i chciałabym, żeby ktoś w końcu mi wytłumaczył co złego jest w noszeniu tych emblematów.

        Na pytanie nadesłane przez Czytelnika odpowiada Roman Zając – biblista i demonolog z KUL.

        • Marian pisze:

          Na pytanie nadesłane przez Czytelnika odpowiada Roman Zając – biblista i demonolog z KUL.
          Tak zwana pacyfka to znak w kształcie okręgu z linią pionową przechodzącą przez jego środek i dwiema liniami wychodzącymi od środka pod kątem prostym względem siebie do boku okręgu. Przypomina nieco krzyże celtyckie, które także były wpisane w okrag. Znak ten został rozpropagowany przez amerykańskich hippisów wraz z hasłem „make love, not war!” (czyń miłość, nie wojnę), jako symbol pacyfizmu, pokoju i rozbrojenia nuklearnego. Po raz pierwszy w takim charakterze użyty został w 1958 podczas demonstracji przed brytyjskim centrum rozwoju broni atomowej Aldermaston.
          Symbol na ogół jest wiązany z osobą wybitnego filozofa Bertranda Russela (aktywnego członka Communist Teachers League of England oraz masońskiej loży „Fabian Society”). Bertrand Russell był niewątpliwie błyskotliwym filozofem o nieprzeciętnym umyśle, choć niestety dał się ponać także z niechęci do religii, a w szczególności do chrześcijaństwa (w czasach PRL-u jego książka „Dlaczego nie jestem chrześcijaninem” była chyba w większości szkolnych bibliotek). Niektórzy uważają, że to on zaprojektował pacyfkę, aczkolwiek jest to błędny pogląd. Wykorzystał on po prostu znak znany dużo wcześniej nadając mu sens znaku pacyfistycznego. Oficjalnie wyjaśnia się, że znak składa się z liter N i D ustawionych jedna na drugiej (od nuclear disarmament – rozbrojenie nuklerarne), otoczonych okręgiem jako symbolem świata. Hippisi widzieli natomiast w znaku różę lub pieść łamiącą karabin.
          Pochodzenie znaku wykorzystanego przez Russella sięga bardzo dawnych czasów. Symbol ten można odnaleźć np wśród znaków pisma runicznego, używanego w północnej Europie w pierwszych wiekach naszej ery. W runach symbol z ramionami skierowanymi w górę, symbolizuje człowieka, natomiast skierowany w dół może zostać odczytany jako zaprzeczenie człowieczeństwa. W średniowiecznych podrecznikach magii pojawia się on pod nazwa stopy kruka lub stopy czarownicy. Czytałem również, że znak ten używany był do dekoracji tarcz najeźdźców muzułmańskich podczas najazdu na Hiszpanię w 711 r.
          Twórca współczesnego Kościoła Szatana (Church of Satan) Anton Szandor LaVey wykorzystał ten sam symbol jako wystrój tylnej części ołtarza, tłumacząc, że rzekomy symbol „pokoju” od wieków był ulubionym znakiem satanistów. Szandor LaVey widział w nim odwócony do góry nogami i złamany krzyż, co miało być symbolem ostatecznej klęski chrześcijaństwa. Pojawiły się także opinię, że tak wygladał krzyż zaprojektowany osobiscie przez Nerona, co jednak nie znajduje żadnego potwierdzenia w znanych mi źródłach.
          Jest to niewątpliwie zaskakujący paradoks, ze okultystyczny i satanistyczny znak, stał się symbolem hippisowskich ruchów pacyfistycznych. Zresztą eksplozja „ideologii” hippisów przypada na okres wyjątkowej fascynacji satanizmem. To właśnie w czasach hippisów pojawiła się swoista moda na satanizm, a jej wyrazem były także noszone przez niektórych hippisów emblematy i symbole satanistyczne. Szandor LaVey był guru dla wielu hippisów, jako ten, który propagował seksualną swobodę, skrajny hedonizm i odrzucenie norm społecznych. Roman Polański wykorzystał popularność „czarnego papieża” i zatrudnił go w filmie „Diecko Rosemary” w roli Szatana.
          Rózne znaki i symbole, mogą miec różne znaczenie w dziejach. Starożytny symbol swastyki nie oznaczał kiedyś niczego złego, obecnie kojarzy się jednoznacznie. Odwrócony krzyż stał się symbolem satanistów, a przecież mógłby stać się symbolem św. Piotra. Stało się jednak inaczej. Pacyfka noszona przez młodych idealistów, wyraża ich przekonanie, że wojny są złe. Ale warto, aby wiedzieli oni, że jest to jeden z symboli satanistycznych i aby podjęli we własnym sumieniu decyzję, czy chrześcijanin może nosić symbole kultu Szatana. I nie jest tu istotne, czy wcześniej był to symbol pacyfistów, czy satanistów.
          Jeszcze kilka słów na temat pacyfizmu jako integralnego elementu ideologii hippisów. W czasach komunistycznych znany rosyjski dysydent Władimir Bukowski napisał głośną książkę pt. „Pacyfiści kontra pokój”. Opisywał w niej zachodni ruch pacyfistyczny, który walczył o pokój i występował przeciwko wojnie. Ruch ten miał tą zasadniczą właściwość, że występował zawsze przeciwko militarnym planom Stanów Zjednoczonych oraz ich sojuszników, nigdy zaś nie protestował przeciwko agresywnej polityce „miłującego pokój” Związku Sowieckiego. Dopiero po upadku komunizmu i otwarciu archiwów służb specjalnych wyszło na jaw, jak bardzo ruch pacyfistyczny w Stanach Zjednoczonych był infiltrowany i inspirowany przez Moskwę. Niestety idealizm bywa bardzo często wykorzystywany dla brudnych celów.
          Polecana literatura:
          Mariusz Gajewski. Satanizm w Polsce i na świecie.
          Steve Russo. Zabawy z szatanem
          Antoni J. Nowak OFM. Satanizm.
          Zobacz też: Polemika z niniejszym artykułem

  26. ja pisze:

    Jakie dziś były czytania podczas Mszy św. intronizacyjnej?

  27. Danuta pisze:

    Ja kupiłam 2 lata temu takie buty firmy Dolce Pietro .Na podeszwie pacyfka zawieszona na łańcuszku bo nie jest to różaniec , są to drogie skórzane kozaki , niestety znak pacyfki zauważyłam już kilka dni po zakupie.Zakładam je bardzo rzadko i też nie wiem co mam robić.Próbowałam nożem wyciąć to ale nie udało się .Może Wy macie pomysł bo nie wiem czy je wyrzucić czy nosić.

    • leszek pisze:

      Po co przeklinać?! Zamiast szukać eufemizmów lepiej na wszystko odpowiadać : CHWAŁA TOBIE BOŻE!!!!!
      Jezu Ty się tym zajmij>

  28. Bogusia pisze:

    Kochani , przed chwila polozylam na Oltarzu ( Msze sw. na dzien dzisiejszy zamowilam ponad pol rolu temu)Wasze cierpienia calego zycia. Msza sw, byla w mojej intencji i mojej rodziny, ale Wy wszyscy jestescie moja Rodzina, z ktora spotykam sie internetowo codziennie.Pamietalam o Adminach i Ewy urodzinach rowniez.Pamietalam szczegolnie o osobach ,ktore skladaly moje intencje w roznych miejscach kultu i na Mszach o Uzdrowienie.
    W tym cudownym dniu,zycze Wszystkim ,by Chrystus Krol, mial Was i Wasze rodziny, w swojej opiece, po wszystkie pokolenia…!!!

  29. wobroniewiary pisze:

    Niektórzy jednak dzisiaj wyobrażają sobie tę intronizację inaczej, niż chciała Rozalia. Mówią, że to parlament powinien obwołać Chrystusa Królem Polski. A nie o to chodzi. Jezus już teraz jest naszym królem, a my mamy to po prostu uznać – mówi ks. Władysław Kubik. – Rozalia wzywała do publicznej intronizacji Serca Jezusowego przez Polaków. Ma tego dokonać Episkopat, ale z udziałem polskich władz. I musi się to łączyć z uznaniem panowania Jezusa w naszym życiu. Rozalia zdawała sobie sprawę, że to będzie trudne, skoro ciągle nie ma w narodzie nawrócenia. Ale Jezus zapowiedział jej: wy się o to módlcie, a Ja sam tego dokonam – relacjonuje ks. profesor

    http://gosc.pl/doc/802859.Krol-Rozi/4

    • wobroniewiary pisze:

      Nie słuchajcie podszeptów złego ducha, że to nie tak, że nie ważne bo prezydent nie przemówił – przeczytajcie uważnie słowa Rózi!
      „Ma tego dokonać Episkopat, ale z udziałem polskich władz” – I TAK BYŁO❤

  30. Monika 0603 pisze:

    Chrystus został dziś Królem teraz czas aby Nasza Ojczyzna stała się jego Królestwem. W Polsce jest wiele do zrobienia.Najtrudniejszą sprawą będzie zakaz aborcji we wszystkich jej formach.Tylko Pan może tego dokonać bo z ludziego punktu widzenia dziś jest to niemożliwe.

  31. duszyczka pisze:

    Ewo,
    w dniu Twoich urodzin życzę Ci, aby każdy Twój kolejny dzień radością dla Ciebie był, a dobry Bóg niech ciepły uśmiech Ci zsyła, dobrą drogą Cię prowadzi i Anioła do Twego życia posyła.

  32. Monika 0603 pisze:

    Ewo wszystkiego najlepszego.100 lat:) Abyś zawsze ufała Jezusowi nawet w najtrudniejszych chwilach i zawsze była szczęśliwa i uśmiechnięta.

  33. wobroniewiary pisze:

    Z pism mistycznych Rozalii Celakówny: „Trzeba wszystko uczynić, by Intronizacja była przeprowadzona. Jest to ostatni wysiłek Miłości Jezusowej na te ostatnie czasy! [84] Pytam z bojaźnią tę osobę, czy Polska się ostoi. Odpowiada mi, że: Polska nie zginie, o ile przyjmie Chrystusa za Króla w całym tego słowa znaczeniu, jeżeli się podporządkuje pod prawo Boże, pod prawo Jego miłości. Inaczej, moje dziecko, nie ostoi się – i jeszcze na ostatek mówi do mnie przekonywająco: Oświadczam ci to, moje dziecko, jeszcze raz, że tylko te Państwa nie zginą, które będą oddane Jezusowemu Sercu przez Intronizację, które Go uznają swym Królem i Panem.
    Przyjdzie straszna katastrofa na świat – mówił – jak zaraz zobaczysz. W tej chwili powstał straszliwy huk. Owa kula pękła. Z jej wnętrza wybuchnął ogromny ogień, za nim polała się obrzydliwa lawa jak z wulkanu, niszcząc doszczętnie wszystkie państwa, które nie uznały Chrystusa.
    Widziałam zniszczone Niemcy i inne zachodnie państwa Europy.
    Z przerażeniem uciekałam wprost do tej osoby. Pytam, czy to koniec świata, a ten ogień i lawa, czy to jest piekło. Otrzymuję odpowiedź: To nie jest koniec świata ani piekło, tylko straszna wojna, która ma dopełnić dzieła zniszczenia. Granice Polski były nienaruszone – Polska ocalała.
    [85] Ta osoba nieznana mówi jeszcze do mnie: Państwa oddane pod panowanie Chrystusa i Jego Boskiemu Sercu dojdą do szczytu potęgi i będzie już jedna Owczarnia i jeden Pasterz. Po tych słowach wszystko znikło.
    Po Komunii świętej pytałam Pana Jezusa, co to ma znaczyć. Otrzymałam pouczenie: Tak się, dziecko, stanie, jeżeli ludzkość nie zwróci się do Boga. Nie trzeba zaniedbywać sprawy przyspieszenia chwili Intronizacji w Polsce. Niech Ojciec o tym pamięta”.

    Ks. Sławomir Kostrzewa – mądrze, trafnie i celnie:
    W Polsce dokonano uznania Pana Jezusa za Króla i Pana, co jest równe intronizacji i zarazem jest oddaniem Sercu Jezusowemu.

Skomentuj

