Ks. Piotr Glas – Bać się trzeba Boga, nie ludzi!

Obawa przez opinią ludzi i środowiska, lęk przed napiętnowaniem, postawa „świętego spokoju”, „nie wychylania się” – powodują, że wielu milczy wtedy, gdy trzeba się odezwać, zareagować na zło. Taka postawa doprowadziła Kościół na Zachodzie do ruiny, a wielu katolików uczyniła „solą bez smaku” – przypomina ks. Piotr Glas w trzeciej konferencji wygłoszonej w bazylice kolegiackiej w Krośnie (2018).

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

26 odpowiedzi na „Ks. Piotr Glas – Bać się trzeba Boga, nie ludzi!

  1. wobroniewiary pisze:

    Do codziennego odmawiania przez niewolników NMP:

    Ja, N…, grzesznik niewierny, odnawiam i zatwierdzam dzisiaj w obliczu Twoim śluby Chrztu Św. Wyrzekam się na zawsze szatana, jego pychy i dzieł jego, a oddaję się całkowicie Jezusowi Chrystusowi, Mądrości wcielonej, by pójść za Nim, niosąc krzyż swój po wszystkie dni życia.
    Bym zaś wierniejszy Mu był, niż dotąd, obieram Cię dziś, Maryjo, w obliczu całego dworu niebieskiego za swą Matkę i Panią. Oddaję Ci i poświęcam jako niewolnik Twój, ciało i duszę swą, dobra wewnętrzne i zewnętrzne, nawet wartość dobrych moich uczynków, zarówno przeszłych, jak obecnych i przyszłych, pozostawiając Ci całkowite i zupełne prawo rozporządzania mną i wszystkim bez wyjątku co do mnie należy, według Twego upodobania, ku większej chwale Boga w czasie i wieczności.

    Módlmy się za siebie nawzajem, przyzywając opieki św. Michała Archanioła

    Święty Michale Archaniele wspomagaj nas w walce a przeciw niegodziwości
    i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną. Oby go Bóg pogromić raczył, pokornie o to prosimy, a Ty, Wodzu niebieskich zastępów, szatana i inne duchy złe, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strąć do piekła. Amen!
    Święty Michale Archaniele, który w brzasku swego istnienia wybrałeś Boga i całkowicie oddałeś się spełnianiu Jego świętej woli. Wstaw się za mną do Stwórcy, abym dzisiaj, za Twoim przykładem, na początku nowego dnia, otwierając się na działanie Ducha Świętego, w każdej chwili dawał się Bogu, wypełniając z miłością Jego świętą wolę. Niech razem z Tobą wołam bez ustanku: Któż jak Bóg! Przez Chrystusa Pana naszego. Amen

  2. wobroniewiary pisze:

    Pierwsze ☛ soboty.pl z księdzem Dolindo

    • wobroniewiary pisze:

      Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus!

      Za nami już dwie “pierwsze soboty” naszej akcji. Odzew jest ogromny, coraz więcej osób włącza się i zaczyna odprawiać nabożeństwo pierwszych sobót miesiąca, na stronie http://www.soboty.pl zgłoszonych jest już ponad 1300 parafii, a kolejne media piszą lub mówią o tym wielkim i zapomnianym wezwaniu z objawień w Fatimie.

      Dla przypomnienia: w czasie objawień Matki Bożej w Fatimie (a są to jedne z najważniejszych objawień w historii Kościoła) Maryja powiedziała, że wolą Boga jest ustanowienie nowego nabożeństwa do Jej Niepokalanego Serca wynagradzającego za grzechy popełnione przeciwko Niej. Dzieci z Fatimy, widziały Jej Serce przeszyte ogromną ilością cierni.

      Jak to rozumieć?
      Każdy popełniony grzech ma swój skutek, przez grzech jest coraz więcej zła na świecie, grzech rani i niszczy.

      Dlatego, aby…
      …ratować siebie i cały świat – trzeba WYNAGRADZAĆ.
      Dlaczego Maryja?
      Bo wybrał ją Bóg, by pokonała Szatana. Ona jest Matką Zbawiciela, Ona jest Niewiastą z Apokalipsy, która walczy ze smokiem, o Niej mówi Pismo Święte w księdze Rodzaju:
      „Położę nieprzyjaźń między tobą, a między niewiastą i między potomstwem twoim, a potomstwem jej; ona zetrze głowę twoją, a ty czyhać będziesz na piętę jej.”
      Rdz 3,15 (tłum. Ks. Jakuba Wujka)
      Dlatego właśnie mamy wynagradzać za grzechy popełnione przeciwko Maryi.

      Co to znaczy wynagradzać?
      To znaczy uczynić DOBRO, które zmaże skutki zła. A Bóg mówi, że zło uczynione przeciwko Maryi mamy wynagrodzić za pomocą:
      “nabożeństw pierwszych sobót miesiąca”.
      A teraz wspaniała wiadomość z ostatniej chwili:
      Wyobraźcie sobie, że nabożeństwo pierwszych sobót miesiąca wprowadzane jest właśnie w parafii ks. Dolindo Ruotolo!

      To właśnie w Neapolu 200 metrów od jego grobu zrealizowaliśmy niezwykłe nagranie: Joanna Bątkiewicz-Brożek, autorka książki pt.: “Jezu ty się tym zajmij!”, w głębokiej łączności duchowej z ks. Dolindo, prowadzi rozważania różańcowe.

      Zachęcamy do spokojnego, głębokiego przeżycia rozważań, są one nie tylko na pierwsze soboty, ale na każdą chwilę, na każdy dzień naszego życia.

      Link do rozważań https://youtu.be/rs68sIDsUug , lub tego maila prześlijcie do, jak największej ilości osób!

      • Quis ut Deus pisze:

        Odnośnie informacji o 1300 parafii zgłoszonych do tej wspaniałej akcji –
        mamy o wiele więcej powodów do radości! Za ekai.pl:
        „Mały Rocznik Statystyczny Polski 2018 gromadzi dane zgodnie ze stanem na koniec 2017 roku. Według publikacji GUS, do Kościoła rzymskokatolickiego należy w Polsce 32 mln 910 tys. 865 wiernych w 10 tys. 263 parafiach.”

        Z informacji, które otrzymałem z broszury z Sekretariatu Fatimskiego z Krzeptówek – Zakopanego wynika, że Nabożeństwo 1 sobót na początku 2018r. odprawiane było w 36% polskich parafii i… miejmy nadzieję, że procent ten stale rośnie 😇

      • Hala pisze:

        Bogu niech będą dzięki za ks. Piotra Glasa, prawdziwego wojownika Maryi oraz innych wspaniałych kapłanów .

  3. Sylwia pisze:

    Kochani błagam o modlitwę .. oto abym dostała pomoc.. w rozeznaniu pewnej sprawy..

  4. kropka pisze:

    Pragniemy poinformować, że od dziś nie mamy dostępu do kościoła Matki Bożej Gromnicznej, dlatego nie możemy sprawować tam Mszy świętych. O sprawie zostali powiadomieni biskupi. Na bieżąco będziemy podawać nowe informacje. Prosimy o modlitwę.

  5. Joanna pisze:

    Proszę o modlitwę za mnie abym dostała pracę na której mi zależy pomimo tego, że nie napisałam najlepiej testu.

  6. kropka pisze:

    „Środkiem ubogim jest przyjęte z miłości ku Bogu cierpienie, bolące kolana na modlitwie, czyjeś nikomu nie znane wyrzeczenia, przekreślenie siebie, życie nieraz w wielkiej cichości, milczeniu, kontemplacji. O tym prawie nic się nie wie, są to środki niewidzialne, nie może ich ująć żadna statystyka socjologiczna, ale to one, środki ubogie, w świetle wiary ukazują się jako decydujące o losach świata (…). Stosowanie środków bogatych tylko wtedy będzie skuteczne, gdy będzie osadzone w środkach ubogich – w głębokim życiu wewnętrznym, życiu modlitwy, obumarciu sobie, całkowitym oddaniu się Bogu”.

  7. Ela pisze:

    Proszę o modlitwe za Roberta by zrozumiał matematyke i poprawił oceny.Panie Jezu Ty siię tym zajmij.Jezu ufam Tobie.Bóg zapłac.

    • Krystyna pisze:

      We wszystkich intencjach +++

    • Maggie pisze:

      Elu, do 🙏🏻, dodam swoje 3 grosze, boto ogólno światowy problem „cywilizacyjny”. Wielu uprzedza się do matematyki jako, źe szerzy się strach przed matematyką i MIT o tym, że taka trudna,- jakby „mito-strach” tworzący rodzaj bariery rzekomo nie do przebycia .. tak jak samoprzekleństwo … czy paraliżo-lenistwo aby się przezeń przebić i ruszyć głową. Matematyka zaś jest łatwiejsza do opanowania jeśli: od „powijaków” potraktować ją jak zagadkę i zabawę w zgadywankę. Jest tylko parę reguł i wzorów, które trzeba opanować i które prowadzą do poprawnego wyniku (nie ma kucua na pamięć, jak w innych przedmiotach, a waźna tu praktyka). W późniejszym czasie tj na wyższym stopniu, dochodzą jako pomoc tablice trygonometryczne (ze wzorami i wartościami), które trzeba umieć używać … choć komputery też i tu dominują.

      Przypuszczalnie, jak w większości przypadków strach i początkowe braki odgrywają niebagatelną rolę w powiększaniu się rodzaju luki we wiedzy i rosnącym zniechęceniu i strachem. Do tego zamiast liczydeł czy patyczków (zabawa i rozwijanie spostrzegawczości) … podsunięto dzieciom łatwiznę = kalkulatory etc. Wielu młodych ludzi, kończących szkoły ma problem jak analfabeci (podpis to wielki wysiłek)… z pisaniem, nie mówię tu nawet o kaligrafii 😳, bo wszystko załatwiają pisaniem na klawiaturze komputera.
      Ucząc matematyki dobrze, wytłumaczyć, że cyfry i liczby to zapis ilości np przedmiotow, zwierząt itp. Choćby żartobliwie, że np Burek miał na grzbiecie miał 15 pcheł, ale kiedy się poczochrał jedna spadła mu na dywan i zapytać ile pcheł mu zostało na grzbiecie kiedy popędził do miski aby się napił – i można ze śmiechem i minami pokazać jak się poczochrał i jak pobiegł pochłeptać wodę.

      Nie wiem ile lat ma Robert ale dobrze, aby na początek zapamiętał tabliczkę mnożenia i umiał układać proprcje kiedy szuka niewiadomej.
      Kiedyś brat pokazał mi prosty schemat i od tego czasu dzięki umiejętności układania proporcji, szybko rozwiązywałam zadania. Za względu, że znak mnożenia wyglądać może jak niewiadoma jeśli bym użyła popularne X, to zapisuję niewiadomą jako Y.
      W układaniu proporcji po przekątnej z „Y” tj po przedłużeniu przekątnej z „Y” jest wartość przez, którą się dzieli. Wartości wiadome są na końcach tej drugiej przekątnej i zawsze się mnoży, a potem wynik mnożenia dzieli przez tą „sąsiadkę z przeciwka Y”.

      Podaję ten wzór („Y” może „wędrować” w zapisie, ważne aby ułożyć właściwie, co znamy a co szukamy). Dziecku można wytłumaczyć, że cyfry to zapis ilości np aut na parkingu, ceny choćby tabliczki czekolady.
      (❗️Taki wzór ułoźenia proporcji bardzo dobrze 🙂 pracuje też przy obliczaniu % w zadaniach, nade wszystko trzeba pamiętać tylko jaka wartość jest/wyraża 100%, bo to podstawa w szukaniu %. Ważne przy układaniu proporcji, aby dobrze ułożyć te proporcje i zwrocić też uwagę , aby nie pomylić się w jednostkach np wartości,miary i wagi, tj aby były jeśli obliczamy złote to tylko złote a nie wymieszane grosze i złote razem w takim zestawieniu, bo trzeba najpierw przeliczyć=sprowadzić do tej samej jednostki miary. W podanym niżej prostym przykładzie, po lewej stronie gdy szukamy ilości w szt, te same jednostki w szt są tej samej tu w orzykładzie, a po prawej też te same czyli zł. Jeśli to %% też muszą być wg tej reguły uplasowane.)

      1 czekolada kosztuje 5 zł, masz w kieszeni 15 zł, to ile (Y) tabliczek za to możesz kupić

      5 zł to 1 szt
      15zł to Y szt
      15 x 1
      Y = ——— (tj 15 x 1 i wynik mnożenia tj 15 : 5, czyli Y = 3)
      5

      1 szt to 5 zł
      Y szt za 15 zł
      i zapis 1 szt x 15 zł
      ———-——- = 3 szt
      5 zł

      A to B
      C to ? Y
      Po przekątnej ?Y jest A , tak , że przez to A podzielimy to co mamy najpierw przemnożyć,a przemnażamy najpierw C x B i dzielimy dopiero na końcu przez to A.

      C x B
      ——— = Y
      A

      Jeśli to małe dziecko, to ułamki można, nauczyć np krojąc jabłko (albo jakiś ulubiony smakołyk) na części, a potem je składać razem, następnie cząstkę dać do zjedzenia z pytaniem jaki ułamek został zjedzony, a jakie ułamki (tj ile) od całości pozostały itp.

      Kończę, mysląc, że takie „korepetycje” pomogą maluchowi … a jeśli starszy uczeń to czasem powinień cofnąć się wstecz by zidentyfikować w którym momencie przestał rozumieć i tam trzeba szukać luki, która stoi na przeszkodzie w uzyskiwaniu dobrych wyników.

      Przyznaję się, że wiele pozapominałam .. że kalkulatory, zleniwiają ale tak to już jest, że jeśli się nie „ćwiczy”, nie jest w „ruchu” to wiele zdolności 🏋️‍♂️ się traci – tu mówi się „use it or loose it” .. w ten sposób dukam np po rosyjsku i rozumię, choć kiedyś, za komuny, mogłam jak katarynka „gawarić”) … no i upływem lat też wiele się zmienia, naturą rzeczy.

      💕🙏🏻❣️💕

      • Maggie pisze:

        Przepraszam ale graficznie okropnie zmieniło mi zapis ułamkowy (zwłaszcza liczbowy) w proporcjach, a i parę zdań też poprzekręcanych i z ubytkami wyrazów + literówki … ale się tego spodziewałam, więc dlatego się powtarzałam w moim długachnym wywodzie …

        W liczniku przemnażane są dwie liczby (wiadome, które są wyodrębione po porzekątnej), a w mianowniku tylko jedna (z przekątnej z niewiadomą). Licznik, dzielimy przez mianownik. Napewno to wiesz, ale chcialam graficznie pokazać jak Twojemu dziecku możesz najszybciej wytlumaczyć i … wyszło śmiesznie i nieczytelnie.

        Chciałam się tym podzielić, bo kiedyś wytłumaczyłam matematykę (zadania z niewiadomymi) dzieciaczkowi, na ktorego wszyscy krzyczeli i nie mógł się w ogóle skupić – a ja nie mogłam patrzeć na to, więc zaproponowalam, że razem tj on i ja, odrobimy tą pracę domową. Było duźo śmiechu i radości, a zadanie odrobione, a ja nie podpowiadałam wyniku (!), więc samo rozwiązało … Jeszcze póżniej zaskoczenie, bo dziecko przyszło do mnie i prosiło „ciociu, choć pobawimy się w matematykę”…

        Moja babcia, była wspaniałym pedagogiem i tak tłumaczyła, źe czasem trzeba więcej poświęcić czasu, bo najważniejsze aby dziecko się nie bało i rozumiało. Mówiła, że wszystkiego moźna nauczyć, tylko czasem więcej trzeba na to czasu. Dowodem na poparcie jej „teorii”, to że po IIWŚ, dzieci, które sama (!) poprosila aby dać na próbę do jej klasy, a które, na naradzie nauczycielskue, chciano wysłać do szkoły specjalnej, skończyły normalną szkołę.

        Masz rację, Elu, że zrozumienie to najważniejsze … dlatego potrzebni są cierpliwi pedagodzy, a nie tylko z dyplomem wykladowcy, nie mający czasu. Dobry i cierpliwy nauczyciel, który jest pedagogiem, a nie urzędnikiem, to podstawa sukcesu, bo dziecko wtedy garnie się do nauki. Kiedyś, moja babcia, mając specjalność nauczanie początkowe (wszystkie przedmioty) i kaligrafię i robótki ręczne i rysuneki i malowanie, naprawdę pomogła wielu ludziom … bywało, że starszym od niej, bo wojny nie sprzyjały chodzeniu do szkoły.
        🙏🏻💕

  8. EwaT. pisze:

    We wszystich intencjach,szczegolne w dzisiejszym dniu za dzieci+++

  9. Betula pisze:

    Teraz w TVP KULTURA jest film o św. Ojcu Maksymilianie Kolbe.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s