Kawiarenka 31 marca

Wychodząc na przeciw potrzebom Czytelników otwieramy dział „Kawiarenka”, w którym możemy rozmawiać o wszystkim

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kawiarenka i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

52 odpowiedzi na „Kawiarenka 31 marca

  1. Monika pisze:

    Ładny widoczek. Ten pomysł to na pewno zasługa Kazimierza, który w cichości trwa. Dziękujemy Ci Kazimierzu, że odwalasz kawał dobrej roboty. W Kościele nie jesteśmy samotną wyspą, działamy we wspólnocie a więc dwie kawki lub herbatki, jak kto woli, jest jak najbardziej na miejscu.

    • wobroniewiary pisze:

      Zapraszamy na kawę świeżo zaparzona 🙂

      • nietypowy pisze:

        jak zwykle dla mnie espresso i bez cukru 🙂
        dostałem wczoraj od mojego przyjaciela broszurkę z orędziami (posiadającymi nihil obstat miejscowego biskupa z Nigerii) zatytułowaną „Wielka Pieczęć – żywa świątynia w naszej duszy”. jest ona po niemiecku. Przejrzałem treść. Naprawdę wspaniała duchowa lektura o odnowieniu w nas pieczęci Boga, wspaniałe wskazówki Pana Jezusa i Matki Bożej. Jest tam także mowa o duchowym przygotowaniu do ostrzeżenia. Orędzi były przekazywane od 31 marca 2000 – 8 grudnia 2002. Broszurka skierowana jest do kapłanów jak również świeckich, a modlitwy w niej zawarte mają imprimatur bp. Ayo-Maria Aoyebi OP biskupa diecezji Ilorin w Nigerii.
        Jak widać „Marysia z Zielonej Wyspy” nie jest jedną jedyna i najbardziej jedyną, która mówi o pieczęci, ale z tym, co przeczytałem w broszurce, jej „teologia” niestety się nie pokrywa.

      • Magdalena-Zofia pisze:

        Do @nietypowy:
        Fałszywe objawienia nie zawierają stu-procentowego kłamstwa. One muszą zawierać wiele prawdy, aby zwieźć jak najwięcej dusz – temu przecież służą. Nikt by się nimi nie zajmował, gdyby już na pierwszy „rzut oka” objawienia zawierały herezje,

  2. nietypowy pisze:

    sam spis treści w tej broszurce jest zachęcający
    1. znaczenie „świątyni” – chodzi o to, że my jesteśmy świątynią Ducha Świętego
    a) świątynia – żywe tabernakulum
    b) świątynia – święte miejsce
    c) świątynia – dom Boży
    d) świątynia – tabernakulum nowego i wiecznego przymierza.
    2. brak szacunku i zgorszenie w świętych miejscach
    3. Zazdrość Boża o Jego świątynię
    4. wielka pieczęć i Nowe Przymierze
    5. Nasze dusze, żywe świątynie Trójcy Świętej
    6. Trójca przychodzi do naszych dusz poprzez sakramenty, by nas oczyścić i przemienieć
    7. Chwalebne królowanie Trójcy Przenajświętszej w naszych duszach
    8. prawdziwe oddanie Najdroższej Krwi Chrystusa – wezwanie do świętości i przemiany
    9.skutki (broń przeciwko niszczeniu Mszy św.
    a) agonia Chrystusa
    b) pomoc i moc działania jako broń przeciwko atakom
    c) kapłani na wzór Melchizedeka, są namaszczonymi, którzy poprowadzą lud
    d)kapłani i świeccy są także przyczyną agonii Chrystusa
    e) tajemnica namaszczonych rąk kapłańskich a Niepokalane Łono Maryi Panny.

    🙂 same tytuły rozdziałów aż płoną

    • nietypowy pisze:

      nie wiem czy ktoś zdąży przetłumaczyć z niemieckiego przed ostrzeżeniem 🙂

    • Radosław pisze:

      A są gdzieś te orędzia w internecie?

    • wobroniewiary pisze:

      Prosimy JE o przygotowanie wpisu o tych orędziach a nuż trafi się jakiś tłumacz, który na chwałę Pana zechce coś o nich wspomnieć albo przygotujemy sam wpis, że jest wizjoner, który mówi o Ostrzeżeniu a jego orędzia posiadają nihil obstat miejscowego biskupa z Nigerii modlitwy w niej zawarte mają imprimatur bp. Ayo-Maria Aoyebi OP biskupa diecezji Ilorin w Nigerii

      My – a nam marzy się głos Kościoła w sprawie orędzi Adama Człowieka, Anny Argasińskiej – no tych, które nie stoją w sprzeczności z Pismem Świętym

    • nietypowy pisze:

      tego nie wiem. jedynie w broszurce jest wymienione imię wizjonera:Barnabas, Nihil obstat oraz imprimatur na modlitwy z jego orędzi oraz list biskupa z 17, 06.2001. Cenzorem broszurki jest o.Stefan Obiukwu – przewodniczący komisji doktryny i wiary archidiecezji Onitsha, Nigeria.

    • Kayo pisze:

      @ Radosław
      Wizjoner, to Barnabas Nwoye, założył Apostolat Przenajświętszej Krwi.
      kilka informacji po ang.
      http://www.pdtsigns.com/Barnabas_Nwoye_Gift_of_the_Seal_Nigeria.html

    • Radosław pisze:

      Przeczytałem pobieżnie i pewne rzeczy mi się nie podobają.

    • nietypowy pisze:

      no i proszę…społeczność internetowa jest bardzo prężna. Na tamtej stronie jest więcej informacji niż w broszurce po niemiecku…

    • nietypowy pisze:

      @Radosław napisz, zawsze lepiej jest sprawdzić 🙂

      • Kayo pisze:

        Na tej stronie http://www.catholicplanet.com/apparitions/false33.htm
        teolog KK wyjaśnia, że treści przesłań Barnaby Nwoye, nie są zgodne z nauczaniem KK

      • Radosław pisze:

        Tutaj jest strona tego apostolatu, gdzie można ściągnąć książeczkę http://www.preciousbloodworldapostolate.com/prayerbook2008.pdf

        Przejrzałem tę książeczke i nie znalazłem kontrowersyjnych przekazów, jakie Barnabas miał otrzymać. Przekazy dostępne były na stronie apostolatu, kiedy irlandzki teolog tworzył analizę tych orędzi (link Kayo). W książeczce nie ma też słowa o „wielkiej pieczęci”.

        Wygląda więc, że książeczka jest OK, natomiast pewne przekazy jakie Barnabas miał otrzymać są wątpliwe.

      • nietypowy pisze:

        na liście wielebnego Ronalda L. Conte jest 209 opisanych fałszywych objawień i orędzi. min Valtorta, Montichiari, Kibeho, El escorial, Gloria Polo, Schio, Julia Kim, Vassula, Ida Peerdeman itd.
        Jako wytrawny teolog ma do tego prawo i z pewnością jego zdanie nie pozostaje bez znaczenia.

      • nietypowy pisze:

        z niemieckiej broszurki, którą wertuje wynika, że pieczęć to sakrament chrztu a także Krew Zbawiciela, która obmywa nasze grzechy, dlatego nabożeństwo do krwi Chrystusa jest odnowieniem tej „pieczęci”. Ale oczywiście nie da się wyrywkowo udowadniać prawdziwości.

      • Radosław pisze:

        Ten teolog odrzuca wszystkie orędzia, które mówią, że antychryst jest na świecie. Natomiast zamieszczone tam są przekazy Barnaby, które są kontrowersyjne. Np. Barnaba miał otrzymać taki przekaz:

        “The Rose of Perfect Purity is the principal weapon being offered by Christ to His warriors, who have been consecrated to His Precious Blood as the only means of defeating the Anti-Christ.”

        „Róża Doskonałej Czystości jest główną bronią oferowaną przez Chrystusa Jego wojownikom, którzy zostali poświęceni Jego Najdroższej Krwi, jako jedyni środek pokonania Antychrysta”

        „“As a way of helping Christians to return to the price of their salvation, Our Lord is calling them to make a special consecration to His Precious Blood, after preparing adequately for five consecutive months preceding the special Votive Mass of the Precious Blood. The objective for this preparation is to receive the Great Seal. One will learn from this Devotion about the Seal of God (the living Tabernacle in our hearts), which the Angels place in our souls during the Hour of Seal. Without it, one will bear the enemy’s own seal of 666. The Great Seal is a more conscious, deliberate and determined way of acquiring and maintaining the Sanctifying Grace as prescribed by the Church through the Sacraments, particularly Confession and the Holy Eucharist.”

        „Jako pomoc Chrześcijanom w powrocie do ceny zbawienia, Nasz Pan wzywa ich, aby uczynili specjalne poświęcenie do Jego Najdroższej Krwi, po odpowiednim przygotowaniu przez pięć kolejnych miesięcy poprzedzając specjalną Wotywną Mszą do Najdroższej Krwi. Celem tego przygotowania jest otrzymanie Wielkiej Pieczęci. (…) Bez niej otrzymuje [człowiek] pieczęć wroga 666. Wielka Pieczęć jest bardziej świadomym, celowym i zdecydowanym sposobem uzyskania i utrzymania Łaski Uświęcającej jaką określa Kościół przez Sakramenty, w szczególności Spowiedź i Świętą Eucharystię”.

      • Radosław pisze:

        Swego czasu na stronie apostolatu były te przekazy. Już ich nie ma, jest natomiast do ściągnięcia książeczka, która nie zawiera wątpliwych przekazów ani słowa o Wielkiej Pieczęci.

      • Radosław pisze:

        “Your name is written in the Book of Life. I will remove millions of years from your Purgatory days in any truth that comes out of your mouth. In the same way, millions of years are added to your Purgatory days for every lie that comes out of your mouth. Children, I appeal to you: receive from me the Royal Cross of Truth.”

        Jezus Chrystus, 24 lipiec 2000

        „Twoje imię zapisane jest w Księdze Życia. Usunę miliony lat z twoich dni w Czyśćcu za każdą prawdę jaka wychodzi z twoich ust. W ten sam sposób dodam miliony lat do twoich dni w Czyśccu za każde kłamstwo, które wychodzi z twoich ust. Dzieci, apeluję do was: przyjmijcie ode Mnie Królewski Krzyż Prawdy.”

        Jak dla mnie przekaz wątpliwy.

      • Radosław pisze:

        („My children, let me explain to you how to pray and what heaven wants from you. My Son listens to you always. He wants to hear from you always. Oh my loving children, pray this prayer always — at least 500 times a day.” — Our Blessed Mother):
        Most Precious Blood of Jesus Christ, save us and the whole world

        Moje dzieci, pozwólcie mi wyjaśnić wam jak się modlić i co niebo od was oczekuje. Mój Syn zawsze was słucha. Zawsze chce was słuchać. Moje kochane dzieci, módlcie się zawsze tą modlitwą – przynajmniej 500 razy dziennie” – Maryja

        Najdroższa Krwio Chrustusa, ocal nas i cały świat.

        Chociaż modlitwa szlachetna, nie podobają mi się przekazy, które stawiają na ilość.

      • nietypowy pisze:

        – nie bardzo wiadomo, co lub kto jest tą Różą doskonałej czystości. jedyna myśl, jak przychodzi mi do głowy to oczywiście Maryja – Róża Duchowna.
        – poświęcenie się Najdroższej Krwi nie jest przecież czymś wątpliwym, lecz zalecanym nabożeństwem przez papieży. Być może chodzi o Nabożeństwo podobne do pierwszych piątków, lub pierwszych sobót, (jeżeli efektem tych nabożeństw jest odnowienie przyrzeczeń Chrztu jako pieczęci, to nie ma w tym nic złego. Jeśli natomiast od tych nabożeństw piątkowych byłoby uzależnienie od otrzymania pieczęci przeciwko znamieniu bestii, to już byłoby wątpliwe)
        – no „miliony” nie należy brać dosłownie, ale przypomina to słowa z Ewangelii „komu więcej dano od tego więcej wymagać się będzie”
        – tutaj rzeczywiście masz rację, bo nie chodzi o ilość, lecz o jakość, więc te 500 razy dziennie to już trochę przesada.
        Niebo „chce”nas chyba umęczyć tymi wszystkimi modlitwami. gdybyśmy chcieli odmówić wszystkie zalecane, to byśmy zwariowali. ale w odnowieniu Nabożeństwa do Najdroższej Krwi Pana Jezusa nie widzę nic niebezpiecznego.

      • Radosław pisze:

        Samo poświęcenie się Najdroższej Krwi nie budzi mojej wątpliwości. Wątpliwa jest dla mnie Wielka Pieczęć, która można uzyskać przez złożone nabożeństwo i kto nie ma tej pieczęci otrzymuje pieczęć wroga 666 (tak podaje przekaz).

      • Radosław pisze:

        Tutaj mowa o tej Róży i w jaki sposób ją uzyskać.

        „Trzyletni program i Róża Doskonałej Czystości”

        Trzeba przejść przez trzyletni program modlitw (nabożeństw), żeby ją uzyskać.

        http://preciousblooditnl.com/pricing

        „The Rose of Perfect Purity – This third teaching deals with how to gather the virtues necessary to defeat the antichrist and his forces. These virtues include love, peace, holy obedience, mortification, patience, goodness, kindness, joy, prudence, silence and more. All these were taught by a number of great saints including St. John the Apostle, St. Francis Assisi, St. Cecilia, St. Therese of the Child Jesus, St. Anthony Mary Claret and more. These teachings and the three retreats that go with it, are begun one year after your consecration to the Precious Blood. After two years of retreats and study, if you feel called, you may be consecrated to the Rose of Perfect Purity. DO NOT consecrate yourself until you are properly prepared. (see 14 July 2001 message for Our Lady’s warning, „Anyone who receives this Rose receives fourteen voices of God’s Judgement. If you abuse any of the petals of this Holy Rose, know that you have abused this heavenly gift. Worse still, you are calling upon yourself the holy tears of the Queen of heaven and earth who obtained this gift for you.”) Please prepare properly! ”

        Róża Doskonałej Czystości to jakieś specjalny cnoty, które są koniecznie, aby zwalczyć antychrysta i jego pomocników. Można ją uzyskać dopiero po trzech latach starań. NIE poświęcaj się, jeśli nie jesteś odpowiednio przygotowany („każdy kto otrzymuje Różę, otrzymuje 14 głosów Bożego Sądu. Jeśli nadużyjesz, któregoś z płatków Świętej Róży, wiedz, że nadużyłeś ten Boży dar (…) Proszę przygotuj się odpowiednio!”

        Tak to wygląda…

      • nietypowy pisze:

        nie, no oczywiście, że to jest wątpliwe, bo znowu powstaje pytanie, a co z tymi, którzy nie odprawią tego nabożeństwa przez 3 lata? Chociaż w cytowanym przez ciebie tekście nie ma mowy o jakiś szczególnych, czy specjalnych cnotach, lecz pospolitych (These virtues include love, peace, holy obedience, mortification, patience, goodness, kindness, joy, prudence, silence : miłość, pokój, święte posłuszeństwo, umartwianie, cierpliwość, dobroć, dziecięctwo, radość, roztropność, wyciszenie).
        To cnoty, które każdy z nas potrzebuje. Zgodnie jednak z zasadą – nic na siłę. Jeśli pojawiają się wątpliwości, to trzeba to zostawić. Jedyne „uzależnienie”, które jako Katolicy powinniśmy mieć to Msza św. (Eucharystia) i Różaniec św.

      • nietypowy pisze:

        „Najdroższa Krwi Chrystusa, ocal nas i cały świat.” to wezwanie można potraktować jako akt strzelisty (zapominamy o nich często).
        Ja podczas rekolekcji modlę się ze wszystkimi po przyjęciu Komunii św.
        „Błogosławione niech będą Rany Pana naszego Jezusa Chrystusa, bo uleczyły nas z ran duchowych. Błogosławiona niech będzie Jego Najdroższa Krew, która zmywa nasze nieprawości”

      • nietypowy pisze:

        ale się dzisiaj rozgadałem 🙂
        w mojej broszurce, (str.75) jest mowa o tej tajemniczej Róży Doskonałej Czystości. Orędzie jest skierowane do kapłanów oraz osób zakonnych. A zatem chodzi o zgromadzenie, które ma lub miał założyć Barnaba.
        Matka Boża: „niech kapłani i osoby poświęcone Mojemu umiłowanemu Synowi, poświęcą się Najdroższej Krwi Mojego Syna. Niech przyjmą Różę doskonałej czystości. Uproszę dla nich łaski, które potrzebują.
        Moi mali przyjaciele Jezusa. Gdy otrzymacie tę Różę, całujcie ją często i ofiarujcie Ojcu Przedwiecznemu za czystość kapłańską i zakonną.
        Skoro ma to być jako nowe zgromadzenie, to jest bardziej zrozumiałe. Trzeba pamiętać, że Maitreia objawił się w Nigerii, to obawa Maryi o jej dzieci tam mieszkające jest zrozumiałe.

      • nietypowy pisze:

        to tylko moje myśli. nie jestem adminem, który twierdzi, że jego musi być na wierzchu.

      • wobroniewiary pisze:

        ??? 🙂
        Admina to powinno być schowane 😀

  3. Eva k pisze:

    To wszystko co moge zrobic, wystarczy teraz ulozyc troche lepiej zdania, logiczniej

  4. wobroniewiary pisze:

    Od serca
    Bogu niech będą dzięki za Wasze wpisy, za kulturalną rozmowę o rożnych orędziach.
    Nietypowy dostał broszurkę, broszurka ma nihil obstat, nie jest po polsku, do roboty ruszają tłumacze. Dyskutujemy bez wyzwisk, prywatnych wycieczek osobistych, kto ma dobrze w domu a kto nie, kogo Pan Jezus kocha i kto zostanie zbawiony (Pan Bóg kocha każdego a do piekła nie pójdzie nikt, kto tego nie chce – ostatnio głosił to pewien kaznodzieja w kazaniu – bodajże podczas porannej mszy świętej, transmitowanej przez RM)

    Przecież prawdziwość orędzi nie zależy od tego, czy zamieścił je promyczek czy ktoś inny, ale od zawartych treści, od zgodności z Pismem Świętym.

    Jak miło czytać tę dyskusję – naprawdę. Dziękuję Wam wszystkim.
    Ksiądz Adam na razie nie wchodzi w dyskusję, bo czyni teraz wiele opracowań, do tego Wielki Tydzień, Kapłan ma co robić, zwłaszcza Kapłan który swoje Kapłaństwo traktuje jak prawdziwe powołanie.

    Ksiądz Adam zna nietypowego i wie, że Nietypowy oraz jak wróci – to i Wiosna Kościoła (o ile zechce) poprowadzą tu dyskusję na argumenty na Chwałę Boga.

    Dziś powinniśmy zamieścić orędzie, w którym jest „bomba” – słowa, że obecna władza pochodzi od złego ducha, wezwanie do jak największej ilości dusz ofiar
    Obecnie ksiądz Adam zajmuje się tym orędziem. Wizjonerki nie znam, nawet nigdy nie słyszałam o niej.
    Mam nadzieję, że nie zostanie ono odrzucone przez wielu tylko dlatego, że sprawdza je Ksiądz Adam a zamieszczamy my

    – tu dziękuję Kazimierzowi, za to że w chwilach największych ataków na mnie był, rozmawiał a jak powiedziałam mu, że „otrzymałam polecenie” założenia strony – nie pytał o nic tylko za godzinę dzwonił z pytaniem jaki tytuł ma być tej strony. To niemożliwe, ale korzystając z „you tube”, innych przewodników po godzinie założył stronę ze wszystkimi widgetami, ustawieniami, i innymi „sekretami informatycznymi”, którą czytacie wciąż 😉

    W ogóle – od wczoraj po napisaniu o herezjach Marii z Irlandii poczułam wielki spokój duszy – i nie dlatego, że zamieszczał je pan x czy y bo tego orędzia nie ma na stronie pana x czy y ale jest na stronie ostrzeżenia.

    JEDEN WIELKI SPOKÓJ DUSZY (cały lęk, cały niepokój ból i łzy, bo ktoś po mnie „jedzie” zniknęły)
    Wczoraj poczułam święty spokój – że nie w jakiejś komentarzynie, ale głośno i wyraźnie na głównej stronie napisałam o herezjach Marii BM.

    Moje zadanie obrony Wiary i Tradycji wykonałam [Wykonuję a nie wykonałam. jakie wykonałam? Edytował Admin. Do roboty Adminko!!!]
    Pomógł mi Kazimierz, bo On pierwszy zadzwonił i powiedział co jest napisane. Potem kontakt z Nietypowym, który zadzwonił i zaczął mnie egzaminować z Prawd Wiary. Od razu wyłapał, że ja już wiem o tych „sześciu łotrach”. Było krótko – Ewa odpowiedz mi ile osób ukrzyżowano na Golgocie i ile godzin konał Pan Jezus. Krótkie pytanie, krótka odpowiedź i radosny śmiech, że Duch Święty prowadzi.
    Potem wewnętrzny głos – choćby złamali wszelkie prawa i ustawy i pisali o tobie co chcą, pokaż prawdę o Panu Jezusie.

    Nie mam nic przeciwko nikomu, przeciwko żadnemu człowiekowi, wybaczam nawet temu, kto mi szykuje krzyż, zamieszczając w sieci moje dane osobowe, podając czerwonej i czarnej hołocie na tacy.

    MILCZĘ, BO TAK MI KAŻE MÓJ OPIEKUN DUCHOWY – KSIĄDZ ADAM.
    Jeszcze raz dziękuję Bogu za to, że jest ta strona, za to, że nasza (moja i Kazimierza) biedna opluwana strona jako jedyna głośno napisała, że Pan Jezus był ukrzyżowany wraz z dwoma łotrami, że konał 3 godziny, że są Orędzia i „orędzia”.

    JA NIE NEGUJĘ FAKTU OSTRZEŻENIA, NIE ODRZUCAM ORĘDZI, KTÓRE SĄ ZGODNE Z PISMEM ŚWIĘTYM.
    Ja tylko odrzucam herezje, bo sam pan Jezus powiedział, że kto się mnie zaprze, tego On się zaprze.
    Ja tylko jestem posłuszna słowom, że choćby sam Anioł głosił inaczej – niech będzie przeklęty. Nie chcę być przeklęta, chcę zając choćby ostatnie miejsce, ale w Niebie.

    Ja tylko chcę Prawdy – w życiu i w nauczaniu o Bogu
    Ja tylko trwając w Kościele Katolickim słucham Księży, bo po to Jezus ich powołuje, by nieśli Dobrą Nowinę, sprawowali sakramenty i strzegli depozytu wiary.
    Ja nie chcę tak wiele, chcę Boga na pierwszym miejscu i jestem gotowa na dalsze cierpienia, ale nie cofnę wpisu, będę bronić prawdy do końca – kolejny raz odmawiam nowennę dla dusz-ofiar.
    Najpierw z racji zawodu walczyłam i nadal walczę z czerwoną bestią, teraz z czarną.
    Tak mi dopomóż Bóg.

    Nie proszę o pocieszanie, proszę o modlitwę. Szantaży coraz więcej, gróźb pisanych i realnych też (ci co mnie znają i wiedzą czym zajmuję się dla Polski wiedzą, że odkręcano mi już śrubki w samochodzie – i co z tego? – dalej będę robić to, co robię.
    Wiele osób zna mnie w realu, jak mi coś się stanie, to osoby te potwierdzą, co i jak.
    Ewa

  5. Monika pisze:

    Evo k, skąd pochodzi to przesłanie: Kochajcie waszych wrogów, które zamieściłaś wczoraj?

  6. Eva k pisze:

    Czytaliscie or. osrzezenie z 30-go Marca?

    • nietypowy pisze:

      Czwartek, 30.03.2012,
      1. „Większa część ludzkości nie zaakceptowałaby Słowa Boga, a szczególnie Przykazań danych jej poprzez Mojżesza.
      2. Zostałem wówczas wysłany, aby zapewnić danie ludzkości Prawdy w nadziei, że świat Ją przyjmie i powróci do Ojca.
      3. Podczas gdy wielu przyjęło Moje Najświętsze Słowo, to większość odrzuciła zaakceptowanie Mnie jako Mesjasza.
      4 Prawda jest taka, że oni nie zaakceptowaliby nikogo, w tym proroków, ponieważ byli zadowoleni z życia w grzechu, który usidlił ich dusze.
      Gdyby Mnie przyjęli, panowałbym na ziemi i cała ludzkość mogłaby się cieszyć wiecznym Zbawieniem.”

      Nie jest moją złośliwością komentowanie tych „orędzi”, lecz bardziej przemawia za tym dobro i zbawienie dusz. Dlatego zastrzegam też sobie prawo kopiowania mojego komentarza na innych blogach poza tym. (chyba że za zezwoleniem admina)
      1. Zdanie jest wyrwane z kontekstu. Co oznacza „zaakceptowałaby”. Z punktu widzenia historycznego przykazania zostały przekazane ludowi Izraela. Dekalog obowiązuje również i teraz, ale w tamtym czasie albo obowiązywał kodeks Hammurabiego, albo dekalog dla narodów semickich związanych z Izraelem. Ludzkość (jako całość) nie miała pojęcia o Dekalogu. 5 czy 6 tysięcy lat temu to nawet niewiadomo czy w naszym położeniu geograficznym nawet tury się pasły. Dekalog przyszedł wraz z Chrześcijaństwem.
      2. Misja Pana Jezusa nie ograniczała się tylko do „zapewnienia dania prawdy”. Po pierwsze misja Jezusa to podjęcie dzieła zbawienia człowieka. To dzieło zmierzało do przemiany człowieka w jego wnętrzu. Stanowiło przywrócenie wspólnoty i komunii między Bogiem a człowiekiem. Takiej komunii, dzięki której w człowieku mógł na nowo stać się obecny jako aktywny obraz Boga. Chodziło więc o obecność Ducha Bożego w człowieku tak, aby człowiek w swoim myśleniu i działaniu był dzieckiem Boga.To objawienie Izraelowi Ojca (Kto widzi mnie, widzi Ojca Mego)
      3. Nie da się oddzielić przyjęcia Słowa od nie uznania Jezusa za Mesjasza. Jeśli przyjmuję Ewangelię całym sercem, to znaczy, że przyjmuję Jezusa za Mesjasza. („Jeżeli więc ustami swoimi wyznasz, że Jezus jest Panem, i w sercu swoim uwierzysz, że Bóg Go wskrzesił z martwych – osiągniesz zbawienie. „ Rz. 10,9)
      4. Podstawowy błąd. „Pytam jednak: Czy aż tak się potknęli, że całkiem upadli? żadną miarą! Ale przez ich przestępstwo zbawienie przypadło w udziale poganom, by ich pobudzić do współzawodnictwa. Jeżeli zaś ich upadek przyniósł bogactwo światu, a ich pomniejszenie – wzbogacenie poganom, to o ileż więcej przyniesie ich zebranie się w całości! (Rz. 11,11-12)
      Otóż w swoim Planie Bóg dopuścił odstępstwo żydów, abyśmy my (poganie) mogli poznać Pana Jezusa.. Prawda jest taka, że gdyby przyjęli Jezusa i Jego naukę, zostawiliby to dla siebie, ponieważ od zawsze byli narodem hermetycznym. A ludzkość i tak będzie się cieszyć wiecznym zbawieniem, ponieważ zbliżamy się do momentu przemiany i oczyszcznia ludzkośći – to zapowiedziany przez Maryję w Fatimie czas pokoju.

      • Radosław pisze:

        Mnie zastanawia 4 punkt.

        Większość nie uznała Pana Jezusa za Mesjasza. „Gdyby Mnie uznali panowałbym na ziemi i cała ludzkość mogłaby się cieszyć wiecznym Zbawieniem.”

        Czy Pan Jezus przyszedł, aby panować na ziemi? Gdyby został uznany Mesjaszem, panowałby na ziemi i nie umarłby na krzyżu? Czy nie dlatego możemy cieszyć się wiecznym zbawieniem, że swoją ofiarą odkupił świat?

    • wobroniewiary pisze:

      Ty Zenobiuszu masz pozwolenie od nas Adminów. Właśnie napiszę w nowej kawiarence, że zabieranie naszych wpisów i komentarzy bez uzyskania naszej zgody i podania linku do nas jako do źródła traktujemy jako kradzież intelektualną.

  7. Joaneczka pisze:

    Ale ciekawa dyskusja a ja zawsze spóżniona:-(. Jak dzieciaki zasna to poczytam wiecej ale pewnie nie bedzie juz nikogo;-). POZDRAWIAM BARDZO SERDECZNIE WSZYSTKICH 🙂

  8. Joaneczka pisze:

    Nie jestem wytrawnym teologiem ale prosta dziewczyna. Po fascynacji Maria z Irlandii szybko przyszly watpliwosci co do jej przekazów dzieki mojej dobrej, mądrej kolezance. Na początku sie buntowalam ale grunt to stanąc w prawdzie – PRAWDA WAS WYZWOLI!!!!!!! I przyszedl POKOJ a teraz po kolejnych jej rewelacjach ulga i radosc. Ks.Adamie i admini – KAWAL DOBREJ ROBOTY :-))). GRATULUJE ODWAGI :-)))

    • Ja pisze:

      Oj tak, odwagi to im nie brak. Mieć przeciwko sobie tylu czytelników orędzi Marii to niespotykana odwaga. Sama się dziwie, że są na tyle odważni.

  9. Joaneczka pisze:

    Bardzo zainteresowana jestem ta broszurka, o której pisal NIETYPOWY :-))). Trzeba wrocic jeszcze do tego tematu. Czekam na tlumaczenie 🙂

  10. sowa pisze:

    Kazik to facet a nie baba. Prawdziwy góral. On się niczego i nikogo nie boi. Za prawdę da się zabić. Znam go, jak trzeba to poza stoickim spokojem potrafi pokazać siłę stanowczości. A i narwany być też potrafi, jak trzeba bronić czyjegoś honoru. Jak to prawdziwy góral. Raz brunet wieczorową porą a raz Janosik z ciupagą

Dodaj komentarz