Święta Siostra Faustyna o naszej umiłowanej Ojczyźnie – Polskie akcenty Dzienniczka

Dziś w Nowy Rok rozpoczęliśmy Wielką Nowennę do Świętego Michała Archanioła, podczas której przez cały miesiąc modlimy się o szczególną opiekę nad nami, naszymi parafiami, naszą umiłowaną Ojczyzną.
Od dziś zaczynamy też cykl publikacji fragmentów Dzienniczka Świętej Siostry Faustyny. Wpisy będą się pojawiać cyklicznie co jakiś czas i będą to wpisy tematyczne:
Na początek „Polskie akcenty Dzienniczka”

POLSKA

polska

ŚW. SIOSTRA FAUSTYNA WIDZI MATKĘ BOŻĄ BŁOGOSŁAWIĄCĄ POLSCE
Nowennę tę miałam odprawić w intencji Ojczyzny. W siódmym dniu nowenny ujrzałam Matkę Bożą pomiędzy niebem, a ziemią, w szacie jasnej, modliła się z rękami złożonymi na piersiach, wpatrzona w niebo, a z Serca Jej wychodziły ogniste promienie i jedne szły do nieba, a drugie okrywały naszą ziemię. (Dz 33)

ŚW. SIOSTRA FAUSTYNA MODLI SIĘ ZA POLSKIE MIASTO, NA KTÓRE PAN JEZUS MIAŁ ZESŁAĆ SŁUSZNĄ KARĘ
+ Pewnego dnia powiedział mi Pan Jezus, że spuści karę na jedno miasto, które jest najpiękniejsze w Ojczyźnie naszej (przypuszcza się, że miała to być Warszawa). Kara ta miała być – jaką Bóg ukarał Sodomę i Gomorę. Widziałam wielkie zagniewanie Boże i dreszcz napełnił, przeszył mi serce. Milczeniem modliłam się. Po chwili powiedział mi Pan Jezus: Dziecię Moje, łącz się ściśle w czasie Ofiary ze Mną i ofiaruj Ojcu Niebieskiemu Krew i rany Moje na przebłaganie za grzechy miasta tego. Powtarzaj to bez przestanku przez całą Mszę św. czyń to przez siedem dni. – Siódmego dnia ujrzałam Pana Jezusa w obłoku jasnym i zaczęłam prosić, ażeby Pan Jezus spojrzał na miasto i na kraj nasz cały. Pan Jezus spojrzał się łaskawie. Kiedy spostrzegłam życzliwość Pana Jezusa, zaczęłam Go błagać o błogosławieństwo. Wtem rzekł Pan Jezus: Dla ciebie błogosławię krajowi całemu – i uczynił duży znak krzyża ręką nad Ojczyzną naszą. Radość wielka napełniła duszę moją widząc dobroć Boga. (Dz 39; z.I)

MATKA BOŻA NAKAZUJE ŚW. SIOSTRZE FAUSTYNIE MODLITWĘ ZA OJCZYZNĘ
1934 rok. W dzień Wniebowzięcia Matki Bożej nie byłam na Mszy św., pani doktór nie pozwoliła, ale modliłam się gorąco w celi. Po chwili ujrzałam Matkę Bożą w niewypowiedzianej piękności i rzekła do mnie: córko moja, żądam od ciebie modlitwy, modlitwy i jeszcze raz modlitwy za świat a szczególnie za Ojczyznę swoją. Przez dziewięć dni przyjmij Komunię św. wynagradzającą, łącz się ściśle z Ofiarą Mszy św. Przez te dziewięć dni staniesz przed Bogiem jako ofiara, wszędzie, zawsze, w każdym miejscu i czasie – czy w dzień, czy w nocy, ilekroć się przebudzisz, módl się duchem. Duchem zawsze trwać na modlitwie można. (Dz 325)

ŚW. SIOSTRA FAUSTYNA OFIAROWUJE SWE ŚLUBY ZA POLSKĘ
Dzień odnowienia ślubów. W początku Mszy św. widziałam Pana Jezusa tak jak zwykle, Który błogosławił nam i wszedł do Tabernakulum. Wtem ujrzałam Matkę Bożą w szacie białej, w niebieskim płaszczu, z odkrytą głową, Która się zbliżyła od ołtarza do mnie i dotknęła mnie swymi dłońmi i okryła swym płaszczem i rzekła mi: – Ofiaruj te śluby za Polskę. Módl się za nią. 15/VIII. (Dz 468)

ŚW. SIOSTRA FAUSTYNA MODLIŁA SIĘ ZA POLSKĘ.
+ Ojczyzno moja kochana, Polsko, o gdybyś wiedziała ile ofiar i modłów za ciebie do Boga zanoszę. Ale uważaj i oddawaj chwałę Bogu, Bóg cię wywyższa i wyszczególnia, ale umiej być wdzięczna. (Dz 1038)

ŚW. SIOSTRA FAUSTYNA MODLIŁA SIĘ ZA POLSKĘ, KTÓRA KOSZTOWAŁA JĄ WIELE CIERPIEŃ
Często się modlę za Polskę, ale widzę wielkie zagniewanie Boże na nią, iż jest niewdzięczna. Całą duszę wytężam, aby ją bronić. Nieustannie przypominam Bogu Jego obietnice miłosierdzia. Kiedy widzę Jego zagniewanie, rzucam się z ufnością w przepaść miłosierdzia i w nim zanurzam całą Polskę, a wtenczas nie może użyć Swej sprawiedliwości. Ojczyzno moja, ile ty mnie kosztujesz; – Nie ma dnia, w którym bym Się nie modliła za ciebie. (Dz 1188)

ŚW. BARBARA POLECIŁA ŚW. SIOSTRZE FAUSTYNIE MODLITWĘ W INTENCJI POLSKI
22.VIII. Dziś rano przyszła do mnie Dziewica – św. Barbara i poleciła mi, abym przez dziewięć dni ofiarowała Komunię św. za kraj swój, a tym uśmierzysz zagniewanie Boże. Dziewica ta miała koronę z gwiazd i miecz w ręku, jasność korony była ta sama co i miecza, suknię miała białą, włosy rozpuszczone, była tak piękna, że gdybym nie znała Najświętszej Panny, myślałabym, że to Ona. Teraz rozumiem, że odrębną pięknością odznaczają się wszystkie dziewice, odrębna piękność z nich bije. (Dz 1251)

PAN JEZUS ZAPOWIADA WYWYŻSZENIE POLSKI
Gdy się modliłam za Polskę, usłyszałam te słowa: – Polskę szczególnie umiłowałem, a jeżeli posłuszna będzie woli Mojej, wywyższę ją w potędze i świętości. Z niej wyjdzie iskra, która przygotuje świat na ostateczne przyjście Moje. (Dz 1732)

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wydarzenia. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

31 odpowiedzi na „Święta Siostra Faustyna o naszej umiłowanej Ojczyźnie – Polskie akcenty Dzienniczka

  1. wobroniewiary pisze:

    Módlmy się za siebie nawzajem, przyzywając opieki św. Michała Archanioła

    Święty Michale Archaniele wspomagaj nas w walce a przeciw niegodziwości
    i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną. Niechaj go Bóg pogromić raczy, pokornie o to prosimy, a Ty wodzu zastępów anielskich, szatana i inne duchy złe, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strąć do piekła Amen!
    Święty Michale Archaniele, który w brzasku swego istnienia wybrałeś Boga i całkowicie oddałeś się spełnianiu Jego świętej woli. Wstaw się za mną do Stwórcy, abym dzisiaj, za Twoim przykładem, na początku nowego dnia, otwierając się na działanie Ducha Świętego, w każdej chwili dawał się Bogu, wypełniając z miłością Jego świętą wolę. Niech razem z Tobą wołam bez ustanku: Któż jak Bóg! Przez Chrystusa Pana naszego. Amen

    Niżej możemy wpisywać intencje, w których mamy się nawzajem omadlać 😉

  2. wobroniewiary pisze:

    Z Jezusem w Nowy Rok, prowadzeni przez Maryję i Świętych

    W tej pierwszej minucie Nowego Roku weź nas, Maryjo, za ręce i poprowadź w tym szczególnym roku, kiedy wspominamy Twoje przyjście do Fatimy 100 lat temu, a wy święci wstawcie się za nami i błogosławcie nam. I naszym rodzinom – dokładnie o północy powiedział ks. Jarek i udzielił błogosławieństwa relikwiami.

    http://padrejarek.pl/jezusem-w-nowy-rok-prowadzeni-przez-maryje-i-swietych/

  3. wobroniewiary pisze:

    Piękne słowa papieża Franciszka o roli matek

    O wyjątkowej roli matek, bez których nasze społeczeństwa byłyby zimne i bezlitosne, mówił Papież Franciszek na Mszy w uroczystość Świętej Bożej Rodzicielki. Zaznaczył, że świętowanie na początku nowego roku Maryi jako Matki Boga i naszej matki jest przypomnieniem sobie pewności, iż nie jesteśmy sierotami. W papieskiej liturgii sprawowanej w bazylice watykańskiej wzięło udział kilka tysięcy wiernych z całego świata.

    „Maryja jest niewiastą, która potrafi zachowywać, to znaczy chronić, strzec w swoim sercu przejścia Boga w życiu Jego ludu. Ze swego łona nauczyła się słuchać bicia serca swego Syna, a to Ją nauczyło na całe życie odkrywać pulsowanie Boga w dziejach. Nauczyła się być matką, a ucząc się tego dała Jezusowi piękne doświadczenie czucia się Synem – mówił Ojciec Święty. – W Maryi odwieczne Słowo nie tylko stało się ciałem, ale nauczyło się poznawania matczynej czułości Boga. Z Maryją Bóg-Dzieciątko nauczył się słuchać tęsknot, lęków, radości i nadziei narodu obietnicy. Z Nią odkrył siebie jako Syna świętego Ludu Bożego. Tam, gdzie jest matka, tam jest czułość. Maryja ze swoim macierzyństwem ukazuje nam, że pokora i czułość to nie cnoty słabych, ale silnych, uczy nas, że nie trzeba źle traktować innych, aby czuć się ważnymi. Od zawsze lud Boży uznawał ją i pozdrawiał jako Świętą Bożą Rodzicielkę”.

  4. wobroniewiary pisze:

    W Ełku zamordowano 21-latka. Sprawcy to imigranci z Afryki…

    W Ełku w noc sylwestrową grupa obcokrajowców zabiła 21-letniego Polaka. Jak poinformował w rozmowie z TVP Info sierż. sztab. Rafał Jackowski z Komendy Wojewódzkkiej Policji w Olsztynie, „przed jednym z lokali doszło do awantury, w wyniku której śmierć poniósł 21-letni mężczyzna”. Policja zatrzymała już sprawców mordu i przesłuchała świadków.

    Zabójcom 21-latka grozi dożywotnie pozbawienie wolności.

    Radio Olsztyn informuje, że napastnicy byli obcokrajowcami. Policja jednak tego nie potwierdza i tak jak prokuratura, nie mówi, jakiej byli narodowości. MEdia piszą jednak otwarcie, że mordercy pochodzą z Algierii, Maroka i Tunezji.

  5. wobroniewiary pisze:

    Ks. Piotr Glas: Europa to nowy Babilon. Z Polski wyjdzie iskra!

    „Po tylu latach pracy za granicą, gdy dziś, u progu 2017 roku, patrzę na to, co dzieje się na świecie, słowa, że Polska jest narodem wybranym, nabierają innego wymiaru. Coraz bardziej widzę, że nasza Ojczyzna stała się bastionem prawdziwej wiary chrześcijańskiej. Także prawdziwa pobożność maryjna, tak głęboko zakorzeniona, powoduje, że Polska jest tym miejscem, z którego wyjdzie iskra, gdzie Pan Bóg zacznie budować coś nowego na świecie. Europa dzisiaj to nowy Babilon. Potrzeba nam czytać Apokalipsę, bo tam to wszystko jest opisane. To, co panuje na Zachodzie, to pogaństwo i postchrześcijaństwo. Tych ludzi nic już nie rusza, nawet jak cud się wydarzy, to oni sobie to wytłumaczą” – mówi ks. Piotr Glas.

    https://wobroniewiaryitradycji.wordpress.com/2016/12/31/ks-piotr-glas-w-polsce-zaplonal-ogien/

    • Sylwia pisze:

      Jak myślę o tej łasce jaką Pan Bóg nas Polaków obdarza i patrząc na tą nienawiść pomiędzy Nami zawsze dochodzę do wniosku że ta łaska to nie nasza zasługa i jeżeli Ojciec nasz nami się posłuży to tak jak to wielokrotnie mówił że posługuje się ludem marnym, aby Jego chwała stała się bardziej widoczna( to nie są słowa przytoczone dosłownie, a raczej interpretacja) . Wielka jest mądrość Boża i po ludzku ciężka dobranoc zrozumienia. Pani Bóg niej przestaniemy mnie nigdy zadziwiać.

  6. Sylwia pisze:

    Mam nadzieję że zrozumiałe będzie to co napisałam, bo oczywiście słówka mi się pozmieniały. Miało być: Mądrość ciężka do zrozumienia i Pan Bóg nigdy nie przestanie mnie zadziwiać :-). Piszę na telefonie. 😉

  7. rysik pisze:

    Święta Boża Rodzicielko Maryjo, Najlepsza Mamusiu, proszę o Twoją interwencję, proszę…
    Dzisiaj ujawniło się (odkryło) zło, ratuj pewną osobę z mojej najbliższej rodziny… proszę, błagam. Amen.

    • wobroniewiary pisze:

      Tradycją w Zgromadzeniu Matki Bożej Miłosierdzia, do którego należała św. Faustyna, jest coroczne losowanie patronów na nowy rok. Dzięki stronie Faustyna.pl teraz każdy może wylosować patrona na rok 2017! Wraz z Patronem otrzymujemy roczną intencję do modlitwy oraz przesłanie, najczęściej z „Dzienniczka”.
      ”Niech święci Patronowie wspierają nas, niech pomagają pięknie żyć, coraz pełniej uczestniczyć w życiu i misji Jezusa objawiającego światu miłosierną miłość Boga
      – zachęcają Siostry ze Zgromadzenia Matki Bożej Miłosierdzia.
      Każdego roku, 1 stycznia, w uroczystość Świętej Bożej Rodzicielki, we wszystkich klasztorach Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia odbywa się losowanie rocznych Patronów. Tak opisała to św. Faustyna w „Dzienniczku”: W czasie medytacji obudziło mi się jedno z takich tajnych pragnień: żeby Jezus Eucharystyczny był mi szczególnym patronem i na ten rok – jak dawniej. Jednak tając się przed swym Umiłowanym z tym pragnieniem, mówiłam z Nim o wszystkim z wyjątkiem tego, że Go chcę mieć za patrona. Kiedy przyszłyśmy do refektarza na śniadanie, po przeżegnaniu zaczęło się ciągnienie patronów. Kiedy się zbliżyłam do obrazeczków, na których są napisani patroni, wzięłam bez namysłu, jednak nie czytając zaraz, chciałam się przez parę minut umartwić. – Wtem słyszę głos w duszy: Jestem twoim patronem, czytaj. W tej chwili spojrzałam na napis i przeczytałam: „Patron na rok 1935 – Najświętsza Eucharystia”. Serce mi zadrgało z radości (Dz. 360).

      • wobroniewiary pisze:

        U mnie Patron – św. SYMEON z tajemnicy Ofiarowania

        Praktyka
        Modlę się i pomagam ludziom w starszym wieku oraz wdowom i sierotom,by swe trudności umieli złączyć z krzyżem Jezusa.

        Przesłanie
        Pragnę, pragnę zbawienia dusz;
        pomóż Mi, córko Moja, ratować dusze.
        Złącz swe cierpienia z męką Moją
        i ofiaruj Ojcu Niebieskiemu za grzeszników (Dz. 1032).

        • Monika pisze:

          Ten sam Patron, praktyka i przesłanie a przecież się nie umawiałyśmy którą liczbę podać.

        • wobroniewiary pisze:

          A Patronką Ani została Św. Monika

          Praktyka
          Wytrwale proszę o potrzebne łaski,
          szczególnie o łaski nawrócenia dla bliskich i znajomych, i nie zrażam się pozornym milczeniem Boga…

          Przesłanie
          Poznałam, jak bardzo potrzeba nam
          wytrwałości w modlitwie,
          i od takiej ciężkiej modlitwy
          zależy nieraz nasze zbawienie (Dz. 157).

        • SYLWIO pisze:

          I mój też 🙂

        • Sylwia pisze:

          Również mam tego samego Patrona :). Nawet nie wiedziałam dopiero dziś się dowiedziałam :).

        • wobroniewiary pisze:

          No proszę – nie żartuj, masz z Ewangelii wg św. Łukasza

          Starzec Symeon
          25 A żył w Jerozolimie człowiek, imieniem Symeon. Był to człowiek prawy i pobożny, wyczekiwał pociechy Izraela, a Duch Święty spoczywał na nim. 26 Jemu Duch Święty objawił, że nie ujrzy śmierci, aż zobaczy Mesjasza Pańskiego. 27 Za natchnieniem więc Ducha przyszedł do świątyni. A gdy Rodzice wnosili Dzieciątko Jezus, aby postąpić z Nim według zwyczaju Prawa, 28 on wziął Je w objęcia, błogosławił Boga i mówił:
          29 „Teraz, o Władco, pozwól odejść słudze Twemu
          w pokoju, według Twojego słowa.
          30 Bo moje oczy ujrzały Twoje zbawienie,
          31 któreś przygotował wobec wszystkich narodów:
          32 światło na oświecenie pogan
          i chwałę ludu Twego, Izraela”.
          Proroctwo Symeona
          33 A Jego ojciec i Matka dziwili się temu, co o Nim mówiono. 34 Symeon zaś błogosławił Ich i rzekł do Maryi, Matki Jego: „Oto Ten przeznaczony jest na upadek i na powstanie wielu w Izraelu, i na znak, któremu sprzeciwiać się będą. 35 A Twoją duszę miecz przeniknie, aby na jaw wyszły zamysły serc wielu”.

        • wobroniewiary pisze:

          Sylwio jest Prorok Symeon ale jest też św. Symeon

          Symeon zwany Nowym Teologiem żył w jednym z najświetniejszych okresów w dziejach Bizancjum. Jego życie przypada w znacznej części na okres panowania cesarza Bazylego II (976-1025), najwybitniejszego przedstawiciela dynastii macedońskiej
          http://www.opoka.org.pl/biblioteka/T/TS/symeon_nowy.html

        • Sylwia pisze:

          Oczywiście chodzi o Św. Symeona.

      • AnnaSawa pisze:

        Mój Patron to…. św. KAZIMIERZ KRÓLEWICZ 🙂
        Praktyka:
        Modlę się za rządzących, aby kierowali się wartościami chrześcijańskimi
        oraz służyli dobru narodu i każdego człowieka.

        Przesłanie :
        Wielka miłość
        rzeczy małe umie zamieniać na rzeczy wielkie
        i tylko miłość
        nadaje czynom naszym wartość (Dz. 303).

  8. KasiaP pisze:

    Ja wylosowałam-

    NAJŚWIĘTSZA MARYJA PANNA

  9. agicam pisze:

    Dla mnie to niebywałe ale wylosowałam Patrona-Jezusa Eucharystycznego. A przecież Faustyna tak gorąco pragneła drugi raz z rzędu tego patrona… Opiekuję się zawodowo ludźmi starszymi i myślałam, że coś bardziej „przyziemnego” mi się trafi. Lubię adorację przed Najświętszym sakramentem, a teraz jako Praktyka mam podane modlić się o wiarę w żywą obecność Jezusa w tym sakramencie i to wszystkich ludzi. Nie umiem wyrazić ile to dla mnie znaczy. Podeszłam do tego losowania beznamiętni, myśląc sobie, że wylosuję sobie coś tam co na pewno będzie mi obojętne i tak mnie to niespodziewanie ruszyło-widzę w tym losie naprawdę rękę Boga który kieruje mnie ku duchowości. Chwała Panu!

  10. magda pisze:

    Mój Patron – Matka Boża Dobrej rady 🙂
    Praktyka: Maryi będę zawierzać codziennie
    siebie i wszystkich bliskich
    modlitwą: „Pod Twoją obronę…”
    Przesłanie:
    Córko Moja, polecam ci usilnie,
    abyś wiernie spełniała wszystkie życzenia Boże,
    bo to jest najmilsze Jego oczom świętym.
    Bardzo pragnę, abyś się w tym odznaczyła,
    to jest w tej wierności w pełnieniu woli Boga.
    Tę wolę Boga przełóż
    ponad wszystkie ofiary i całopalenia.
    Kiedy mówiła do mnie Matka niebieska,
    wstępowało w duszę moją
    głębokie zrozumienie tej woli Boga (Dz. 1244).

  11. magda pisze:

    Rady oczywiście przez duże ,,R”

  12. Sylwia pisze:

    U mnie patron: Jezus w Eucharystii

    Praktyka
    Pogłębię nabożeństwo do Jezusa
    obecnego w Eucharystii.
    Zwierzać Mu będę codzienne swe sprawy
    i uczyć się będę od Niego miłości ofiarnej.

    Przesłanie
    Najuroczystsza chwila w życiu
    to chwila, w której przyjmuję Komunię Świętą.
    Do każdej Komunii Świętej tęsknię
    i za każdą Komunię Świętą
    dziękuję Trójcy Przenajświętszej.

  13. czytelniczka pisze:

    św. STANISŁAW biskup i męczennik
    Praktyka
    Modlę się za naród polski,
    aby wierny był zawołaniu:
    Bóg, honor, Ojczyzna.

    Przesłanie
    Ojczyzno moja,
    ile ty mnie kosztujesz,
    nie ma dnia,
    w którym bym się nie modliła za ciebie (Dz. 1188).

    Tak mało wiem św. Stanisławie Biskupie.

  14. Elżbieta pisze:

    Moim Patronem jest BOŻA DZIECINA.
    Praktyka:
    Modlę się o nawrócenie dla tych,
    którzy trwają w grzechach ciężkich,
    aby Jezus narodził się w ich sercach przez spowiedź św.

    Przesłanie:
    Choćby dusza była jak trup rozkładająca się
    i choćby po ludzku już nie było wskrzeszenia,
    i wszystko już stracone – nie tak jest po Bożemu,
    cud miłosierdzia Bożego wskrzesza tę duszę w całej pełni.
    O biedni, którzy nie korzystają z tego cudu miłosierdzia Bożego (Dz. 1448)

    Dziękuję Ci Panie Jezu.

  15. Agnieszka pisze:

    A moim patronem jest
    MATKA SYNA BOŻEGO

    Praktyka
    Modlę się za wszystkie matki,
    aby przyjęły każdy dar życia
    i z miłością służyły rodzinie.

    Przesłanie
    Miłosierdzie Cię pobudziło,
    żeś sam raczył zstąpić do nas
    i wydźwignąć nas z nędzy naszej.
    Bóg zstąpi na ziemię, Pan nad pany,
    zniży się Nieśmiertelny (Dz. 1745).

    To cudownie zadziwiająca ręką Boga, sama jestem samotną mamą i będę modliła się za wszystkie mamy

  16. Kayo pisze:

    Św. Rita
    Praktyka:
    Modlę się za osoby żyjące w rozpaczy, aby zaufały Bożemu Miłosierdziu.
    Przesłanie:
    Pragnę zaufania od swych stworzeń, zachęcaj dusze do wielkiej ufności w niezgłębione Miłosierdzie Moje. Niechaj się nie lęka do mnie zbliżyć dusza słaba, grzeszna, a choćby miała więcej grzechów niż piasku na ziemi, utonie wszystko w otchłani Miłosierdzia Mojego. (Dz.1059)

Skomentuj

