Krzyż ochronny św. Zacharego z modlitwą na czas epidemii

W czasie Soboru Trydenckiego, w 1546 roku, wybuchła straszliwa zaraza. Ojcowie soborowi umieszczali wtedy z pobożnych pobudek na swoich szatach pewne litery, które ułożone w znak krzyża stanowiły ochronę przeciwko zakażeniu. Epidemia została wtedy opanowana. Litery te ułożone zostały pierwotnie przez św. Zacharego, biskupa Jerozolimy (ok. 620 r.) Oznaczają one początki wersów bardzo starych modlitw, cieszących się sławą jako skuteczne prośby do Boga o ocalenie w czasach epidemii. Warto modlić się tymi słowami, pochodzącymi głównie z Pisma Świętego, w każdym czasie próby

C Krzyżu Chrystusa, ocal mnie.
Z Cześć dla domu Twojego niech mnie wyzwoli.
Krzyż zwycięża  Krzyż króluje    Krzyż panuje    Przez znak Krzyża zachowaj mnie, Panie, od tej zarazy.
D Boże, Boże mój, oddal zarazę ode mnie i od tego miejsca i ocal mnie.
I W Twoje ręce, Panie, powierzam ducha mojego, moje serce i ciało.
A Przed niebiosami i ziemią był Bóg, który ma moc wyzwolenia mnie od tej zarazy.
C Krzyż Chrystusa ma moc wypędzania zarazy z tego miejsca i z mojego ciała.
B Dobrze jest oczekiwać pomocy Bożej w milczeniu, aby Pan oddalił ode mnie zarazę.
I Nakłonię swe serce do zachowywania Twoich napomnień i nie zbłądzę, bo Ciebie wezwałem.
Z Zazdrościłem niegodziwym i widziałem pomyślność grzeszników, lecz w Tobie miałem nadzieję.
C Krzyż Chrystusa niech przepędzi demony, niech oddali morowe powietrze i zarazę.
S Ja jestem twoim zbawieniem, mówi Pan, wzywaj Mnie, a Ja cię wysłucham i uwolnię Cię od tej zarazy.
A Głębia przyzywa głębię, Ty słowem swoim wypędziłeś demony. Ocal i mnie od tej zarazy.
B Błogosławiony mąż, który ufa w Panu i nie zważa na marności i na złudne szaleństwa.
C Krzyż Chrystusa, który wcześniej był hańbą i obrazą, teraz w chwale i wysokości niech mi będzie zbawieniem i niech wypędzi stąd diabła i morowe powietrze, a z mego ciała chorobę.
Z  Cześć dla chwały Bożej niech mnie nawróci, nim umrę, i niech w imię Twoje zbawi mnie od tej zarazy.
C Znak Krzyża niech wyzwoli lud Boży i ocali od zarazy tych, którzy mu ufają.
H Czy wrócisz do Pana, ludu głupi i nierozumny? Wypełnij swoje śluby, składając Mu ofiarę chwały i wiary, ponieważ jest w Jego mocy wyzwolić to miejsce i mnie od zarazy. Nie zawiodą się Ci, co w Nim pokładają ufność.
G Gdybym Ci nie błogosławił, niech mi raczej język utknie w gardle i krtani. Ocal mających nadzieję w Tobie. Tobie zawierzam, Boże. Ocal mnie od tej zarazy i ocal to miejsce, w którym wzywamy Twojego imienia.
F W chwili Twojej śmierci, Panie, Boże mój, ciemności zasłoniły całą ziemię. Uczyń zatem moc diabła słabą i stłumioną. Przybyłeś tu, Synu Boga Żywego, by zniweczyć dzieła Szatana. Oczyść mocą Twoją to miejsce z zarazy i sługę Twojego zachowaj od choroby. Niech skażone powietrze odejdzie ode mnie w zewnętrzne ciemności.|
C Krzyżu Chrystusa, broń nas, odpędź z tego miejsca zarazę i wyzwól sługę Twojego z tej choroby, ponieważ jesteś łaskawy i litościwy, pełen miłosierdzia i prawdy.
B Błogosławiony ten, kto nie podąża za marnościami i złudnymi głupstwami. W trudnej chwili Pan go ocali. Panie, Tobie zaufałem, wyzwól mnie od Tej zarazy.
F Bóg dał mi schronienie. Ponieważ Ci zaufałem, uchroń mnie od zarazy.
R Spójrz na mnie, Panie Boże mój ze świętego miejsca Majestatu Twego, zlituj się nade mną i przez wzgląd na Twoje miłosierdzie wyzwól mnie z tej zarazy.
S Ty jesteś moim zbawieniem. Ulecz mnie, a będę uzdrowiony, zbaw mnie, a będę ocalony.
IHS Jezus Ludzi Zbawiciel
MRA Maryja

Modlitwa po polsku: http://www.santostefanocapraia.it/wp-content/uploads/2020/03/Krzyz-swietego-Zacharego-1.pdf 

Modlitwa po łacinie: http://www.santostefanocapraia.it/wp-content/uploads/2020/03/Croce-san-Zaccaria-latino-1.pdf

Obrazki z modlitwą po polsku można nabyć tutaj: kliknij

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

28 odpowiedzi na „Krzyż ochronny św. Zacharego z modlitwą na czas epidemii

  1. wobroniewiary pisze:

    Do codziennego odmawiania

    Boskie Serce Jezusa, ofiaruję Ci przez Niepokalane Serce Najświętszej Maryi Panny wszystkie modlitwy, sprawy, prace i krzyże dnia dzisiejszego jako wynagrodzenie za grzechy moje i całego świata. Łączę je z tymi intencjami w jakich Ty ofiarowałeś się za nas na krzyżu i ofiarujesz się codziennie na ołtarzach całego świata. Ofiaruję Ci je za Kościół katolicki, za Ojca Świętego, a zwłaszcza na intencje miesięczną, oraz na intencję misyjną, jako też na intencje dziś potrzebne. Pragnę też zyskać wszystkie odpusty jakich dostąpić mogę i ofiaruję Ci je za dusze w czyśćcu. Amen

    Do codziennego odmawiania przez niewolników NMP:

    Ja, N…, grzesznik niewierny, odnawiam i zatwierdzam dzisiaj w obliczu Twoim śluby Chrztu Św. Wyrzekam się na zawsze szatana, jego pychy i dzieł jego, a oddaję się całkowicie Jezusowi Chrystusowi, Mądrości wcielonej, by pójść za Nim, niosąc krzyż swój po wszystkie dni życia.
    Bym zaś wierniejszy Mu był, niż dotąd, obieram Cię dziś, Maryjo, w obliczu całego dworu niebieskiego za swą Matkę i Panią. Oddaję Ci i poświęcam jako niewolnik Twój, ciało i duszę swą, dobra wewnętrzne i zewnętrzne, nawet wartość dobrych moich uczynków, zarówno przeszłych, jak obecnych i przyszłych, pozostawiając Ci całkowite i zupełne prawo rozporządzania mną i wszystkim bez wyjątku co do mnie należy, według Twego upodobania, ku większej chwale Boga w czasie i wieczności.

    Módlmy się za siebie nawzajem, przyzywając opieki św. Michała Archanioła

    Święty Michale Archaniele wspomagaj nas w walce a przeciw niegodziwości i zasadzkom złego ducha bądź naszą obroną. Oby go Bóg pogromić raczył, pokornie o to prosimy, a Ty, Wodzu niebieskich zastępów, szatana i inne duchy złe, które na zgubę dusz ludzkich po tym świecie krążą, mocą Bożą strąć do piekła. Amen!
    Święty Michale Archaniele, który w brzasku swego istnienia wybrałeś Boga i całkowicie oddałeś się spełnianiu Jego świętej woli. Wstaw się za mną do Stwórcy, abym dzisiaj, za Twoim przykładem, na początku nowego dnia, otwierając się na działanie Ducha Świętego, w każdej chwili dawał się Bogu, wypełniając z miłością Jego świętą wolę. Niech razem z Tobą wołam bez ustanku: Któż jak Bóg! Przez Chrystusa Pana naszego. Amen

    Módlmy się o ochronę dla siebie i swoich bliskich

    „Zanurzam się w Najdroższej Krwi naszego Pana Jezusa Chrystusa. Krwią Jezusa pieczętuję wszystkie miejsca w moim ciele, poprzez które duchy nieczyste weszły, lub starają się to uczynić. Niech spłynie na mnie, Panie, Twoja Najdroższa Krew, niech oczyści mnie z całego zła i z każdego śladu grzechu. Amen!”

    „Panie, niech Twoja Krew spłynie na moją duszę, aby ją wzmocnić i wyzwolić, – na tych wszystkich, którzy dopuszczają się zła, aby udaremnić ich wysiłki i ich nawrócić – a na demona, aby go powalić.”

    Modlitwa na cały rok

    Jezu, Maryjo, Józefie – kocham Was, ratujcie dusze! Święta Rodzino opiekuj się moją rodziną i uproś nam wszystkim pokój na świecie. Amen!

    Matko Boża Niepokalanie poczęta – broń mnie od zemsty złego ducha!

    MODLITWA DO NASZEJ PANI OD ARKI

    Wszechmogący i Miłosierny Boże, który przez Arkę Noego ocaliłeś rodzaj ludzki przed karzącymi wodami potopu, spraw litościwie, aby Maryja Nasza Matka była dla nas Arką Ocalenia w nadchodzących dniach oczyszczenia świata, uchroniła od zagłady i przeprowadziła do życia w Nowej Erze Panowania Dwóch Najświętszych Serc, przez Chrystusa Pana Naszego. Amen.

    Pani od Arki, Maryjo Matko nasza, Wspomożenie wiernych, módl się za nami!

  2. Renata Anna pisze:

    Robiąc dzisiaj 8 dzień przygotowań do odnowienia, oddania się Jezusowi przez ręce Maryi znalazłam tekst, że mam przeczytać Księgę Izajasza,24. Tak też zrobiłam.
    „Księga Izajasza, 24 1.Oto Pan pustoszy ziemię, niszczy ją i przewraca jej powierzchnię, a mieszkańców jej rozprasza.
    2.I będzie dotknięty jak lud, tak kapłan, jak sługa, tak jego pan, jak służąca, tak jej pani, jak nabywca, tak sprzedawca, jak pożyczkę dający, tak biorący ją, jak wierzyciel, tak jego dłużnik. 3.Okropnie spustoszona będzie ziemia i bezgranicznie rozdrapana, bo Pan wydał taki wyrok. 4.Żałośnie wygląda ziemia, zmarniała; świat opadł z sił, niszczeje, niebo wraz z ziemią się wyczerpały.
    5.Ziemia została splugawiona przez swoich mieszkańców, bo pogwałcili prawa, przestąpili przykazania, złamali wieczyste przymierze.
    6.Dlatego ziemię pochłania przekleństwo, a jej mieszkańcy odpokutowują; dlatego się przerzedzają mieszkańcy ziemi i mało ludzi zostało.
    7.Młode wino w smutku, winnica podupadła, wzdychają wszyscy ludzie wesołego serca.
    8.Ustała wesołość bębenków, ucichła wrzawa hulających, umilkł wesoły dźwięk cytr.
    9.Nie piją wina wśród pieśni, sycera gorzknieje pijakom.
    10.Zburzone jest miasto chaosu, dom każdy zamknięty od wejścia.
    11.Na ulicach narzekanie na brak wina. Minęła wszelka radość, wesele odeszło z ziemi.
    12.Tylko pustka została w mieście i brama rozbita w kawałki.
    13.Tak bowiem będzie na środku ziemi pomiędzy narodami, jak przy otrząsaniu oliwek, jak ostatki winogron po winobraniu.
    14.Ci to podniosą swój głos, sławić będą majestat Pana, wzniosą okrzyki od strony morza. 15.Dlatego na Wschodzie czcić będą Pana, na wyspach morskich imię Pana, Boga Izraelowego. 16.Od krańca ziemi słyszeliśmy pienia: Chwała Sprawiedliwemu! Lecz ja rzekłem: Mam tajemnicę, groźną mam tajemnicę, biada mi! Wiarołomni działają zdradliwie, wiarołomni dopuścili się zdrady. 17.Groza i dół, i sidło na ciebie, mieszkańcu ziemi:
    18.kto umknie przed krzykiem grozy, wpadnie w dół, a kto się wydostanie z dołu, w sidła się omota! Tak, upusty otworzą się w górze i podwaliny ziemi się zatrzęsą.
    19.Ziemia rozpadnie się w drobne kawałki, ziemia pękając wybuchnie, ziemia zadrgawszy zakołysze się,
    20.ziemia się mocno będzie zataczać jak pijany i jak budka na wietrze będzie się chwiała; grzech jej zaciąży nad nią, tak iż upadnie i już nie powstanie.
    21.Nastąpi w ów dzień to, iż Pan skarze wojsko niebieskie tam, w górze i królów ziemskich tu – na dole.
    22.Zostaną zgromadzeni, uwięzieni w lochu; będą zamknięci w więzieniu, a po wielu latach będą ukarani.
    23.Księżyc się zarumieni, słońce się zawstydzi, bo zakróluje Pan Zastępów na górze Syjon i w Jeruzalem: wobec swych starców będzie uwielbiony.”

    Leia mais em: https://www.bibliacatolica.com.br/pl/biblia-tysiaclecia/ksiega-izajasza/24/

  3. wobroniewiary pisze:

    „Boże Abrahamów” to staropolska, piękna suplikacja, do której teraz zachęcają biskupi, by nią właśnie modlić się podczas suszy, która zagraża nie tylko uprawom, ale także nam samym.

    Mawia się, że gdy niegdyś ją śpiewano, ludzie trzymali już w rękach parasole, ponieważ wierzono, że ta modlitwa ma wielką moc. Posłuchajcie!

    • Renata Anna pisze:

      Warto przypomnieć co Matka Boża mówiła w La Salette. Przepowiadała klęskę żywieniową, ponieważ pracowano w niedzielę i mało kto uczestniczył we Mszy świętej, a post odszedł w zapomnienie.

      Potrzeba modlitwy.

      Św. Eliasz jest od deszczu, błagajmy za jego stawiennictwem! A św. Rafał Archanioł, czy św. Scholastyka?

      Św. Faustyna w swoim „Dzienniczku” również modliła się o deszcz, gdy było upalnie i napisała, że po 3 godzinach modlitwy Koronką do Bożego Miłosierdzia spadł deszcz. Napisała, że tą wytrwałą modlitwą można wszystko wyprosić co jest zgodne z wolą Bożą.
      ze strony; http://www.ksiadz-jerzy-zaprasza.opw.pl/

  4. Monika0603 pisze:

    Kochani myslę że wielu z nas przechodzi teraz cięższe chwile bo szatan sie wscieka teraz tak bardzo.Nie mogę sobie wyobrazić jak na Pani Ewie się to odbija ale ja już nie daje rady. Prosze pomodlcie sie za mnie i moja przyjaciółkę bo nie wiem czy to wytrzymamy. Nie chce pisac o co chodzi ale proszę jedynie o modlitwę i Bóg Wam zapłać.

  5. gosc pisze:

    Modlę się od trzech dni modlitwą od zarazy i nie śpię w nocy,nad ranem nie wiele zdrzemnę się, nie czuję zmęczenia, nie wyspania.Zbieg okoliczności?
    Ewo dobrze,ze zamieściłaś do Wszystkich.

  6. Paweł pisze:

    „W czasie Soboru Trydenckiego, w 1546 roku, wybuchła straszliwa ZARAZA.”
    – Faktycznie: na str. 381 czwartego tomu książki „Dokumenty Soborów Powszechnych (1511-1870): Lateran V, Trydent, Watykan I” wydanej przez Wydawnictwo WAM (Księża Jezuici) w układzie i opracowaniu ks. Arkadiusza Barona i ks. Henryka Pietrasa SJ https://wydawnictwowam.pl/prod.dokumenty-soborow-powszechnych-tom-iv1-1511-1870-broszura.1362.htm?sku=44523 – można przeczytać „Dekret o przeniesieniu soboru” [wydany 11 marca 1547 r. na sesji 8 (za Pawła III)], w którym padają słowa: „(…) na podstawie wcześniejszych i innych informacji można jasno i pewnie stwierdzić istnienie takiej ZARAZY, że dostojnicy nie mogą i nie powinni przebywać w tym mieście [z powodu] zagrożenia życia oraz że nie można ich zatrzymywać wbrew ich woli”.
    Wskutek tego Sobór Trydencki został przeniesiony do BOLONII i gdyby owa zaraza trwała długo, to być może mówilibyśmy dziś o „Soborze Trydencko-Bolońskim”. Jednak w Bolonii odbyły się tylko dwie sesje (spośród wszystkich 25 sesji Soboru), na których nie proklamowano żadnych dekretów (ani dogmatycznych, ani reformatorskich), ale – jak podaje na str. 188 powyższa książka – „przygotowano ogromny materiał teologiczny”.
    Sobór ponownie się zebrał 1 maja 1551 roku – już za pontyfikatu papieża Juliusza III i na szczęście: z powrotem w Trydencie…

  7. Małgonia pisze:

    +++

  8. wobroniewiary pisze:

    W tej sytuacji trudno będzie o powrót do stanu sprzed epidemii, tym bardziej, że nie wiadomo, w jakich etapach przebiegać będzie „odmrażanie kościołów” i jak długo ono potrwa. Tygodniami? Miesiącami?

    Inaczej wygląda sytuacja tam, gdzie biskupi i proboszczowie mówili swoim wiernym, że nieobecność na Mszy nie jest ani aktem heroicznym, ani powodem do dumy, lecz smutną koniecznością spowodowaną naszą niedoskonałością, a tej ciężkiej do zniesienia sytuacji towarzyszą ból, tęsknota i pragnienie, by znów jak najszybciej móc spotkać się z Chrystusem w Najświętszym Sakramencie. To zupełnie inne postawienie sprawy niż okazywanie zadowolenia z powodu absencji wiernych podczas Mszy. Szkoda, że takie głosy kapłanów, których nie brakowało, nie były dostatecznie nagłaśniane.

  9. Bea pisze:

    Szczesc Boze prosze o modlitwe za mojego Meza za udana operacje tarczycy dzisiaj
    Dziekuje wszystkim czytelnikom WOWITU I Pani Ewie I Tadeuszowi za te grupe modlitwa Bog zaplac jeszcze raz z Panem Bogiem
    Beatta

  10. gosc pisze:

    Od stuleci wierni modlą się za wstawiennictwem św. Anieli o uchronienie od chorób.
    Jak co roku, mamy sezon grypy. Jedną ze świętych, do których można zwracać się w modlitwie, jest św. Aniela Merici, uważana za patronkę chroniącą przed każdą chorobą.
    Nasza święta w trakcie pielgrzymki prawie całkowicie straciła wzrok, lecz kilka tygodni później została cudownie wyleczona. Dodatkowo po jej śmierci jej ciało zachowane zostało przed naturalnymi skutkami rozkładu i pozostawało w nienaruszonym stanie przez 30 dni.

    Od swojej śmierci św. Aniela Merici znana jest jako orędowniczka przed Bogiem, chroniąca ludzi przed chorobą, jeśli taka jest wola Boga. Jak w przypadku wszystkich modlitw, najważniejsze jest, aby zwracać się z żarliwą wiarą i synowskim zaufaniem, że nasze modlitwy zostaną wysłuchane, nawet jeśli nie otrzymamy tego, czego oczekiwaliśmy.
    Oto modlitwa z prośbą o wstawiennictwo do św. Anieli:

    Panie, niech święta Aniela dziewica nieustannie poleca nas Twemu miłosierdziu. Zanosimy modły, abyśmy naśladując wzór jej miłości i roztropności, mogli wytrwać w Twoim nauczaniu i okazywać je w naszych czynach.
    Przez Jezusa Chrystusa, Twojego syna, naszego Pana, który żyje i króluje z Tobą w jedności Ducha Świętego, Bóg przez wszystkie wieki wieków.
    Amen.

Dodaj komentarz