Alicja Lenczewska – o modlitwie. Część I

Jaką modlitwę Panie najbardziej lubisz?
+ Szczerą. Jedno słowo wypływające z pałającego serca więcej jest warte
niż wiele pacierzy mówionych bez miłości.

lenczewska_swiadectwo-723x347_cAlicja Lenczewska – o modlitwie

Nr 19 czw. 16 I 86
z Księgi Ezdrasza 8, 8,28b – 29, Ostatnie przygotowanie do podróży
… „wyście poświęceni dla Pana i te sprzęty są poświęcone, i to srebro, i złoto jest darowizną dla Pana, Boga Ojców naszych. Strzeżcie tego pilnie, aż odważycie to przed przywódcami kapłanów… w komnatach domu Pańskiego”.
– Poczucie bezradności wzrastało po przeczytaniu słów Pana. Był także lęk wobec kontrastu: moja grzeszna bezsilność i małość, oraz On: doskonały, potężny, nieskończenie wielki.
On jednak mnie kocha. Powiedział mi to. Było to podczas porannej modlitwy trzydziestego grudnia (1985): w sercu wyraźnie usłyszałam:
+ Kocham, kocham.
– Dziś nie umiałam się modlić. Trwałam przed Panem zawstydzona i nieporadnie dziękowałam za Jego słowa. Wtedy powiedział:
+ Dużo rzeczy musisz się nauczyć.
– Przecież ja nic nie potrafię…
+ Ja ci pomogę.

Nr 23 pn. 24 II 86
– Wczoraj wieczór, już po modlitwie, usilnie pytałam Pana, jak się modlić,
aby modlitwa była tak, jakiej On pragnie…
+ Bądź w ciszy.
– Pytałam nadal, co jeszcze powinnam robić…
+ Zdaj się na Mnie.

Nr 27 pt. 28 II 86
– Podczas modlitwy przeszkadzają mi uboczne myśli – nie tyle złe, co niepotrzebne i głupie – rozpraszające…
+ Pogrążaj się we Mnie.
– Tak, ale przecież bez Twojej łaski jest to niemożliwe.
+ Miłe Mi są twoje wysiłki.

Nr 33 śr. 2 IV 86
– Dzisiejsza poranna modlitwa stała się rozmową z Panem:
– Czego pragniesz najbardziej od ludzi, Ojcze?
+ Modlitwy, zawierzenia.
– Cichy jest Twój głos.
+ Kto pragnie ten słyszy. (…)

Nr 38 sb. 5 IV 86
– Jak pomagać ludziom?
+ Modlić się za nich.

Nr 42 śr. 9 IV 86, g. 7
– Proszę Cię o rozmowę, Ojcze – jak zawsze… Czy to było zawsze? Przecież dopiero od paru dni tak ze mną rozmawiasz.
+ Było, tylko ty nie słuchałaś.
Trwaj w spokoju i nie staraj się rozbudzać emocji. Gdy się zbliżę, bez twoich wysiłków, będzie to przeżycie wielkie.
– Jak Ci dziękować?
+ Swoim życiem, postawą, czynami.
– Co brakuje mojej modlitwie?
+ Rozproszenie, nadmiar myśli. Wyłącz swoją aktywność. Zdaj się na Mnie.
– Jakiej modlitwy pragniesz dziś?
+ Ufnej, zawierzenia i oddania.

Nr 47 wt. 15 IV 86, g. 9
– Czym powinnam wypełnić moje życie?
+ Modlitwą i rozmową ze Mną.
– A co z innymi obowiązkami?
+ Wypełniaj je, ale w duchu modlitwy. Rozmawiać ze Mną możesz zawsze, także robiąc różne rzeczy. W ten sposób będę uczestniczył w twoim życiu i będę uświęcał wszystko. A ty będziesz słuchać Mego głosu i wypełniać Moją wolę.

Nr 49 śr. 16 IV 86, g. 22
– Czym jest cierpienie?
+ Moją największą łaską, przed którą ludzie najbardziej uciekają.
– Dlaczego się bronią?
+ Są krótkowzroczni. Nie znają Mnie i nie ufają Memu Słowu. Poza tym nie jest to łatwe dla przeciętnego człowieka zapatrzonego w to, co doczesne.
Ludzie lubią to, co łatwe, co przyjemne, a to niestety niewiele jest warte, albo wręcz złe.
To jest ich tragedia, z której nie zdają sobie sprawy.
– Co robić?
+ Modlić się coraz więcej, bo coraz więcej jest zła i głupoty.
+ Nie słowa się liczą i nie czas trwania modlitwy.
– Co się liczy?
+ Oddanie i zawierzenie.
+ Roztargnienia są mniejszym złem niż dopuszczanie myśli, rozwijającej próżność i egoizm. Zwłaszcza, jeśli wiąże się to z satysfakcją, że ktoś inny jest gorszy niż ty.

Nr 53 sb. 19 IV 86, g. 6:30
+ Trwaj w ciszy. Nie potrzeba słów – milczeniem można powiedzieć więcej…

Nr 55 N. 20 IV 86, g. 7
– Na co dziś przeznaczyć ten czas, który mi dajesz?
+ Na modlitwę, na czytanie, bezgłośne trwanie przy Mnie. Uwielbiaj Mojej bliskości.
– Za kogo najbardziej się modlić?
+ Za grzeszników: za tych, którzy zapomnieli o Mnie i grozi im zguba i potępienie. Módl się, bo możesz im pomóc.
– Czym jest modlitwa za kogoś?
+ Siłą dobra, jakie wytwarzasz i jakim otaczasz osobę, za którą się modlisz.
Dzięki temu usuwasz zło, jakie jest przy niej, i które pobudza ją do grzechu.
Myśl człowieka jest potęgą. Wytwarzaj i wysyłaj dobre myśli: pełne życzliwości i miłości. Jednocz się ze Mną w tej intencji i odwołuj do Mojej mocy miłości.
Taką modlitwą możesz zmieniać ludzi, o ile będziesz ufna i wytrwała.

Nr 82 pn. 19 V 86, g. 7:10
+ Boli Mnie, gdy ludzie żyją obok Mnie, a nie ze Mną.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wydarzenia i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

15 odpowiedzi na „Alicja Lenczewska – o modlitwie. Część I

  1. wobroniewiary pisze:

    Módlmy się za siebie nawzajem, przyzywając opieki św. Michała Archanioła

    Święty Michale Archaniele wspomagaj nas w walce a przeciw niegodziwości
    i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną. Niechaj go Bóg pogromić raczy, pokornie o to prosimy, a Ty wodzu zastępów anielskich, szatana i inne duchy złe, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strąć do piekła Amen!
    Święty Michale Archaniele, który w brzasku swego istnienia wybrałeś Boga i całkowicie oddałeś się spełnianiu Jego świętej woli. Wstaw się za mną do Stwórcy, abym dzisiaj, za Twoim przykładem, na początku nowego dnia, otwierając się na działanie Ducha Świętego, w każdej chwili dawał się Bogu, wypełniając z miłością Jego świętą wolę. Niech razem z Tobą wołam bez ustanku: Któż jak Bóg! Przez Chrystusa Pana naszego. Amen

    Niżej możemy wpisywać intencje, w których mamy się nawzajem omadlać 😉

    • zuzia pisze:

      Proszę o modlitwę za moje małżeństwo i męża, bo bardzo żle się dzieje, zły atakuje bardzo.. nie wiem już dla czego.. co chwila z byle powodu jakieś sprzeczki ,nieporozumienia itd. a teraz mąż wyszedł trzasnął drzwiami.. i nie wiem czy wróci….
      Jezu Ufam Tobie.

      • MariaPietrzak pisze:

        W ostatnim orędziu w Medjugorje 25 grudnia /
        Niebo jest z wami i walczy o pokój w waszych
        sercach,
        rodzinach
        i na świecie,
        a wy dziatki wspomóżcie waszymi modlitwami, aby tak było /
        Zuziu , nie ma co zwlekać , od dwóch dni wspieram Niebo w tej walce o nas … koronką Pokoju , zrób to samo , będzie nam raźniej !
        /
        Koronkę odmawia się w następujący sposób:

        Na paciorku pod krzyżykiem
        – Wierzę w Boga
        Na kolejnych trójkach:
        – 1 paciorek – Ojcze nasz
        – 2 paciorek – Zdrowaś Maryjo
        – 3 paciorek – Chwała Ojcu

        I tak przez 7 razy, na końcu Królowo Pokoju , módl się za nami.

        Trzy pierwsze trójki odmawia się w intencji zwycięstwa Maryi.
        Trzy następne o pokonanie Szatana.
        Siódma za triumf Niepokalanego Serca Maryi.

  2. wobroniewiary pisze:

    Na temat oleju:
    Jest to olej (oliwa z oliwek) błogosławiony egzorcyzmem w San Giovanni Rotondo przy trumnie z ciałem Świętego Padre Pio a następnie tak jak obrazki z Padre Matteo przyłożony do Grobu Padre Matteo da Agnone w Serracapriola.
    Księża, którzy jeżdżą mniej więcej co miesiąc do San Giovanni Rotondo i do Serracapriola przywożą poświęcony olej i obrazki. Każdego ostatniego dnia miesiąca od 31 X 2016 do 31 X 2017 jest odprawiana w naszych (czcicieli św. O. Pio i Padre Matteo) intencjach Msza Święta.
    teraz tez będzie odprawiona 31 grudnia a dodatkowo została odprawiona 25 grudnia.
    I to wszystko chyba Świadectwa ludzie składają, olej pomaga,Padre Matteo i św. O. Pio wstawiają się za nami i naszymi bliskimi z Nieba.

    Jeśli ktoś chce olej lub obrazki (dwa w komplecie ) z Padre Matteo – proszę o maila na jutrzenka2012@gmail.com

    Informacje:
    1) https://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/2016/12/20/25-12-msza-sw-w-intencjach-wszystkich-naszych-czytelnikow-nie-stawiajmy-granic-milosierdziu-bozemu/

    2) Dla wszystkich tych, którzy mają szczególne miejsce w sercu i modlitwie Padre Matteo z Agnone, mam informację, że przez cały rok, ostatniego dnia każdego miesiąca będzie odprawiana Msza Święta za nas.
    https://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/2016/11/08/do-czcicieli-o-matteo-da-agnone-przez-caly-rok-ostatniego-dnia-miesiaca-bedzie-odprawiana-za-nas-msza-swieta/

  3. MM pisze:

    Uchodźcy w Berlinie dla zabawy podpalili bezdomnego Polaka
    W Wigilię uchodźcy zaproszeni do Niemiec przez kanclerz Angelę Merkel bynajmniej nie świętowali. Tego zabrania przecież Allah. Grupa młodocianych przybyszów dobrze się za to bawiła, oczywiście cudzym kosztem. Okrutni imigranci podpalili bezdomnego. Są oskarżani o próbę zabójstwa.

  4. rysik pisze:

    „Kościół i fałszywi prorocy”. Dlaczego taki tytuł książki? Jezus umacniał swych uczniów: „Na świecie doznacie ucisku, ale miejcie odwagę: Jam zwyciężył świat” (J 16,33). Z drugiej strony przestrzegał: „Powstaną fałszywi mesjasze i fałszywi prorocy i działać będą wielkie znaki i cuda, by w błąd wprowadzić […] także wybranych” (Mt 24,24). Fałszywi prorocy nie tylko nie atakują wprost Chrystusa i Jego Kościoła, ale – wręcz przeciwnie! – wyrażają troskę o dobro wszystkich. Ich ulubione hasła, to: równość, tolerancja i demokracja. Rozumiane tak swoiście, że stają się parodią Ewangelii. Każda epoka ma swych fałszywych proroków, ale wydaje się, że dziś bardziej niż kiedykolwiek aktualne są słowa: „Strzeżcie się, żeby was kto nie zwiódł” (Mt 24,4).

  5. magda pisze:

    Chciałabym kupić książkę o Ojcu Matteo, może ktoś wie gdzie najtaniej dostanę ?(szczególnie chodzi o przesyłkę).

    • Agnieszka pisze:

      Nie wiem czy będą mieli, ale na arosie jest tania wysyłka. Poszukaj jeszcze w bonito.pl, czytam.pl lub taniaksiazka.pl

  6. beat pisze:

    kontakt konrad-media.pl

  7. MariaPietrzak pisze:

    😌
    – Za kogo najbardziej się modlić?
    pyta Alicja
    + Za grzeszników:
    za tych, którzy zapomnieli o Mnie i grozi im zguba i potępienie .
    😌
    Corinne (38 lat) jest osobą zaufaną, u której zauważyliśmy głęboką łaskę modlitwy.
    Właśnie niedawno, na początku listopada, dała mi to świadectwo:
    „Po swej pierwszej pielgrzymce do Medjugorja zrozumiałam, że modlitwa jest ważna.
    Lecz pewnego dnia, modląc się w swym pokoju, zapytałam Jezusa, jak moja modlitwa może mieć „niewidzialną” siłę i jak ja, zwykła dziewczyna, z moją nędzna modlitwą, mogę coś zmienić lub kogoś uratować?
    Wydawało mi się to fikcją!
    Trochę później miałam następujące doświadczenie: modliłam się z zamkniętymi oczami i oczami duszy ujrzałam przed sobą pewnego rodzaju przepaść.
    Wydawała mi się głęboka i usłyszałam wychodzące z niej przerażające krzyki.
    Nie zbliżałam się do niej, ponieważ się bałam.
    Jezus powiedział do mnie :
    „Tu jest piekło.
    Gdybyś wiedziała, moje dziecko, ile dusz idzie na zatracenie każdego dnia!”
    Wtedy ujrzałam kobietę, blondynkę, jak wpadała do tej strasznej dziury.
    Wyła, ponieważ nie chciała tam pójść,
    lecz miałam wrażenie,
    że z wnętrza coś ją ciągnęło.
    Powoli się pogrążała.
    Widząc beznadziejną sytuację tej kobiety głośno wołałam, błagałam Jezusa, żeby nie pozwolił jej wpaść i ją uratował.
    Lecz On nic nie uczynił, a ona ciągle się pogrążała.
    Płakałam coraz bardziej, ciągle Go błagając.
    Wtedy mi powiedział: „Zbliż się do dziury”.
    Tak też uczyniłam.
    Później powiedział do mnie: „Schyl się i weź ją za rękę”.
    Zrobiłam to i ona bardzo powoli zaczęła się wynurzać.
    W chwili, gdy prawie wychodziła z dziury, Jezus powiedział do mnie:
    „Widzisz, co może uczynić modlitwa?”

    Wówczas otworzyłam oczy i ciągle płacząc dziękowałam memu Bogu za to doświadczenie;
    ponieważ odtąd wiem w swym sercu, że modlitwa naprawdę może uratować”.

    https://sremmanuel.org/newsletter/november-report/
    😌
    A co byśmy chcieli , aby mam ludzie czynili . I my im czyńmy …
    – uczy Mądrość

  8. Andrzej pisze:

    Super wątek, do tej pory budowałem Kościół bardziej czynem (ewangelizuję w więzieniu, na ulicach, wśród alkoholików i bezdomnych oraz w szpitalach, chodzę do uzależnionej młodzieży), a teraz zwłaszcza po zapiskach Alicji Lenczewskiej zyskałem też pewność siły modlitwy.

Skomentuj

