Nowenna do św. Józefa, dzień III – Cierpliwość świętego Józefa

Modlitwa wstępna na każdy dzień nowenny

O chwalebny Patriarcho, święty Józefie, z pokorą upadam przed Tobą. Oddaję się pod Twą przemożną opiekę, zobowiązując się do najszczerszej wiary i pobożności. Przyrzekam czynić wszystko, co w mojej mocy, aby Cię czcić przez całe moje życie i okazywać Ci miłość. Dopomóż mi w tym, święty Józefie. Bądź przy mnie teraz i przez całe moje życie, a szczególnie w chwili mej śmierci, jak byli przy Tobie Jezus i Maryja, abym mógł pewnego dnia w niebie razem z Tobą wielbić Boga na wieki wieków. Amen.

Bądź pozdrowiony, święty Józefie, któremu powierzono bezcenne skarby Nieba i Ziemi. Bądź pozdrowiony, przybrany Ojcze Tego, który karmi wszystkie stworzenia świata. Ty bowiem, po Maryi, spośród świętych jesteś godzien naszej największej czci i miłości, bo zostałeś wybrany do najwyższej godności wychowywania, karmienia, a nawet trzymania na rękach Mesjasza, którego tak wielu królów i proroków pragnęło choćby tylko zobaczyć.

Dzień 3
12 marca – Cierpliwość świętego Józefa

Święty Józef w całym życiu odznaczał się cierpliwością. W Betlejem szukał wytrwale schronienia dla Maryi oczekującej Dzieciątka. Podczas dalekiej drogi do Egiptu wycierpiał wiele trudów i nie-wygód. Będąc w obcym kraju musiał zdobywać środki utrzymania. Po powrocie do Nazaretu co-dzienną ciężką pracą fizyczną zapewniał byt materialny Świętej Rodzinie. Ale nigdy nie skarżył się na trudy, cierpienia i doświadczenia życiowe, widząc w nich wolę lub dopuszczenie Boże. Święty Józefie, uproś mi tę łaskę, abym umiał naśladować Ciebie i ze spokojem i cierpliwością przyjmował wszystko, co Bóg mi zsyła.

Modlitwa na zakończenie każdego dnia nowenny

Chwalebny Patriarcho, święty Józefie, Ciebie Bóg wybrał na Opiekuna Świętej Rodziny; proszę, byś otaczał mnie zawsze swoją opieką. Od tej chwili obieram Ciebie na mojego Ojca, Opiekuna, Doradcę i Patrona. Błagam, abyś mnie przyjął pod swoją opiekę: wszystko, czym jestem, wszystko, co posiadam, moje życie i moją śmierć.

Wejrzyj na mnie, broń mnie od zasadzek nieprzyjaciół widzialnych i niewidzialnych, wspomagaj mnie we wszystkich moich potrzebach, pocieszaj w cierpieniach mego życia, a szczególnie bądź przy mnie w godzinie mojej śmierci. Wstawiaj się za mną do Boskiego Odkupiciela, którego byłeś godny trzymać w swych ramionach, oraz do Najświętszej Dziewicy Maryi – Twej Najczystszej Oblubienicy.

Udziel mi tych błogosławieństw, które doprowadzą mnie do zbawienia. Zalicz mnie do grona Twych czcicieli, a ja będę się starać, by okazać się godnym Twej opieki. Amen.
Wspólnota św. Józefa

Ten wpis został opublikowany w kategorii Modlitwa, Nowenna i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Nowenna do św. Józefa, dzień III – Cierpliwość świętego Józefa

  1. Paweł pisze:

    MODLITWA PAPIEŻA LEONA XIII DO ŚW. JÓZEFA
    przepisana encykliką „Quamquam pluries” z 15 sierpnia 1889 r.:

    „(…) rozporządzamy, aby przez cały miesiąc październik przy odmawianiu różańca dodawano modlitwę do św. Józefa, której formularz dojdzie do was wraz z tym listem, i ma się to w przyszłości powtarzać każdego roku [jest to modlitwa Do Ciebie święty Józefie uciekamy się w naszej niedoli – dop. Z.Ch.]”
    http://www.swietyjozef.kalisz.pl/BibliotekaSwJozefa/119.html

    Oto tekst tej modlitwy zacytowany ze str. 716-717 Modlitewnika Jasnogórskiego „Uwielbia dusza moja Pana” (który opracował o. Konstancjusz Kunz – Definitor Generalny Zakonu Paulinów, a wydał „Instytut Prasy i Wydawnictw NOVUM” – Warszawa 1990, „za pozwoleniem Kurii Diecezjalnej w Częstochowie, L. 864, dnia 17 kwietnia 1985, Ks. Bp Tadeusz Szwagrzyk – Wikariusz Generalny, O. Paweł Kosiak ZP – cenzor”):

    „Do Ciebie, święty Józefie, uciekamy się w naszej niedoli. Wezwawszy pomocy Twej Najświętszej Oblubienicy, z ufnością również błagamy o Twoją opiekę. Przez miłość, która Cię łączyła z Niepokalaną Dziewicą Bogurodzicą i przez ojcowską Twą troskliwość, którąś otaczał Dziecię Jezus, pokornie błagamy, wejrzyj łaskawie na dziedzictwo, które Jezus Chrystus nabył Krwią swoją, i swym potężnym wstawiennictwem dopomóż nam w naszych potrzebach.
    Opatrznościowy Stróżu Bożej Rodziny, czuwaj na wybranym potomstwem Jezusa Chrystusa. Oddal od nas, ukochany Ojcze, wszelką zarazę błędów i zepsucia. Potężny nasz Wybawco, przybądź nam łaskawie z niebiańską pomocą w tej walce z mocami ciemności, a jak niegdyś uratowałeś Dziecię Jezus z niebezpieczeństwa, które groziło Jego życiu, tak teraz broń świętego Kościoła Bożego od wrogich zasadzek i od wszelkiej przeciwności. Otaczaj każdego z nas nieustanną opieką, abyśmy za Twoim przykładem i Twoją pomocą wsparci mogli żyć świątobliwie, umrzeć pobożnie i osiągnąć wieczną szczęśliwość w niebie. Amen.

    Łaciński tekst modlitwy „Do Ciebie, św. Józefie…” wraz z informacją o odpustach (po angielsku) można przeczytać na stronie:

    https://books.google.pl/books?id=aJHKTdv3gncC&pg=PA365&lpg=PA365&dq=Ad+te+beate+Ioseph+indulgence+raccolta&source=bl&ots=3yMjApynXU&sig=hO3q-8wGfWQ0uDS9azhLm1zEiFs&hl=pl&sa=X&ved=0CDkQ6AEwA2oVChMImvjo0fLYxwIViJpyCh1rsQKc#v=onepage&q=Ad%20te%20beate%20Ioseph%20indulgence%20raccolta&f=false

    Podaje się tam, że ta modlitwa jest obdarzona odpustem 3 lat, a w każdą środę roku oraz po odmówieniu Różańca w październiku – odpustem 7 lat. Za codzienne odmawianie tej modlitwy przez cały miesiąc – odpust zupełny pod zwykłymi warunkami. Źródło nadania tych odpustów: Leon XIII, encyklika z 15 VIII 1889; Św. Kongregacja Odpustów, 21 IX 1889; Św. Penitencjaria Apostolska, 17 V 1927, 13 XII 1935 i 10 III 1941.

    Angielski tekst tej modlitwy można przeczytać na stronie:
    http://www.ecatholic2000.com/life/prayer126.shtml

    Natomiast jeśli chodzi o odpusty posoborowe, to zgodnie z książeczką „ODPUSTY. Ujawnione Miłosierdzie Boże wobec żywych i zmarłych”, którą opracował ks. Zdzisław Pałubicki SJ, a wydało w roku 1996 wydawnictwo Michalineum (IMPRIMATUR Kuria Biskupia – Kalisz, 4 VII 1995 r., l. dz. 420/95/B, bp Stanisław Napierała – ordynariusz), modlitwa „Do Ciebie, św. Józefie…” była pozycją nr 6 w autentycznym „Wykazie odpustów” ogłoszonym za pontyfikatu bł. Pawła VI dekretem Penitencjarii Apostolskiej z dnia 29 VI 1968 roku.
    W najnowszej zaś, czwartej edycji „Wykazu odpustów” z 1999 roku odpust ten – w nadaniu nr 19 – uogólniono na WSZYSTKIE prawowicie zatwierdzone modlitwy do św. Józefa, przytaczając modlitwę „Do Ciebie, św. Józefie…” jako przykładową:
    http://www.vatican.va/roman_curia/tribunals/apost_penit/documents/rc_trib_appen_doc_20020826_enchiridion-indulgentiarum_lt.html

Skomentuj

