Nowenna do św. Józefa, dzień I – Pokora świętego Józefa

Modlitwa wstępna na każdy dzień nowenny

O chwalebny Patriarcho, święty Józefie, z pokorą upadam przed Tobą. Oddaję się pod Twą przemożną opiekę, zobowiązując się do najszczerszej wiary i pobożności. Przyrzekam czynić wszystko, co w mojej mocy, aby Cię czcić przez całe moje życie i okazywać Ci miłość. Dopomóż mi w tym, święty Józefie. Bądź przy mnie teraz i przez całe moje życie, a szczególnie w chwili mej śmierci, jak byli przy Tobie Jezus i Maryja, abym mógł pewnego dnia w niebie razem z Tobą wielbić Boga na wieki wieków. Amen.

Bądź pozdrowiony, święty Józefie, któremu powierzono bezcenne skarby Nieba i Ziemi. Bądź pozdrowiony, przybrany Ojcze Tego, który karmi wszystkie stworzenia świata. Ty bowiem, po Maryi, spośród świętych jesteś godzien naszej największej czci i miłości, bo zostałeś wybrany do najwyższej godności wychowywania, karmienia, a nawet trzymania na rękach Mesjasza, którego tak wielu królów i proroków pragnęło choćby tylko zobaczyć.

Dzień 1
10 marca – Pokora świętego Józefa

Święty Józef pochodził z królewskiego rodu Dawida, więc według powszechnej opinii powinien być bogaty i sławny. Jednak z woli Bożej spędził życie w ubóstwie, miłował je i nie pragnął odmiany. Nie przewidując godności, jaka miała go spotkać, poślubił pokorną Dziewicę Maryję. Gdy dowiedział się, że za wolą Bożą została Ona Matką Zbawiciela, przejął się w stosunku do Niej głęboką pokorą. Kiedy Syn Boży nazywał go ojcem, jeszcze bar-dziej wzrastała w nim ta cnota, także pod wpływem przykładu uniżenia się Boga – Zbawiciela.

Święty Józefie, wyjednaj mi u Boga skromne mniemanie o sobie. Niech nigdy nie wynoszę się nad innych, lecz pamiętam, że wszystko dobro, które jest we mnie, zawdzięczam jedynie samemu Bogu.

Modlitwa na zakończenie każdego dnia nowenny

Chwalebny Patriarcho, święty Józefie, Ciebie Bóg wybrał na Opiekuna Świętej Rodziny; proszę, byś otaczał mnie zawsze swoją opieką. Od tej chwili obieram Ciebie na mojego Ojca, Opiekuna, Doradcę i Patrona. Błagam, abyś mnie przyjął pod swoją opiekę: wszystko, czym jestem, wszystko, co posiadam, moje życie i moją śmierć.

Wejrzyj na mnie, broń mnie od zasadzek nieprzyjaciół widzialnych i niewidzialnych, wspomagaj mnie we wszystkich moich potrzebach, pocieszaj w cierpieniach mego życia, a szczególnie bądź przy mnie w godzinie mojej śmierci. Wstawiaj się za mną do Boskiego Odkupiciela, którego byłeś godny trzymać w swych ramionach, oraz do Najświętszej Dziewicy Maryi – Twej Najczystszej Oblubienicy.

Udziel mi tych błogosławieństw, które doprowadzą mnie do zbawienia. Zalicz mnie do grona Twych czcicieli, a ja będę się starać, by okazać się godnym Twej opieki. Amen.

Modlitwy na każdy dzień nowenny

W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego. Amen.
O święty Józefie, mój Patronie i Obrońco, do Ciebie przychodzę, byś dla mnie uzyskał u Boga łaskę, o którą Cię pokornie proszę. Być może niepowodzenia i gorycz w mym życiu są karą za moje grzechy. Ale nawet gdy widzę swą winę, czyż ma tracić nadzieję na otrzymanie Bożej pomocy? „O nie! – rzekłaby Twoja oddana czcicielka święta Teresa – naprawdę nie! Biedni grzesznicy, bez względu na wielkość waszych potrzeb, zwróćcie się o pomoc do świętego Józefa! Idźcie do Józefa ze szczerą pewnością i spokojem, że wasze prośby będą wysłuchane”.

Posłuszny nauczaniu świętej Teresy, staję przed Tobą, o święty Józefie, i błagam o Twe przemożne wstawiennictwo w moich obecnych trudnościach. Zanieś mą prośbę przed Boży tron i uzyskaj dla mnie tę łaskę, której ja sam nie byłbym godny otrzymać, abym po wysłuchaniu mej prośby mógł wrócić przed Twój ołtarz i tam, pełen oddania, chwalić Cię i dziękować za Twoje wstawiennictwo.
(Ojcze nasz… Zdrowaś Maryjo… Chwała Ojcu…)

Pomnij, najmiłościwszy przybrany Ojcze Pana Jezusa, że nikt, kto się do Ciebie zwraca, nie zostaje bez pomocy. Niezliczone są łaski, które otrzymali modlący się do Ciebie. Chorzy, uciskani, cierpiący niesprawiedliwość, zdradzeni, opuszczeni – wszyscy, którzy się oddali pod Twoją opiekę, uzyskali pomoc w swych potrzebach. Święty Józefie, nie dopuść, abym tylko ja był jej pozbawiony. Okaż się hojnym i łaskawym także dla mnie, bym mógł wznieść modlitwę dziękczynienia ku większej chwale Bożej. (Ojcze nasz… Zdrowaś Maryjo… Chwała Ojcu…)

O święty Józefie, Głowo Świętej Rodziny, cześć Ci oddaję z głębi mojego serca. Ty udzieliłeś pociechy i pokoju strapionym, którzy przede mną zwrócili się do Ciebie. Pociesz i moją biedną udręczoną duszę. Ty znasz wszystkie moje potrzeby, zanim je wypowiem w modlitwie. Przemożny święty Józefie, Ty wiesz, jak moja prośba jest ważna dla mnie. Całą swą ufność pokładam w Twoim wstawiennictwie. Dlatego uproś mi tę łaskę, o którą Cię gorąco proszę, a ja przyrzekam głosić wszędzie Twoją cześć i wspierać, w miarę mych możliwości, te dobre dzieła, które w Twoje imię wspomagają cierpiących i umierających na całym świecie. Święty Józefie, Pocieszycielu strapionych, ulituj się nade mną i pociesz mnie. (Ojcze nasz… Zdrowaś Maryjo… Chwała Ojcu…)
Wspólnota św. Józefa

Ten wpis został opublikowany w kategorii Modlitwa, Nowenna i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

14 odpowiedzi na „Nowenna do św. Józefa, dzień I – Pokora świętego Józefa

  1. magda pisze:

    Tak bardzo proszę Was Wszystkich o modlitwę za mnie.(do poniedziałku). Chyba nigdy tak bardzo nie potrzebowałam wsparcia modlitewnego jak dziś. Mogę tylko powiedzieć,ze chodzi o pracę, pracę o którą tak bardzo długo się staram (kilka ładnych -prawie naście lat). I nadarza się okazja lecz nie wiem czy się zakwalifikuję, bo wymagania są bardzo duże (kilka ustaw , Kodeks, różne systemy elektroniczne itp.) Jeszcze raz proszę pomódlcie się za mnie, może ,jeśli to zgodne z wolą Pana, to ją otrzymam. Po ludzku szanse małe, ale są -dziękuję.
    Będę wdzięczna za każde westchnienie…

    • Paweł pisze:

      +++
      Uwierz w swoje możliwości które pochodzą od Boga.

    • Sylwia pisze:

      +++ ❤

    • ELZBIETA pisze:

      +++ Aniele Stróżu Magdy, Ty zawsze przy Niej stój. Amen.

    • Bea pisze:

      Będzie dobrze!!! Potwierdzam Swoje wsparcie modlitewne!!!

    • Paweł pisze:

      Z przyczyn zdrowotnych nie mogę się długo modlić, ale mogę odmawiać KRÓCIUTKIE modlitwy i w podanej przez Ciebie intencji odmówię zaraz takie modlitewki:

      1. MODLITWA DO ŚW. JÓZEFA ułożona przez św. Bernardyna ze Sieny:
      „Pamiętaj o nas, błogosławiony Józefie, i Twymi modłami wstawiaj się za nami u Twego domniemanego Syna; również i Najświętszą Pannę Oblubienicę Twoją uczyń dla nas łaskawą, wszak Ona jest Matką Tego, który z Ojcem i Duchem Świętym żyje i króluje po wszystkie wieki wieków. Amen.”
      (3 lata odpustu; odpust zupełny raz na miesiąc za codzienne odmawianie; warunki zwykłe. – Św. Penitencjaria Apostolska, 13 VI 1936).

      2.”Jezu, Maryjo, Józefie św., Wam oddaję serce i duszę moją. Jezu, Maryjo, Józefie św., bądźcie ze mną przy mym skonaniu. Jezu, Maryjo, Józefie św., niechaj w obecności Waszej ducha mego Bogu oddam w pokoju. Amen.”
      (7 lat odpustu za każde z tych wezwań, czyli razem 21 lat. Odpust zupełny raz na miesiąc za codzienne odmawianie. – Św. Penitencjaria Apostolska, 12 X 1936).

      3.”Daj nam, św. Józefie, niewinne prowadzić życie, niech ono będzie bezpieczne pod opieką Twoją.”
      (300 dni odpustu raz na dzień).

      4.”Święty Józefie, Wzorze i Patronie czcicieli Najświętszego Serca Jezusowego, módl się za nami.”
      (100 dni odpustu raz na dzień).

      5.”Święty Józefie, żywicielu Syna Bożego i Stróżu Przeczystej Dziewicy, módl się za nami.”
      (300 dni odpustu raz na dzień).

      6.”O św. Józefie, przybrany Ojcze Pana naszego Jezusa Chrystusa i prawdziwy Oblubieńcze Maryi Dziewicy, módl się za nami.”
      (300 dni odpustu – Leon XIII, 15 V 1891).

      — Wszystkie powyższe modlitewki (od 1. do 6.) są wzięte z książeczki do nabożeństwa „Ogień Miłości Jezusa Chrystusa” wydanej przez „Wydawnictwo książek do nabożeństwa J. Cebulski, Kraków, ul. Szewska 22” za pozwoleniem Książęco-Metropolitalnej Kurii w Krakowie z dnia 20 V 1939 (X. STANISŁAW Bp, Wik. gen., X. Stefan Mazanek, L. 3456/39).

    • Monika0603 pisze:

      Ja kiedys dostalam prace na ktora nie mialam szans.Moja obecna praca jest z Woli Pana Boga .Pan Bog mi ja wybral, zalatwil i choc czasem bywa ciezko wiem ze jest ona najlepsza dla mnie na ten moment.Bede sie modlila bo wiem co przezywasz.

    • Matka pisze:

      +++
      Niech Cie Bog blogoslawi i strzeze…!!!

  2. kasiaJa pisze:

    Droga Krzyżowa

  3. Paweł pisze:

    Chciałbym zauważyć jako ciekawostkę, że w tym roku – wyjątkowo – uroczystość św. Józefa wypada 20 marca (a nie 19 marca), ponieważ 19 marca przypada III Niedziela Wielkiego Postu.

    [Jest to zgodne z punktem 5 „Ogólnych norm roku liturgicznego i kalendarza”:
    http://liturgia.wiara.pl/doc/420392.Ogolne-normy-roku-liturgicznego-i-kalendarza
    „(…) niedziele Adwentu, Wielkiego Postu i Okresu Wielkanocnego mają pierwszeństwo przed wszystkimi świętami Pańskimi i wszystkimi uroczystościami. Uroczystości wypadające na te niedziele przenosi się na następujący poniedziałek (…)”]

    A zatem być może Nowennę do św. Józefa należałoby w tym roku rozpocząć dopiero jutro, 11 marca.

  4. robb pisze:

    Magdo, skoro : „Do Pana należy ziemia i to, co ją napełnia,świat i jego mieszkańcy”.(psalm 24)Czyli ta firma w ,której chcesz pracować też jest własnością Boga.Poproś Pana aby zatrudnił Cię w Jego firmie.U mnie w pracy działy się takie rzeczy że z punktu widzenia ludzkiego nie było szans żeby się zakład ostał a jednak stał się prawdziwy cud i firma istnieje.Z Panem Bogiem.

  5. Lucyna pisze:

    Święty Józefie pociesz mnie i mojego syna.Obdarz Piotra łaską zdania egzaminu na prawo jazdy i pomóż znależć dobrą pracę.Pomóż nam pogodzić się z tym,że popełniliśmy bład dot.wykształcenia syna,pomóz pogodzic się z tym,że syn nie ma matury.

  6. Paweł pisze:

    Opieka św. Józefa dotyczy KAŻDEGO człowieka, podobnie jak opieka Matki Bożej i opieka Anioła Stróża. Tym trzem Świętym poświęcone są określone dni tygodnia (Matce Bożej – sobota, św. Józefowi – środa, a śś. Aniołom Stróżom – wtorek), a WSZYSTKIE prawowicie zatwierdzone modlitwy do Nich są obdarzone odpustami cząstkowymi – zgodnie z rozszerzonymi nadaniami odpustów zawartymi w najnowszej, czwartej edycji „Wykazu odpustów” z 1999 roku.

    NABOŻEŃSTWO NA KAŻDY DZIEŃ TYGODNIA według zaleceń Pana Jezusa podanych francuskiej mistyczce Gabrieli Bossis w dniu 3 września 1940 r.:

    ” – W poniedziałek: żyj w miłości Ducha Świętego, prosząc Go o miłość. To On jest sprawcą świętości.
    – We wtorek: bądź z Królową Aniołów i z aniołami: wynagradzaj za swoje winy i za winy innych.
    – W środę: ze świętym Józefem. Zapożyczaj odeń jego życie wewnętrzne.
    – W czwartek: bądź małą hostią razem ze Mną. Bądź hostią, która śpiewa. Jak skąpiec – szukaj okazji do małych ofiar, które cię będą odnawiać w stanie hostii.
    – W piątek: bądź cała oddana memu sercu. Piątek, który był dla Mnie wielkim cierpieniem, niech będzie dla ciebie wielkim ukojeniem.
    – W sobotę: nie jesteś sama, towarzyszy ci moja Matka. Wzbudzaj w sobie Jej miłość.
    – W niedzielę: wznieś się na łono Trójcy Świętej, jak ziarnko kadzidła, w czystym uwielbieniu. Czyń tak, mała duszyczko.”
    (Jest to cytat ze str. 269-270 tomu I książki Gabrieli Bossis „On i ja” wydanej w roku 2008 przez wydawnictwo Michalineum „za pozwoleniem Kurii Metropolitalnej Warszawskiej Nr 6744/K/86 z dnia 10 X 1986 r.”).
    http://www.objawienia.pl/gabriela/gab/rok_1940.html

    Dla porównania podaję jeszcze NABOŻEŃSTWO NA KAŻDY DZIEŃ TYGODNIA według przedwojennej książeczki do nabożeństwa pt. „Zdrowaś Marya” wydanej w roku 1927 w Wilnie „nakładem i drukiem Józefa Zawadzkiego”, posiadającej IMPRIMATUR biskupa pomocniczego wileńskiego Kazimierza Michalkiewicza z dnia 13 maja 1927:

    „Jest zwyczaj pobożny i uświęcony przeznaczenia każdego dnia w tygodniu szczególnemu nabożeństwu, jako to:
    NIEDZIELI – nabożeństwu do Trójcy Przenajświętszej i Opatrzności Boskiej.
    PONIEDZIAŁKU – nabożeństwu do Ducha Świętego.
    WTORKU – nabożeństwu do świętych Aniołów Bożych.
    ŚRODY – nabożeństwu za dusze wiernych zmarłych.
    CZWARTKU – nabożeństwu o Przenajświętszym Sakramencie.
    PIĄTKU – nabożeństwu o Męce Pańskiej.
    SOBOTY – nabożeństwu do Najświętszej Panny Maryi.”

    A poniżej dodatkowo przytaczam orzeczenie o odpustach związanych z modlitwami do św. Józefa wzięte z czwartej edycji „Wykazu odpustów”:
    http://www.vatican.va/roman_curia/tribunals/apost_penit/documents/rc_trib_appen_doc_20020826_enchiridion-indulgentiarum_lt.html

    „19
    Preces in honorem S. Ioseph

    Partialis indulgentia conceditur christifideli qui S. Ioseph, Sponsum B.M.V., prece legitime adprobata pie invocaverit (e.g. Ad te, beate Ioseph).”

    Czyli po polsku:
    „19
    Modlitwy ku czci św. Józefa

    Udziela się odpustu cząstkowego wiernemu, który pobożnie przyzywa św. Józefa, Oblubieńca NMP, modlitwą prawowicie zatwierdzoną (np. ‚Do Ciebie, św. Józefie…’).”

  7. Krystyna pisze:

    We wszystkich intencjach +++

Skomentuj

